معرفی و دانلود کتاب مفید باش: هفت ابزار سودمند برای زندگی

عکس جلد کتاب مفید باش: هفت ابزار سودمند برای زندگی
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفید باش: هفت ابزار سودمند برای زندگی

آرنولد شوارتزنگر در کتاب مفید باش داستان زندگی خود را به رشته‌ی تحریر درآورده است. شاید باورش برای شما هم سخت باشد اما او بزرگ‌ترین بدن‌ساز جهان، از پردرآمدترین ستاره‌های سینما و مربی فعال ششمین اقتصاد بزرگ جهان است. بیشتر شبیه به یک شوخی‌ست که فردی بتواند همزمان تمام اینها باشد، مگر نه؟ اما پس از مطالعه‌ی کتاب او می‌فهمید که شوارتزنگر این القاب را تصادفی و از روی شانس به‌دست نیاورده، بلکه برای تمام آن‌ها مدت‌ها سختی را تحمل کرده است. گفتنی‌ست این اثر در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌‌تایمز جای گرفته است.

درباره‌ی کتاب مفید باش

شاید نام آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) برای شما هم آشنا باشد. بدن‌ساز معروف، خوش‌اندام و خوش‌چهره‌ای که در فیلم‌های سینمایی زیادی نقش‌آفرینی کرده و در نوع خود، بی‌نظیر است. به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که شوارتزنگر مدت‌هاست در میان بدن‌سازان نقش‌آفرین سینمایی مرد شماره‌ی یک خوانده می‌شود و البته امکان دارد که این عنوان را به همین زودی‌ها به شخص دیگری واگذار نکند. حقیقتاً چقدر باید خوب بود که از آرنولد شوارتزنگر هم گوی سبقت را ربود؟ کار بسیار سختی‌ست و احتیاج به زحمت و مرارت فراوانی دارد. چنین است که شاید مطالعه‌ی کتاب زندگی‌نامه‌ی این قهرمان بزرگ، یعنی مفید باش (Be Useful: Seven Tools for Life) بتواند در این زمینه کمکتان کند.

معرفی و دانلود کتاب مفید باش

کتاب مفید باش که عنوان پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز را ازآن خود کرده، شامل هفت قانون ابداعی آرنولد شوارتزنگر است که شما می‌توانید آن‌ها را برای تحقق واقعی اهدف خود در زندگی دنبال کنید. این کتاب را هر کسی می‌تواند بخواند و قانون‌های طلایی آقای قهرمان، در تمامی زمینه‌ها عمومیت دارند. او در زندگی‌نامه‌ی خود می‌گوید که موفقیتش به‌عنوان بخشی از یک فرآیند اتفاق افتاد. و شاید بتوان جایگاه کنونی او را حاصل چشم‌انداز روشن، تفکر بزرگ، سخت‌کوشی، ارتباطات روشن، بی‌پرده و صادقانه، توانایی حل مسئله با انعطاف‌پذیری، کنجکاوی با ذهن باز و تعهدش به بخشش دانست. و همه‌ی این موارد بر اساس درس بزرگی است که پدر آرنولد پیش از هر کسی به او آموخت: «مفید باش». همانطور که آرنولد طی سالیان طولانی فعالیت حرفه‌ای خود، وارد هر قلمرویی که می‌شد، آن را فتح می‌کرد، پند پدرش را نیز در نقطه‌ای امن از قلبش محفوظ نگاه داشت.

کتاب مفید باش که با زبان منحصربه‌فرد، صریح و قدرتمند شوارتزنگر نوشته شده است، خوانندگان را به یک سفر الهام‌بخش می‌برد. آرنولد در این سفر ابزاری را برای ساختن یک زندگی معنادار در اختیار شما قرار خواهد داد. و بعد به شما نشان می‌دهد که چگونه آن ابزارها را به کار بگیرید تا آینده‌ای که آرزویش را دارید، توسط خودتان ساخته شود. شوارتزنگر بینش‌های خود را بر اساس داستان‌های شخصی قانع‌کننده، موفقیت‌هایش در زندگی و همچنین شکست‌هایش به دست آورده. برخی از این اتفاقات معروف‌تر هستند و شاید شما هم از آن‌ها خبر داشته باشید و برخی دیگر را احتمالاً در هیچ منبع دیگری نخوانده‌اید و حالا از زبان خود نویسنده خواهید شنید.

در کتاب مفید باش که شوارتزنگر آن را در هفت فصل به رشته‌ی تحریر درآورده، می‌خوانید بسیاری از ما تلاش می‌کنیم تا از دلسوزی و ترحم فاصله بگیریم و در عوض بر رسیدن به اهدافمان تمرکز کنیم. درست مثل آرنولد که در سنین پایین ابزارهای ذهنی‌ای را برای خود فراهم کرد تا بتواند از فقر و تنگدستی زادگاهش، نردبانی به‌سوی موفقیت بسازد و پله‌پله از آنجا فاصله بگیرد. و حالا پس از سال‌ها او دستاوردش را سخاوتمندانه با همه‌ی ما به اشتراک گذاشته است. همانطور که خودش می‌گوید، هیچ‌کس قرار نیست شما را نجات دهد، شما فقط و فقط خودتان را دارید و درعین‌حال خبر خوب این است که شما تمام آن چیزی هستید که نیاز دارید!

انتشارات گویا کتاب مفید باش را با ترجمه‌ی فارسی غزال بیگی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مفید باش

  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز؛
  • اثر منتخب ویراستاران آمازون در سال 2023 به‌عنوان بهترین کتاب.

نکوداشت‌های کتاب مفید باش

  • شوارتزنگر ابزارهای موفقیت را با زبان طنز و جهان‌بینی خود در اختیار خوانندگان گذاشته است. (Kirkus Reviews)
  • زندگی آرنولد دقیقاً همان رویای آمریکایی است، و کتاب او برای من پایان خوش این رویاست. شما باید این هدیه را با خدمات و مفید بودنتان در حق دیگران جبران کنید. من واقعا از خواندن این کتاب لذت بردم. (رایان هالیدی، مجری و نویسنده)
  • این کتاب نقد خیلی خوبی از گاردین دریافت کرده و به‌عنوان کسی که دوست دارد گاهی کتاب‌های توسعه فردی را نیز بخواند، فکر کردم چرا این‌یکی را امتحان نکنم؟ این کتابی است که به شما می‌گوید آرنولد شوارتزنگر چقدر شگفت‌انگیز است، واقعاً شگفت‌انگیز. او بهترین بدنساز تاریخ است. خالق قهرمانان فیلم‌های اکشن. خارق‌العاده‌ترین فرماندار کالیفرنیا تا‌به‌حال. و از طریق همه‌ی اینها، او فقط به مردم کمک می‌کرد. بله، او مرد بزرگی است. (اریک لی، نویسنده)
  • یک کتاب عالی! نکاتی بسیار ارزشمند که لازم است «در دستور کار» قرار بگیرند! امیدوارم یکی از مؤسسات انتشاراتی این کتاب را در لتونی هم منتشر کند. (اینگا گرنزبرگ، نویسنده‌ی اهل لتونی)

کتاب مفید باش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال راه حقیقی رسیدن به موفقیت هستید و دلتان می‌خواهد به شیوه‌ی افراد معروف و بزرگ عمل کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب مفید باش: هفت ابزار سودمند برای زندگی می‌خوانیم

البته همه‌ی کسانی که اهدافی برای زندگی‌شان در سر می‌پرورانند، مانند من پانزده‌ساله نیستند. من خوش‌اقبال بودم. در روستایی کوچک با جاده‌های خاکی، در خانه‌ای بدون آب جاری یا لوله‌کشی داخلی بزرگ شدم. هیچ‌چیز نداشتم، جز زمان و فضایی برای رویاپردازی و تصوراتم را گسترش می‌دادم. همچون لوحی سفید بودم که می‌توانستم روی آن همه‌چیز بنویسم. چنین نیز کردم.

تصوراتم از آمریکا. بازی گلادیاتورها در پارک با دوستانم. خواندن عناوین خبرها درباره‌ی شکستن رکورد وزنه‌بردار قدرتی. یافتن یکی از دوستانم که کورت مارنو، آقای سال پرورش‌اندام اتریش، را می‌شناخت که در گراتس به آموزش بدنسازی می‌پرداخت. تماشای فیلم هرکول و زنان اسیر و پی‌بردن به این امر که آقای سال پرورش‌اندام می‌تواند نقش هرکول را بازی کند و قبل از مارنول، استیو ریوز در نقش هرکول بازی کرده بود که او نیز آقای سال پرورش‌اندام بود. سپس برخورد تصادفی با یکی از مجله‌های بدنسازی جو ویدر و دیدن عکس رِگ روی جلدش و پی‌بردن به اینکه او نیز مانند من اهل یکی از شهرهای کوچک دارای قشر کارگر بود.

همه‌ی این موارد، لحظه‌های الهام من بودند که بر لوح وجودم حک کردم. آن‌ها نه‌تنها برای خلق اولین دوراندیشی‌ام با هم ادغام شدند، بلکه به وضوحش کمک کردند و مسیرم را برای تلاش در جهت بیست سال آینده نشانم دادند.

یافتن آن نوع دوراندیشی برای بسیاری از مردم، روند اکتشافی درازمدتی است که سال‌ها زمان می‌برد. برخی هرگز به آن دست نمی‌یابند. بدون هیچ دوراندیشی‌ زندگی می‌کنند. هیچ خاطره‌ای از اشتیاق کودکی‌شان ندارند که حالا در بزرگسالی، تبدیل به تصویری از دوراندیشی‌شان شود؛ همان خاطرات و احتمالاتی که بدون استفاده از ابزارهایمان، در گوشه‌ای انباشته می‌شوند. همه‌ی آن‌ها از خاطر افرادی که احساس درماندگی دارند و به پیشامدهای زندگی‌شان قانع هستند، پاک می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: دوراندیش باشید
فصل 2: هرگز کوچک فکر نکنید
فصل 3: سخت‌کوش باشید
فصل 4: بفروشید، بفروشید، بفروشید
فصل 5: شیوه‌ی زندگی‌تان را تغییر دهید
فصل 6: دهنتان را ببندید، ذهنتان را باز کنید
فصل 7: آینه‌هایتان را بشکنید
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفید باش: هفت ابزار سودمند برای زندگی
نویسنده
مترجمغزال بیگی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-622-312-195-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفید باش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مفید باش

برای دریافت کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.