معرفی و دانلود کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان

عکس جلد کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان را تونی بردمن ذیل مجموعه‌کتاب «قصه‌های پرماجرای جهان» تالیف کرده و در این جلد که دهمین مجلد مجموعه‌ی پیش‌گفته به‌شمار می‌رود، روایتگر داستان مردی فقیر و بی‌بضاعت به نام علی‌بابا است که روزی، در فرازونشیب‌های زندگی‌اش با گنج عظیمی روبه‌رو می‌شود. این گنج او را در مسیر جدیدی قرار می‌دهد که البته کمی هم برای او دردساز است!

درباره‌ی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان

تونی بردمن (tony bradman) خالق مجموعه قصه‌های پرماجرای جهان، داستان کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان (Ali Baba And The Stolen Treasure) را نیز مانند دیگر داستان‌هایش از قصه‌های افسانه‌ای و شخصیت‌های کهن انتخاب کرده است. در داستان علی‌بابا و گنج پنهان که نسخه‌ی اصلی آن در کتاب هزارویک‌شب قرار دارد، قصه‌ی مرد تنگدستی روایت می‌شود که نجاری می‌کند و به‌سختی روزگارش را می‌گذراند. یک روز که قرار است مانند تمام روزهای دیگر برای علی بابا سپری شود، هنگامی که برای یافتن هیزم در جنگل گشت می‌زند، صدای چند نفر را می‌شنود و متوجه می‌شود آن‌ها دزدانی هستند که اموال مردم را غارت می‌کنند. دزدان با قرار دادن طلاها و سنگ‌های قیمتی در یک غار، گنج خودشان را پنهان می‌کنند و هر کس می‌خواهد درِ صندوقچه را باز کند باید رمز آن را بداند.

تونی بردمن در کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان یکی از داستان‌های قدیمی و کهن را که در قرون وسطی نوشته شده با لحنی که مناسب کودکان و نوجوانان است روایت کرده است. داستان کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان در چند فصل با نام‌های «قاسم و علی‌بابا»، مباز شو سنجد»، «قاسم و غار»، «مرجان و خمره‌های روغن زیتون» و «قصه نیکی در برابر حرص و طمع» منتشر شده است.

مجموعه‌ی قصه‌های پرماجرای جهان را نشر دنیای اقتصاد با هدف ترویج و آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان با آثار فاخر و مطرح دنیای ادبیات منتشر کرده و ترجمه‌ی آن را مسعود ملک‌یاری برعهده داشته است.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب برای گروه سنی نوجوان و افرادی که به قصه‌های کهن و اساطیری علاقه‌مندند، مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان می‌خوانیم

ولی علی‌بابا با اینکه به‌سختی از راه چوب‌بری زندگی‌اش را می‌گذراند، از ته دل خوشبخت و راضی بود. زندگی او و همسرش با آمدن یک پسر کوچک شیرین‌تر از پیش هم شد. هرچند روز به روز فشار زندگی بیشتر می‌شد و سیر کردن شکم سه نفر، سخت‌تر از اداره‌ی خانواده‌ی دو نفره بود.

با تمام این سختی‌ها، سال‌ها گذشت و علی‌بابا و خانواده‌اش خوشبخت و شاد، جان سالم به در بردند و پسرشان که نامش احمد بود، قد کشید و برای خودش مردی شد. تا اینکه روزی علی‌بابا مثل همیشه سوار بر خرش برای جمع کردن چوب از خانه بیرون رفت و راهی جنگل شد. در راه تصمیم گرفت به درختزار انبوهی برود که به ندرت گذرش به آنجا می‌افتاد. تا رسید بنا کرد به بریدن شاخه‌های خشک.

ناگهان صدای سم چند اسب را شنید که نزدیک می‌شدند. علی‌بابا روشن و واضح صدای چکاچک شمشیرها و سلاح‌ها را می‌شنید. دلش شور افتاد و نگران شد. خرش را لای بوته‌ها پنهان کرد و به سرعت از نزدیک‌ترین درخت بالا رفت. به بالای درخت که رسید، آن پایین چهل سوار دید که در یک ستون از جاده‌ی مالروی میان جنگل پیش می‌آمدند. سواران چند لحظه بعد جلوی دیوار صخره‌ای بلندی، کنار جنگل ایستادند. علی‌بابا نگاهی به قیافه‌های خشن و بی‌رحم آنها انداخت و شستش خبردار شد که راهزن هستند. از ترس و وحشت رعشه به تنش افتاده بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: قاسم و علی‌بابا
فصل دوم: باز شو سنجد
فصل سوم: قاسم و غار
فصل چهارم: مرجان و خمره‌های روغن زیتون
قصه نیکی در برابر حرص و طمع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-8004-02-8
موضوع کتابکتاب‌های قصه های کهن نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان

برای دریافت کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 10: علی بابا و گنج پنهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.