معرفی و دانلود کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی

عکس جلد کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی
قیمت:
۱۱۹۵۰۰ ۸۳,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی

کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی، راهنمای جامع و کاربردی برای متخصصان حوزه‌ی ورزش، فیزیولوژی و پزشکیِ ورزشی است. گریگ وایت و سانجای شارما، نویسنده‌های کتاب، روش‌‌های تفسیرِ کاربردیِ ردیابی‌هایِ نرمال و غیرنرمال الکتروکاردیوگرام را در این اثر توضیح داده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت تفسیرِ الکتروکاردیوگرام برای علوم ورزشی و طب ورزشی را فرامی‌گیرید.

درباره‌ی کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی

کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی (Practical ECG for Exercise Science and Sports Medicine)، مرجعی برای فراگیری روش‌های تفسیرِ الکتروکاردیوگرام به‌‌حساب می‌آید. گریگ وایت (Greg Whyte) و سانجای شارما (Sanjay Sharma)، نویسنده‌های کتاب، شیوه‌ی تفسیر الکتروکاردیوگرام را با رویکردِ استفاده در علوم ورزشی توضیح داده‌اند. الکتروکاردیوگرام که در محافل عمومی به آن، نوار قلب می‌گویند، آزمایشی است که فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می‌کند. پزشکِ متخصص در این آزمایش، الکترودهایی روی بدن قرار می‌دهد. این الکترودها سیگنال‌های الکتریکیِ تولیدشده توسط قلب را اندازه‌گیری می‌کنند و این سیگنال‌ها را به‌صورت یک نمودار بر روی کاغذ نمایش می‌دهند. کارشناسان علوم ورزشی و پزشکان، با مشاهده‌ی الکتروکاردیوگرام، ریتمِ قلب، قدرتِ سیگنال‌های الکتریکی و وجود هرگونه اختلال در عملکرد قلبِ ورزشکاران را بررسی می‌کنند.

مطالب کتاب الکتروکاردیوگرام کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی با معرفی آناتومی قلب و عملکرد آن، آغاز می‌شود. نویسنده‌های کتاب در این بخش درباره‌ی ویژگی‌های الکتریکی قلب، توضیحِ مفهومِ الکتروکاردیوگرافی، ویژگی‌‌های انقباضی قلب، و ارتباط میان فعالیت ورزشی و قلب، سخن رانده‌اند. پس از آشنایی با این مفاهیم، مطالبی درباره‌ی نظارت و ارزیابی فعالیت الکتریکی قلب،‌ مطالعه می‌کنید. روش گرفتن نبض، آشنایی با نمایشگرهای ضربان قلب،‌ الکتروکاردیوگرافی در زمان استراحت و طی فعالیت‌ ورزشی، مدالیتی و پروتکل‌ها، نمایشگرهای سیار ECG و... اطلاعاتی است که با مطالعه‌ی بخش دوم کتاب حاضر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

نوار قلب طبیعی در زمان استراحت و نوار قلب غیرطبیعی در زمان استراحت در بخش‌های بعدی این کتاب با هم مقایسه شده‌‌اند. عملکرد قلب در حین ورزش، تفاوت‌های چشمگیری با عملکردِ آن در حالت‌های معمولی و استراحت دارد. با افزایش شدت ورزش، ضربان قلب بالا رفته و شکل امواج الکتریکی قلب نیز تغییر می‌کند. این تغییرات طبیعی است و به‌عنوان واکنش طبیعی قلب به فعالیت بدنی شناخته می‌شود. با این حال، در برخی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، این تغییرات ممکن است غیرطبیعی و حاکی از مشکلاتِ قلبی باشد.

بخش مهمی از کتاب الکتروکاردیوگرام کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی به بررسی نوار قلب در حین فعالیت‌های ورزشی اختصاص دارد. در این بخش، اطلاعات کاملی درباره‌ی پاسخ‌های نوار قلب طبیعی در حین انجام فعالیت‌های ورزشی و پس از آن، گنجانده شده‌ است. با مطالعه‌ای این مفاهیم، روش ارزیابی افراد مبتلا یا مشکوک به آریتمی مرتبط با فعالیت ورزشی یا فعالیت بدنی شدید را فرامی‌گیرید و با شیوه‌ی آزمون استرس ورزشیِ نوار قلب در تشخیص بیماری‌های شریان کرونری آشنا می‌شوید. نویسنده‌های کتاب، توضیحات کاملی درباره‌ی تغییرات فیزیولوژی در مقابل عوامل پاتولوژیکی در این اثر مطرح کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به اطلاعاتی برای آشنایی خواننده با ساختار و عملکرد قلب در ورزشکاران نخبه، الکتروکاردیوگرام، آریتمی‌ها و سنکوپ ورزشکاران اشاره کرد. معاینه و ارزیابی وضعیت ورزشکاران قبل از انجام حرکت‌های ورزشی سنگین نیز در این کتاب آموزش داده شده تا مطالعه‌ی کتاب حاضر به کارشناسانِ ورزشی برای پیشگیری از آسیب‌های قلبیِ ورزشکاران، کمک کند.

کتاب الکتروکاردیوگرام کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی، منبعی کاربردی برای آشنایی خواننده با مطالعه‌های موردیِ بررسیِ نوار قلب در ورزشکاران است. در انتهای این اثر، چندین نمونه از مطالعات موردیِ بررسی نوارِ‌ قلب ورزشکارانِ دارای مشکلات جسمی، گنجانده شده است. نویسنده‌های کتاب در کنار متن، مطالب آموزشیِ این اثر را با تصویر‌ و نمودارهایی همراه کرده‌اند تا آگاهی از اطلاعات پیچیده‌ی پزشکی برای خواننده راحت باشد.

کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی را انتشارات حتمی چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. فرهاد دریانوش، محسن داودی و نجمه رضائیان، مترجم‌های این کتاب هستند.

کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کارشناسان ورزشی و پزشکانی که در حوزه‌ی طبِ ورزشی فعالیت می‌کنند، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب الکتروکاردیوگرام شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی این کتاب برای ورزشکارانی که اهمیت ویژه‌ای به سلامت قلب خود می‌دهند و می‌خواهند با روش‌های تفسیر نوار قلب آگاه شوند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی می‌خوانیم

قلب، پمپی است عضلانی تقریباً به اندازه مشت بسته هر فرد که در قفسه سینه و درون حفره صدری و تا حدودی متمایل به سمت چپ استخوان جناغ قرار گرفته است. قلب، شکلی همانند مخروط دارد. انتهای فوقانی مسطح مخروط، تحت عنوان قاعده و نقطه‌ی مدور زیرین مخروط نیز، تحت عنوان نوک (راس) خوانده می‌شود. نحوه قرارگیری قلب در قفسه سینه به گونه‌ای است که قاعده آن در نمای خلفی و به سمت شانه راست قرار دارد و نوک که نمای قدامی را در بر می‌گیرد به سمت ران چپ متمایل شده است و در پنجمین فضای بین دنده‌ای قابل معاینه است. بطن راست در مقابل دیواره قدامی قفسه سینه قرار می‌گیرد. قلب شامل چهار حفره است که به دو پمپ تقسیم می‌شود. دهلیز راست، خون نسبتاً بدون اکسیژن را توسط ورید اجوف فوقانی و تحتانی از گردش خون سیستمیک دریافت می‌نماید و از طریق دریچه سه لتی به درون بطن راست سرازیر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه مترجم
بخش اول: ساختار و عملکرد قلب
فصل 1: قلب
فصل 2: نظارت و ارزیابی فعالیت الکتریکی قلب
فصل 3: ECG طبیعی در زمان استراحت
بخش دوم: ECG
فصل 4: ECG غیرطبیعی در زمان استراحت
فصل 5: ECG طی فعالیت ورزشی
بخش سوم: قلب ورزشکار
فصل 6: قلب ورزشکار: تغییرات فیزیولوژیکی در مقابل عوامل پاتولوژیکی
فصل 7: مطالعات موردی در ورزشکاران
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی
نویسنده،
مترجمفرهاد دریانوش، محسن داودی، نجمه رضائیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-600-6904-90-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۹۵۰۰ ۸۳,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی

برای دریافت کتاب الکتروکاردیوگرام (ECG) کاربردی برای علوم ورزشی و طب ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.