معرفی و دانلود کتاب آموزش فلوره: تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فلوره‌ی مدرن

عکس جلد کتاب آموزش فلوره: تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فلوره‌ی مدرن
قیمت:
۶۹۵۰۰ ۴۸,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فلوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش فلوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش فلوره: تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فلوره‌ی مدرن

شمشیربازی مدرن، به‌ویژه فلوره، از تمرینات و منطق شمشیربازی باستانی بسیار فاصله گرفته و به‌عنوان یک ورزش رزمی با قوانین جهانی خاص خود شکل گرفته است. کتاب آموزش فلوره نوشته‌ی جان اسمیت موارد تکنیکی، ضربات، حرکات و قوانین این ورزش را آموزش می‌دهد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب آموزش فلوره

یک شمشیرباز مدرن باید مجهز به سه T باشد؛ تکنیک، تاکتیک و تایمینگ. ترکیب منحصربه‌فرد این سه عنصر در هر موقعیت خاص از بازی، برنده یا بازنده را تعیین می‌کند. در کتاب آموزش فلوره (Foil fencing) نوشته جان اسمیت (John Smith) اعمال مواد تکنیکی، یکپارچه کردن حرکات تهاجمی و دفاعی، آموزش تکنیکی اولیه و پیشرفته، اجرای تمرین‌های نهادینه و آموزش راه‌کارهای ابتکاری جدیدتر به‌طور عملی توضیح داده می‌شوند. این کتاب مباحث را همراه با خلاصه‌ی تاکتیکی عرضه می‌کند تا نشان دهد راه‌کارهای تهاجمی، دفاعی و حرکات تهاجمی کونتر چگونه به یکدیگر وابسته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب آموزش فلوره

جان اسمیت، پس از چند سال آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها و باشگاه‌های لندن کتابی جامع نگاشته است که اصول شمشیربازی را از حرکات اولیه و مقدماتی تا حرکات پیشرفته در بر می‌گیرد. کتاب آموزش فلوره شامل 6 فصل می‌شود. در فصل‌ اول، جان اسمیت اصول و تاکتیک‌های اولیه را مانند گارد،‌ به دست گرفتن قبضه، به کارگیری تیغه در حرکات آمادگی، تهاجمی و دفاعی و... توضیح می‌دهد. پس از آن، در فصل دوم به مبحث حرکات پیشرفته می‌پردازد. حرکات با قصد ثانویه، حرکات تهاجمی مرکب و ریپوس‌های مرکب در این فصل از کتاب آموزش داده می‌شود. نویسنده فصل سوم را به‌صورت جداگانه به حرکات تیغه اختصاص می‌دهد و حرکاتی را مانند اتک سُرشی، زمان شکسته به‌عنوان اتک و زمان شکسته به‌عنوان ریپوس شرح می‌دهد. در فصل چهارم، تکنیک‌های بیشتری چون حرکات با قصد اولیه و حرکات با قصد ثانویه و حرکاتی چون ردوبلمان، رمیز، رپریز، بایند به همراه حرکات دفاعی توضیح داده می‌شوند. جان اسمیت مهارت‌هایی چون بازی در فاصله نزدیک، شتاب دادن به ضربه و... را در فصل پنجم این کتاب آموزش داده و سرانجام در فصل ششم، چند نکته‌ تاکتیکی مانند مربع، دایره، برانگیختن اتک و ضربه‌ی برنده را توضیح داده است. کتاب آموزش فلوره شامل دو ضمیمه نیز می‌شود. نویسنده در ضمیمه‌ی اول قوانین و مقررات شمشیربازی و در ضمیمه دوم توسعه‌ی کارپا را گنجانده است.

در کتاب آموزش فلوره، روش‌های جدیدی آموزش داده شده که مربیان ممتاز جهانی آن‌ها را تدوین کرده‌اند. ضمنا مطالب فرعی مانند آمادگی جسمانی و رژیم غذایی از این کتاب حذف شده‌اند و تمرکز روی تمرینات شمشیربازی است. این کتاب بسیار ساده و روان است. دستورالعمل‌های کامل کتاب، این منبع را برای مطالعه‌ به‌صورت شخصی و خودآموز یا برای آموزش در کلاس درس ایده‌‌ال می‌کند. جان اسمیت برای توضیح تکنیک‌ها از تصاویر نیز استفاده کرده است. ضمن آنکه پس از شرح هر تکنیک، تمرین‌هایی ذکر کرده تا خواننده با اجرای تمرین بر آن تکنیک مسلط شود. این کتاب را عباسعلی فاریابی، عضو کمیته‌ی فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا، ترجمه و انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی رشته‌های ورزشی

انتشارات حتمی، ناشر تخصصی رشته‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی، مجموعه‌ای با عنوان رشته‌های ورزشی دارد. در این مجموعه، کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف ورزشی مانند تنیس، فوتبال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی و... منتشر شده است. کتاب آموزش فلوره جزئی از این مجموعه است که در آن شمشیربازی مدرن آموزش داده می‌شود.

کتاب آموزش فلوره برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی علاقه‌مندان به ورزش شمشیربازی، شمشیربازان نوآموز یا حرفه‌ای، مربی درجه 3 یا معلم ورزش می‌تواند از این کتاب بهره‌مند شود.

در بخشی از کتاب آموزش فلوره: تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فلوره‌ی مدرن می‌خوانیم

«زمان شکسته» یا temps perdu (زمان گم شده) نامی است که به حرکت‌های تهاجمی داده شده که تیغه در حین حرکت به سوی هدف مکث یا توقف می‌کند. این حرکات واکنش دفاعی حریف را ایجاد می‌کند. در پایان فنت، بازیکن مهاجم سعی نمی‌کند با ردکن از دفاع بگریزد؛ بلکه به منظور اجتناب از هر گونه تماس، تیغه را از مسیر دفاع خارج می‌کند. معمولاً به‌صورت افقی یا با کشیدن آن به عقب. عکس‌العمل دفاع‌کننده که تحت‌تأثیر حرکت تهاجمی بوده و به‌سبب احساس دفاع ناموفقی که به او می‌دهد، معمولاً اجرای یک دفاع غریزی دیگری خواهد بود. در لحظه‌ای که دفاع‌کننده آن دفاع غریزی را اجرا می‌کند، هدف باز می‌شود. تیغه و پوینت مهاجم به مسیر برگردانده می‌شوند تا ضربه را بزنند. می‌توان حرکات زمان شکسته (تأخیری) را به عنوان جانشینی برای اتک، ریپوس و حمله‌های مجدد مرکب به کار برد. اثربخشی آن‌ها نه‌تنها در فریب دادن حریف با یک ردکن یا مشابه آن، بلکه همچنین در گریز از تیغه و درعین‌حال تغییر ریتم و تمپوی اتک است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل 1: سرآغاز
فصل 2: حرکات پیشرفته
فصل 3: حرکات تیغه و کار پای دیگر
فصل 4: فراسوی اصول اولیه
فصل 5: چند مهارت مسابقه‌ای دیگر
فصل 6: نکته‌های تاکتیکی
ضمیمه‌ی الف: قوانین و مقررات شمشیربازی
ضمیمه‌ی ب: توسعه‌ی کارپا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش فلوره: تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فلوره‌ی مدرن
نویسنده
مترجمعباسعلی فاریابی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-600-5319-18-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۵۰۰ ۴۸,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش فلوره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش فلوره

برای دریافت کتاب آموزش فلوره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.