معرفی و دانلود کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش: علم تمرینات ورزشی و تغذیه عملکردی

عکس جلد کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش: علم تمرینات ورزشی و تغذیه عملکردی
قیمت:
۱۲۹۵۰۰ ۹۰,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش: علم تمرینات ورزشی و تغذیه عملکردی

هنگام انجام فعالیت ورزشی عضلات به حرکت درمی‌آیند، غذاها و نوشیدنی‌ها به سوخت عضلات تبدیل می‌شوند و قلب، ریه و سیستم عصبی همگی به کمک عضلات می‌شتابند. کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش نوشته‌ی باب موری و دبلیو. لاری کنی که در حوزه‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی قرار دارد، در سه بخش اصلی مطالبش را ارائه می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب فیزیولوژی بدن را می‌آموزید و می‌توانید برای افزایش قدرت، توان و سرعت عضلانی، تمرینات ورزشی متناسب را برای گروه‌های مختلف طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش

فیزیولوژی ورزشی مطالعه‌ی چگونگی واکنش بدن به ورزش و سازگاری با فعالیت بدنی است. در طول فعالیت بدنی عضلات مرکز توجه قرار می‌گیرند و یکی از اهداف تمرینات ورزشی قوی‌تر کردن، پاسخ‌دهی سریع‌تر و مقاوم‌تر کردن عضلات در برابر خستگی است. ازآنجاکه عضلات پایه و اساس همه‌ی حرکات هستند، باب موری (Bob Murray) و دبلیو. لاری کنی (W. Larry Kenney) بخش اول از کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش (Practical guide to exercise physiology: the science of exercise training and performance nutrition) را با بررسی فیزیولوژی پایه‌ی عضلانی آغاز و بر سازگاری عضلات با تمرینات هوازی و بی‌هوازی تمرکز کرده‌اند.

در ادامه، نویسندگان به بحث تأمین انرژی عضلات می‌پردازند و توضیح می‌دهند که چگونه غذاها به عضلات سوخت می‌رسانند. عضلات به‌تنهایی کار نمی‌کنند؛ بلکه در حین تمرین، سیستم عصبی، قلب، ریه، رگ‌های خونی، کبد، کلیه و بسیاری از اندام‌ها و بافت‌های دیگر نیز درگیر تمرین می‌شوند. فصل سوم کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش به بحث اکسیژن‌رسانی به عضلات وارد می‌شود. در این فصل، عملکرد قلب، ریه و عروق برای رساندن اکسیژن به عضلات توضیح داده می‌شود. یکی دیگر از مباحث فیزیولوژی ورزشی خستگی است. خستگی ظرفیت فیزیکی را کاهش می‌دهد، تمرکز را کم و میل به شدت تمرین را از بین می‌برد. در فصل چهارم از این کتاب، مکانیسم خستگی و تغییرات فیزیولوژیکی بدن هنگام خستگی بررسی می‌شود.

بخش دوم کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش بیشتر جنبه‌ی عملی و کاربردی دارد. در این بخش، اصول طراحی برنامه‌ی تمرینی توضیح داده می‌شود. در اصل برای طراحی برنامه‌ی تمرینی عوامل بسیاری باید در نظر گرفته شود. از طرفی، برنامه‌های تمرینی دشوار، ورزشکاران را در معرض آسیب، فرسودگی ذهنی و جسمی و سندروم بیش‌تمرینی قرار می‌دهند و در نظر گرفتن تفاوت‌های ذاتی افراد برای طراحی تمرین بسیار حائز اهمیت است. از طرف دیگر، قدرت عضلانی و افزایش سرعت و توان، عناصر مهم تمرینات یا مسابقات ورزشی هستند. به این ترتیب، در بخش دوم این کتاب، فصل‌هایی جداگانه به طراحی تمرین، تمرینات لازم برای بهبود قدرت عضلانی، افزایش سرعت و توان بدن و دستیابی به استقامت هوازی اختصاص می‌یابد.

از آنجایی که عملکرد بدن در هوای خنک بهتر از هوای سرد و گرم است و ارتفاع زیاد نیز فعالیت فیزیکی را مختل می‌کند، بخش سوم و پایانی کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش به عوامل محیطی چون سرما، گرما و ارتفاع می‌پردازد. این عوامل بر پاسخ‌های فیزیولوژیکی به ورزش تأثیر می‌گذارند و توانایی بدن را برای حفظ سرعت، قدرت و استقامت تغییر می‌‍‌دهند. هریک از این عوامل تنش‌زای محیطی در قسمت‌های جداگانه تشریح می‌شوند. در پایان نیز نویسندگان فصل‌هایی جداگانه را به تمرینات افراد مسن و خانم‌های باردار اختصاص داده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش

کتاب‌های درسی زیادی هستند که برای آموزش فیزیولوژی ورزشی تألیف شده‌اند. در این بین، کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش بر تصاویر بیش از متن تمرکز می‌کند. این کتاب با تصاویر رنگی، جدول‌ها و نمودارها به دانشجویان و متخصصان تناسب اندام کمک می‌کند تا بتوانند دسترسی سریع و آسان به اطلاعات علمی، دقیق و به‌روز داشته باشند و بهتر بتوانند مطالب را درک کنند. این کتاب را فرهاد دریانوش، مصطفی ذوالفقاری و مریم اسدی امین ترجمه و انتشارات حتمی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فیزیولوژی ورزشی

انتشارات حتمی، ناشر تخصصی حوزه‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی است که مجموعه‌های مختلفی را در این زمینه منتشر می‌کند. مجموعه‌ی فیزیولوژی ورزشی یکی از این موارد است که در آن کتاب‌هایی با موضوع تأثیر تمرینات ورزشی بر بدن و کارکرد اعضا منتشر می‌شود. کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش یکی از این کتاب‌هاست که بر کارکرد عضلات و طراحی تمرینات ورزشی تمرکز می‌کند.

کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هم برای تازه‌واردانی مفید است که به‌تازگی می‌خواهند اصول فیزیولوژی ورزشی را بیاموزند و هم برای حرفه‌ای‌هایی که می‌خواهند آموخته‌های خود را مرور کنند.

در بخشی از کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش: علم تمرینات ورزشی و تغذیه عملکردی می‌خوانیم

دوپینگ خون یکی از رویکردهای غیرقانونی برای افزایش ظرفیت هوازی است. این شامل برداشتن و ذخیره خون از یک ورزشکار، انتظار چندهفته‌ای برای جبران خون ازدست‌رفته بدن ورزشکار و سپس تزریق خون ذخیره شده به ورزشکار است. این فرآیند منجر به افزایش اکسیژن‌رسانی و بهبود عملکرد می‌شود. دوپینگ خون حجم خون و محتوای هموگلوبین را افزایش می‌دهد تا خون و اکسیژن بیشتری به عضلات فعال برسد. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، آژانس ضددوپینگ ایالات متحده و سایر نهادهای حاکم بر ورزش دوپینگ خون را تقلب می‌دانند؛ زیرا این یک میانبر برای بهبود عملکرد است که نتیجه واقعی تمرین نیست. راه غیرقانونی دیگر برای افزایش اکسیژن‌رسانی، تزریق اریتروپویتین (EPO) است. EPO به طور طبیعی توسط کلیه‌ها تولید می‌شود تا از تعداد کافی گلبول‌های قرمز خون در جریان خون اطمینان حاصل شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: گرم کردن فیزیولوژی 101
فصل 1: عضلات ما را به حرکت در می‌آورند
فصل 2: غذا واقعاً سوخت است
فصل 3: عضلات به اکسیژن نیاز دارند
فصل 4: خستگی برای چه کاری مفید است؟
بخش دوم: علم طراحی برنامه تمرینی
فصل 5: اصول طراحی برنامه‌های تمرینی
فصل 6: تمرین برای بهبود قدرت و توده عضلانی
فصل 7: تمرین برای کاهش وزن
فصل 8: تمرین برای سرعت و توان
فصل 9: تمرین برای استقامت هوازی
بخش سوم: ملاحظات خاص
فصل 10: گرما، سرما و ارتفاع
فصل 11: تمرینات کودکان و زنان باردار
فصل 12: تمرینات افراد مسن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش: علم تمرینات ورزشی و تغذیه عملکردی
نویسنده،
مترجمفرهاد دریانوش، مصطفی ذوالفقاری، مریم اسدی امین
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-600-355-676-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۹۵۰۰ ۹۰,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش

برای دریافت کتاب راهنمای عملی فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.