معرفی و دانلود کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته

عکس جلد کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته یکی از محبوب‌ترین قصه‌های کلاسیک برای کودکان و نوجوانان است که تونی بردمن آن را نوشته است. در این قسمت قرار است داستان زندگی مردی به نام رابینسون کروزوئه را بخوانید که در جزیره‌ای متروکه تنها می‌ماند و حالا باید تمام نیازهایش را به‌تنهایی تامین کند! شما فکر می‌کند او از پس این کار برمی‌آید؟!

درباره‌ی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته

داستان‌های کلاسیک با درونمایه‌ی ابرقهرمانی یا جنگجویانه اغلب مفاهیم آموزنده و کاربردی را برای کودکان و نوجوانان در بر دارند که سرگرمی و جذابیت برخی از این داستان‌ها باعث شده تا شخصیت اصلی این داستان‌ها از محبوبیت زیادی میان خوانندگان برخوردار شود. از شخصیت‌های محبوب قابل ذکر می‌توان به رابینسون کروزوئه اشاره کرد که از داستان زندگی این شخصیت افسانه‌ای، کتاب‌ها، رمان‌ها و فیلم‌های بسیاری را نیز ساخته‌اند.

رابینسون از آن دسته شخصیت‌هایی است که شرایط مانعش نمی‌شوند و او همیشه مسیری را برای ادامه دادن و ساختن زندگی‌اش پیدا می‌کند. حتی هنگامی‌که در یکی از سفرهایش کشتی او و دوستانش غرق می‌شود او پس از تلاش‌های بسیار برای زنده ماندن در جزیره‌ای متروک اسیر می‌شود هم برای تمام نیازهایش راه حل‌های جالب و متفاوتی پیدا می‌کند. شخصیت‌های ماجراجویی مانند رابینسون کروزوئه در داستان‌های آموزنده و جالبی مثل کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته (robinson crusoe: shipwecked) می‌توانند ویژگی‌هایی مانند انگیزه و پشتکار را در کودکان و نوجوانان به خوبی پرورش دهند. تونی بردمن (tony bradman) در مجموعه قصه‌های پرماجرای جهان از این دست شخصیت‌ها استفاده می‌کند و در تلاش است که کودکان و نوجوانان را با این مفاهیم مهم در زندگی آشنا کند. انتخاب قصه‌ی شخصیت‌هایی مانند رابینسون می‌تواند ایجاد شور و هیجان لازم را برای پیش‌برد زندگی در کودکان به خوبی پرورش دهد. شخصیتی که از زندگی روزمره و استیصال درون آن خسته شده و به‌دنبال کسب تجربه‌ی ماجراهای جدید، سفر را آغاز می‌کند.

کتاب داستان رابینسون کروزوه و کشتی شکسته در پنج فصل با نام‌های «رابینسون کروزوئه»، «کشتی شکسته»، «جزیره‌ی برهوت»، «قهرمان» و «ساختن خانه در برهوت» روایت شده است. از نکات جالب توجه در این مجموعه کتاب می‌توان به نکات آموزنده‌ای که توسط نویسنده یعنی تونی بردمن در پایان کتاب قرار داده شده است، اشاره کرد.

کتاب‌های قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته را مسعود ملک‌یاری ترجمه کرده و نشر دنیای اقتصاد با هدف معرفی و آشنایی کودکان با آثار ادبی فاخر جهان به چاپ رسانده است.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزوئه، کشتی شکسته برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب رابینسون کروزوئه، کشتی شکسته برای کودکان، نوجوانان و افرادی که به ادبیات کلاسیک و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته می‌خوانیم

اثری از هیچ بنی‌بشری در جزیره دیده نمی‌شد. رابینسون زیرلب گفت:«خب توبی، رفیق عزیزم. از قرار معلوم در این جزیره تک و تنهاییم. به نظرت چه کار می‌توانم بکنم؟» و سرش را پایین آورد و با نگاهی به او پرسید: « نظری نداری؟ نگو که تو هم غافلگیر شده‌ای. خب بیا برویم شاید در کشتی چیزهایی پیدا کنیم.»

مقداری خوردنی و غذا در آشپرخانه بود. در چند جعبه‌ی کوچک هم ته مانده‌ی غذاها را برای توبی و گربه‌ها کنار گذاشته بودند.

رابینسون همین‌که دلی از عزا درآورد، مغزش راه افتاد. از پله‌ها بالا رفت تا آستین بالا بزند و برای نجات خودشان کاری بکند.

رابینسون مطمئن نبود، ولی حدس می‌زد که جزیره از مسیر معمول عبور کشتی‌ها خیلی دور باشد و ممکن بود تا مدت‌ها هیچ کشتی‌ای او را پیدا نکند. پس باید تا آن زمان زنده می‌ماند. از بخت خوشش بود که کشتی کامل غرق نشده بود. می‌توانست تا وقتی خوردنی‌های جزیره را کشف می‌کند، با آذوقه‌ی کشتی زنده بماند. برای شروع کار، به چیزهایی مثل بشقاب و طناب و الوار و پارچه‌ی کرباسی احتیاج داشت که همه در کشتی بودند.

رابینسون رو به توبی گفت: «هرچی می‌خواهم اینجا هست توبی، ولی مطمئنم که کشتی امشب غرق می‌شود. پس باید تا جایی که می‌شود خالی‌اش کنم.» رابینسون به دور و بر عرشه نگاه کرد و چشمش به الوارهایی خورد که از دکل کنده شده و یک گوشه افتاده بودند. ناگهان فکری به ذهنش رسید.

- فهمیدم! باید کلک درست کنم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رابینسون کروزوئه
فصل دوم: کشتی شکسته
فصل سوم: جزیره‌ی برهوت
فصل چهارم: قهرمان
ساختن خانه در برهوت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-8004-08-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان علمی و تخیلی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته

برای دریافت کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 5: رابینسون کروزو، کشتی شکسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.