معرفی و دانلود کتاب مادام کاملیا

عکس جلد کتاب مادام کاملیا
قیمت:
۱۴۷۵۰۰ ۱۰۳,۲۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مادام کاملیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مادام کاملیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مادام کاملیا

کتاب مادام کاملیا مشهورترین رمان الکساندر دوما است. این داستان پرفراز و نشیب و غم‌انگیز، ماجرای عشق طوفانی یک پسر اشرافی را به زنی هرجایی روایت می‌کند و ماجرای آن، به‌نحوی برگرفته از تجربه‌ی عشق نافرجام نویسنده در سال‌های جوانی است.

درباره‌ی کتاب مادام کاملیا

الکساندر دوما (Alexandre Dumas) رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی است که در قرن نوزدهم می‌زیسته و بیشتر به مکتب ادبی رمانتیسم تعلق خاطر دارد. او آثار بسیاری را آفریده، اما شهرت خود را بیشتر مدیون رمان مادام کاملیا (The Lady of the Camellias) است. داستان مادام کاملیا، الهام‌گرفته از زندگی واقعی دوماست. او شخصیت اصلی داستانش را بر اساس معشوقش، ماری دوپلسیس بازسازی کرده که در جوانی به واسطه‌ی بیماری از دنیا رفت. دوما این کتاب را در 23 سالگی نوشته است.

مادام کاملیا که نام اصلی‌اش مارگریت گوتیه است، زنی گستاخ و زیباست که از بیماری سل رنج می‌برد. او که علی‌رغم داشتن معشوقه‌های بسیار، هرگز عشق واقعی را تجربه نکرده است، با نجیب‌زاده‌ای به نام آرماند دوال آشنا می‌شود. آرماند در دام عشق مارگریت می‌افتد و مارگریت نیز برای اولین بار عشق را با آرماند تجربه می‌کند! مارگریت سبک زندگی گذشته‌ی خود را کنار می‌گذارد و زندگی جدیدش را با آرماند در یک خانه‌ی کوچک آغاز می‌کند. اما پدر آرماند به مخالفت برمی‌خیزد و از او می‌خواهد که پسرش را رها کند و رنج‌هایی را بر این دو عاشق تحمیل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب مادام کاملیا

داستان مادام کاملیا، روایت عشق پرفراز و نشیب و غم‌بار مارگریت و آرماند است که دشواری‌های بسیاری بر سر راهشان قرار می‌گیرد و در نهایت آنان را به نحوی مغلوب خود می‌کند. دوما در به‌تصویرکشیدن شخصیت مارگریت بسیار محتاط است. او روایتی از شخصیت مادام کاملیا به دست می‌دهد که خواننده علی‌رغم گذشته‌ی ضداخلاقی‌اش، پس از آشنایی با آرماند او را بانویی فضیلت‌مند بشناسد و همین مسئله رنج دو عاشق را بسیار برجسته‌تر و تأثیرگذارتر خواهد کرد.

با توجه به این که رمان مادام کاملیا نیمه‌واقعی است، توصیفات دوما از فرانسه‌ی قرن نوزدهم و اوضاع فرهنگی و اجتماعی این کشور، به لحاظ تاریخ فرهنگ نیز بسیار مهم و قابل توجه است. به نحوی که می‌توان مادام کاملیا را به عنوان رمانی نیمه‌تاریخی در نظر رفت.

کتاب مادام کاملیا نوشته‌ی الکساندر دوما توسط محمود گودرزی ترجمه شده و در انتشارات افق به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی عاشقانه‌های کلاسیک

مجموعه‌ی عاشقانه‌های کلاسیک شماری از داستان های عاشقانه‌ی کلاسیک را گرد آورده و در 22 عنوان به چاپ رسانده است. کتاب‌های این مجموعه با ظاهری جذاب و ترجمه‌ای روان، به بازار عرضه شده‌اند. برخی از آثار این مجموعه عبارت‌اند از:

  • بابا لنگ‌دراز ، نوشته‌ی جین وبستر، ترجمه‌ی محسن سلیمانی
  • جین ایر، نوشته‌ی شارلون برونته، ترجمه‌ی نوشین ابراهیمی
  • غرور و تعصب، نوشته‌ی جین آستن، ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی
  • دشمن عزیز، نوشته‌ی جین وبستر، ترجمه‌ی ثمین نبی‌پور

نکوداشت‌های کتاب مادام کاملیا

  • یکی از عالی‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی دنیا. (هنری جیمز)
  • فوق‌العاده.. طوفانی که به سرعت در حال حرکت است. (اپرا نیوز)
  • مارگریت و آرماند از آن دسته آدم‌های جوان خودویران‌گر و باهوشی هستند که هنوز در مجلات درباره‌ی آن‌ها می‌خوانیم، روی صفحه تماشایشان می‌کنیم یا امروز با آن‌ها به مخالفت برمی‌خیزیم. (لیزل شلینگر،مترجم کتاب به انگلیسی)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب مادام کاملیا

کتاب مادام کاملیا، مورد اقتباس‌های بسیار زیادی در سینما، تئاتر و موسیقی قرار گرفته است که چند مورد از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد:

  • جوزپه وردی (Giuseppe Verdi) در سال 1853 اپرایی بر اساس این داستان تولید و اجرا کرد.
  • اولین اقتباس سینمایی از این رمان در سال 1915 به کارگردانی آلبرت کاپلانی (Albert Capellani) انجام شد.
  • از میان فیلم‌های سینمایی جدیدتری که بر اساس این رمان تولید شده، می‌توان به فیلم ایتالیایی کاملیا (Camille) به کارگردانی ردلی متزگر (Radley Metzger) اشاره کرد که در سال 2000 به نمایش گذاشته شد.

کتاب مادام کاملیا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای مخاطبان حرفه‌ای رمان و دوست‌داران رمان‌های کلاسیک مناسب است.

در بخشی از کتاب مادام کاملیا می‌خوانیم

با وجود این، لذتی که مارگریت از پذیرایی دوستانش می‌برد با دیدن مخارجی که این لذت برایش داشت اندکی کاسته شد، به‌خصوص وقتی می‌دید مجبور است گاهی از من پول بخواهد. دوک که این خانه را اجاره کرده بود تا مارگریت در آن استراحت کند، دیگر آنجا نمی‌آمد، از ترس اینکه مبادا با گروهی شاد و پرشمار مواجه شود که دوست نداشتند او را آنجا ببینند. این موضوع بیشتر از این ناشی می‌شد که یک روز که برای ناهاری خصوصی با مارگریت آمده بود، با ضیافت صبحانه‌ای پانزده‌نفری روبه‌رو شده بود که در ساعتی که او می‌خواست ناهار بخورد، هنوز تمام نشده بود. وقتی بی‌خبر درِ اتاق پذیرایی را گشوده بود، خنده‌ای همگانی به استقبالش آمده و او مجبور شده بود با دیدن نشاط گستاخانه‌ی دخترانی که آنجا حضور داشتند، بلافاصله برود.

مارگریت از سر میز بلند شده و در اتاق مجاور به دنبال دوک رفته بود، سپس تا حد امکان کوشیده بود کاری کند دوک آن ماجرا را از یاد ببرد، اما پیرمرد که غرورش جریحه‌دار شده بود، کینه به دل گرفته بود: با بی‌رحمی به آن دختر بیچاره گفته بود از این خسته شده است که هزینه‌ی دیوانه‌بازی‌های زنی را بدهد که نمی‌تواند حرمتش را در خانه‌ی خودش نگه دارد و بعد، سخت برافروخته از آنجا رفته بود.

از آن روز به بعد دیگر حرفی درباره‌ی او زده نشده بود. با آنکه مارگریت مهمان‌هایش را مرخص کرده و عادت‌هایش را تغییر داده بود، هیچ خبری از دوک نشده بود. سود من از این مسئله این بود که معشوقه‌ام بیشتر به تملّکم در آمده بود و رؤیایم بالأخره به حقیقت می‌پیوست. مارگریت دیگر نمی‌توانست بدون من زندگی کند. بی‌آنکه درباره‌ی عاقبت این کار دغدغه‌ای داشته باشد، آشکارا رابطه‌ی ما را به نمایش می‌گذاشت و کار به جایی رسیده بود که من دیگر از خانه‌اش بیرون نمی‌رفتم. خدمتکاران مرا آقا صدا می‌زدند و رسماً به‌عنوان ارباب به من می‌نگریستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مادام کاملیا
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-600-353-455-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۷۵۰۰ ۱۰۳,۲۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مادام کاملیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مادام کاملیا

برای دریافت کتاب مادام کاملیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.