معرفی و دانلود کتاب کسب و کار اعجاب: نیچه به روایت هیوبرت دریفوس

عکس جلد کتاب کسب و کار اعجاب: نیچه به روایت هیوبرت دریفوس
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کار اعجاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کار اعجاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کسب و کار اعجاب: نیچه به روایت هیوبرت دریفوس

کتاب کسب و کار اعجاب، نوشته‌ی زانیار ابراهیمی، تفسیری از آخرین شرح هیوبرت دریفوس، فیلسوف آمریکایی، بر فلسفه‌ی وجودگراست. نویسنده‌ در این کتاب به شرح آثار برگزیده‌ی نیچه پرداخته و خواننده را با دیدگاه هیوبرت دریفوس درباره‌ی آثارِ مطرحِ نیچه مانند حکمت شادان، دجال و غروب‌ بت‌ها آشنا خواهد کرد. ابراهیمی از تفسیرهای متداولِ آثارِ نیچه فاصله گرفته تا خواننده بیشتر در جریان مفاهیم آثار این فیلسوف قرار بگیرد.

درباره‌ی کتاب کسب و کار اعجاب

کتاب کسب و کار اعجاب، نوشته‌ی زانیار ابراهیمی، تفسیری متفاوت و چالش‌برانگیز نسبت به دیگر تفسیرهای رایج از دیدگاه‌های فیلسوف‌های وجودگرا و به‌خصوص نیچه در اختیار علاقه‌مندان به فلسفه قرار می‌دهد. این کتاب دیدگاهی بدیع و ارزشمند پیش روی افرادی قرار می‌دهد که به دنبال کاوش در ژرفای اندیشه‌ی نیچه و هایدگر هستند. هیوبرت دریفوس، تفسیرهایی متن‌محور و سرشار از نقل‌قول دارد. ابراهیمی، نویسنده‌ی کتاب، تفسیرهای دریفوس از آثار فریدریش نیچه (Friedrich Wilhelm Nietzsche) و دیگر فلاسفه‌ی وجودگرا را رمزگشایی کرده است. مفهوم اعجاب نیچه‌ای تفسیری از فراخوان فوزیس هایدگری برای گشودگی به هستی است. نویسنده‌، استدلال می‌کند که هر دو متفکر، اعجاب را به‌عنوان امکانی برای رهایی از چنگال عقلانیت خشک و تجربه‌ی جهان، با طراوت و شگفتی می‌دانند. این پیوند میان غریزه و اعجاب، دریچه‌ای نو به روی یونانیان هومری برای فهم تمایل مشترک نیچه و هایدگر، می‌گشاید. بهره‌ گرفتن نیچه از حماسه‌های هومری به‌عنوان منبع الهام برای تأملات خود درمورد هستی، انسان و جایگاه او در جهان، در این اثر بررسی شده است. رویکرد نویسنده در این کتاب، گامی خلاقانه برای درک عمیق‌تر اندیشه‌ی نیچه و هایدگر و همچنین یافتن نقاط اشتراک و تمایز میان این دو متفکر برجسته است. دیدگاه جامعی از نقاط اشتراک و افتراق نظریات کی‌یر کگور، داستایفسکی و نیچه در کتاب حاضر مطرح شده است.

معرفی و دانلود کتاب کسب و کار اعجاب

در کنار بررسی و شرح آثار برگزیده‌ی نیچه، زانیار ابراهیمی، در این اثر به مکاتبه‌های نیچه و دیگر چهره‌های سرشناسِ ادبی و فلسفی پرداخته است. توضیحِ برداشت نیچه از مفهوم خدا، یکی دیگر از نکته‌های جالب‌توجه کتاب کسب و کار اعجاب به حساب می‌آید. نیچه در اعلام مشهور خود مبنی بر مرگ خدا، به این نکته اشاره می‌کند که با افول باورهای مذهبی سنتی، دیگر نمی‌توان خدا را به‌عنوان منبع مطلق معنا و ارزش در نظر گرفت. این امر، به زعم نیچه، فرصتی برای بشر است تا از قیدوبندهای باورهای تحمیلی رها شده و ارزش‌های خود را خلق کند و معنا و هدف زندگی را در پرتو اراده‌ی آزاد و خلاقیت خود جستجو کند.

در کنار نیچه، با آرای فیلسوف‌های وجودگرای بزرگ آشنا می‌شوید. این آشنایی، سرنخ‌هایی در اختیار شما برای آشناییِ بیشتر با نظریات نیچه و فیلسوف‌های مطرحِ اگزیستانسیال قرار می‌دهد. مطالب کتاب حاضر پس از مقدمه‌ای کامل، با فصل نخست که «اراده یا خودانگیختی» نام دارد، ادامه پیدا می‌کند. نویسنده در این فصل، به توضیح دیدگاه هیوبرت دریفوس درباره‌ی تناقض در مفاهیم خودانگیختگی و اراده‌مندی در آثار نیچه پرداخته است. بررسی منظورِ نیچه از سه‌ دگردیسی، (چگونه جان، شتر می‌شود، شتر، شیر و سرانجام شیر، کودک)، را در این فصل مطالعه‌ می‌کنید. نویسنده‌، پاره‌هایی مهم از اثر مطرح غروب بت‌ها، نوشته‌ی فریدریش نیچه را در فصل دوم کتاب بررسی کرده است. بررسی کتاب حکمت شادانِ نیچه، در فصل سوم این اثر انجام شده. زانیار ابراهیمی در این بخش نیم‌نگاهی نیز به موبی‌دیک و برادران کارامازوف داشته است.

کتاب کسب و کار اعجاب را نشر کتاب هرمس چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب کسب و کار اعجاب برای چه کسانی مناسب است؟

کسب و کار اعجاب اثری ارزشمند برای تمامی کسانی است که به دنبال درکی عمیق‌تر از دیدگاه‌های فلاسفه‌ی وجودگرا هستند. افرادی که به دنبال کاوش در مفاهیم فلسفی آثار نیچه هستند نیز مخاطبین این کتاب به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب کسب و کار اعجاب: نیچه به روایت هیوبرت دریفوس می‌خوانیم

نیچه در چنین گفت زرتشت از سه دگردیسی سخن می‌گوید: اینکه «چگونه جان شتر می‌شود و شتر شیر و سرانجام شیر کودک». این سه عنصر به ترتیب بر ساحت‌های گذشته، حال و آینده دلالت می‌کنند. شتر معرف ساحت گذشته‌ است، گذشته‌ای که کمر انسان را از بارهای گران خم می‌کند. این‌ها همان بارهایی‌اند که وجدان انسان را معذب می‌کنند و او را از آری‌گویی به زندگی بازمی‌دارند. این بارها را پیش و بیش از هرکس سقراط و افلاطون بر دوش انسان گذاشتند، انسانی که موظف شده بود سر در پی مفاهیم انتزاعی بنهد و زندگیِ پیشاتأملیِ آری‌گویانه را ترک کند. اما حتی مهم‌تر از این دو، مسیحیت و خدای مسیحی سنگین‌ترین بار را بر انسان تحمیل می‌کنند و عاملان اصلیِ گرانجانی‌اند. شیر نماد انسان‌ مدرنی است که بت‌های سنت و ارزش‌های کهن را درهم ‌می‌شکند و می‌کوشد بار را زمین بگذارد، گرچه همان‌طورکه خواهیم دید، انسان مدرن در این باره دچار توهم پیروزی می‌شود. او مثل شیر می‌خواهد آزادی را فرا چنگ آورد و «سَرورِ صحرای خود» باشد، اما به اشکال گوناگون گرفتار گرانجانی‌های دیگر می‌شود؛ و سرانجام کودک استعاره‌ای است از آنچه انسان می‌تواند و باید باشد. اگر شیر صبغه‌ای رهایی‌بخش دارد، کودک رهایی‌یافته است. شتر بار گذشته را حمل می‌کند و شیر این بار را زمین می‌گذارد تا کودکْ تروتازه به جهانی نو بنگرد. بنابراین شتر گذشته، شیر حال و کودک آینده است.

اگر این سه ساحت را در پرتو فلسفه‌ی هایدگر بنگریم، تناقض اساسی اندیشه نیچه نمودار می‌شود. شتر افق امکان را مشخص می‌کند و به‌اصطلاح نماینده‌ی مجعولیت یا پیش‌دادگی است. افق امکان، چیزی است که پدیدارشناسی هایدگر را از امثال سارتر جدا می‌کند. سارتر به آزادی مطلق قائل است و هایدگر افق امکان را حدی می‌داند که بر این آزادی بار می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: اراده یا خودانگیختگی
فصل دوم: استاد بزرگِ فرهنگ
فصل سوم: اعتیاد به امر مطلق
فصل چهارم: ازنفس افتاده، شعر نیهیلیستی
فصل پنجم: کی ‌یرکگور، داستایفسکی و نیچه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کسب و کار اعجاب: نیچه به روایت هیوبرت دریفوس
نویسنده
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-456-332-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کسب و کار اعجاب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کسب و کار اعجاب

برای دریافت کتاب کسب و کار اعجاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.