معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه

عکس جلد کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه
قیمت:
۱۹۹۵۰۰ ۱۳۹,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه

تمرین نوعی محرک محیطی برای سازگاری‌های بیولوژیک محسوب می‌شود که بهبود عملکرد در تکالیف معین ورزشی را به همراه خواهد داشت. کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه نوشته‌ی دونکن مک‌دوگال و دیگبی سیل به همین منظور تألیف شده است تا اطلاعات ضروری را برای انتخاب مؤثرترین روش‌های بهبود عملکرد ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه

توانایی یک ورزشکار بستگی به آن دارد که او بیشترین توان خود را در جایی که بیشترین اهمیت را دارد، به کار ببندد. علاوه‌بر این، عملکرد بستگی به آن دارد که بدن ورزشکار بهترین سازگاری را برای ورزش خود کسب کرده باشد. کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه (The Physiology of Training for High Performance) نوشته‌ی دونکن مک‌دوگال (Duncan MacDougall) و دیگبی سیل (Digby Sale) نشان می‌دهد چگونه یک ورزشکار یا مربی می‌تواند مطمئن شود که تمرینات به سازگاری‌های مطلوب منجر می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه

تمرین را می‌‌توان به عنوان تحریک سازگاری‌های بیولوژیکی تعریف کرد که به بهبود عملکرد در یک کار مشخص منجر می‌شود. ورزشکاران و مربیان، عمدتاً از طریق آزمون و خطا آموخته‌اند که چگونه از توانایی بدن برای سازگاری در پاسخ به محرک‌های بالقوه مضر استفاده کنند. این چالش در استفاده از محرک‌های مناسب با شدت مناسب برای مدت زمان مناسب نهفته است. عضلات با بزرگ‌‌تر شدن، قوی‌تر شدن و مقاوم‌تر شدن در برابر آسیب به کار کردن با شدت بیشتری نسبت به حالت عادی واکنش نشان می‌دهند. اما تمرین بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب شود. کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه مبتنی بر درک مکانیسم‌های سازگاری و بر پایه‌ی تحقیقات علمی اطلاعات لازم را فراهم می‌کند تا برای یافتن مؤثرترین راه‌ها برای بهبود عملکرد تصمیم بگیرد.

کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه ابتدا دانشجویان را با مفاهیم و مبانی فیزیولوژیکی سازگاری آشنا می‌کند. سپس نویسندگان به آموزش نتایج مختلف مانند استقامت یا سرعت بهبود یافته می‌پردازند و در نهایت بحث را به ورزش‌ها و رویدادهای مختلف مرتبط می‌کنند. در پایان دونکن مک‌دوگال و دیگبی سیل آخرین پژوهش‌ها را درباره‌ی عوامل جانبی مانند کاهش، تغذیه و ترکیب بدن که بر عملکرد ورزشکار و توان بالقوه‌ی او تأثیر می‌گذارد، خلاصه می‌کنند.

کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه تنها متنی است که می‌تواند درکی دقیق و مبتنی بر شواهد از پایه‌های فیزیولوژیکی تمرین برای ورزش‌هایی با عملکرد بالا ارائه کند. همچنین فرآیندهایی را نمایان می‌کند که سبب واکنش سازگار بدن به تمرینات می‌شود و آن را کنترل می‌کند. ترکیب جنبه‌های عملی و نظری تمرینات ورزشی یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب است که توضیح می‌دهد کدام محرک‌ها در ایجاد سازگاری‌های خاص مؤثرتر هستند. دانکن مک‌دوگال و دیگبی سیل مثال‌ها و نمونه برنامه‌هایی می‌آورند که بیان می‌کنند چگونه مفاهیم توسعه یافته را برای الگوهای تمرینی در دنیای واقعی به کار گیریم. در ضمن کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه شامل پرسش‌های چندگزینه‌ای برای فهم بهتر و مرور مطالب می‌شود.

کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه را متخصصان مشهور بین‌المللی در رشته‌ی علوم ورزشی نگاشته‌اند که نوشته‌هایشان به‌طور گسترده در مجلات و کتاب‌های معتبر منتشر شده و سابقه‌ی ورزش حرفه‌ای، مربیگری و مشاوره‌های تمرینی تیم‌های ورزشی حرفه‌ای و المپیکی را دارند. این کتاب را نشر حتمی با ترجمه‌ی حمید اراضی، عباس اسدی، رسول نصیری و زهرا حسینی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فیزیولوژی ورزشی

کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی فیزیولوژی ورزشی است که نشر حتمی منتشر کرده است. این مجموعه شامل موضوعاتی مانند فیزیولوژی ورزشی مولکولی، فیزیولوژی و متابولیسم سلولی، بیوشیمی ویژه علوم ورزشی، فعالیت بدنی و پیشگیری از بیماری‌ها، فیزیولوژی ورزشی زنان و فعالیت ورزشی ویژه سالمندان می‌شود.

کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه برای مربیان و ورزشکاران و همچنین برای استادان، دانشجویان، پژوهشگران رشته‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی، به ویژه متخصصانی که به طور خاص بر فیزیولوژی تمرین مطالعه می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه می‌خوانیم

تمرین عبارتست از سازگاری بیولوژیکی با تحریک‌هایی که در نهایت سبب بهبود عملکرد مورد نظر می‌شود. برای مثال مشخص شده است که وقتی عضلات نیاز به انقباض قوی‌تری نسبت به حالت طبیعی دارند (حین انجام تمرینات با وزنه)، پس از مدتی عضلات سازگار شده و قوی‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.

فرآیندهایی که باعث افزایش اندازه عضله می‌شوند، پیچیده هستند و به طور کامل شناخته نشده‌اند؛ اما در فصل بعدی این کتاب، تلاش بدن برای محافظت در برابر آسیب پروتئین‌های انقباضی عضله که متعاقب این نوع تمرینات ایجاد می‌گردد، توضیح داده خواهد شد. از دیدگاه بیولوژیکی، مزایای سازگاری مقاومت عضلات در برابر آسیب‌های آتی است؛ با وجود این، از نقطه نظر ورزشکاران مزایای سازگاری شامل افزایش و توسعه نیروی تولیدی و در نتیجه بهبود عملکرد ورزشی است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
بخش 1: مبانی فیزیولوژیکی تمرین ورزشی
فصل 1: درآمدی بر تمرین برای اوج عملکرد
فصل 2: مبانی بیوشیمیایی عملکرد ورزشی
فصل 3: مبانی قلبی-تنفسی عملکرد ورزشی
فصل 4: فیزیولوژی عضلانی
فصل 5: مبانی عصبی-عضلانی عملکرد
بخش 2: تمرین برای فعالیت‌ها و رشته‌های ورزشی مختلف
فصل 6: تمرین در ورزش‌های استقامتی
فصل 7: تمرین در ورزش‌های تیمی و فعالیت‌های بی‌هوازی
فصل 8: تمرین برای قدرت، توان و سرعت
بخش 3: سایر عوامل اثرگذار بر عملکرد
فصل 9: اوج‌رسانی، کاهش بار تمرین و بیش‌تمرینی
فصل 10: کشش و انعطاف‌پذیری
فصل 11: سایر ملاحظات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه
نویسنده،
مترجمحمید اراضی، عباس اسدی، رسول نصیری، زهرا حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-600-355-200-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۹۵۰۰ ۱۳۹,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه

برای دریافت کتاب فیزیولوژی تمرین برای دستیابی به عملکرد بهینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.