معرفی و دانلود کتاب مدیر باش، رئیس!: با بهره گیری از صد حکایت برگزیده از متون کهن فارسی

عکس جلد کتاب مدیر باش، رئیس!: با بهره گیری از صد حکایت برگزیده از متون کهن فارسی
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر باش، رئیس! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر باش، رئیس! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر باش، رئیس!: با بهره گیری از صد حکایت برگزیده از متون کهن فارسی

ساعد باقری در کتاب مدیر باش، رئیس! به سراغ بیان نکاتی رفته که می‌توان با استفاده از آن‌ها، فنون مدیریتی را نیز به جایگاه ریاست افزود و در نتیجه، امکان موفقیت بیشتر را برای فردی که ریاست و مدیریت را در هم آمیخته فراهم کرد. نکته‌ای که این اثر را از باقی آثار هم‌رده‌ی خود متمایز کرده، تکیه بر حکایت‌ها و اشعار کهن فارسی‌ست که می‌توانند در این مسیر راهگشا باشند.

درباره‌ی کتاب مدیر باش، رئیس!

شاید بتوان تفاوت میان مدیر بودن و رئیس بودن را تفاوتی جزئی دانست، شاید هم این تفاوت از منظر بسیاری از افراد کاملاً مشهود و تأثیرگذار باشد. ساعد باقری، نویسنده‌ی کتاب مدیر باش، رئیس! در این اثر به ما اثبات می‌کند که تفاوت میان این دو مفهوم تا چه حد تأثیرگذار است و تا چه میزان می‌تواند در بهبود عملکرد افراد مؤثر واقع شود. نکته این‌جاست که نویسنده از حکایات کهن فارسی نیز در کتاب خود وام گرفته و مرتبط‌ترین داستان‌های متون کهن با موضوع کتاب را در اثر خود گردآوری کرده است. بنابراین، این اثر تنها مرتبط با مدیریت نیست؛ بلکه می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات نیز بسیار جذاب و لذت‌بخش باشد.

معرفی و دانلود کتاب مدیر باش، رئیس!

با توجه به این که منبع اکثر کتاب‌های مدیریتی به زبان‌های غیرفارسی هستند و شاید حتی کمی تخصصی باشند و برای هر مخاطبی جذابیت نداشته باشند، وجود کتابی که تألیف آن کار نویسنده‌ای فارسی‌زبان باشد، برای ارائه‌ی نکات از حکایات و متون کهن فارسی استفاده کرده باشد و بتواند مفاهیمی را برای تمام اقشار جامعه ارائه کند و از مدیریت رفتار و مدیریت گفته‌های انسان، تا مدیریت ارتباطات و حتی مدیریت یک تیم و سازمان را شامل شود، مانند گنجی خواهد بود برای تمام کسانی که در پی توسعه‌ی فردی هستند. حال اگر هم به دنبال خودسازی باشد و هم علاقه‌مند به ادبیات و به خصوص متون کهن ادبی، کتاب مدیر باش، رئیس! یکی از بهترین گزینه‌هایی خواهد بود که هم به علاقه‌ی او پرداخته و هم نکات ارزشمندی را در باب مدیریت بهتر زندگی در تمام ابعاد مطرح کرده است.

گریز نویسنده به آثار ارزشمندی چون هفت پیکر، قابوس‌نامه، بوستان و گلستان سعدی، مثنوی، رساله‌ی قشیریه، موش و گربه‌ی شیخ بهایی، روایاتی از کلیله و دمنه، الهی‌نامه‌ی عطار، اسرارالتوحید، جوامع‌الحکایات، منظومه‌ی لیلی و مجنون، تذکرة‌الاولیاء، نصیحة الملوک، مصیبت‌نامه‌ی عطار، منطق‌الطیر و چندین اثر قابل‌توجه دیگر، کتاب مدیر باش، رئیس! را به کتابی پربار تبدیل کرده است. به علاوه ساعد باقری کوشیده تا داستان‌های آموزنده‌ی دیگری را نیز در فصل‌های مختلف اثر خود بگنجاند.

کتاب مدیر باش، رئیس! با بیانی شیوا و جذاب از فوت و فن‌هایی می‌گوید که در راستای مدیریت بهتر امور مختلف زندگی خود به آن‌ها احتیاج دارید. نویسنده در این اثر خواننده را با منبعی غنی از گزیده‌ی آثار ارزشمند کهن فارسی روبه‌رو می‌کند. انتشارات هرمس، این کتاب را به چاپ رسانده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب مدیر باش، رئیس! برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمام افرادی که به دنبال بهبود اوضاع خود در مدیریت امور مختلف هستند، افرادی که در پی توسعه‌ی فردی‌اند و حتی تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی و دوست‌داران این دو حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مدیر باش، رئیس!: با بهره گیری از صد حکایت برگزیده از متون کهن فارسی می‌خوانیم

بیایید قهرمان این داستان خیالی شما باشید: رئیس یک شرکت خصوصی تولید و عرضه‌ی کولرهای قدرتمند در منطقه‌ای که چند کشور با آب و هوای بسیار گرم و خشک را در بر می‌گیرد.

مطّلع شده‌اید که شرکت رقیب، بعد از پنج سال صرف پول و تحقیقات متخصّصان و مهندسانش، به نقشه‌ی تولید کولری دست یافته که فقط یک بار کلید برقش برای پنج ثانیه روشن می‌شود و پس از آن، کولر انرژی خود را از حرکت‌ همان هوای تولیدشده بازیابی می‌کند و (فرض مُحال که مُحال نیست) تا هر وقت که کار کند، فقط در همان پنج ثانیه‌ی اوّل، برق شهری را مصرف می‌کند.

رئیس پروژه  سرمهندس شرکت رقیب  که خود به تنهایی مثلاً معادل سه میلیون دلار دستمزد گرفته، حاضر است در ازای یک و نیم میلیون دلار که شما به او می‌پردازید، نقشه را به دست شما برساند و متعهّد می‌شود که در این مدّت، در نقشه‌ی شرکت خودشان خرابکاریی کند که تا بخواهد اصلاح شود، شما کالای خود را به بازار دنیا هم عرضه کرده‌اید. سهامداران شرکتِ شما بابت این یک و نیم میلیون دلاری که خواهید پرداخت، نه تنها اعتراضی نخواهند کرد، بلکه خودِ شما را هم لایق دو میلیون دلار پاداش خواهند دانست. می‌دانید چه منفعتی به آنها خواهید رساند؟ وقتی شرکت رقیب در پنج سال، هفت هشت میلیون دلار خرج تحقیقات این پروژه کرده، لابد انتظار سود چند برابر داشته. حالا شرکت شما می‌تواند پیشدستی کند و این سود سرشار را به جیب سهامداران خود سرازیر کند. با این پیشنهاد چه می‌کنید؟ در مبحثِ چگونگی رقابتِ سازنده! اگرنه با این صراحت، امّا چه قدر فرضیه و تئوری علمی مدیریّت عرضه شده که نهایتاً و عملاً به رواداری همین شیوه‌ها  البتّه در پوششی متمدّنانه‌تر و انسانی‌تر  می‌انجامد؟ داستان گازهای گلخانه‌ای و دفن زباله‌های اتمی و غارت صلح‌آمیز منابع و معادن سرزمین‌های فقیر، مگر دستپخت مدیران جهانی نیست که دوربینشان در نگاه به «منافع ملّی» همیشه شات‌های بسته تحویل مخاطبان داده و گویی امکان دیدن تصاویر «لانگ» و باز را در دوربین آنها برای همیشه معیوب و مختل کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مؤلف
فصل یک: دیدن، درک، مشاهده؛ خوب ببین با نظر دوربین
1. فاصله‌ی دوربین را تنظیم کن!
2. محصولت را به هنگام کاشت ببین! با این دوربین شگفت‌انگیز
3. اما حاصل کشت را «واقعی» ببین...
4. بی‌تفاوتی و نادیده‌گیری: لکه‌ی روی لنز دوربین
5. خطر اعتیاد در کمین دوربین!
6. دوربین رفت، صدا رفت، حرکت!
فصل دو: حرکت، سفر، سلوک؛ پس حرکت کن، به بلندا نشین
7. از پشت سر غافل مشو
8. حرکت نکنی، فرو می‌روی!
9. محبوب همسفران باش
10. «منم» بزنی، می‌زنندت!
11. از طبیعت بزن جلو!
12. ای دل بی‌تاب، قراری بجو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر باش، رئیس!: با بهره گیری از صد حکایت برگزیده از متون کهن فارسی
نویسنده
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-363-970-9
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر باش، رئیس!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیر باش، رئیس!

برای دریافت کتاب مدیر باش، رئیس! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.