معرفی و دانلود کتاب مانون لسکو

عکس جلد کتاب مانون لسکو
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۸۴,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مانون لسکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مانون لسکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مانون لسکو

مانون لسکو، شخصیت اصلی داستان محبوب از نویسنده‌ی فرانسوی، آبه پره‌وو است که در زمان انتشارش به‌دلیل روایت بی‌پروا و صریحش از عشق جنون‌آمیز و احمقانه‌ی شوالیه د گریو هفده ساله به مانون لسکوی هوس‌باز، رسوا و فوق‌العاده زیبا، توقیف شده بود. این رمان پرفروش فرانسوی روایتگر نابودی دو جوان به‌دست عشق بی‌شرمانه‌ای است که هر دو نفر را در چنگال خود اسیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب مانون لسکو

مانون لسکو (Manon Lescaut) داستانی فریبنده است؛ داستانی که از هر طرف به آن نگاه می‌کنیم چیزی به‌نظر می‌رسد که در واقع نیست؛ در نگاه اول ممکن است این کتاب روایتی از عشق و شور به‌نظر برسد، اما با نگاه دقیق‌تر به داستان متوجه می‌شویم عشق تنها چیزی است که در این داستان غایب است؛ ممکن است تصور کنیم نویسنده قصد مطرح کردن داستانی پندآموز و مواجه کردن خواننده با مسائل اخلاقی را دارد، با این حال اشارات اخلاقی داستان بسیار گنگ و با نگاهی دقیق‌تر، بسیار بی‌طرف است؛ یا شاید خواننده تصور کند با داستانی روان‌شناختی طرف است، اما با پیش رفتن روایت، گره‌های روانی و درگیری عاطفی و وسواس‌گونه‌ی عشاق جوان تا حدی در هم پیچیده می‌شود که باز کردن کلاف سردرگم آن از توان خواننده خارج است.

معرفی و دانلود کتاب مانون لسکو

آبه پره‌وو (Antoine François Prévost) داستان مانون لسکو را در سال 1731 و به‌عنوان جلد هفتم و پایانی مجموعه‌ای داستانی از خاطرات مردی بلندمرتبه منتشر کرد. داستان مانون لسکو در زمان انتشارش به‌دلیل خصلت بی‌پرده و نمایش بی‌شرمانه‌ی مسائلی مانند دزدی، قمار و تن‌فروشی توقیف و چاپ آن ممنوع اعلام شد. با این حال نسخه‌های غیرقانونی کتاب در سرتاسر فرانسه به وسیله‌ی هزاران نفر خوانده شده و محبوبیت فراوانی پیدا کرد. آبه پره‌وو داستان را در سال 1753 دوباره با اصلاحات مختصری منتشر کرد و این بار از روایت‌های بی‌پرده‌ی کتاب کاست و آن را به‌عنوان حکایتی پندآموز از مسائلی مانند فنا و بی‌ثباتی زندگی و مصائب زندگی بی‌احتیاط و احمقانه معرفی کرد. درنهایت داستان مانون لسکو تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آثار ادبی فرانسه و یکی از الهام‌بخش‌ترین آثار تاریخ شد. این رمان برجسته در طی قرن‌ها بعد از انتشارش به‌وسیله‌ی نویسندگانی مانند اسکار وایلد و الکساندر دوما مورد تحسین و ستایش قرار گرفت.

شوالیه د گریو، راوی داستان، مرد جوان نجیب‌زاده و ثروتمندی است که به‌تازگی از دانشگاه آمین در رشته‌ی فلسفه فارغ‌التحصیل شده و به‌خاطر نجابت و هوشیاری آگاهانه‌اش زبانزد همگان است. این‌ها هرکدام به‌تنهایی برای خوشبختی و سعادت و امتناع از افتادن به دام بدبختی و فلاکت کافی است، البته نه برای د گریو جوانی که با وسوسه‌ی زیبایی مانون لسکو مواجه می‌شود. د گریو اولین بار در حالی با مانون روبرو می‌شود که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در حال بازگشت به خانه است. مانون همراه با خدمتکار پیرش برای ورود به صومعه‌ی شهر آمین می‌آید. خانواده‌ی مانون امیدوار بودند با اسیر کردن دختر در میان دیوارهای صومعه او را از شر هوس‌بازی و رسوایی‌اش نجات بدهند. اما د گریو حاضر است در ازای علاقه و توجه این دختر، تمام سعادت خود را فدا کند و آزادی مانون را به‌قیمت نابودی خود به او هدیه بدهد. این آغاز ماجرای سال‌ها آوارگی، فلاکت، غربت، پشیمانی، حسادت و حسرت این دو در جست‌وجوی لجوجانه‌ی هوس‌هایی است که مانون و د گریو را به تباهی می‌کشاند.

معرفی و دانلود کتاب مانون لسکو

مانون و د گریو هر دو در تعقیب ابدی آرزوهایی هیجان‌انگیز و دست‌نیافتنی یکدیگر را به آغوش فنا و مرگ هدایت می‌کنند. مانون دختری بی‌رحم و مجهز به سلاح کشنده‌ی زیبایی و شهوت است که به‌سادگی با وعده‌ی ثروت و سعادت فریب می‌خورد. مانون لسکو بارها به‌امید دستیابی به سعادت و خوشبختی در آغوش مردی قدرتمندتر، د گریو را رها می‌کند و هربار با بیچارگی و از همه‌جا رانده‌شده، چاره‌ای جز بازگشت به د گریو پیدا نمی‌کند. د گریو که همه چیز خود را برای به‌دست آوردن این دختر از کف داده، هیچ چیزی جز آرزوی تصاحب او ندارد. رابطه‌ی این دو جوان خام و بی‌پروا با هر اشتباه و هر فاجعه بیشتر در هم تنیده می‌شود و آن‌ها را قدمی به نابودی محتملشان نزدیک‌تر می‌کند. این رابطه‌ی جنون‌آمیز نقطه‌ی ثقل رمان مانون لسکو است که داستانی هیجان‌انگیز، دلخراش و یکی از بهترین داستان‌های عاشقانه‌ی تاریخ ادبیات را رقم می‌زند. آبه پره‌وو خواننده را تا آخرین لحظه به حبس کردن نفس در سینه وادار می‌کند.

کتاب مانون لسکو با ترجمه‌ی محمود گودرزی و چاپ نشر افق به شما تقدیم می‌شود.

اقتباس‌های سینمایی و نمایشی از کتاب مانون لسکو

مانون لسکو از سال 1830 میلادی تا به‌امروز الهام‌بخش خلق آثار نمایشی و موزیکال بسیاری بوده است که از جمله‌ی مشهورترین آن‌ها می‌توان به اپرای مانون لسکو از پوچینی اشاره کرد.

سینماگران و فیلم‌سازان بسیاری از سرتاسر جهان در طی سال‌های 1926 تا 2013 در خلق آثار سینمایی صامت، رنگی و سیاه و سفید از داستان مانون لسکو الهام گرفته‌اند که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم وقتی یک مرد عاشق می‌شود (1927 When a Man Loves) به کارگردانی آلن کراسلند و بازی جان باریمور اشاره کرد.

کتاب مانون لسکو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب مانون لسکو را به تمام علاقه‌مندان آثار ادبیات کلاسیک و داستان‌های عاشقانه و روانشناختی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مانون لسکو می‌خوانیم

من این عیب را داشتم که بیش‌از‌حد خجالتی بودم و به‌سهولت منقلب می‌شدم، اما این ضعف‌ها به‌هیچ‌وجه نتوانستند جلویم را بگیرند و به‌سوی فرمانروای دلم پیش رفتم. با آنکه از من جوان‌تر بود پذیرای احتراماتم شد، بی‌آنکه معذب به نظر برسد. از او پرسیدم برای چه کاری به آمین آمده است و آیا آنجا آشنایی دارد. ساده‌دلانه پاسخ داد که والدینش او را آنجا فرستاده‌اند تا راهبه شود. از دقایقی پیش که به او دل باخته بودم، عشق چنان آگاهی و بصیرتی به من داده بود که این نقشه را ضربه‌ای مهلک برای هوس‌هایم می‌دیدم. به‌شیوه‌ای با او سخن گفتم که فهمید چه احساساتی دارم، چون بسیار باتجربه‌تر از من بود. برخلاف خواسته‌اش او را به صومعه می‌فرستادند، بی‌شک برای جلوگیری از میلش به لذت‌جویی که از هم‌اکنون آشکار شده بود و در ادامه نیز همۀ مصائب خودش و مرا به بار می‌آورد.

تمام برهان‌هایی را که عشق نورُسته‌ و فصاحت مکتبی من توانستند اقامه کنند علیه نیتِ سنگدلانه‌ی پدر و مادرش به کار بردم. نه از خود سرسختی نشان داد و نه مرا تحقیر کرد. پس از لحظه‌ای سکوت گفت خودش به‌خوبی پیش‌بینی می‌کند که بدبخت خواهد شد، اما از قرار معلوم تقدیر آسمانی چنین بوده است، چون راهی برای پرهیز از آن پیش رویش نمی‌گذارد.

نگاه‌های دل‌انگیز او، اندوه فریبنده‌اش حین ادای این کلمات و اقتدار سرنوشتم، که مرا به‌سوی تباهی می‌کشانید، نگذاشتند لحظه‌ای در پاسخم تردید کنم. به او تضمین دادم که اگر بخواهد به شرافتم یا به محبت بی‌کرانی که از حالا در دلم انگیخته بود تکیه کند، جانم را فدا می‌کردم تا او را از جور والدینش برهانم و خوشبختش کنم. وقتی به آن فکر می‌کنم بارها از خود پرسیده‌ام این‌همه جسارت و سهولت گفتار از کجا می‌آمد، اما خب، اگر عشق اعجاز نمی‌کرد آن را به مقام الوهیت نمی‌رساندند. هزار خواهش و التماس دیگر نیز به آن افزودم. ناشناس زیبای من خوب می‌دانست که کسی در سن‌و‌سال من دروغ نمی‌گوید. اعتراف کرد که اگر امید به آزادی برای او وجود داشته باشد، دِینش به من چیزی عزیزتر از جانش خواهد بود. دوباره گفتم که حاضرم دست به هر کاری بزنم، اما چون آن‌قدر تجربه ندارم که برای خدمت به او همه‌ی روش‌ها را یک‌جا در نظر آورم، به تضمینی کلی بسنده می‌کنم که نه به درد او می‌خورد و نه به درد من.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مانون لسکو
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-332-059-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۸۴,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مانون لسکو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مانون لسکو

برای دریافت کتاب مانون لسکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.