معرفی و دانلود کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه

عکس جلد کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه نوشته‌ی تونی بردمن یکی از افسانه‌های مشهوری است که در بعضی از کتاب‌های تاریخی قرون وسطی از او به عنوان حاکم سلتیک یاد شده است. آرتور سربازی است که تمایل دارد مانند برادرش یک شوالیه باشد. شمشیر برادرش گم می‌شود و آرتور در پی پیدا کردن شمشیر دیگری برای وی با اتفاقاتی مواجه می‌شود که مسیر زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

درباره‌ی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه

تونی بردمن (Tony Bradman) در داستان‌هایی که برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند، نکات و ویژگی‌هایی را در نظر می‌گیرد که اساس آن‌ها به تاریخ گذشته‌ی فرهنگ‌های جوامع مختلف بازمی‌گردد. این مفاهیم و ویژگی‌ها گاهی به تاریخ و اسطوره می‌پردازد و گاهی به قصه‌ها و روایت‌های مذهبی. هدف اصلی او از بیان داستان‌هایش در مجموعه‌ی قصه‌های پرماجرای جهان،‌ در واقع آشنایی با تاریخ و فرهنگ ملل مختلف و انتقال ویژگی‌‍های مثبت هر یک از شخصیت‌های داستان‌ها به کودکان و نوجوانان است.

در کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه (Arthur And The King's Sword) ، هنگامی‌که سِر اکتور، پدر آرتور، و کی، برادرش، آرتور را تنها گذاشتند تا شرایط محیط اطراف را بسنجند، فردی شمشیر کی را از دستان آرتور می‌رباید. آرتور از این قسمت داستان تماما در حال تلاش برای یافتن شمشیر برادرش است! زیرا برادرش یک شوالیه‌ی شجاع است و بدون شمشیرش نمی‌تواند به دربار پادشاهی برگردد. او در این جست‌وجو،‌ ناگهان شمشیری را از میان صخره‌ها بیرون می‌آورد که هیچ شوالیه‌ی دیگری تا به آن زمان نتوانسته بود این‌کار را انجام دهد.

همین ویژگی متفاوت، سرنوشت آرتور را به شکل دیگری رقم می‌زند. تونی بردمن با معرفی اسطوره‌ی بریتانیایی در کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه راجع به شخصیتی بنام جفری حرف می‌زند که به باور تاریخ‌نویسان در سده‌ی پنجم میلادی حاکم سلتیک بوده است.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه توسط نشر دنیای اقتصاد در قالب یک مجوعه‌داستان خواندنی برای کودکان و نوجوانان با هدف معرفی آثار شاخص ادبی منتشر شده است. این کتاب را در فصل‌هایی با عناوین «پیک»، «اوترپندراگون بزرگ»،‌ «شبح شنل پوش»، «شمشیر» و «پسری که سرنوشتش را پذیرفت» و به‌همت نشر دنیای اقتصاد با ترجمه‌ی روان مسعود ملک‌یاری می‌خوانید.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه برای چه‌کسانی مناسب است؟

داستان آرتور و شمشیر پادشاه با روایتی ماجراجویانه و قهرمانانه می‌تواند انتخابی لذت‌بخش برای کودکان و نوجوانانی باشد که به مفاهیم ابرقهرمانانه و جنگجویانه علاقمندند.

در بخشی از کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه می‌خوانیم

آرتور گفت: «ولی من خیلی بچه‌ام.» ناگهان ترس و تردید، ته دلش را خالی کرد: «مردان بزرگی مثل آن‌ها هیچ‌وقت مرا برای پادشاهی قبول نمی‌کنند. درست است؟»

مرلین فقط لبخند زد و به آرتور گفت که شمشیر را سر جایش برگرداند. صبح روز بعد، تمام فرماندهان و حاکمان را به محوطه فرا خواندند. خیمه را شبانه جمع کرده بودند و حالا دیگر همه می‌توانستند شمشیر فرو رفته در سنگ را ببینند. فرماندهان همین که نوشته‌ی روی سنگ را خواندند، زمزمه‌ای از سر هیجان میانشان سر دادند. آرتور کنار پدر و برادرش، پشت سر جمعیت ایستاده بود.

مرلین گفت: «بشتابید برای آزمون پادشاهی. هر که مرد است باید زور بازویش را امتحان کند.»

جنگجویان یک به یک می‌آمدند و بختشان را امتحان می‌کردند، ولی هیچ‌کدام موفق نمی‌شدند. مهم نبود که چقدر زور بازو داشتند، به هیچ وجه نمی‌توانستند شمشیر را از جایش تکان بدهند. مرلین رو کرد به آرتور و مرد جوان راهش را از بین جمعیت باز کرد و جلو رفت. فرماندهان و جنگجویان به او خیره شده بودند و با شک و تردید پچ‌پچ می‌کردند. آرتور قبه‌ی شمشیر را گرفت و وقتی آن را از سنگ بیرون کشید و بازویش دوباره لرزید، آه از نهاد همه بلند شد. آرتور شمشیرش را بالا گرفت، ولی جمعیت حاضر خشمگین شده بودند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیک
فصل دوم: اوترپندراگون بزرگ
فصل سوم: شبح شنل پوش
فصل چهارم: شمشیر
پسری که سرنوشتش را پذیرفت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-8004-10-3
موضوع کتابکتاب‌های قصه های کهن نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه

برای دریافت کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 8: آرتور و شمشیر پادشاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.