معرفی و دانلود کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی

عکس جلد کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی
قیمت:
۱۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی

کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی، اثری برای آشنایی با تغییرات بسیار کوچک در بدن بر اثر انجام تمرین‌های ورزشی است. رضا قراخانلو و مهدیه ملانوری شمسی، اتفاق‌هایی که در سطح سلول‌ها و مولکول‌های بدن ورزشکاران رخ می‌دهد را در این کتاب بررسی کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، اطلاعاتی درباره‌ی واکنش‌های سلولی و مولکولی بدن در حین انجام حرکت‌های ورزشی، به‌دست می‌آورید.

درباره‌ی کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی

کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی، منبعی برای کسب اطلاعات درباره‌ی سازوکارِ مولکولی و سلولی بدن در حین و پس از انجام تمرین‌های ورزشی است. رضا قراخانلو و مهدیه ملانوری شمسی، نویسنده‌های کتاب، با زبانی ساده، اما دقیق، سازگاریِ سلولی و مولکولی به تمرین‌های ورزشی را در این اثر توضیح داده‌اند. آشنایی با این مکانیسم‌ها، نقش مهمی در بهبود عملکرد ورزشی، پیشگیری از آسیب‌ها و طراحی برنامه‌های تمرینی اثربخشِ ورزشی دارد.

مطالب کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی با توضیحاتی درباره‌ی ژنتیک و فعالیت بدنی آغاز می‌شود. خواننده با مطالعه‌ی این بخش در جریان مبانی بیولوژی سلولی، غشاها، اسکلت سلولی، اندامک‌های سلولی و دیگر مفاهیم علم ژنتیک قرار می‌گیرد. پس از این آشنایی، مطلبی درباره‌ی چگونگی تنوع ژنتیکی در تحت‌تاثیر قرار دادن ویژگی‌های جسمانی، پیش روی خواننده قرار می‌گیرد.

در ادامه‌ی توضیحاتِ مفاهیم پایه‌ی ارتباط میان ژنتیک و تمرین‌های ورزشی، بحث بسیار مفصلی درباره‌ی ارتباط‌های سلولی مطرح شده است. نویسنده‌ در این بخش اطلاعات کاملی درباره‌ی مسیرهای پیام‌دهی، ساختمان و عملکرد مسیرهای پیام‌دهی، مکانیسم‌های عمده‌ی ارتباط بین سلولی، اجزای درون سلولیِ هدایت پیام و مولکول‌های پیام‌دهی خارج از سلول را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. هدف اصلیِ این بخش، آشنایی با بررسی مسیر سیگنالیلنگ‌های مهمی است که در پاسخ به تمرینات ورزشی فعال می‌شوند. منظور از مسیرهای سیگنالینگ، مسیرهایی هستند که پیام‌های مولکولی از یک سلول به سلول دیگر یا از یک قسمت از سلول به قسمت دیگر حرکت می‌کنند.

مرگ برنامه‌ریزی شده‌ی سلول، مفهوم دیگری است که در این کتاب کاملاً توضیح داده شده. بر اساس این توضیحات، مرگ برنامه‌‌ریزی شده‌ی سلول که در این اثر و مجامع علمی با نام آپوپتوزیس شناخته می‌شود، فرایندی طبیعی است که در آن سلول‌های پیر یا آسیب‌دیده به طور خودکار از بین می‌روند تا به بدن آسیبی نرسانند. این فرایند برای رشد و نمو طبیعی بدن و همچنین مبارزه با بیماری‌ها ضروری است. توضیحِ اعمال اصلی آپوپتوزیس، هموستاز بافتی، اجزای برنامه‌ی آپوپتوتیک در پستانداران، مسیرهای آپوپتوزی، و دیگر سوبستراهای پایین‌دستیِ کاسپازها، موضوع‌های بعدی کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی را تشکیل می‌دهد. مطالب این اثر با توضیحاتی درباره‌ی اساس مولکولیِ سازگارهای تمرینی، خاتمه پیدا می‌کند. در این بخش، اطلاعاتی کامل برای بررسی تمرین‌‌های استقامتی، مقاومتی و موازی قرار دارد.

در کنار این توضیحات، نمونه‌ای از پیچیدگی‌های مولکولی در سازگاری به تمرین نیز مطرح شده تا خواننده بهتر در جریان مفاهیم پیچیده‌ی سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی قرار بگیرد. رضا قراخانلو و مهدیه ملانوری شمسی، منابع کاملی را در انتهای کتاب برای مطالعه‌ی بیشتر گنجانده‌اند. تمامی مفاهیم علمی این اثر در کنار متن با تصاویری گویا توضیح داده شده تا درک بهتری از ارتباط میان ورزش و سازگاری سلولی و مولکولی در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی متخصصان طب ورزشی، دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای و افرادی که به بررسی تأثیرات ورزش بر بدن انسان علاقه‌مند هستند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی می‌خوانیم

سیتوپلاسم حاوی تعدادی از ساختارهای متصل به غشا به نام اندامک‌های سلولی است. به دلیل اندازه و دانسیته متفاوت این اندامک‌ها می‌توان آن‌ها را بعد از همگون‌سازی سلولی توسط سانتریفیوژ جدا کرد. ‌اندامک‌های سلولی اعمال متفاوتی در سلول بر عهده دارند و به سلول اجازه ‌می‌دهند تا ‌واکنش‌های بیوشیمیایی متعدد را از هم تفکیک کنند (مانند مسیرهای سنتز و تجزیه و واکنش‌های تولید و مصرف انرژی).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ژنتیک و فعالیت بدنی
فصل دوم: ارتباطات سلولی
فصل سوم: آپوپتوزیس
فصل چهارم: اساس مولکولی سازگاری‌های تمرینی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-600-355-022-3
موضوع کتابکتاب‌های پزشکی ورزشی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی

برای دریافت کتاب نگاهی به سازگاری‌های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.