معرفی و دانلود کتاب مادران سمی: راهنمای شفابخش برای دختران

عکس جلد کتاب مادران سمی: راهنمای شفابخش برای دختران
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادران سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادران سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادران سمی: راهنمای شفابخش برای دختران

سوزان فوروارد نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز به‌همراه همکار خود دونا فرازیر، در کتاب مادران سمی، به کمک دخترانی شتافته‌اند که درحال غرق شدن در گرداب خانواده‌های نابه‌سامان و روابط نامناسب با مادران خودشیفته، منفعل، افسرده و... هستند. این اثر ارزشمند به بررسی روابط بین مادر و فرزند، به‌ویژه ارتباط و تعاملی که میان مادر و فرزند دخترش وجود دارد، می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مادران سمی

ارتباط مادر و دختر بسیار سرنوشت‌ساز و حائز اهمیت است. به‌گونه‌ای که ضروریست به‌دور از هرگونه جانبداری و سخن کورکورانه، از تقدس‌گرایی مادران دست برداشته و برای بهبود تعاملات خود به‌عنوان مادر یا فرزند، گام برداریم. جنس و نوع ارتباطی که بین مادر و دختر وجود دارد، همیشه سالم، شاد و بر پایه‌ی آن‌چیزی‌که شایسته و بایسته‌ی بودن باشد، نیست. در دنیا مادران بی‌شماری وجود دارند که از فقدان سلامت روان و شخصیت رنج می‌برند و رنج می‌دهند. مادرانی که خود آسیب‌دیده هستند و به‌دلیل عدم دریافت کمک‌های تخصصی و درمان پیوسته، به حفظ یا ساخت یک زنجیره‌ی معیوب و آسیب‌زننده، دامن زده‌ و کمک کرده‌اند. چنین مادرانی، دخترانی را پرورش می‌دهند که نه‌تنها شبیه به خود آن‌ها خواهند شد، بلکه ممکن است سرنوشت غم‌انگیزتری را تجربه کنند. دخترانی که از ارتباطات ناسالم درون‌خانوادگی، از کودکی تا بزرگسالی و از جانب مادر خود رنج‌کشیده و آسیب دیده‌اند و در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان دچار مصائب متعددی می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب مادران سمی

سوزان فوروارد (Susan Forward) به‌همراه همکار خود دونا فرازیر (Donna Frazier) در کتاب مادران سمی (Mothers who can't love: a healing guide for daughters)، یک راهنمای آموزشی، تمرینی و همدلانه، تالیف کرده‌اند که به تمامی دختران آسیب‌دیده در ارتباطات ناسالم گذشته و اکنون خود، یاری می‌رسانند. دخترانی که توانایی بهبود و التیام‌بخشی به خود، رابطه و تعامل با مادر و شکستن زنجیره‌ی آسیب و بیماری را دارند.

همان‌طور که مادرانی مسئولیت‌پذیر، مهربان، فداکار و وفادار وجود دارند، مادرانی نیز هستند که منفعل‌اند، توانایی عشق ورزیدن به فرزند خود را ندارند یا اهمیتی به او نمی‌دهند. مادرانی که با غیبت عاطفی یا فیزیکی خود، مسبب تحمیل اضطراب جدایی و دیگر اختلالات روانی برای دخترشان می‌شوند.

نویسندگان در این کتاب از تجارب و دانش تخصصی خود و ترسیم برخی از جلسات درمانی مرتبط با هر بخش از این موضوع استفاده کرده‌اند تا به هر مادر یا دختری کمک کنند احساسات خود را بشناسند، به آن‌ها رسمیت بدهند و شیوه‌های درست بیان افکار، خواسته‌ها و احساسات را بیاموزند و اجرایی کنند.

آن‌ها هم‌چنین تمرینات متعدد و آسانی را برای این‌که روابط مادر-دختری خود را بهبود دهید یا زخم‌های گذشته‌ی خود را التیام بخشید، طراحی و تعریف کرده‌اند و گام‌به‌گام همراه شما هستند.

سوزان فوروارد و دونا فرازیر گلین، تقریبا تمامی حالات آسیب‌زننده و چالش‌زایی را که هر دختری ممکن است با مادر خود تجربه کرده باشد، روایت کرده‌اند و در نهایت برای قدم گذاشتن در مسیر درمان و تحول‌بخشی، به کمک مخاطب خود آمده‌اند.

در کتاب مادران سمی، الگوهای سمی رایج بین مادران و دختران را می‌خوانید، می‌شناسید و ممکن است لابه‌لای هر روایت و شرح موقعیت، خود را بیابید، غم خود را دریابید، خشم‌تان را بفهمید و از مرحله‌ی انکار خارج شوید. نویسندگان با بیان تمامی این‌ها، به‌دنبال ارتقا بخشیدن به کیفیت زندگی شما از طریق دگرگونی روابط و بهتر کردن کیفیت ارتباطات درونی و بیرونی دختران و مادران هستند و روش‌های موثر و ساده‌ای را به این منظور در اختیار خواننده گذاشته‌اند.

کتاب مادران سمی توسط الناز شکرزاده ترجمه شده و انتشارات نگاه آشنا آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب مادران سمی

  • سوزان فوروارد، احساسات خواننده را به رسمیت می‌شناسد و سازوکار موثری را برای روبه‌روشدن با آن‌ها ارائه می‌دهد. او پیشنهاداتی را برای تعیین مرزها، تعاملات و مذاکرات بهتر و قاطعیت داشتن ارائه می‌دهند که دانستن آن‌ها به‌شدت توصیه می‌شود. (مجله‌ی کتابخانه)
  • این کتاب یک چالش مثبت و مفید برای شکستن تابوی عشق مادر به فرزند است و نکات مفیدی را برای شروع درمان و تسریع روند آن در بردارد. (مجله‌ی نقد کتاب کرکوس)
  • کتاب مادران سمی، راهنمایی پرمایه و دلسوزانه برای کمک به زنانی‌ست که نیاز دارند بر زخم‌های خود که از جانب مادرانشان دریافت کرده‌اند، غلبه کنند. (دکتر جانیس آبرامز اسپرینگ، نویسنده‌ی کتاب چگونه می‌توانم تو را ببخشم؟ شجاعت برای بخشیدن)
  • سوزان فوروارد موضوع مهمی را شناسایی و بیان کرده و با تخصص و دیدگاه منحصربه‌فرد خود، این کتاب برجسته، همدلانه و قدرتمند را تالیف کرده است. این کتاب دقیقا همان چیزی است که زنان به آن نیازمند هستند. نمونه‌هایی که او ارائه داده جذاب و خواندنی، تکنیک‌های آموزشی‌اش درخشان و بینش و خرد فوروارد تکان‌دهنده است. (بورلی انگل، نویسنده‌ی کتاب‌های سندروم دختر خوب و خود عاطفی شفابخش)
  • سوزان فوروارد با نگارش کتاب مادران سمی، جان میلیون‌ها نفر را نجات داده است. این کتاب راهنمای قدرتمندی برای خوددرمانی است. (کارول اچ. بروور، استاد تحقیقاتی موسسه‌ی علوم اعصاب و رفتار انسانی سمل، UCLA)

کتاب مادران سمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوران کودکی، نوجوانی یا حتی بزرگسالی خود را با مادری گذرانده‌اید که از نظر عاطفی در دسترس نبوده یا روابط پرتلاطم و بیمارگونه‌ای داشته‌اید، و همینطور چنانچه به‌دنبال التیام بخشیدن به خود و بهبود روابط‌تان با مادر یا فرزند دختر خود هستید، این کتاب همراه همیشگی و راهنمای تمرینی آرام‌بخش شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب مادران سمی: راهنمای شفابخش برای دختران می‌خوانیم

کالین به‌شدت تلاش می‌کرد که کوچک‌ترین نشانه‌ای بروز ندهد که مادرش بد بوده و توجیه‌هایش بسیار برایم آشنا بودند.

کالین: «نمی‌خوام فکر کنین که مامانم رو بد جلوه می‌دم. این‌رو نمی‌خوام. منظورم اینه که اون مطمئن می‌شد که ما غذا خوردیم و سقفی بالای سرمون هست. من هیچ‌وقت گرسنگی نکشیدم و کتاب‌های مدرسه‌ام و لباس‌های خوب همیشه برام فراهم بوده. اگه بخوام کاملاً روراست باشم، وقتی بچه بودم دردسرساز بودم. عجیب نیست که با من بدرفتاری می‌کرده.»

کالین هنوز امیدوار بود که چیزی مثبت از رابطه با مادرش بیابد. کسی که غذای کافی برای خوردن در اختیارش می‌گذاشت اما به او گرسنگی عاطفی می‌داد. اگرچه انجام دادن این کار، مستلزم این بود که حس سرزنش درونی‌اش را بیرون بریزد که این کار برای دخترانی که مادری نامهربان دارند، بسیار آشنا و به‌طرز عجیبی آرامش‌بخش است.

چرخه‌ای را که اینجا اتفاق افتاد دیدید؟ درد رابطه‌ی بد با مادر تبدیل به ترس می‌شود که مسبب توجیه عقلانی و سرزنش کردن خود است. این حلقه‌ای تنگ است که شما را دربند نگه می‌دارد و مانع تغییرتان می‌شود. احتمالاً ذهن و خردمان متوجه می‌شود که چه اتفاقی می‌افتد اما احساسمان داستان دیگری برایمان روایت می‌کند و بیشتر اوقات ما به حرف احساسمان گوش می‌دهیم.

دختران مادران نامهربان اغلب می‌گویند: «مادرم افسرده است»، «مادرم عجیب خودبینه»، «مادرم دیوونه‌ام می‌کنه» و حتی «مادرم معتاده»، «مادرم بددهن بوده و هنوزم هست.» یا «مادرم پرمدعاست.» جملاتی که دشوار و شناخته‌شده به‌نظر می‌رسند اما نه از آن نوع شناختی که به شما احساس آسودگی بدهد؛ چون تا وقتی که کاملاً افسانه‌ی مادری را رها نکنید، نمی‌توانید این چرخه‌ی احساسی را متوقف کنید که برنامه‌ریزی شده تا همه چیز را فقط به یک صورت توضیح بدهد: «مادرم هرکاری هم که بکنه، مقصر منم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: شناسایی زخم‌های وارده از مادر
فصل اول: خط قرمز زیر سوال بردن عشق مادری
فصل دوم: مادر بسیار خودشیفته
فصل سوم: مادران خیلی وابسته
فصل چهارم: مادران کنترل‌کننده
فصل پنجم: مادرانی که نیاز به مادر دارند
فصل ششم: مادرانی که نادیده می‌گیرند، خیانت می‌کنند و کتک می‌زنند
بخش دوم: درمان زخم‌های وارده از مادر
مقدمه
فصل هفتم: آغاز حقیقت
فصل هشتم: اقرار به احساسات دردناک
فصل نهم: تلنگری به حکمت خشم و اندوه‌تان
فصل دهم: رفتارت را تغییر بده، زندگی‌ات تغییر می‌کند.
فصل یازدهم: تعیین حد و مرز
فصل دوازدهم: تصمیم‌گیری درباره‌ی این‌که حالا خواستار چه نوع رابطه‌ای هستید
فصل سیزدهم: سخت‌ترین تصمیم
بخش نهایی: سرانجام ارتباط با مادری خوب
درباره‌ی نویسنده
دیگر کتاب‌های سوزان فوروارد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادران سمی: راهنمای شفابخش برای دختران
نویسنده،
مترجمالناز شکرزاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-7701-64-7
موضوع کتابکتاب‌های روابط اعضای خانواده
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مادران سمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مادران سمی

برای دریافت کتاب مادران سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.