معرفی و دانلود کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی

عکس جلد کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی
قیمت:
۱۱۴۵۰۰ ۸۰,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی

یکی از وظایف مهم هر مربی، انجام اقدامات لازم پس از آسیب دیدن ورزشکار است. اگر ورزشکاری مصدوم شود، هر حرکت اشتباهی ممکن است به اعصاب یا عروق او آسیب جدی وارد کند. کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی نوشته‌ی نوشین اصفهانی و حسن اسدی یکی از کتاب‌های ورزشی است که انواع آسیب‌دیدگی‌های ورزشی ممکن را مثل مسمومیت، سوختگی، سرمازدگی یا مشکلات قلبی تنفسی به همراه شیوه‌ی احیا یا درمان آن‌ها توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی

ورزشکارانی که برای رکوردزنی و کسب مقام قهرمانی تمرین‌های سخت و فشارهای جسمانی زیادی را تحمل می‌کنند، ممکن است در حین تمرین آسیب ببینند. هرچه آسیب‌دیدگی ورزشکار بیشتر باشد، خسارت‌های مادی و معنوی بیشتری به او و تیم ورزشی وارد می‌شود. همین مسئله نیاز جدی به درمان آسیب‌ها را می‌طلبد. نوشین اصفهانی و حسن اسدی در کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی انواع آسیب‌ها و اقدامات لازم برای درمان آن‌ها را شرح می‌دهند.

در ورزش رقابتی و قهرمانی، آسیب‌دیدگی تنوع و تعدد بسیاری دارد. کثرت آسیب‌ها بیش از آنکه به شدت تمرین مربوط باشد، به ناآگاهی و نداشتن مراقبت‌های لازم و نظارت مطلوب بر فعالیت ورزشی برمی‌گردد. هنگامی که آسیب وارد می‌شود، اقدام فوری و درست در کاهش آثار مخرب آسیب و بهبود آن بسیار اهمیت دارد. بنابراین آگاهی از کمک‌های اولیه برای هر مربی و ورزشکار، چه حرفه‌ای و چه غیرحرفه‌ای، ضرورت دارد. به همین دلیل است که سرفصل کمک‌های اولیه در صدمات ورزشی برای رشته‌ی تربیت بدنی تعریف شده است. کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی نیز بنا به همین ضرورت و بر اساس سرفصل‌های درس کمک‌های اولیه‌ی مصوب وزارت علوم تألیف شده است.

در اصل کمک‌های اولیه مجموعه‌ی اقدامات و مراقبت‌هایی است که بلافاصله پس از بروز حادثه انجام می‌گیرد تا از طرفی مصدوم را از خطر مرگ نجات دهد و از طرف دیگر، تا رسیدن به مرکز درمانی از وخامت حادثه و تهدیدهای احتمالی بکاهد. این صدمات و درمان آن‌ها از صدماتی که در حوادث غیرورزشی وارد می‌شود، متمایز است و اقدامات لازم برای آن نیز تفاوت‌هایی خواهد داشت. کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی در یازده فصل تدوین شده و در هر فصل پس از آشنایی با آسیب، اقدامات اولیه برای درمان آسیب مدنظر توضیح داده می‌شود.

نوشین اصفهانی و حسن اسدی ابتدا خواننده را با مقدمات کمک‌های اولیه و لوازم مورد نیاز آشنا می‌کنند. سپس روش‌های مختلف حمل و نقل مصدوم را توضیح می‌دهند. پس از طرح این مقدمات، فصول بعدی به انواع آسیب‌ها و درمان آن‌ها اختصاص دارد. احیای قلبی تنفسی، ضربات وارده بر حنجره و خفگی ناشی از آن، اختلالات قلبی و مغزی، انواع زخم‌ها، آسیب‌های اسکلتی مانند شکستگی و دررفتگی، سوختگی، سرمازدگی و مسمومیت انواع آسیب‌هایی هستند که در فصل‌های جداگانه توضیح داده می‌شوند.

نویسندگان، فصل آخر از کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی را به پانسمان زخم باز و بانداژ و آتل‌بندی انواع شکستگی‌ها اختصاص داده‌اند. در این کتاب مطالب به همراه تصاویر توضیح داده می‌شود و در پایان هر فصل سؤالاتی مطرح شده تا خواننده با پاسخ دادن به آن‌ها آموخته‌های خود را جمع‌بندی کند. این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب آسیب‌شناسی حرکتی و حرکات اصلاحی

انتشارات حتمی ناشر تخصصی حوزه‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی است که مجموعه‌های مختلفی را در این زمینه منتشر می‌کند. یکی از این مجموعه‌ها آسیب‌شناسی حرکتی و حرکات اصلاحی است که در آن کتاب‌هایی با موضوعات پیشگیری، شناخت و درمان آسیب‌های ورزشی منتشر می‌شود. کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی یکی از این عنوان‌هاست که به طور تخصصی به کمک‌های اولیه و جزئیات آن هنگام آسیب ورزشی می‌پردازد.

کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی ورزشکاران و مربیان، همچنین برای دانشجویان، استادان و متخصصان رشته‌ی تربیت بدنی که در زمینه‌ی کمک‌های اولیه پس از آسیب‌های ورزشی مطالعه یا فعالیت می‌‎کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی می‌خوانیم

همان‌طورکه ذکر شد، دستگاه‌های عصبی مرکزی، قلب و تنفس ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و آسیب اولیه به یکی از آن‌ها می‌تواند عملکرد دو دستگاه دیگر را مختل کند. پس پر واضح است، اگر در مصدوم بی‌هوشی که نفس نمی‌کشد، ولی ضربان قلب دارد، اقدامات لازم انجام نگیرد، پس از مدت کوتاهی قلب هم از کار می‌افتد و مغز نیز آسیب می‌بیند و برعکس. بنابراین لازم است در طول برقراری مجدد تنفس، مرتباً نبض را چک کنید و از عملکرد قلب مطمئن شوید. گاهی اوقات با ورزشکار مصدومی روبه‌رو می‌شوید که در اثر عوامل مختلف بی‌هوش شده و تنفس و ضربان ندارد. در این مواقع، شما به عنوان مربی یا سرپرست و به‌عنوان کسی که می‌تواند زندگی ورزشکار را نجات دهد، باید با درایت و حفظ خونسردی وارد عمل شوید و سیستم قلبی – تنفسی را مجدداً احیا کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با کمک‌های اولیه
فصل دوم: حمل و انتقال مصدوم
فصل سوم: احیای قلبی تنفسی
فصل چهارم: ضربات وارد بر حنجره ورزشکاران و خفگی ناشی از آن
فصل پنجم: اختلالات قلبی و مغزی
فصل ششم: زخم‌ها
فصل هفتم: آسیب‌های اسکلتی
فصل هشتم: سوختگی
فصل نهم: آسیب‌های سرما
فصل دهم: مسمومیت
فصل یازدهم: پانسمان و بانداژ
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-600-5751-74-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۴۵۰۰ ۸۰,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی

برای دریافت کتاب کمک‌های اولیه در آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.