معرفی و دانلود کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد

برای دانلود قانونی کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد

خشکی و کوتاهی عضلات سبب ایجاد درد و کاهش دامنه‌ی حرکتی می‌شود. با حرکات کششی می‌توان درد‌های عضلانی را تسکین داد و انعطاف‌پذیری را بیشتر کرد. کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد نوشته‌ی کریستین برگ، در این راستا، بیش از 40 نوع تمرین کششی را تشریح می‌کند و می‌آموزد که چگونه درد خود را ارزیابی کنید و تمرین کششی مطلوب جهت کاهش درد را تشخیص دهید. این کتاب از کتاب‌های تخصصی رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

درباره‌ی کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد

ورزشکاران نخبه مدت‌هاست که برای بهبود انعطاف‌پذیری و جلوگیری از مصدومیت به برنامه‌های کششی شخصی خود تکیه می‌کنند؛ اما شاید ندانید که بسیاری از کشش‌های هدفمند کاربرد بسیار گسترده‌تری دارند. یکی از این کاربردها که به‌راحتی می‌توانید از آن در زندگی روزمره خود بهره ببرید، تسکین بخشیدن درد است. کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد (Prescriptive stretching) نوشته‌ی کریستین برگ (Kristian Berg) شامل تصاویر آناتومیک است و مؤثرترین تمرینات کششی گام‌به‌گام را آموزش می‌دهد تا درد را ریشه‌کن کند، دردهای عضلانی را کاهش دهد، تعادل و انعطاف‌پذیری را بهبود بخشد و از آسیب‌های رایج جلوگیری کند.

معرفی و دانلود کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد

در کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد، انواع مختلفی از تمرینات کششی و تکنیک‌ها را خواهید یافت. شامل: کشش‌های فردی، استفاده از توپ تنیس برای هدف قرار دادن نواحی دردسرساز، مانند شانه و پا و حرکاتی که دردهای ناشی از نشستن‌های طولانی‌مدت یا قرار گرفتن بدن در وضعیت‌ نامناسب را کاهش می‌دهند.

مهم‌تر از همه آن است که کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد توالی‌‌های حائز اهمیت را برای درمان مناطق آسیب‌دیده ارائه می‌کند. این برنامه‌های کاهش درد به رفع بسیاری از بیماری‌ها مانند کمردرد، سردرد، گرفتگی گردن، درد شانه، زانو یا آرنج منجر می‌شود. علاوه‌براین، در این کتاب نمونه‌ای از برنامه‌های کششی را پیدا خواهید کرد که هم می‌توانید آن‌ها را با همان دستورالعمل گفته شده اجرا کنید و هم مطابق نیاز بدن خود شخصی‌سازی کنید.

کریستین برگ در این کتاب به بسیاری از پرسش‌ها پاسخ می‌دهد و به‌طور واضح چرایی، چگونگی و کیفیت انجام تمرینات را توضیح می‌دهد. چه دنبال افزایش دامنه حرکتی باشید، چه قصد داشته باشید درد و ناراحتی عضلانی را کاهش دهید، کتاب کشش‌درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این کتاب را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی منصور صاحب الزمانی، هیمن محمدی و ابراهیم محمدعلی نسب فیروزجاه منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد

  • کتاب کشش درمانی یک کتاب مصور و معتبر علمی است که به خواننده کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری و سطح سلامت بهتری داشته باشد. (برد شونفلد، نویسنده‌ی کتاب هنر تراشیدن بدن: تمرینات بدنسازی بانوان)
  • این کتاب تکنیک‌های صحیح برای دستیابی به تعادل در عضلات را آموزش می‌دهد. (جان گیاور، متخصص پزشکی ورزشی سطح 2)
  • کتاب کشش درمانی جامع‌ترین راهنما برای مدیریت درد و آسیب از طریق حرکات کششی و یکی از ضروریات بدنسازی است. (رون نوی، متخصص اورتوپدی و پزشکی ورزشی)
  • این کتاب منبعی فوق‌العاده برای دانشجویان در سطوح متفاوت است. (ایرنه مک کورمیک، مدیر ارشد آموزش تناسب اندام)

مجموعه‌ی آمادگی جسمانی

انتشارات حتمی ناشر تخصصی رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی است که مجموعه‌ای با عنوان آمادگی جسمانی منتشر می‌کند. این ناشر در این مجموعه حدود 25 کتاب تخصصی و علمی را با موضوعات مختلفی چون آمادگی جسمانی و بدنسازی بانوان، راهنمای سلامت بانوان شاغل، راهنمای سلامت کارگر، ارزیابی کاربردی عملکرد جسمانی و حرکتی منتشر کرده است. کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد یکی از عنوان‌های این مجموعه است.

کتاب کشش درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران، مربیان، دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی، متخصصان و پژوهشگرانی که بر اثرات درمانی حرکات کششی مطالعه می‌کنند، مناسب است. همچنین عموم مردم می‌توانند برای درمان دردهای عضلانی از این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد می‌خوانیم

یک میز، میز تحریر یا سطح صاف دیگری در ارتفاع یکسان با کشاله‌ی ران خود را در نظر بگیرد. پای راست خود را بر روی میز قرار دهید، به گونه‌ای که زانوی راست در جلوی ناف و پای شما در سمت چپ ران چپ شما قرار گیرد.

لگن خاصره را به صورت صاف و مستقیم به جلو بچرخانید. تصور کنید که پای شما یک مثلث ایجاد نماید و لگن خاصره حالت پایه‌ی آن را داشته باشد. عضلات شکم خود را سفت و منقبض نموده و سعی کنید قوس تحتانی را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که زانوی پای تکیه‌گاه یا حمایت‌کننده‌ی شما کاملاً صاف باشد.

کشش را برای 5 تا 10 ثانیه با خم کردن آرام بالاتنه‌ی خود به جلو و درحالی‌که قوس کمر را حفظ می‌نمایید، انجام دهید. هنگامی که کشش یا تیر کشیدن آرامی را در تمام کفل راست احساس نمودید، حرکت را متوقف کنید. عضلات را برای 5 تا 10 ثانیه ریلکس نمایید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اصول کشش
کشش‌های هدف‌دار
برنامه‌هایی برای تسکین درد
ارزیابی انعطاف‌پذیری و تعادل عضلانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد
نویسنده
مترجممنصور صاحب الزمانی، هیمن محمدی، ابراهیم محمدعلی نسب فیروزجاه
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-600-6904-36-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد

برای دریافت کتاب کشش درمانی جهت پیشگیری از آسیب و تسکین درد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.