معرفی و دانلود کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان

برای دانلود قانونی کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان

کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان، اثری برای یادگیریِ مهارت‌های افزایش قدرت، سرعت، توان و چابکیِ ورزشکارانی است که دوران کودکی و نوجوانی را سپری می‌کنند. تئودور بومپا و مایکل کاریرا برنامه‌های تمرینیِ اثربخشی برای تقویت جسمانی کودکان و نوجوانانِ ورزشکار در این اثر گنجانده‌‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک عمیق‌تری از اصول تغذیه و روش‌های تمرینیِ بلندمدت برای افزایش آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانِ ورزشکار، پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان

کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان (Conditioning Young Athletes)، منبعی سرشار از نکته‌های آموزشی برای افزایش تقویت بدنی کودکان و نوجوانان است. تئودور بومپا (Tudor O. Bompa) و مایکل کاریرا (Micheal Carrira)، نویسنده‌های کتاب، برنامه‌های تمرینی علمی و موثری را برای بهبود عملکرد ورزشکاران کودک و نوجوان در این اثر قرار داده‌اند. تمرین‌های این کتاب، متناسب با رده‌های سنی کودکان و نوجوانان طرح شده‌اند تا انجام آن‌ها، آسیبی به بدن ورزشکاران وارد نکند. با انجام تمرین‌های کتاب، قدرت، سرعت، توان و جابکی ورزشکاران کودک و نوجوان افزایش پیدا می‌کند.

نویسنده‌های این اثر در کنار توجه به تقویت جسمیِ ورزشکاران نوجوان، جنبه‌های عاطفی و روحیه‌ی کودکان و نوجوانان را در حین انجام حرکت‌های ورزشی در نظر گرفته‌اند. کتاب پیش رو، نقش کلیدی در تقویت قوای جسمی کودکان و نوجوانان و آماده‌سازیِ بدن آن‌ها برای تبدیل‌شدن به بدن یک ورزشکار حرفه‌ای در بزرگسالی را دارد. تئودور بومپا و مایکل کاریرا پس از توضیحاتی درباره‌ی تمرین‌های مخصوص ورزشکاران کودک و نوجوان و مراحل تکامل بدن آن‌ها از دوران کودکی تا بزرگسالی، روش‌هایی برای ارزیابی توانمندی‌های جسمی بدن آن‌ها مطرح کرده‌اند. در ادامه‌ی کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان، تمرین‌های ورزشیِ دسته‌بندی‌شده‌ای را مطالعه می‌کنید. هر کدام از این تمرین‌ها برای افزایش مهارت‌های خاصی مانند سرعت، چابکی، توان و استقامت کاربرد دارند.

نویسنده‌های کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان در کنار تمرین‌های ورزشی، توجه‌ ویژه‌ای به افزایش روحیه‌ی ورزشکاران در این اثر اختصاص داده‌‌اند. تئودور بومپا و مایکل کاریرا، مهارت برتر بودن در رقابت را در این اثر به خواننده آموزش می‌دهند. بخش مهمی از این کتاب به تغذیه‌ی ورزشکاران کودک و نوجوان اختصاص دارد. تغذیه‌ی مناسب در این اثر به‌عنوان راز دستیابی به اندامی ورزیده در کودکان و نوجوانان مطرح ‌شده‌ است. ورزشکاران نوجوان، به‌دلیل فعالیت بدنی زیاد، نیاز به کالری بیشتری نسبت به هم‌سالان غیرورزشکار خود دارند. تاکید نویسنده‌های کتاب بر استفاده از خوراکی‌های سالمی مانند انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات، لبنیات کم‌چرب و گوشت‌های بدون چربی است.

پس از آشنایی با اهمیت تغذیه‌ی کودکان و نوجوانانِ ورزشکار، مطالبی درباره‌ی برنامه‌ی تمرینی بلندمدت مطالعه می‌کنید. ‌برنامه‌ی تمرینی باید با توجه به سن و مرحله‌ی رشد فیزیولوژیکی کودک یا نوجوان طراحی شود. این تمرینات باید متناسب با توانایی‌های جسمانی کودکان و نوجوانانِ ورزشکار باشد و به تدریج شدت و حجم آن‌ها افزایش یابد. ترکیب تمرینات قدرتی، استقامتی و چابکیِ مطرح‌شده در این کتاب، باعث رشد همه‌‌جانبه‌ی بدن کودکان و نوجوانان ورزشکار می‌شود. مطالب کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان با توضیحاتی درباره‌ی عقاید نادرست درباره‌ی تمرین ورزشی کودکان خاتمه پیدا می‌کند. در انتهای این اثر نیز منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر قرار دارد.

کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌‌ی بازار کرده‌است. حمید اراضی، جبار چگینی، احسان اقبالی و احمدرضا باقری روچ، مترجم‌های این کتاب هستند.

کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مربیان ورزشی که مشغول توانمندسازی کودکان و نوجوانان هستند، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی این کتاب شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی این کتاب برای والدینی که اهمیت خاصی به ورزشِ فرزندان دلبند خود می‌دهند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان می‌خوانیم

مربیان می‌توانند برای ایجاد تنوع در جلسه تمرین، بخشی از جلسه تمرینی (مثلا گرم‌کردن) را همراه با ورزشکاران رشته‌های ورزشی دیگر انجام دهند. برای نمونه، فوتبالیست‌ها می‌توانند با ورزشکاران میدانی (پرتاب‌گرها و پرنده‌ها) که گرم‌کردن پویاتر و چابک‌تری دارند، بدن خود را گرم کنند. یا بسکتبالیست‌ها می‌توانند با دونده‌های نیمه‌استقامتی روی چمن، گرم کنند و برخی تمرینات را آنجا انجام دهند (مثلا 6×60 ثانیه با 60 تا 70 درصد سرعت، با 4تا 5 دقیقه نرم‌دویدن بین آن‌ها).

به طور مشابه، بیسبالیست‌ها می‌توانند به همراه پرتاب‌گرهای دو و میدانی، به وسیله توپ‌های طبی گرم‌کردن را انجام دهند. همچنین، این امکان وجود دارد تا جلساتی طراحی شوند که مشوق ورزشکاران برای پرورش توانایی‌های حرکتی ویژه به واسطه‌ی شرکت در دیگر رشته‌های ورزشی در فصل استراحت (انتقال) باشند. برای نمونه، دونده‌های استقامت می‌توانند استقامت خود را با اسکی صحرانوردی، دوچرخه‌سواری یا شنا بهبود بخشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
پیشگفتار مترجمان
فصل 1: راهنمای تمرین برای ورزشکاران کودک و نوجوان
فصل 2: مراحل تکامل ورزشکاران
فصل 3: ارزیابی ورزشکار کودک و نوجوان
فصل 4: تمرینات انعطاف‌پذیری
فصل 5: تمرینات سرعتی
فصل 6: تمرینات چابکی و سرعت عمل
فصل 7: تمرینات قدرت و توان
فصل 8: تمرینات استقامتی
فصل 9: برتر بودن در رقابت
فصل 10: تغذیه ورزشکاران کودک و نوجوان
فصل 11: برنامه تمرینی بلندمدت
فصل 12: عقاید نادرست درباره تمرین و کودکان
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان
نویسنده،
مترجمحمید اراضی، جبار چگینی، احسان اقبالی، احمدرضا باقری روچ
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات317
زبانفارسی
شابک978-600-355-182-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان

برای دریافت کتاب آماده سازی ورزشکاران کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.