معرفی و دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک

عکس جلد کتاب رازهای روانشناسی تاریک
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۱۰,۵۰۰ تومان ۷۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای روانشناسی تاریک

رازهای روانشناسی تاریک، از شمار کتاب‌های پرفروش سایت آمازون و جعبه ابزار جامع و گسترده‌ای در زمینه‌ی روش‌های کنترل ذهن است که توسط ویلیام کوپر، یکی از اساتید قدرتمند هنر ترغیب به نگارش درآمده است. اقناع و ترغیب دیگران به انجام کارهایی در راستای امیال و اهداف ما، یکی از ارزشمندترین مهارت‌هایی است که در جوانب مختلف زندگی برای هر فرد مفید خواهد بود. با مطالعه‌ی کتاب حاضر قادر خواهید بود روش‌های سواستفاده‌ی عاطفی و روانشناختی را شناسایی و در برابر آن‌ها مقاومت کرده و حتی آن‌ها را به نفع خود در موقعیت‌های متنوع به‌کار گیرید.

درباره‌ی کتاب رازهای روانشناسی تاریک

اگر به یادگیری اصول روانشناسی تاریک برای کنترل عواطف و تغییر عقاید دیگران به‌نفع خود، راهکارهای تغییر تصمیم دیگران بدون آگاه شدن خودشان، روش‌های نفوذ به ذهن افراد و راهکارهای محافظت از خود در برابر کنترل و دستکاری‌ عاطفی و روانی علاقه‌مندید، همین الان شروع به خواندن کتاب رازهای روانشناسی تاریک (Dark Psychology Secrets) بکنید. اما فراموش نکنید که ویلیام کوپر (William Cooper) تاکید می‌کند یادگیری چنین مهارت‌های قدرتمندی مانند بازی کردن با آتش بوده و مسئولیت اخلاقی و اجتماعی سنگینی را بر دوش شما خواهد گذاشت.

اصطلاح روانشناسی تاریک، در نظر اول ممکن است پدیده‌هایی مانند جادو و جنبل و سحر و طلسم را به ذهن خواننده متبادر کند. با آشنایی بیشتر با این پدیده متوجه خواهید شد که چندان هم با جادو تفاوتی ندارد. در شرایطی که شناخت نیات، مقاصد و اهداف انسان‌ها از اعمالشان ممکن نیست، افراد برای تحقق منافع و اهداف خود حاضرند دست به هر کاری بزنند. تغییر نظر و عقیده‌ی دیگران یکی از دشوارترین و اساسی‌ترین مهارت‌هایی است که در زندگی روزمره به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. هنر متقاعد کردن افراد به اتخاذ تصمیم‌های مدنظر خود دست کمی از جادو و جنبل ندارد. ویلیام کوپر، یکی از اساتید و روانشناسان برجسته‌ای که فعالیت حرفه‌ای خود را وقف شناسایی و درک روش‌های دست‌کاری و کنترل روان‌شناختی کرده است، در کتاب رازهای روانشناسی تاریک قصد دارد حاصل آموخته‌های خود در این مسیر را با شما در میان بگذارد.

ویلیام کوپر این‌طور استدلال می‌کند که شما روزانه به دفعات بی‌شمار در معرض خطر دست‌کاری روان‌شناختی قرار می‌گیرید. تبلیغات متنوع، اخبار، محتواهای سرگرمی و آموزشی، شرکای عاطفی سمی و حتی سیاست‌مداران ریاکار، همه انگیزه‌های بی‌شماری برای تلاش در جهت تغییر عقیده و تصمیمات شما به نفع خود را دارند و اغلب در این راه، آگاهانه یا ناخودآگاه از روش‌های به‌دست‌آمده از اصول علم روانشناسی استفاده می‌کنند. او در این کتاب قصد دارد با آموزش اصول دست‌کاری روانی و عاطفی به شما، اولاً در شناسایی و مقابله با این راهکارها و دوماً در به‌کارگیری آن‌ها در مواقع ضروری کمک کند.

مهارت اقناع دیگران، هنری است که در طی سده‌ها، یاری‌رسان برخی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ شده است. سال‌ها تصور می‌شد که این توانایی، خصلتی ذاتی بوده و قابل آموزش و تعلیم به دیگران نیست، اما امروزه می‌دانیم که با کمک اصول علم روانشناسی می‌توان به‌سادگی به دست‌کاری و کنترل عواطف، عقاید و احساسات انسان پرداخت. ویلیام کوپر در کتاب رازهای روانشناسی تاریک ابتدا به معرفی مفاهیم، اصول و عناصر اساسی روانشناسی تاریک پرداخته و سپس راهکارهای اجرای این اصول در سطوح مختلف را معرفی خواهد کرد. او در این مسیر نکات آموزنده و کاربردی بسیاری را برای مقابله با این راهکارها در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک با ترجمه‌ی غزال بیگی و چاپ نشر گویا در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌‌های کتاب رازهای روانشناسی تاریک

  • کتاب رازهای روانشناسی تاریک اطلاعات بسیار مفیدی درباره‌ی دست‌کاری روانی و احساسات و راه‌های پیشگیری از این موارد در اختیار شما خواهد گذاشت. (GCH7664)
  • رازهای روانشناسی تاریک یکی از بهترین آثاری است که درباره‌ی دست‌کاری روانی خوانده‌ام. این کتاب تکنیک‌های مختلف دستکاری عاطفی را توصیف می‌کند. ممکن است به وسیله‌ی دیگران مورد دست‌کاری عاطفی قرار بگیرید و حتی خودتان متوجه نشوید و تا به خودتان بیایید متوجه می‌شوید در یک رابطه‌ی سمی اسیر شده‌اید. این کتاب به شما آموزش می‌دهد چگونه از روابط سمی خارج شوید. این کتاب همچنین شست‌وشوی مغزی و عناصر آن را هم معرفی می‌کند. یک کتاب بسیار آموزنده. (Teresa rutrough)
  • اگر می‌خواهید از خودتان در برابر قربانی شدن به‌وسیله‌ی روانشناسی تاریک، روابط سمی و دست‌کاری روانی محافظت کنید، کتاب رازهای روانشناسی تاریک برای شما انتخابی عالی است. (Myndi Smith)

کتاب رازهای روانشناسی تاریک برای چه کسانی مناسب است؟

یادگیری اصول روانشناسی تاریک برای تمام افراد جامعه جهت محافظت از خود در برابر شست‌وشوی مغزی و دست‌کاری روانی مفید خواهد بود. اما مطالعه‌ی کتاب رازهای روانشناسی تاریک را به‌خصوص به تمام رهبران، مدیران، افراد فعال در حوزه‌ی فروش و تبلیغات، و علاقه‌مندان به درک و تقویت مهارت ترغیب و اقناع دیگران پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رازهای روانشناسی تاریک می‌خوانیم

این‌که هر کسی بتواند کمابیش در هر فرصتی از روان‌شناسی تاریک استفاده کند، جای بحث بسیار دارد. شاید بتوان بین زمانی که فردی از بحث‌های قانع‌کننده و استدلال برای تحت‌تأثیر قراردادن دیگران خودداری می‌کند و به راهکارهای نامناسب یا ناپسند ازنظر جامعه متوسل می‌شود، تمایز قائل شد.

چنین راهکارهایی همیشه از جانب جامعه مجاز نیست، اما به طور معمول استفاده می‌شود. به همین دلیل، تحت عنوان «تاریک» قرار می‌گیرد تا این حقیقت را نشان دهد که اگر فردی به کاربردشان گرفتار شود، به‌احتمال بسیار زیاد از برخی عواقب آن‌ها آسیب خواهد دید.

تبلیغات، سیاست، مذهب، محل کار، روابط، خانواده و برنامه‌های سرگرم‌کننده چند نمونه از زمینه‌های کاربرد روان‌شناسی تاریک است. با اندیشیدن در مورد این زمینه‌ها، شاید گمان کنید روان‌شناسی تاریک بلافاصله گریبان‌گیر شما نخواهد شد. اما زمانی که برخی لایه‌ها را کنار بزنید، نفوذش را در تمام تعاملات روزمره‌تان خواهید یافت.

برای مثال، تبلیغات را درنظر بگیرید:

یک راهکار رایج مانند «عرضه‌ی محدود» در صورتی کاملاً معتبر است که عرضه به‌راستی در مدت زمانی محدود انجام شود. هرچند، تبلیغات تلویزیونی طولانی از این روش «دعوت به اقدام» همیشه استفاده می‌کند. پس از مدت کوتاهی، مشخص می‌شود که عرضه‌ی محدود نمی‌باشد. این عمل فقط ترفندی برای ترغیب دیگران جهت خرید فوری از همان جا است. رویکرد صادقانه‌ای با دسترسی بیشتر وجود دارد که بر اساس «آخرین موجودی در زمانی محدود» ارائه می‌گردد.

راهکار «عرضه‌ی محدود» هنگام دروغ گفتن تبلیغ‌کنندگان به مشتریان، وارد زمینه‌ی روان‌شناسی تاریک می‌شود. وقتی درنهایت مشتریان متوجه شوند که این روش فقط یک ترفند است، تبلیغ دیگر کارآمد نخواهد بود. در راستای همین مثال، دنیا مملو از چنین ترفندهایی است. تنها تفاوتشان، در پیچیده‌تر بودن برخی موارد نسبت به بقیه است.

فهرست مطالب کتاب

سخنی از ویلیام کوپر
مقدمه
فصل اول: رازهای روان‌شناسی تاریک
روان‌شناسی تاریک چیست؟
روان‌شناسی تاریک در مقابل دست‌کاری روان‌شناختی احساسات نهفته
افرادی که از روان‌شناسی تاریک برای دستکاری روان‌شناختی دیگران استفاده می‌کنند
تأثیرات روان‌شناسی تاریک
روان‌شناسی تاریک در طول تاریخ
فصل دوم: انواع مختلف راهکارهای دست‌کاری روان‌شناختی
مجاب ساختن
دست‌کاری روان‌شناختی
ان‌ال‌پی
هیپنوتیزم
پیام‌رسانی زیر آستانه‌ای
فصل سوم: سه‌گانه‌ی روان‌شناسی تاریک
رفتار خودشیفته چیست؟
رفتارهای فرد خودشیفته
ماکیاولیسم چیست؟
رفتار روان‌آزار چیست؟
سادیسم
فصل چهارم: بهترین روش‌های روان‌شناسی تاریک و دستکاری روان‌شناختی ذهن
روان‌شناسی معکوس
پنهان ساختن منظور حقیقی (راهکار درب صورت)
راهکار پای درب
سرزنش کردن دیگران
تحقیر کردن دیگران
پرسش‌های راهنما
مسبب خستگی
توهم‌زایی
تعهد و توافق
مقابله به مثل
کمبود و مطالبه
اتفاق‌نظر
تعصب
فصل پنجم: راهکارهای دست‌کاری روان‌شناختی احساسات نهفته
سوءاستفاده‌ی عاطفی
باج‌گیری عاطفی
فریفتن درازمدت
اشاره‌ی غیرمستقیم
دیوانه کردن
ابراز محبت مفرط
تشویق
انکار عشق
انکار واقعیت
راهکار مثلث‌سازی
وضعیت تدریجی
قانون انتقال وضعیت
حقه‌بازی
فصل ششم: اغوای تاریک
چرا تاریکی شناختی؟
آیا اغواگری تاریک، بد است؟
فصل هفتم: ان‌ال‌پی جهت تأثیرگذاری بر دیگران
ان‌ال‌پی چیست؟
آلبرت محرابیان
ارتباط کلامی و فرا کلامی
ارتباط غیرکلامی
ارتباط دوستانه از طریق ان‌ال‌پی
انعکاس و همتایابی
لنگر انداختن در ان‌ال‌پی
«لذت» و «رنج»: دو نیروی قدرتمند
فصل هشتم: قدرت متقاعدسازی
شش اصل متقاعدسازی از نگاه دکتر رابرت چیالدینی
مقابله‌به‌مثل
تعهد و سازگاری
تأیید اجتماعی
اقتدار
تمایل
کمبود
فصل نهم: ویژگی‌های افراد کنترل‌گر
سه روش قربانی شدن تحت تسلط فرد کنترل‌گر
نشانه‌های شریک کنترل‌گر
دروغگویی
بدانید چه زمانی هدف قرار می‌گیرید.
راهنمایی‌هایی برای طرز برخورد با افراد کنترل‌گر
دوستی‌ها و روابط سمی
فصل دهم: ترفندهای فریبکاری
انواع فریبکاری
مؤلفه‌های اصلی فریبکاری
چگونگی کاربرد فریبکاری
چگونگی تشخیص فریبکاری
فصل یازدهم: شست‌وشوی مغزی
روند شست‌وشوی مغزی
تأثیر شست‌وشوی مغزی
برخی از ترفندهای شست‌وشوی مغزی
مراحل شست‌وشوی مغزی
فصل دوازدهم: حقه‌بازی در روابط
حقه‌بازی چیست؟
سخت به‌دست‌آمدن
راهکارهای مؤثر حقه‌بازی
چرا مردم حقه‌بازی می‌کنند؟
چگونگی پرداختن به حقه‌بازی در روابط
فصل سیزدهم: روابط و دوستی‌های سمی، به‌علاوه‌ی چگونگی اجتناب از آن‌ها
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای روانشناسی تاریک
نویسنده
مترجمغزال بیگی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-312-229-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۱۰,۵۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای روانشناسی تاریک

ناهید کشاورزی
۱۴۰۳/۵/۱۳
ترجمه افتضاحی داره در حدی که بیشتر جملات قابل فهم نیست به ندرت کتابی رو نیمه تمام می ذارم ولی این کتاب رو از نصفه هاش دیگه نتونستم ادامه بدم. با اینکه موضوع جالبی داره ولی متاسفانه بخاطر ترجمه ی ضعیف اصلا نمیشه خوند.
گوهر فری زاده
۱۴۰۳/۶/۲۷
اصلاً اون چیزی که فکر میکردم نبود خیلی مفاهیم سطحی بود و اسمش غلط انداز بود اصلا توصیه نمی‌کنم
راضیه زمرد
۱۴۰۳/۶/۱۴
استفاده مفیدی که میشه ازش کرد اینه که از تکنیک‌ها آگاه میشیم و کسی نمیتونه مارو تحت تاثیر بذاره
اشکان اقبالی فر
۱۴۰۳/۶/۲۰
منکه چیزی متوجه نشدم خیلی گنگ و نامعلوم بود سردرد گرفتم تموم نکرده بیخیالش شدم
سعیده نظرزاده
۱۴۰۳/۶/۲۳
چیز خاصی یاد نگرفتم و بطور مستقیم آموزش نبود
Sanay
۱۴۰۳/۶/۱۵
ترجمه‌اش واقعا افتضاح هست و هیچی نمیشه فهمید
،, آرمان دولتیاری
۱۴۰۳/۵/۱۴
دیر خوندمش و..
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب رازهای روانشناسی تاریک

برای دریافت کتاب رازهای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.