معرفی و دانلود کتاب اندرونی علیا: ترس و لرز به روایت هیوبرت دریفوس

عکس جلد کتاب اندرونی علیا: ترس و لرز به روایت هیوبرت دریفوس
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اندرونی علیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اندرونی علیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اندرونی علیا: ترس و لرز به روایت هیوبرت دریفوس

زانیار ابراهیمی، از محققین برجسته‌ی علوم فلسفی اهل ایران، در کتاب اندرونی علیا، شما را با وجه تازه‌ای از آراء و نظرات فیلسوف معاصر آمریکایی، هوبرت درایفوس آشنا می‌کند. او در این اثر ویژه، سخنرانی درایفوس درباره‌ی کتاب «ترس‌ولرز» اثر سورن کی یرکگور، را با خوانشی تازه و قابل‌توجه ارائه خواهد داد.

درباره‌‌ی کتاب اندرونی علیا

نویسنده، متفکر و استاد دانشگاه اهل آمریکا، هوبرت درایفوس (Hubert Dreyfus) بیش از هرچیز بابت رای و اندیشه‌های خود در باب فلسفه‌ی اگزیستانسیالیم شناخته می‌شود. او همچنین مجموعه سخنرانی‌های مفصلی بر مجموعه‌ای از آثار ادبیات برتر جهان و پیوند آن‌ها با نگرش‌های فلسفی ارائه داده است. زانیار ابراهیمی پژوهنده‌ی آثار فلسفی، در کتاب اندرونی علیا (Fear and trembling. Commentaries) یکی از همین سخنرانی‌های معروف و شرح تاثیرگذار هوبرت درایفوس بر کتاب ترس‌ولرز اثر سورن کی یرکگور (Søren Kierkegaard) را برای ما نقل می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب اندرونی علیا، پیش از این اثر، آراء و نظرات درایفوس را در باب کتاب‌هایی هم‌چون «برادران کارامازوف»، «ادیسه» و «موبی دیک» سنجیده بود. اما دیدگاه درایفوس درباره‌ی کتاب ترس‌ولرز، پا از یک بررسی ادبی ساده فراتر می‌گذارد و ابعداد وسیع‌ و مهم‌تری از نظرات فلسفی او را دربر می‌گیرد. درایفوس به واسطه‌ی تفسیر خود از کتاب ترس‌ولرز، مقدمات بیشتری برای آشنایی شاگردانش با فلسفه‌ی هایدگر (Martin Heidegger) فراهم خواهد کرد؛ چرا که از نظر درایفوس، فلسفه‌ی هایدگر با نقطه‌نظرات نویسنده‌ی کتاب ترس‌ولرز یعنی سورن کی یرکگور رابطه‌ی تنگاتنگ و قدرت‌مندی دارد. کتاب ترس‌ولرز، خوانش و روایتی ویژه از واقعه‌ی قربانی شدن اسحاق به دست ابراهیم (ع) است. نویسنده به واسطه‌ی بازنمایی این حادثه، نظریات مهم و تکان‌دهنده‌ای در باب فلسفه‌ی دین و همچنین نقاط برخورد آن با فلسفه‌ی اخلاق طرح می‌کند. کی یرکگور همچنین در کتاب خود به رابطه‌ی ویژه‌ی «ایمان» با «ترس» می‌پردازد و ازهمین‌رو نیز اثر خود را با الهام از آیه‌ای از انجیل، ترس‌ولرز می‌نامد. اما هوبرت درایفوس، فیلسوف معاصر آمریکایی که خود از یزدان‌شناسان به‌نام زمانه‌ی خود به شمار می‌رود، در باب کتاب ترس‌ولرز و روایت آن چه نقطه‌نظراتی دارد؟

معرفی و دانلود کتاب اندرونی علیا

شما در کتاب اندرونی علیا، با منظر‌گاه فکری درایفوس درباره‌ی کتاب ترس‌ولرز آشنایی عمیق‌تری پیدا خواهید کرد. زانیار ابراهیمی در این کتاب، خلاصه‌ی کامل و گویایی از درس‌گفتار‌های درایفوس را برای شما گرد‌آوری کرده است و در پیوند با آن، صحبت‌های این فیلسوف درباره‌ی بیماری منتهی به مرگ را نیز با مخاطبان خود درمیان گذاشته است. نویسنده همچنین در قسمت‌هایی از کتاب به نظرات درایفوس درباره‌ی فیلم «هیروشیما عشق من» و ارتباط آن با فلسفه‌ی اخلاق خواهد پرداخت. کتاب اندرونی علیا از پنج سرفصل اصلی تشکیل شده است. تعارض ماهوی، تعهد تعین‌بخش، (نا)شهسواران، هیروشیما عشق من و یوحنای خاموش، عناوین اصلی این کتاب را شکل می‌دهند.

این کتاب با تلاش یکی از ناشرین پرکار کشور در گسترش آثار ارزنده‌ی فلسفی، انتشارات هرمس به دست شما علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب اندرونی علیا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب ارزشمند را به علاقه‌مندان به علوم فلسفی، به‌ویژه فلسفه‌ی اخلاق و همچنین آراء فلاسفه‌ی اگزیستانسیالیسم پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اندرونی علیا: ترس و لرز به روایت هیوبرت دریفوس می‌خوانیم

زنی فرانسوی برای بازی در فیلمی با مضمون صلح به هیروشیما می‌رود و در آن جا با مردی ژاپنی که معمار است و دستی در سیاست دارد آشنا می‌شود. هیروشیما عشق من با صحنه‌ی معاشقه‌ی آنان آغاز می‌شود. دوربین‌ شانه‌های برهنه‌یشان را نشان می‌دهد که نخست گویی غرق در «خاکستر، باران، شبنم یا عرق» ‌اند. دوراس، نویسنده‌ی فیلمنامه، درباره‌ی صحنه گشایش فیلم می‌گوید: «نکته‌ی اصلی، انتقال این احساس به ماست که این شبنم، این دانه‌های عرق، سوغات قارچِ اتمی‌اند و هر‌چه بیشتر کنار می‌روند و بخار می‌شوند، احساسی نیرومند و متعارض را معطوف به تازگی و میل برمی‌انگیزند.» در واقع کل فیلم راجع‌به همین تعارضِ نیرومندِ نهفته در میل به تازگی است.

صدای زن و مرد، که تا آخر فیلم هیچ اسمی ندارند، روی صحنه پخش می‌شود؛ این صدا مربوط به گفت‌و‌گویی است که آنان لاجرم پیش از معاشقه داشته‌اند. دریفوس با استعانت از هایدگر به‌شوخی می‌گوید که معاشقه یکسره اندراج و استغراق در لحظه است و این سخنانِ فلسفیِ منتزع و منفصل را حتماً باید وصله‌ی ناجور این صحنه قلمداد کرد. به هر روی، این گفت‌وگو در اصل مجادله‌ای نرم میان زن و مرد است. زن اصرار می‌کند که همه‌چیز را در هیروشیما دیده، چون به بیمارستان‌ها رفته و به موزه‌ها سر زده و عکس‌های مردمِ جنگ‌زده را دیده است، عکس‌هایی چنان زنده و دردناک که او را به گریه واداشته‌اند؛ و مرد در مقابل انکار می‌کند و می‌گوید که تو «در هیروشیما هیچ ندیده‌ای». مرد هنگام بمباران هسته‌ای در جایی دیگر سرباز بوده و به همین دلیل از این حمله جان سالم به در برده، اما همه‌ی کس‌وکارش را از دست داده و به‌تعبیر دریفوس «تخریب کاملِ جهان» ‌اش را شاهد بوده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: تعارض ماهوی
فصل دوم: تعهد تعین بخش
فصل سوم: (نا) شهسواران
فصل چهارم: هیروشیما عشق من
فصل پنجم: یوحنای خاموش
ضمیمه: بیماری منتهی به مرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اندرونی علیا: ترس و لرز به روایت هیوبرت دریفوس
نویسنده
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-600-456-318-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اندرونی علیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اندرونی علیا

برای دریافت کتاب اندرونی علیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.