معرفی و دانلود کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی

عکس جلد کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی
قیمت:
۳۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی

ضایعات نخاعی- مغزی ممکن است ناگهانی و با یک تصادف رخ دهند و یا به دلایلی مثل بلند کردن وسایل سنگین، با دردهای خفیف آغاز و به مرور زمان حاد شوند. کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی که به کوشش هیمن محمدی، مهدی شاهرخی و هیمن ابراهیمی تألیف شده است، قصد دارد بیماری‌های گوناگون مغزی و نخاعی را بهبود بخشد و برای این منظور قریب به 1000 تمرین حرکتی را ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی

یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های سبک زندگی جدید، کاهش تحرک بدنی و از بین رفتن قوای جسمانی است. بسیاری از ما، چه شاغل باشیم چه خانه‌دار، زمانی برای ورزش کردن نداریم و ناچاریم تحلیل رفتن تدریجی توان بدنمان را نظاره کنیم. کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی با علم بر این موضوع که اکثر مردم تحرک بدنی کمی دارند و وقت آزادی برای رفتن به باشگاه و کلاس‌های ورزشی ندارند، حدود 1000 تمرین درمانی و ورزشی را که مناسب انجام دادن در خانه هستند، به مخاطبان ارائه کرده است.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از شروع تمرین ورزشی به‌صورت تئوری و عملی به آن مسلط باشیم، صحیح انجام دادن تمرین‌هاست. با بیش از حد خم‌ شدن یا انجام حرکت کششی نادرست، نه تنها به سلامتمان کمک نمی‌کنیم، بلکه باعث می‌شویم نخاع و عضلاتمان آسیب بیشتری ببینند؛ به دلیل اهمیت این موضوع، صفحات آغازین کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی درباره‌ی اصول ورزش‌ کردن، انواع دردهای مزمن و تمرین‌های ورزشی مناسب برای هر بیماری توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی

هیمن محمدی، مهدی شاهرخی و هیمن ابراهیمی که در زمینه‌ی تربیت‌بدنی و شناسایی و بهبود آسیب‌های ورزشی تخصص دارند، پس از آموزش چگونگی انجام تمرینات و نکات ایمنی ورزش، بخش تمرینات کتاب را آغاز می‌کنند. تمرینات کتاب سطوح گوناگونی دارند و با وجود اینکه برای بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی و مغزی ارائه شده‌اند، می‌توانند مورد استفاده‌ی افراد سالمی که نمی‌خواهند به دردهای مزمن دچار شوند قرار گیرند. این تمرین‌ها مؤلفه‌های مختلفی مثل گروه هدف، ناحیه‌ی هدف، تجهیزات موردنیاز، گروه سنی هدف و درجه‌ی سختی را برای هر تمرین بازگو می‌کنند تا مخاطب بهتر بتواند با در نظر گرفتن وضعیت جسمی، سنی و شدت بیماری‌اش، تمرین مناسبی را انتخاب کند.

کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی تمرینات درمانی خود را با توجه به نوع آسیب واردشده به فرد طبقه‌بندی می‌کند، مثلاً برخی از تمرینات برای کودکانی که در راه افتادن با تأخیر حرکتی مواجه هستند، ارائه می‌شوند و برخی دیگر به سالمندانی اختصاص دارند که سمت راست بدنشان بعد از سکته‌ی مغزی بی‌حس شده است. نکته‌ای که در انجام تمام تمرینات ورزشی باید به آن توجه کرد، رعایت نظم و استمرار است. مسلماً این تمرینات اگر با سرعت زیاد و فقط چند بار انجام شوند، نتیجه نخواهد داد. هر تمرینِ درمانی باید چندین بار در روز و در دوره‌ای طولانی انجام شود تا تأثیر قابل توجهی بر سلامت بیمار بگذارد. تجهیزات خواسته‌شده برای تمرینات ورزشی این کتاب، لوازمی ساده و در دسترس مثل فنجان، بالش، میز، طناب ورزشی و توپ هستند و مخاطب برای تهیه‌ی آن‌ها با مشکل مواجه نخواهد بود.

کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی به کوشش نشر حتمی به چاپ رسیده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی برای چه کسانی مناسب است؟

درمانگران، فیزیوتراپیست‌‌ها، بیماران حرکتی و افرادی که با مبتلایان به ضایعات نخاعی و مغزی در ارتباط هستند، می‌توانند از مخاطبان اصلی این کتاب باشند.

در بخشی از کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی می‌خوانیم

انواع محدودیت‌های عملکردی

محدودیت‌های عملکردی در حوزه‌ی رسیدگی عملکرد وظایف حسی حرکتی، عملکردهای کل بدن را که معمولا فعالیت‌های عملکردی اجزاء یا عناصر را در بر می‌گیرد، می‌باشد. این فعالیت‌ها پایه‌ی فعالیت‌های زندگی روزانه برای مثال حمام کردن، لباس پوشیدن یا غذا خوردن و بسیاری از وظایف پیچیده‌ای که به‌عنوان ابزارهای فعالیت‌های روزانه‌ای زندگی شناخته می‌شوند، می‌باشد. تعدادی از محدودیت‌های عملکردی را که ناشی از از اختلالات فیزیکی شامل حرکات کل بدن و اجزای حرکتی ضروری مهارت‌های روزانه‌ی زندگی، ساده تا پیچیده است را نشان می‌دهد. تعریف محدودیت‌های عملکردی را به این روش اهمیت شناسایی ناهنجاری یا حرکات اجزای غالب شده مهارت‌های حرکتی را در طول وظایف، در معاینات توانبخشی و متعاقبا حرکات عملکردی وظایف ویژه در برنامه‌ی تمرین درمانی را نمایان می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ضایعه‌ی نخاعی
فصل دوم: مقدمات اصول تمرین درمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات575
زبانفارسی
شابک978-600-355-017-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی

برای دریافت کتاب دایره المعارف تمرین درمانی در ضایعات مغزی و طناب نخاعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.