معرفی و دانلود کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر اثر پروسپر مریمه که یکی از آثار کلاسیک ادبیات فرانسه به شمار می‌رود، شامل مجموعه‌ای از داستان‌هاست که اغلب مضمونی عاشقانه دارند و همچون دیگر آثار نویسنده، حس و حال غم‌انگیز و رازآلود خود را نیز حفظ کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

پروسپر مریمه (Prosper Merimee) یکی از نام‌های آشنا در ادبیات فرانسه است. او که به‌عنوان اولین مترجم متون روسی به فرانسوی شناخته می‌شود و داستان‌ها و رمان‌های بسیاری را نیز به رشته‌ی تحریر در آورده، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ادبی فرانسه است که اشخاصی همچون گوته و بالزاک نیز نوشته‌های او را ستوده‌اند. پروسپر مریمه در کنار اشتغال به حرفه‌ی نویسندگی، مورخ و باستان‌شناس نیز بود که این مورد در کنار تسلطش به چندین زبان دنیا، به او تسلطی مثال‌زدنی بر فرهنگ‌های مختلف دنیا را می‌داد که ردپای آن نیز در آثارش به چشم می‌خورد.

یکی از معروف‌ترین آثار پروسپر مریمه، رمان کوتاه کارمن است که در کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر (Carmen et autres nouvelles) در اختیار شما قرار داده شده است. داستان‌های کوتاهی که در این مجموعه گردآوری شده‌اند، علاوه‌بر اینکه فرهنگ مردمان نقاط مختلف دنیا را به خوبی به نمایش می‌گذارند، درون‌مایه‌ای از احساسات عاشقانه نیز دارند. اصلی‌ترین قصه‌ی این کتاب یعنی کارمن، داستان یک دختر کولی اسپانیایی است که عشقی پرفراز و نشیب را تجربه می‌کند. اگر منتظر شنیدن پایان‌های خوش و «زندگی عاشقانه تا پایان عمر» هستید شاید این کتاب برایتان چندان خوشایند نباشد، چون مریمه تمرکز را بر احساسات واقعی انسانی و همچنین تراژدی‌هایی که در مسیر عشق روی می‌دهد گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

از دیگر مواردی که با شنیدن کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر آن را به‌طور ملموس حس می‌کنید، فضاسازی ماهرانه و هنرمندانه‌ی نویسنده است. پروسپر مریمه هر لحظه را با چنان جزئیاتی روایت کرده که گویی در آن لحظه حاضرید و اتفاقات قصه را به چشم خود می‌بینید.

قصه‌ی کارمن که درمورد یک دختر کولی اسپانیایی است با توضیحات فراوانی دررابطه‌با قوم کولی‌ها ارائه شده. مثلاً اینکه کولی‌ها بر خلاف ظاهر نه‌چندان زیبایشان، از هوش بالایی برخوردارند و ادعا می‌کنند که سحر و جادو می‌دانند. البته که این سخنان در حد ادعایی برای فریب دادن دیگران است، ولی باید به این نکته توجه داشت که فریب دادن دیگران نیز کاری است که به فراست نیاز دارد. کولی‌ها در همه جای اروپا پراکنده‌اند اما کولی‌های آلمان ظاهر زیباتری از دیگر کولی‌ها دارند. با آنکه این قوم، به گشتن و سفر کردن میان اقوام و کشورهای مختلف شهره‌اند و چندان پایبند به نظم و قانون نیستند، ولی برای خود اصولی دارند که از آن تخطی نمی‌کنند. مثلاً روابط زناشویی برایشان بسیار محترم و مقدس است و زنانشان جز با مردان قوم خود با دیگران وصلت نمی‌کنند. این ویژگی‌ها را می‌توانید در داستان کارمن نیز مشاهده کنید.

در داستان «ماتئو فالکونه» که یکی از قصه‌های کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر است، ماجرای مردی دلیر و جسور به نام ماتئو فالکونه را می‌شنویم که به همراه همسر و فرزندانش در کوهستان زندگی می‌کند. قصه‌ی آشنایی عاشقانه‌ی او با همسرش و دور کردن رقیب عشقی‌اش خود ماجرایی شنیدنی است که در این داستان روایت می‌شود، اما خط روایی اصلی قصه، حول محور تک‌پسر او، «فورتوناتو» می‌چرخد. فورتوناتو که ده سال دارد، در چشم ماتئو فالکونه بسیار عزیز است. او بعد از آنکه همسرش چند دختر به دنیا می‌آورد، سخت چشم‌به‌راه آمدن پسری است که وارث نام و آوازه‌اش باشد. ازاین‌رو وقتی فورتوناتو به دنیا می‌آید، حس می‌کند که دیگر هیچ آرزوی برآورده‌نشده‌ای ندارد. اما دست سرنوشت امتحانی سخت را پیش پای فرزندش می‌گذارد که تمام این خوشحالی و غرور را زایل می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

در داستان دیگر این مجموعه، یعنی «بازی نرد» ماجرای دریانوردی عاشق به نام «روژه» را می‌شنویم که در یکی از سفرهایش، سخت دلباخته‌ی دختر هنرپیشه‌ای به نام «گابریل» می‌شود. او برای به دست آوردن دل این دختر زیبا و اغواگر که مردان فراوانی را از نظامیان و دریانوردان اسیر خود کرده، ترفندهای بسیاری را به کار می‌بندد و خطرهای فراوانی را به جان می‌خرد، اما این معشوق مغرور هربار به روشی او را از خود می‌راند. تا اینکه دست تقدیر آن‌ها را به هم می‌رساند، ولی این شادی عاشقانه، دوام چندانی پیدا نمی‌کند...

کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر اثری از نشر صوتی سماوا و انتشارات افق است. محمود گودرزی و منوچهر زنده‌دل به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب کارمن و چند داستان دیگر

تابه‌امروز نمایش‌های تئاتر، باله و اجراهای عروسکی فراوانی بر اساس داستان کارمن ساخته شده‌اند. یکی از مشهورترین اقتباس‌های فرهنگی از داستان کارمن، اپرای ژرژ بیزه، آهنگساز مشهور فرانسوی، است که از محبوبیت و شهرت فراوانی نیز برخوردار است. کریستین ژاک، کارمینه گالونه و چارلز ویور از جمله کارگردانانی هستند که داستان کارمن را به پرده‌ی سینما برده‌اند.

داستان ماتئو فالکونه نیز منبع الهام چند اثر ادبی و سینمایی بوده است. در سال 2009 اریک وولارد فیلمی 65 دقیقه‌ای بر اساس این داستان ساخت. همچنین کاتسو هیرو اوتومو در سال 1973، مانگای A Gun Report را بر اساس همین داستان تهیه و تدوین کرد.

کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات فرانسه و داستان‌های عاشقانه علاقه دارید، این کتاب مخصوص شماست.

در بخشی از کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر می‌شنویم

هنگام خروج از پورتووکیو، وقتی به شمال غرب و به سوی مرکز جزیره‌ی کورس می‌رویم، می‌بینیم که ارتفاع زمین با سرعتی به نسبت زیاد بیشتر می‌شود و پس از سه ساعت پیاده‌روی در کوره‌راه‌های پیچ‌درپیچی که با صخره‌های درشت مسدود شده‌اند و گاه دره‌هایی قطعشان کرده است، به مرز ماکی بسیار گسترده‌ای می‌رسیم. ماکی، موطن چوپان‌های کورسی و هر کسی است که با دستگاه قضا اختلاف پیدا کرده. باید دانست که زارع کورسی، برای آنکه زحمت کود دادن به مزرعه‌اش را از سر خود باز کند، بخشی از جنگل را می‌سوزاند. اگر شعله دورتر از جایی که نیاز است پخش شود، چه حیف! هر چه شد، شد. در عوض اطمینان داریم با پاشیدن بذر در زمینی که از خاکسترهای درختان خودش حاصلخیز شده، محصولی خوب به دست می‌آوریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
توضیحات
74 دقیقه
ونوس شهر ایل
31 دقیقه
ماتئو فالکونه
58 دقیقه
تامانگو
43 دقیقه
بازی نرد
59 دقیقه
گلدان اتروسکی
134 دقیقه
کارمن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راویمنوچهر زنده دل
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.