معرفی و دانلود کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران

عکس جلد کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران
قیمت:
۱۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران

کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران نوشته‌ی مایک مک گویگان، تنها کتابی است که در حوزه‌ی پایش ورزشی نگاشته شده است. نویسنده در این اثر با تبیین ضرورت‌های پایش ورزشی و چگونگی آن، راهی نو را برای تمرین‌دهندگان و مربیان ورزشی می‌گشاید تا بتوانند عملکرد ورزشکاران را با تغییرات و اصلاحات اندک در برنامه‌های تمرینی، به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهند.

درباره‌ی کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران

هدف اصلی مربیان و تمرین‌دهندگان ورزشی این است که بتوانند ورزشکاران تحت تعلیم خود را به اوج عملکرد ممکن بر اساس ویژگی‌های جسمی و ژنتیکی برسانند. در راستای رسیدن به این هدف، غالباً مربیان از طراحی برنامه‌های ورزشی و غذایی استفاده می‌کنند و در بیشتر موارد از مفهوم بسیار کلیدی پایش مستمر و زمان‌بندی‌شده غفلت می‌کنند. کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران (Monitoring Training and Performance in Athletes) نوشته‌ی مایک مک گویگان (Mike McGuigan)، تنها منبعی است که بر اساس جدیدترین یافته‌های علمی، ضرورت توجه به امر پایش را تبیین می‌کند و چگونگی پایش در تمرین و عملکرد را توضیح می‌دهد.

با توجه به پیشرفت‌های بسیار علم تمرین، امکان نظارت‌های تخصصی و پی‌درپی و انجام آزمایشات و آزمون‌های گوناگون و مستمر بر روی عملکرد ورزشکاران و تمرینات آنان وجود دارد. مربیان می‌توانند با بهره‌گیری از نتایج این آزمایش‌ها مسئله‌ی پایش را رصد کنند و در مواقعی که ورزشکار به اوج پتانسیل ژنتیکی خود نزدیک شده است، با تغییرات اندکی در برنامه‌ی او، او را به نقطه‌ی اوج عملکرد برسانند. بنابراین، برای بهبود و به حداکثر رساندن عملکرد ورزشکاران، پایش باید بخشی جدانشدنی از دوره‌ی تمرین منظم و زمان‌بندی‌شده‌ی ورزشکاران باشد.

مسئله‌ی پایش نیز، مانند طراحی برنامه، به دانش و تخصص نیاز دارد. هم‌چنین، پایش نیازمند ابزار و تجهیزات خاص خود نیز هست و از این جهت، مربیان باید منابع علمی، تخصصی و روزآمد موردنیاز را برای وارد کردن پایش به برنامه‌های تمرینی‌شان در دست داشته باشند.

کتاب حاضر با تکیه بر موضوع پایش در دو بخش تمرین و عملکرد، منبعی جامع و کارآمد است که می‌تواند به مربیان و تمرین‌دهندگان در این زمینه کمک کند. مایک مک گویگان در کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران، چکیده‌ای از آخرین یافته‌های علمی درباره‌ی پایش را در اختیار خوانندگان می‌گذارد. علاوه بر این، نمونه‌هایی از تمرینات سطح‌ بالای عملکردی نیز در کتاب او به خوانندگان ارائه شده است. او در این کتاب شواهد علمی را با مهارت مربی‌گری درآمیخته. تمرین‌دهندگان با خواندن این کتاب، اصول علمی رویکردهای پایش ورزشکار و اصول کلی کاربرد و نحوه‌ی اجرای آن در عمل را خواهند آموخت.

دو ویژگی دیگر این کتاب، یکی نمونه‌های موردی‌ای است که نویسنده در ضمن بیان مطالب آورده و درباره‌ی آن‌ها سخن گفته و دیگر، انسجام مباحث و تلخیص مطالب کاربردی. زیرا امروزه اطلاعات متفاوتی درباره‌ی پایش در دسترس است که می‌تواند مخاطب را دچار سردرگمی کند. کتاب حاضر با توجه به هدف نویسنده که کاربردی بودن مطالب کتاب است، اطلاعات کاربردی و مرتبط را در اختیار خوانندگان می‌گذارد.

کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران نوشته‌ی مایک مک گویگان توسط دکتر حمید اراضی و جبار چگینی ترجمه شده و در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالب این کتاب برای مربیان ورزشی، مربیان آمادگی جسمانی و تناسب اندام، فعالان علوم ورزشی، درمان‌گران فیزیوتراپی و مربیان بدنسازی مناسب و کاربردی است. هم‌چنین، پژوهشگران علاقه‌مند به حوزه‌ی پایش ورزشکاران، دانشجویان علوم ورزشی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فیزیولوژی ورزشی می‌توانند از این منبع بهره‌ی بسیار ببرند.

در بخشی از کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران می‌خوانیم

پایش ورزشکار به جزء جدایی‌ناپذیری از آماده‌سازی ورزشکاران تبدیل شده است. به ندرت می‌توان برنامه‌های ورزشی حرفه‌ای (برای نخبگان) را مشاهده کرد که روشی از پایش در آن‌ها وجود نداشته باشد، به نحوی که بیشترین منابع صرف سرمایه‌گذاری در سیستم‌های پایشی می‌شوند. همچنین، بسیاری از فناوری‌ها و شرکت‌های جدید، بازار پایش ورزشکاران را هدف قرار داده‌اند. در نتیجه این تحولات، مربیان و دانشمندان ورزشی باید با اصول پایش ورزشکاران آشنا شوند و درک درستی از دلایل انجام پایش ورزشی داشته باشند.

پایش سیستماتیک متغیرهای فیزیولوژیکی و روانشناختی مرتبط با عملکرد، به تمرین‌دهندگان کمک می‌کند تا اثربخشی برنامه‌های تمرینی خود را اندازه‌گیری کنند و مسیری برای تصمیم‌گیری در جهت تجدید نظر و یا بروزرسانی برنامه‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا باید ورزشکاران را پایش کرد؟
پاسخ‌ها به فشار یک جلسه تمرین
سازگاری با یک برنامه تمرینی
خطر فراخستگی، بیش‌تمرینی، بیماری و آسیب
اهمیت پایش فردی
نتیجه‌گیری
فصل دوم: ابزارهای پژوهشی برای پایش ورزشکار
ابزارهای آماری پایه برای تمرین‌دهندگان
آمار توصیفی
پایایی
اعتبار
تغییر معنادار
همبستگی و روابط
ارائه نتایج
تحلیل کیفی
نتیجه‌گیری
فصل سوم: آثار فیزیولوژیکی فشار تمرین
مدل سندروم سازگاری عمومی
مدل آمادگی جسمانی-خستگی
مدل محرک-خستگی-ریکاوری-سازگاری
کاربردهای روش‌ها
پیوستار خستگی
فراخستگی و بیش‌تمرینی
رویکردهای میان‌رشته‌ای و چندعاملی برای جلوگیری از بیش‌تمرینی
نتیجه‌گیری
فصل چهارم: کمی‌ سازی فشار تمرین
ابزارهای اندازه‌گیری
بار خارجی
بار داخلی
رتبه‌بندی میزان درک سختی فعالیت
نتیجه‌گیری
فصل پنجم: ملاک‌های آمادگی و خستگی
خستگی عصبی_عضلانی
پروتکل‌های تست پرش
ضربان قلب
نشانگرهای هورمونی و بیوشیمیایی
نشانگرهای ایمونولوژیکی
تست‌های عملکردی
رتبه‌بندی‌های عملکرد
نتیجه‌گیری
فصل ششم: رویه‌ها و فناوری‌های کنونی پایش
رویه‌های پایش در ورزشکاران
فناوری‌های پایش
داده‌های حاصل از فناوری‌های پایش
کاربردهای فناوری پایش
نتیجه‌گیری
فصل هفتم: تلفیق پایش با مربیگری
علم و هنر پایش
پایش داده‌ها در یک جلسه تمرین
ارائه بازخورد پایش به ورزشکاران
موانع پایش مؤثر ورزشکار
اجرای پروژه‌های پایش درون سازمانی
نتیجه‌گیری
فصل هشتم: راهبردهای پایش ورزشکار در ورزش‌های انفرادی
ورزشکاران ورزش‌های انفرادی
پایش ورزش‌های انفرادی بر اساس بودجه
پایش با دفترچه‌های تمرین
بکارگیری پایش در ورزش‌های انفرادی
گزارش یک هفته از پایش برای ورزشکار
اصلاح تمرین بر مبنای پایش
ملاحظات پایش ورزشکاران در ورزش‌های انفرادی
نتیجه‌گیری
فصل نهم: راهبردهای پایش ورزشکار برای ورزش‌های تیمی
ورزشکاران ورزش‌های تیمی
پایش در ورزش‌های تیمی بر حسب بودجه
بکارگیری پایش در ورزش‌های تیمی
سیستم پایش برای ورزش‌های تیمی
گزارش یک هفته از پایش در یک ورزش تیمی
اصلاح تمرین بر مبنای پایش
ملاحظات پایش ورزشکاران در ورزش‌های تیمی
نتیجه‌گیری
منابع
نمایه
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران
نویسنده
مترجمحمید اراضی، جبار چگینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-600-355-469-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران

برای دریافت کتاب پایش تمرینات و عملکرد ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.