معرفی و دانلود کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین

عکس جلد کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین
قیمت:
۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین

دیوید فریس، نویسنده‌ی کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین، در این کتاب با نگاهی کلی، اما دقیق، شرحی از زندگی والتر بنیامین را به خوانندگان عرضه کرده و مهم‌ترین نظریات و آثار او را معرفی و بررسی می‌کند. او در این کتاب، مروری جامع و معتبر از آرای بنیامین را به همراه سیر تکوین نظریات او، به دست داده است.

درباره‌ی کتاب مقدمه‌ی کیمبریج بر والتر بنیامین

والتر بنیامین (Walter Benjamin) نویسنده و فیلسوف مارکسیست آلمانی است که از روشنفکران و نظریه‌پردازان مهم قرن بیستم به شمار می‌رود. او یکی از اعضای حلقه‌ی ادبی فرانکفورت بود که تأثیرات بسیاری بر متفکران پس از خود، گذاشت. بنیامین آرای مهمی در حوزه‌های زیبایی‌شناسی، تاریخ، فلسفه، سیاست، هنر و ادبیات دارد که پس از او، مورد توجه فراوان قرار گرفته‌اند. دیوید فریس (David s. Ferris) در کتاب مقدمه‌ی کیمبریج بر والتر بنیامین (The Cambridge Introduction to Walter Benjamin)، تلاش کرده است تا تصویری جامع را از زندگی، زمینه‌های فکری، آرا و نظرات و آثار او برای خوانندگان ترسیم کند.

معرفی و دانلود کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین

آثار والتر بنیامین اهمیت زیادی برای فعالان حوزه‌های فلسفه و نظریه و نقد مدرن دارد. تحلیل‌های بنیامین از هنر، سیاست، تاریخ و فرهنگ، تأثیر زیادی بر نظریه‌پردازان و پژوهشگران بعد از او گذاشته است، به همین سبب، مطالعه‌ی آرای این فیلسوف لازمه‌ی کار پژوهشگران نقد و نظریه‌ی مدرن خواهد بود. اما پیگیری همه‌ی آثار والتر بنیامین و دریافتن آرای او به شکل بی‌واسطه از طریق نوشته‌های خود او، دشواری‌هایی برای خوانندگان و پژوهشگران در آغاز راه دارد و روش مناسبی برای پیدا کردن شناخت اولیه از یک نظریه‌پرداز نیست. مطالعه‌ی کتاب حاضر یک چشم‌انداز کلی را از نظرات و تفکرات والتر بنیامین، در اختیار مخاطب می‌گذارد و ورود به دنیای ذهن او را برای خوانندگان مبتدی، آسان‌تر خواهد کرد.

دیوید فریس، نویسنده‌ی کتاب، در مقام کسی که می‌خواهد والتر بنیامین را به خوانندگانش بشناساند، همه‌چیز را درباره‌ی او در نظر گرفته و تلاش کرده تا بنیامین را در تمام وجوه ذاتی‌اش به خواننده معرفی کند. به همین خاطر، او کتاب را به چهار فصل کلی تقسیم کرده، تا هر جنبه از والتر بنیامین را در یک فصل به مخاطبان عرضه کند.

فصل اول کتاب به شرح زندگی والتر بنیامین اختصاص دارد. در این بخش فریس، تلاش کرده تا خط سیر زندگی بنیامین را به صورت تاریخی ترسیم کند و بر نقاطی که در زندگی او تأثیر مهمی به جای گذاشته‌اند، تأکید و تمرکز داشته باشد.

فصل دوم زمینه‌هایی را که موجب پیدایش و تثبیت تفکرات و آرای بنیامین شده‌اند، مورد بررسی قرار داده است. در این بخش نقش مسائلی مانند جنگ جهانی اول، مکتب گئورگه، ظهور ناسیونال‌سوسیالیسم و مکتب فراکفورت در اندیشه‌ی بنیامین بررسی می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین

فصل سوم به معرفی آثار بنیامین اختصاص دارد. نویسنده، تاریخ نویسندگی والتر بنیامین را به پنج بخش اساسی تقسیم کرده و آثار او را ذیل این پنج بخش و با نگاهی کنجکاو نسبت به سیر تطور اندیشه و آثار، به ترتیب تاریخ نگارش، معرفی کرده است. پنج دوره‌ی نویسندگی بنیامین به ترتیب بدین صورت‌ نام‌گذاری شده‌اند:

  • خاستگاه‌های متافیزیکی
  • ظهور نقد
  • فرهنگ، سیاست و نقد
  • رسانه و انقلاب
  • تاریخ، ماتریالیسم و امر مسیحایی.

دیوید فریس در فصل چهارم انتقادها و واکنش‌ها را نسبت به نظریه‌ها و آرای والتر بنیامین گرد آورده است و جایگاه اندیشه‌ی او را در رویکردهای انتقادی مشخص کرده. این بخش تأثیر بنیامین را در دنیای نقد و نظریه، به مخاطبان می‌شناساند.

کتاب مقدمه‌ی کیمبریج بر والتر بنیامین نوشته‌ی دیوید فریس توسط زانیار ابراهیمی ترجمه شده و به همت انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مقدمه‌های کیمبریج بر ادبیات

مقدمه‌های کیمبریج بر ادبیات (Cambridge Introductions to Literature)، مجموعه‌کتاب‌هایی هستند که هر کدام بر یک موضوع خاص ادبی تمرکز کرده‌اند. نویسندگان متفاوت مجلدات این مجموعه، تلاش می‌کنند تا موضوعی که نوشتن را درباره‌اش بر عهده گرفته‌اند، به شکلی ساده و جامع به خوانندگان بشناسانند. این کتاب‌ها که توسط انتشارات دانشگاه کیمبریج به چاپ می‌رسند، آثاری هستند که خواندن آن‌ها پیش از مطالعه‌ی تخصصی هر موضوع، به کسب شناخت جامع و کلی خواننده درباره‌ی آن موضوع خاص، کمک شایانی خواهد کرد.

برخی از جلدهای این مجموعه به ادبیات ملل مختلف مانند بریتانیا، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، روسیه، و ... اختصاص دارند و برخی از مجلدات، به افراد شاخص ادبیات جهان می‌پردازند. افرادی مانند تی.اس.الیوت، جین آستین، جیمز جویس، ویرجینیا ولف، و ... .

برخی از عناوین این مجموعه هم به موضوعات شاخص ادبی اختصاص دارند. موضوعاتی مانند تئاتر انگلیسی، تراژدی‌های شکسپیر، مدرنیسم، پست‌مدرنیسم و ... .

تا کنون 98 عنوان کتاب از این مجموعه به چاپ رسیده است. برخی از عنوان‌های ترجمه‌شده‌ی این مجموعه از این قرارند:

  • مقدمه‌ی کیمبریج بر چخوف، نوشته‌ی جیمز ن. لوئلین، ترجمه‌ی سعید درودی؛
  • مقدمه‌ی کیمبریج بر میشل فوکو، نوشته‌ی قاسم مومنی، ترجمه‌ی لیسا دانینگ؛
  • مقدمه‌ی کیمبریج بر ویرجینیا ولف، نوشته‌ی جین گلدمن، ترجمه‌ی مریم سربندی فراهانی.

کتاب مقدمه‌ی کیمبریج بر والتر بنیامین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه‌های فلسفه، سیاست و تاریخ فرهنگ مناسب است.

در بخشی از کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین می‌خوانیم

نخستین پیامد فهم بنیامین از زبان این است که کاملاً فارغ از اینکه چه چیزی گفته می‌شود یا چه کسی سخن می‌گوید، زبان همواره خود را در مقام ابزار انتقال، انتقال می‌دهد. در نتیجه زبان هم ابزار است و هم آنچه مراد می‌شود، و این دقیقاً همان خاصیتی است که چنان که پیش‌تر گفتیم، در کلمه‌ی لوگوس وجود دارد. نتیجه‌ی این فهم برای بنیامین این است که هر جا زبان در کار باشد، یکی بی‌درنگ در دیگری انتقال می‌یابد. این خاصیتی در زبان است که بنیامین در این مقاله آن را «جادوی زبان» می‌نامد. این فهم از جادوی زبان نقطه‌ی کانونی تفکر بنیامین در این مقاله است، اما در سبک و سیاق حقیقی بنیامینی، این نقطه‌ی تمرکز، نقطه‌ی ساده و سرراستی نیست. بنیامین با این سخن پیچش دیگری به تفکرش می‌دهد که آنچه زبان را خصلتی جادویی می‌بخشد «مشکل ازلی زبان است». آنچه او پیش‌تر، از آن به عنوان راه‌حل نظریه‌ی زبان (پارادوکس کلمه‌ی «لوگوس») یاد کرده بود، اکنون به مشکل بنیادین زبان بدل می‌شود؛ مشکلی که ماهیت زبان را می‌توان در آن بازشناخت.

از نظر بنیامین مشکل ازلی زبان این است که می‌تواند هم‌زمان وساطت و بی‌واسطگی را امکان‌پذیر کند. مثالی که او می‌زند به نقش زبان در انتقال وجود ذهنی ما مربوط است. او استدلال می‌کند که این وجود ذهنی را نمی‌توان به نحوی از طریق زبان انتقال داد که گویی شبیه به چیزی یا ابژه‌ای در جهان است؛ چون وجود ذهنی چیز نیست. بر این اساس شیوه‌ی استفاده‌ی ما از زبان برای بازنمایی دیگر چیزها، شیوه‌ی مطلوب و مناسبی نیست. استدلال بنیامین این است که اگر بگوییم زبان فقط بر چیزها دلالت می‌کند و اگر بگوییم وجود ذهنی ما در زبان بازنمایی می‌شود، پس ادعا کرده‌ایم وجود ذهنی ما همان رابطه‌ای را با زبان دارد که چیزها دارند. به زعم او این سخن هیچ میانه‌ای با حقیقت ندارد. وجود ذهنی نه از طریق زبان، بلکه در زبان انتقال می‌یابد. وجود ذهنی در زبان جای دارد؛ به همین دلیل بنیامین می‌گوید که زبان چیزی را وساطت می‌کند که به نحوی بی‌واسطه نیز در زبان حضور دارد: «چون وجود ذهنی بشر خود زبان است، بشر نه از طریق زبان، بلکه فقط در زبان می‌تواند خود را انتقال دهد». شاید دشوارترین تمایزی که در این مقاله ارائه می‌شود، همین تمایز بین «از طریق» و «در» است.

فهرست مطالب کتاب

والتر بنیامین (مقدمه‌ی کیمبریج)
دیباچه
سپاسگزاری
علائم اختصاری
فصل اول: زندگی
زندگی در آوارگی
برلین: کودکی و دوران تحصیل (1892-1912)
دانشگاه، جنگ و ازدواج (1912-1917)
تلاش برای کسب حرفه‌ای دانشگاهی (1917- 1925)
بلندپروازی‌های انتقادی (1925-1933)
تبعید به پاریس (1933-1940)
فرار از اروپا (1940)
فصل دوم: زمینه‌ها
جنبش جوانان دانشجو و جنگ جهانی اول
مکتب گئورگه
جمهوری وایمار و ظهور ناسیونال سوسیالیسم
مارکسیسم و مکتب فرانکفورت
فصل سوم: آثار
بخش اول: خاستگاه‌های متافیزیکی (1914-1918)
«زندگی دانشجویان» (سال نگارش: 1914- 1915؛ سال انتشار: 1915)
«دو شعر از فریدریش هولدرلین» (1914- 1915)
«در باب زبان و زبان بشری» (1916)
«در باب برنامه‌ی فلسفه‌ی آینده» (1918)
بخش دوم: ظهور نقد (1919- 1925)
مفهوم نقد در رمانتیسم آلمانی (سال نگارش: 1919؛ سال انتشار: 1920)
«نقد خشونت» (1921)
«خویشاوندی‌های انتخابی گوته» (سال نگارش: 19191922؛ سال انتشار: 1924- 1925)
«رسالت مترجم» (سال نگارش: 1921؛ سال انتشار: 1923)
خاستگاه نمایش تراژیک آلمانی (سال نگارش: 1924-1925؛ سال انتشار: 1928)
بخش سوم: فرهنگ، سیاست و نقد (1926-1931)
خیابان یک‌طرفه (سال نگارش: 1923-1926؛ سال انتشار: 1928)
«سوررئالیسم؛ آخرین اسنپ‌شات از جماعت روشنفکر اروپایی» (1929)
«در باب ایماژ پروست» (1929)
«نظریه‌های فاشیسم آلمانی» (1930)
«کارل کراوس» (سال انتشار: 1931)
بخش چهارم: رسانه و انقلاب (1931-1936)
«تاریخ کوچک عکاسی» (1931)
«مؤلف به مثابه‌ی تولیدکننده» (1934)
«به مناسبت دهمین سال‌مرگ فرانتس کافکا» (1934)
«اثر هنری در عصر بازتولیدپذیری تکنیکی آن» (1935- 1939)
«قصه‌گو» (1936)
بخش پنجم: تاریخ، ماتریالیسم و امر مسیحایی (1936-1940)
پروژه‌ی پاساژها (1927-1940؛ منتشرنشده)
الف. صحنه‌ی خیالات و بت‌واره‌ی کالایی
ب. بیداری و ایماژ دیالکتیکی
شارل بودلر: شاعری غنایی در دوره‌ی اوج سرمایه‌داری (1937-1939)
الف. «پاریس دومین امپراتوری نزد بودلر» (1937-1938)
ب. «در باب برخی بن‌مایه‌های بودلر» (فوریه‌ ‌ ژوئیه‌ی 1939)
«در باب مفهوم تاریخ» (1939-1940)
فصل چهارم: واکنش انتقادی
ترجمه و واکنش‌های اولیه
واکنش سیاسی و متأثر از مارکسیسم
واکنش‌های مربوط به نظریه‌ی ادبی و انتقادی
بنیامین در فراسوی رشته‌های دانشگاهی و در رویکردهای انتقادی اخیر
یادداشت‌ها
راهنمای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین
نویسنده
مترجمزانیار ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-600-436-688-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین

برای دریافت کتاب مقدمه کیمبریج بر والتر بنیامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.