معرفی و دانلود کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی

کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی نوشته‌‌ی کوین ای ویلک و دیوید ام جوینر منبعی کامل و اصولی درباره‌ی آب درمانی و فواید آن است. نویسندگان در این کتاب به شرح تاریخچه‌ی آب درمانی، مزایای آن و ملاحظات ایمنی در این زمینه پرداخته و اطلاعاتی به‌روز و کاربردی درباره‌ی این روش درمانی موثر و بی‌خطر در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی

بیماری‌ها و مشکلات ارتوپدی می‌توانند تاثیری عمیقی بر زندگی روزمره‌ی افراد گذاشته و با ایجاد درد کیفیت زندگی آن‌ها را تهدید کنند. بیماری‌های ارتوپدیک غالبا شامل اختلالاتی در سیستم اسکلتی عضلانی از جمله استخوان‌ها، مفاصل، عضلات، رباط‌ها و تاندون‌ها می‌شوند. چه این شرایط به واسطه‌ی شکستن استخوان اتفاق افتاده باشد، چه به واسطه‌ی آرتروز یا آسیب‌های ورزشی، به هر حال بر سلامت جسمانی و روانی فرد تاثیر گذاشته و به طور قابل‌توجهی فعالیت‌های او را محدود می‌کند.

یکی از تمریناتی که به‌عنوان درمانی ارزشمند و کاربردی در این زمینه به کمک درمانگران و بیماران می‌آید، تمرینات آبی و آب‌درمانی است. آب، می‌تواند محیطی حمایت‌کننده و امن برای بیماران فراهم آورد و فشار وارده بر مفاصل و عضلات آن‌ها را به حداقل برساند. چنین شرایطی برای بیماران مبتلا به آرتروز و درد مفاصل یا بیمارانی که در حال گذراندن دوره‌ی نقاهت پس از جراحی هستند، می‌تواند بسیار ایدئال باشد. محیط‌های آبی می‌تواند مزایای منحصربه‌فردی را در اختیار درمانگران حوزه‌ی توان بخشی و بیماران قرار دهند. آب قادر است تا بدون وارد آوردن فشار بیش از حد به مفاصل، عضلات را تقویت کند، همچنین فشار هیدرواستاتیک می‌تواند تورم و التهاب را کاهش داده و موجب بهبود آن گردد. آب و تمریناتی آبی می‌توانند فشار خون را تنظیم کرده، گرفتگی عضلات را برطرف نموده و درد و سفتی آن‌ها را التیام بخشد.

کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی (The use of Aquatics in orthopedic and Sport Medicine Rehhabilitation and physical conditioning) نوشته‌ی کوین ای. ویلک (Kevin E. Wilk) و دیوید ام. جوینر (David M. Joyner) در همین زمینه به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب منبعی جامع برای درمانگران و متخصصان حوزه‌ی توان‌بخشی و تمامی افرادیست که مایلند به طور کاملا علمی و اصولی از مزایای آب درمانی مطلع گردند. این کتاب اصول و کاربردهای تمرینات آبی را بررسی نموده و اطلاعات دقیقی درباره‌ی تکنیک‌های مختلف و اثربخشی آن‌ها در درمان بیماری‌های ارتوپدی ارائه داده است.

نویسندگان در این کتاب ابتدا به توضیح تاریخچه‌ی آب‌درمانی و تکامل آن به‌عنوان یک ابزار توان‌بخشی پرداخته و سپس به سراغ جنبه‌های علمی آب درمانی از جمله انتخاب استخر مناسب، تجهیزات و ملاحظات ایمنی رفته‌اند. یکی ار نکات مثبت این کتاب، تمرکز آن بر بیماری‌های ارتوپدی و آسیب‌های ورزشی خاص است. نویسندگان در خلال فصل‌های کتاب برنامه‌های تمرینی اصولی و کاربردی‌ای را برای شرایط مختلفی نظیر آرتروز و کمردرد و... ارائه داده‌اند.

این کتاب به همت محمدحسین رضوانی، هیمن محمدی و عین اله نادری به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی

  • این یک منبع منحصربه‌فرد درباره‌ی تمرینات آبی و آب‌درمانی است و به طور خاص برای آسیب‌های ارتوپدی نوشته شده. (Monique Serpas)

کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای درمانگران حوزه‌ی توان‌بخشی، فیزیوتراپ‌ها، دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی و تمامی افرادی که مایلند درباره‌ی آب درمانی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی می‌خوانیم

دنیای عملکرد ورزشی، تمرینات شخصی، آماده‌سازی ورزشی، و بهبود عملکرد به طور مداوم در حال تغییر است.

این طرز فکر همراه با یک محیط آبی، علاقه مندان به ورزش و آمادگی جسمانی را بر روی لبه برنده پیشگیری از آسیب، آمادگی جسمانی و بهبود عملکرد حفظ خواهد کرد.

هنگام طراحی و اجرای برنامه‌های تمرین قدرتی لازم است در هر جلسه تمرینی تمام مولفه‌های آمادگی جسمانی و سلامتی، همانند قدرت عملکردی، انعطاف‌پذیری، کارایی تغذیه‌ای و بهره‌وری متابولیکی توسعه یابند، زیرا این شیوه تمرین به کسب حداکثر عملکرد ورزشی کمک می‌کند.

تمرینات قدرتی منجر به بهبود قدرت، سرعت، توان، چابکی، استقامت، کنترل عصبی عضلانی،و انعطاف‌پذیری می‌شود. یکی از جنبه‌های اساسی اغلب پروتکل‌های تمرینی در برنامه‌های تمرینی، بهبود توانایی بدن برای کسب انرژی است.

هدف از این فصل ارائه یک دلیل منطقی برای انجام تمرین قدرتی مبتنی بر آب و توضیح این است که چرا می‌تواند مزایای قدرتی قابل توجهی، حتی برای ورزشکاران نخبه داشته باشد.

با این حال، برنامه تمرین قدرتی و توانی آبی نباید جایگزینی برای تمرینات قدرتی مبتنی بر خشکی باشد، بلکه باید یک مکمل یا متمم برای درمان مبتنی بر خشکی به منظور کمک به توسعه قدرت و توان ورزشکاران باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آماده سازی و پیش‌نیازهای آب درمانی
فصل اول: آب‌درمانی تاریخچه، مبانی و کاربردها
فصل دوم: دستورالعمل‌ها و موارد تجویز آب درمانی
فصل سوم: انتخاب استخر، طراحی تجهیزات لازم و ملاحظات فنی‌مهندسی
بخش دوم: آب درمانی بعد از آسیب، مداخله و درمان
فصل چهارم: کاربرد آب درمانی در آسیب اندام تحتانی
فصل پنجم: کاربرد آب درمانی در آسیب اندام فوقانی
فصل ششم: آب درمانی در بازتوانی ستون فقرات
فصل هفتم: دردهای مزمن فیبرومیالژی و سایر سندرم‌ها
بخش سوم: آماده سازی و تمرین
فصل هشتم: تمرینات قدرتی و آماده سازی
فصل نهم: تمرینات تخصصی ورزشی
فصل دهم: شواهد پژوهشی مربوط به مزایای آب درمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی
نویسنده،
مترجمهیمن محمدی، عین اله نادری، محمدحسین رضوانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-600-355-205-0
موضوع کتابکتاب‌های پزشکی ورزشی، کتاب‌های آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی

برای دریافت کتاب کاربرد تمرینات آبی در ارتوپدی، بازتوانی طب ورزشی و آماده سازی جسمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.