معرفی و دانلود کتاب چالش رواقی: راهنمای فلسفی برای دستیابی به استقامت، آرامش و انعطاف پذیری بیشتر

عکس جلد کتاب چالش رواقی: راهنمای فلسفی برای دستیابی به استقامت، آرامش و انعطاف پذیری بیشتر
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چالش رواقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چالش رواقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چالش رواقی: راهنمای فلسفی برای دستیابی به استقامت، آرامش و انعطاف پذیری بیشتر

ویلیام اروین در کتاب چالش رواقی، با ترکیب عقاید و اصول یکی از محبوب‌ترین مکاتب فکری یونان باستان و یافته‌های علمی و روان‌شناختی امروز، راهنمای عملی بی‌نظیری برای مقابله و غلبه بر مشکلات روزمره را فراهم می‌آورد. با استفاده از آموزه‌های به‌روز شده‌ی رواقیون، می‌توانیم موانع و دشواری‌های زندگی را به فرصتی برای پرورش اراده و تقویت صبر و استقامت خود تبدیل کنیم.

درباره‌ی کتاب چالش رواقی

اغلب شما به‌صورت روزانه با فشارها و مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کنید. مهم نیست که کار جدیدتان باعث اضطراب شما شده، در روابط خود شکست خورده‌اید، یا از بیماری و مشکلات جسمی و روحی رنج می‌برید، در هر صورت رواقیون باستانی، آموزه‌ها و راهکارهای مفیدی دارند که ممکن است به دردتان بخورد. دنبال کنندگان این مکتب فلسفی، برخی از رهبران و نمایندگان بزرگ تاریخ و تمدن را تشکیل می‌دهند که برای غلبه بر برخی از سخت‌ترین وقایع و موانع تاریخ، به آموزه‌های این مکتب روی آورده‌اند. از جمله‌ی این افراد می‌توان به رئیس جمهور سابق آمریکا، بیل کلینتون اشاره کرد که گفته می‌شود کتاب تاملات مارکوس آئورلیوس را هر سال مطالعه می‌کند. اما چه رازی در عمق باورهای یونانیان نهفته که تا به امروز بشر را در سخت‌ترین اوضاع زمانه‌اش یاری داده است؟ برای درک این موضوع شما را به مطالعه‌ی کتاب چالش رواقی (The Stoic Challenge: A Philosopher's Guide to Becoming Tougher, Calmer, and More Resilient) اثر ویلیام اروین (William B. Irvine) دعوت می‌کنیم.

رواقیون، در واقع تعمق و تفکر خود را بر محور یک سوال اساسی قرار داده بودند: چگونه زندگی کنیم؟ سوالاتی که ایشان می‌پرسیدند شاید کاملاً علمی و فلسفی نبود، اما قطعاً کارآمد و مفید بود: «چرا خشم و استیصال را تجربه می‌کنم و چگونه می‌توانم بر آن غلبه کنم؟»، «اگر شخصی به من توهین کرد چه واکنشی نشان بدهم؟»، «چرا از مرگ می‌ترسم و چگونه می‌توانم با این ترس کنار بیایم؟» یا «با قدرت و ثروتی که در اختیار دارم چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟». این‌ها از نمونه سوالاتی است که احتمالاً در زندگی خود بارها با آن مواجه شده‌اید و پاسخ آن‌ها را می‌توانید در کتاب چالش رواقی پیدا کنید.

معرفی و دانلود کتاب چالش رواقی

فلاسفه‌ی رواقی برای تمام مصائب و سوالاتی که یک انسان ممکن است با آن مواجه شوند جوابی داشتند. سنکا در باب زندگی در زیر یوغ یک دیکتاتور می‌نویسد: «من ممکن است آرزو کنم از رنج شکنجه در امان باشم، اما اگر زمانی برسد که مجبور به تحمل آن شوم، آرزو می‌کنم آن را با شجاعت و شرافت از سر بگذرانم». اپیکتت به ما توصیه می‌کند که «اگر می‌خواهی رشد کنی، به این رضایت بده که در موقعیت‌ها و میان افراد بی‌اهمیت، ابله یا نادان به‌نظر برسی.» زمانی که از آزار و بی‌احترامی دیگران به ستوه می‌آییم، به یاد می‌آوریم که مارکوس آئورلیوس، واکنش درست را به ما آموخته. او از ما می‌خواهد زمانی را به یاد بیاوریم که خود نیز چنین رفتاری کرده بودیم، و می‌گوید بهترین انتقام همین است که شبیه این افراد نباشیم.

فلسفه‌ی رواقی، با وجود اینکه صدها سال پیش به نگارش درآمده اما سرشار از نکات و آموزه‌های بی‌شماری است که همچنان می‌تواند در غلبه بر موانع و مشکلاتی که روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم مورد استفاده و ارجاع قرار بگیرد. برای یادگیری اصول و قواعد زندگی به سبک فیلسوفان یونان باستان، شما را به مطالعه‌ی کتاب چالش رواقی دعوت می‌کنیم.

کتاب چالش رواقی با ترجمه‌ی محمد یوسفی و چاپ نشر ققنوس در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب چالش رواقی

  • هر مدیر استارتاپی می‌داند که استارتاپ‌ها، هرچقدر که از بیرون موفق به‌نظر برسند، در واقع سرشار از موانع و مشکلات هستند. بهترین کارآفرینان، علی‌رغم همه چیز آرامش و انرژی خود را حفظ می‌کنند. کتاب چالش رواقی نشان می‌دهد که چگونه فلسفه‌ی رواقی می‌تواند به‌صورت عملی در روند خلق و توسعه‌ی کسب و کار و تولید چیزهای جدید در این جهان مورد استفاده قرار بگیرد. (مارک اندریسن، کارآفرین آمریکایی)
  • چالش رواقی، کامل‌ترین برنامه‌ی تمرین ذهنی و روانی است. می‌توانید با کمک تمرین‌هایی مانند اثر لنگر انداختن، قاعده‌ی پنج ثانیه و دیگر اصول رواقی که در طی سده‌ها به بشر کمک کرده زندگی آرام‌تر و شادتری داشته باشد، استقامت و صلابت خود را تقویت کنید. (دیوید هاینمیر هانسن، نویسنده‌ی کتاب لازم نیست دیوانه‌وار کار کنی)
  • ویلیام اروین دوباره کار خودش را کرده: او از رواقی‌گری باستانی و یافته‌های به‌روز پژوهش‌های روان‌شناختی استفاده کرده و ما را برای تبدیل شدن به انسانی بهتر به چالش می‌کشد. (ماسیمو پیلیوچی، نویسنده‌ی کتاب یک سال تا رواقی‌گری)

کتاب چالش رواقی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به کمک آموزه‌های اولین فلاسفه‌ی تاریخ و یونانیان باستان، راهکارهای غلبه بر مشکلات مدرن زندگی را بیاموزید، مطالعه‌ی کتاب چالش رواقی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چالش رواقی: راهنمای فلسفی برای دستیابی به استقامت، آرامش و انعطاف پذیری بیشتر می‌خوانیم

مواردى هم هست که کسى به‌عمد شما را به دردسر مى‌اندازد. پدرى براى توبیخ دختر نوجوانش که نمره بدى آورده یک ماه رانندگى را بر او ممنوع مى‌کند. در نظر این دختر، چنین کارى ممکن است بدترین معضل قابل تصور باشد. همچنین، ممکن است کسى جیبتان را بزند. شاید او این کار را به این دلیل انجام داده باشد که ضمن خرید و فروش مواد مخدر، پولش را دزدیده باشند. در این حالت، عمل او براى خودش تا حدى رفع مشکل مى‌کند، اما براى شما مشکل‌ساز مى‌شود. از سویى، این موارد نشان مى‌دهند که مشکلات مى‌توانند، مانند بیمارى، مسرى باشند. و سرانجام آن‌که شاید خباثتِ محض دردسرساز شود: شاید وقتى کودک بوده‌اید، فقط براى لذت بردن از گریه‌زارىِ برادرتان، اسباب‌بازى مورد علاقه‌اش را از او گرفته باشید.

وقتى از دردسرهایى عصبانى مى‌شوید که دیگران براى شما ایجاد کرده‌اند، خوب است به یاد داشته باشید که گرچه دیگران مسئول بسیارى از مشکلاتى هستند که تحمل مى‌کنید، شما هم براى بسیارى از آنان منشأ مشکلاتید. بله، به نظر شما آن‌ها آزارنده‌اند، اما شاید، فقط شاید، به نظر آن‌ها هم شما آزارنده باشید. به‌خصوص، شاید به همان سادگى که شما آزرده مى‌شوید، آن‌ها هم آزرده شوند. این امر خیلى راحت نادیده گرفته مى‌شود، چه، ما از معضلاتى که دیگران برایمان ایجاد مى‌کنند سریع‌تر و شدیدتر مطلع مى‌شویم تا معضلاتى که ما براى آنان مى‌آفرینیم. یکى از نشانه‌هاى بلوغ شناسایىِ مشکلاتى است که به‌عمد یا غیرعمد براى اطرافیان خود ایجاد مى‌کنیم. بارى، این سخن سنکا را باید به خاطر داشت: «ما آدم‌هاى بدى هستیم که در میان آدم‌هاى بد زندگى مى‌کنیم؛ و تنها یک چیز مى‌تواند آراممان کند باید بپذیریم که با یکدیگر با ملایمت رفتار کنیم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: مواجهه با چالش‌هاى زندگى
1. موانع
2. پیامدهاى خشم
3. انعطاف‌پذیرى
4. آیا مى‌توانیم انعطاف‌پذیرتر شویم؟
بخش دوم: روان‌شناسى مشکلات
5. شما دو ذهن دارید
6. لنگرهاى فرورونده
7. اجراى بازى قالب‌بندى
بخش سوم: آزمون‌هاى رواقى
8. چالش دیگرتان با مشکلات
9. به کار بستن راهبرد آزمون رواقى
10. قاعده پنج ثانیه
بخش چهارم: زیستن به شیوه رواقى
11. آمادگى براى آزمون‌هاى رواقى
12. پذیرش «شکست»
13. مشق سرسختى
14. دسیسه‌ها
15. مرگ
نتیجه‌گیرى
پیشنهادهایى براى مطالعه بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چالش رواقی: راهنمای فلسفی برای دستیابی به استقامت، آرامش و انعطاف پذیری بیشتر
نویسنده
مترجممحمد یوسفی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-04-0372-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چالش رواقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چالش رواقی

برای دریافت کتاب چالش رواقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.