معرفی و دانلود کتاب والدین سمی

عکس جلد کتاب والدین سمی
قیمت:
۴۲۵۰۰ ۲۱,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب والدین سمی

تجربه‌ی زیست در کنار والدین بدرفتار، که خانواده‌ای نابه‌سمان را شکل داده‌اند،‌ ناخوشایند و آسیب‌زاست. کتاب والدین سمی، نوشته‌ی سوزان فوروارد و کریگ باک، از پیامدهای مشهود و غیرمشهود زندگی با مادران و پدرانی صحبت می‌کند که به روش‌های گوناگون به فرزندان خود، صدمه وارد می‌کنند و در ادامه، چگونگی درمان و بهبود آسیب‌های روحی را به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب والدین سمی

والدین سمی چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا شما هم در کنار پدر یا مادر بدرفتار زندگی می‌کنید یا از سرپرستان دوران کودکی خود آسیب‌های روحی و جسمی متعدد دیده‌اید؟!

سوزان فوروارد (Susan Forward) و کریگ باک (Craig Buck) به شما می‌گویند والدتان، حتما نباید شلاق دست گرفته و به شما ضربه وارد کند تا او را در دسته افراد سمی قرار دهیم؛ والدینی که به فرزند خود فشار و اضطراب مداوم ناشی از احساس ناکفایتی می‌دهند، بر دوش آن‌ها مسئولیت‌های نابه‌جا و غیرمنطقی تحمیل می‌کنند و خصیصه‌های رفتاری مثل پیش‌بینی‌ناپذیری، غیبت‌های مکرر، عدم حمایت عاطفی و ابراز عشق دارند، به زندگی کودکانه‌ی فرزند خود، سمی را تزریق می‌کنند که لکه‌ی آن در سال‌های نوجوانی، جوانی و بزرگسالی او، پخش می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب والدین سمی

منصفانه نیست که هنگام بزرگسالی هم با صدمات دوران کودکی و نوجوانی دست‌وپنجه نرم کنید یا اگر در حال گذر از دوران نوجوانی هستید، اجازه دهید والدین بی‌کفایت، آزارگر یا کنترل‌گر، به‌طور پیوسته دستکاری‌های روانی در شما انجام دهند و هر قدمی را که برای زندگی‌تان برمی‌دارید، پوچ کنند. چاره چیست؟

آگاهی اولین و مهم‌ترین قدم است؛ اگر والد هستید؛ اگر در کودکی بدسرپرست بودید و حال قصد دارید که زندگی شاد و سالمی را تجربه کنید، بهتر است که زیروبم نشانه‌ها، خصوصیات و رفتارهایی که مادران و پدران را در دسته‌ی انسان‌های ناسالم و سمی قرار می‌دهد بشناسید و به آن‌ها واقف باشید تا به‌مرور با یادگیری تکنیک‌های خودمراقبتی، اثرات بدرفتاری‌ها و سوءاستفاده‌هایی که به شما روا داشته‌اند یا می‌دارند، کاهش دهید.

سوزان فوروارد و کریگ باک، در اثر ارزنده‌ی خود، کتاب والدین سمی (Toxic parents: overcoming their hurtful legacy and reclaiming your life) در ابتدا به شما آگاهی می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که با خواندن هر سطر از این کتاب و شناسایی ویژگی‌ها و مثال‌هایی که آورده‌اند، خاطراتی در ذهن شما تداعی شود و اشک‌تان را دربیاورد.

اما هدف و تلاش‌های نویسندگان این کتاب، ناراحت کردن شما و برگرداندنتان به گذشته‌ی ناراحت‌کننده نیست؛ بلکه آن‌ها می‌خواهند از رخ‌دادن‌های مکرر و مداوم آسیب‌های والدین جلوگیری کنند؛ پس شما را به سفر می‌برند تا ضمن پذیرش احساساتتان و عدم انکار آن‌ها، به سپر دفاعی مناسبی مجهز شوید و بتوانید علاوه‌بر کم کردن آسیب‌پذیری خود از طریق به‌کارگیری روش‌های اصولی، تاثیرات صدمات جسمی و روحی گذشته را نیز کاهش دهید.

کتاب والدین سمی، نتیجه‌ی سال‌ها تجربه‌ی سوزان فوروارد در مشاهده و درمان انسان‌هایی‌ست که در زندانی از رنجی که والدین بر آن‌ها تحمیل کرده‌اند، می‌زیند. او اولین‌بار این کتاب را با همکاری کریگ باک، نوشت که نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی آن توسط فاطمه صادقی، در انتشارات نگاه آشنا، به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب والدین سمی

  • من سوزان فوروارد را یکی از برجسته‌ترین درمانگران عصر حاضر می‌دانم. (جان برادشاو، نویسنده‌ی کتاب شفای شرمساری که شما را بیمار می‌کند)

  • والدین سمی، کتابی پویا، قدرتمند و البته سخت‌گیرانه‌ست. این کتاب شناخت، درک و امید فوق‌العاده‌ای به‌دست می‌دهد و می‌تواند نجات‌دهنده باشد. (ابیگل ون‌بورن، نویسنده‌ی ستون مشاوره‌ای روزنامه ابیِ عزیز)

  • همه‌ی والدین هرازگاهی کوتاهی می‌کنند؛ اما سوزان فوروارد در کتاب والدین سمی، وقتی از افرادی صحبت می‌کند که از نظر عاطفی، فرزندان خود را فلج کرده‌اند، کوتاه نمی‌آید. او سریع و صریح، بدون هیچ قید و شرطی، مخاطب را به‌سوی غلبه بر عذاب خفه‌کننده‌ای که از جانب والدین خود تجربه می‌کند و از سمت آن‌ها دچار دستکاری روانی شده است، راهنمایی می‌کند. او خواننده را به سفری می‌برد که با دردهای دوران کودکی خود مقابله کرده و از الگوهای نابسمان و ناامیدکننده‌ی روابط خانوادگی، گذر کند. (بررسی‌های سایت آمازون)

کتاب والدین سمی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی افرادی که به‌دنبال گذر از الگوهای رفتاری و عملکردی نابسامان، ناسالم و آسیب‌زای خانواده‌ی خود هستند،‌ مناسب است.

در بخشی از کتاب والدین سمی می‌خوانیم

فرزندان یک خانواده‌ی سمی، آن‌قدر به تأیید والدین خود نیاز دارند که نمی‌توانند زندگی دلخواهشان را داشته باشند. این حقیقت دارد که بیشتر بزرگسالان به والدینشان وابسته هستند. اگر از شما بپرسند که آیا می‌توانید افکار، اعمال و احساسات خود را بدون در نظر گرفتن امیدها یا انتظارات والدینتان بیان کنید، تنها تعداد انگشت‌شماری می‌توانید قاطعانه پاسخ مثبت بدهید. درواقع در یک خانواده‌ی سالم، وابستگی تاحدی مفید است و به ایجاد احساس تعلق و ارتباط خانوادگی کمک می‌کند. با این‌حال حتی در خانواده‌های سالم، این تأثیر می‌تواند بیش‌ازحد استاندارد باشد؛ اما در خانواده‌های سمی این مقدار از مقیاس خارج می‌شود.

وقتی به برخی از افراد می‌گویم ممکن است به طور افراطی به والدین خود وابسته باشند، خجالت زده یا آزرده خاطر می‌شوند. لطفاً به یاد داشته باشید که این یک مبارزه‌ی مشترک است. تنها تعداد محدودی از مردم به‌اندازه‌ی کافی تکامل یافته‌اند که بتوانند کاملاً مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرند و از نیاز به تأیید والدین فارغ شوند. اغلب ما چهاردیواری فیزیکی خانه را رها کرده‌ایم؛ اما همچنان در قیدوبند چارچوب‌های عاطفی آن هستیم.

اساساً دو نوع وابستگی وجود دارد. اولین مورد شامل تسلیم شدن مداوم در مقابل والدین برای آرام کردن آن‌هاست. مهم نیست نیازها یا خواسته‌های شما چیست، نیازها و خواسته‌های والدینتان همیشه در اولویت هستند.

نوع دوم کاملاً برعکس اولی است. فریادزدن، تهدیدکردن یا ازخودراندن والدین ممکن است از نشانه‌های وابستگی باشد. در این مورد، هرچند که ممکن است متناقض به‌نظر برسد، والدین شما همچنان کنترل زیادی بر احساس و رفتارتان دارند. تا زمانی که به آن‌ها واکنش‌های شدیدی نشان می‌دهید، درواقع به آن‌ها اجازه می‌دهید تا ناراحتتان کنند و بر زندگی‌تان تسلط داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

والدین سمی چه کسانی هستند؟
مقدمه
بخش اول: والدین سمی
1: والدین خداگونه
2: فقط چون منظوری نداشتی، دلیل نمی‌شود که به او آسیب نزدی
3: چرا آن‌ها نمی‌توانند به من اجازه دهند زندگی خودم را بکنم؟
4: هیچکس در این خانواده معتاد نیست
5: زخم‌هایی که بر قلب نقش می‌بندند
6: برخی زخم‌ها بر جسم نقش می‌بندند
7: خیانت نهایی
8: چرا والدین این‌گونه رفتار می‌کنند؟
بخش دوم: اصلاح شیوه‌ی زندگی خود
9: مجبور نیستید ببخشید
10: من بزرگ شده‌ام، پس چرا احساس نمی‌کنم که شخصیت مستقلی دارم؟
11: آغازی بر تعریف استقلال شخصیتی
12: پس چه کسی مسئول است؟
13 رویارویی: راه استقلال
14: التیام زخم‌های ناشی از سوءرفتار جنسی
15: شکستن چرخه
بخش سوم: رهاکردن مبارزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب والدین سمی
نویسنده،
مترجمفاطمه صادقی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-5260-72-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۲۵۰۰ ۲۱,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب والدین سمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب والدین سمی

برای دریافت کتاب والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.