معرفی و دانلود کتاب غرور و تعصب

عکس جلد کتاب غرور و تعصب
قیمت:
۸۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور و تعصب

چگونه داستان شیفتگی‌ها، مهربانی‌ها، سوءتفاهم‌ها و پیش‌داوری‌های شکل‌‌‌‌گرفته میان یک زن و مرد جوان، به یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات تبدیل شده است؟ تا وقتی که کتاب غرور و تعصب اثر جین آستن را نخوانید، نمی‌توانید به پاسخ این سؤال برسید. یکی از آثار کلاسیک و بزرگ ادبیات انگلستان که از آن، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رمان‌های عاشقانه یاد می‌شود. مهم نیست چه سلیقه‌ یا گرایشی در ادبیات دارید، چراکه نثر آستن قادر است توجه هر شخصی را جلب کند.

درباره‌ی کتاب غرور و تعصب

آثاری در تاریخ ادبیات وجود دارند که حتی اگر آن‌ها را نخوانده باشید، نامشان را بارها شنیده‌اید و می‌دانید که خواندن آن‌ها، به معنای تجربه و لمس یک شاهکار ادبی است. از همان ابتدا که وارد دنیای ادبیات می‌شوید، با کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) روبه‌رو می‌شوید. اثری که از آن تحت‌عنوان یکی از نمادهای ادبیات کشور انگلستان یاد می‌شود. اهمیت این کتاب صرفاً در کیفیت نثر آن نیست، چراکه کتاب‌های تحسین‌شده در تاریخ عظیم و گسترده‌ی ادبیات کم نبوده‌اند؛ در واقع اهمیت رمان غرور و تعصب به این مسئله بازمی‌گردد که جین آستن (Jane Austen) در آن، با نثر خود توانسته است تمام مخاطبان سراسر جهان را، از نوجوان گرفته تا مسن و از سلایق عامه‌پسند گرفته تا سخت‌پسند، به خود جلب کند. این کتاب به درونی‌ترین و اساسی‌ترین امیال، غرایز و افکار انسانی می‌پردازد و همین نکته آن را به اثری جهان‌شمول تبدیل کرده است.

رمان غرور و تعصب اثری‌ست که با روایتی جذاب، شخصیت‌هایی چندلایه، شکل‌ دادن دیالکتیک‌ میان آمال و خواسته‌های کاراکترها، ایجاد گره‌های داستانی و روایی و همچنین بهره بردن از توصیفاتی رمانتیک و منقلب‌کننده، قادر است نفس‌هایمان را حبس و چشم‌هایمان را به جملات خیره کند. کمتر شخصی را می‌توان یافت که از مطالعه‌ی این اثر خواندنی به قلم جین آستن لذت نبرده باشد. بگذارید بگوییم که چرا این کتاب می‌تواند هر نوع سلیقه و رویکردی را، که مخاطبان را از یکدیگر متمایز می‌کنند، به خود جذب کند. درواقع اگر به دنبال آثاری هستید که روایتی سرگرم‌کننده و پرفرازونشیب داشته باشند، رمان غرور و تعصب از نمونه‌های والا در این زمینه است. اگر از یک اثر ادبی انتظار کاوشی عمیق در لایه‌های زیست سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی دارید، اثر جین آستن از مثال‌های بارز در تاریخ ادبیات است.

کتاب غرور و تعصب پیش از هر چیز یک اثر زنانه محسوب می‌شود که در قرن نوزدهم میلادی به نگارش درآمده است؛ یعنی در دورانی که جایگاه زنان و هدف‌گذاری‌های جامعه برای آن‌ها، بیشتر با ازدواج یا تقلیل دادن به اهداف زیستی همراه بود. در آن دوران، زنان به‌واسطه‌ی جامعه و خانواده، خود را صرفاً برای پذیرفته شدن توسط مردی ثروتمند آماده می‌کردند تا با وصلتی قراردادی، به آرامشی ابدی تا پایان عمرشان دست یابند. اما جین آستن قصد داشت شخصیت‌های خود را فراتر از این کلیشه‌های قراردادی و ساده‌انگارانه ترسیم کند. او پرتره‌ای از یک زن متفاوت، کاریزماتیک، باهوش، باسواد، خوش‌چهره، با اعتمادبه‌نفس، زیرک و چندوجهی خلق کرد. شخصیت اصلی کتاب غرور و تعصب، یعنی الیزابت، تجلی یک زن متمایز است که نمی‌‌خواهد همچون دیگران زندگی کند. الیزابت دختری نیست که تسلیم خواست دیگران باشد، او کاراکتری مستقل دارد.

این کتاب بیشتر در بابِ زنان و همچنین برای زنان است. می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکثر رمان‌های کلاسیک برای زنان نوشته می‌شدند. زنانی که خانه‌دار بودند و اوقات فراغت خود را به خواندن داستان‌ها و رویدادهایی که برای شخصیت‌های داستانی رخ می‌داد، می‌گذراندند. (این مسئله در مورد سینما هم صدق می‌کند و گفته شده که بیشترین مخاطبان سینما، تا دهه‌ی شصت، زنان بودند.) البته این مسئله به این معنا نیست که مردان کتاب نمی‌خواندند یا مثلاً کتاب غرور و تعصب فقط برای زنان جذاب است؛ بلکه منظور آن است که یکی از دلایل اهمیت اثر جین آستن به این نکته بازمی‌گردد که در آن زمان، زنان با خواندن رمان غرور و تعصب به زندگی خود فکر می‌کردند، تصمیمات خود را مورد ارزیابی قرار می‌دادند و در درون خود یک زن آرمانی‌تر و قوی‌تر خلق می‌کردند که در پی ماجراجویی است.

البته همان‌طور که اشاره شد، این کتاب لزوماً فقط برای مخاطبان زن نیست. این اثر کاوشی جذاب در باب زیست طبقات اجتماعی و رفتارهای انسانی است که در عمق روایت خود، جایگاه دختر در خانواده و زن در جامعه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. داستان جین آستن، چندوجهی و چندلایه است؛ وجوهی که سبب شده‌اند برای بسیاری از پژوهشگران، کتاب غرور و تعصب به منبعی مطالعاتی جهت بررسی ساختارهای فکری و زیستی حاکم بر قرن نوزدهم انگلیس تبدیل شود. به همین دلیل باید متذکر شد که فارغ از هر جنسیتی، خواندن این کتاب یک تجربه‌ی مهم و تأثیرگذار است. حتی باید به این نکته اشاره کرد که رمان غرور و تعصب صرفاً ارزش تاریخی ندارد و ترسیم جین آستن از احساسات انسانی همچنان زنده، نو، تکان‌دهنده و جهان‌شمول است.

اما داستان کتاب غرور و تعصب چیست؟ و چه چیزی در خود دارد که این‌چنین در تاریخ ماندگار شده است؟ پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کرد که این، خلاصه داستان نیست که تعیین‌کننده‌ی عیار و ارزش یک اثر هنری است؛ بلکه رویکرد یا موضوع مورد نظر نویسنده است که معیار ارزش‌گذاری آثار هنری محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، داستان‌های بزرگ تاریخ ادبیات که می‌توان از میانشان به‌عنوان مثال از «عقاید یک دلقک»، «مسخ» یا «پینوکیو» نام برد، لزوماً طرح اولیه‌ی شگفت‌انگیزی نداشتند؛ بلکه این مؤلفان بودند که به آن موضوعات، قالبی خاص و هنرمندانه تزریق کردند. کتاب غرور و تعصب نیز چنین موردی‌ست. ممکن است با خواندن طرح اولیه‌ی آن تصور کنید که با یک روایت کاملاً معمولی طرف هستید، اما کافی‌ست تنها یک پاراگراف به قلم جین آستن را بخوانید تا جذب شوید.

جین آستن در آغاز داستان کتاب غرور و تعصب، ما را با خانواده‌ی بنت که در یکی از روستاهای جنوب انگلستان زندگی می‌کنند، آشنا می‌کند. مخاطبان خیلی زود با خصیصه‌های هر یک از اعضای این خانواده آشنا می‌شوند. خانواده‌ی بنت پنج دختر جوان دارند که به باور والدینشان، دو نفر از آن‌ها به سن ازدواج رسیده‌اند. در خانواده‌ی بنت با پدر و مادری مواجه می‌شویم که سعی دارند برای دختران خود، مردانی قدرتمند و ثروتمند بیابند. چراکه به باور خانم و آقای بنت، مردان خوب یعنی کسانی که مقام اجتماعی داشته باشند و بتوانند با ثروتشان زندگی دختران آن‌ها را تا آخر عمر تأمین کنند. در اینجا ما توأمان با دو نگاه تقلیل‌دهنده از سوی جامعه در مواجهه با زنان و مردان طرف هستیم: مردان لزوماً با ثروت خود سنجیده می‌شوند و زنان تنها هدف زندگی‌شان به ازدواج کردن خلاصه می‌شود.

در ادامه‌ی داستان غرور و تعصب، خانواده‌ی بنت با ورود چند مرد جوان به روستا، به تکاپو می‌افتند. چارلز بینگلی مرد جوان و ثروتمندی است که همسایه‌ی آن‌ها می‌شود. اما او تنها نیست و همراه با خود، دوستانش را نیز آورده است. به مناسبت حضور آن‌ها یک مهمانی در روستا برگزار می‌شود که نقش مهمی در شکل‌گیری ادامه‌ی جریان کتاب ایفا می‌کند. این مهمانی در دو سطح اهمیت می‌یابد: از سویی، می‌تواند تجسمی از فرهنگ و خصیصه‌های زیستی مردمان دو طبقه‌ی اجتماعی در آن زمان را به نمایش بگذارد و از سوی دیگر، این موقعیت مکانی فضایی‌ست که در آن، مهم‌ترین بخش داستان رخ می‌دهد. این ضیافت ابتدا سبب ایجاد یک شیفتگی‌ دوطرفه میان جین که دختر بزرگ خانواده‌ی بنت است و چارلز بینگلی می‌شود و از سوی دیگر، اولین برخورد میان الیزابت و آقای دارسی، دوست چارلز را موجب می‌شود که پایه‌ی درام اصلی روایت است.

در اولین برخوردی که میان آقای دارسی و البزابت رخ می‌دهد، مجموعه‌ی ژست‌ها و رفتارهایی که ااین دو نفر از یکدیگر می‌بینند، باعث می‌شود تا چالشی طولانی میانشان رخ دهد. الیزابت به‌عنوان یک دختر باهوش و خودرأی به دارسی پیشنهاد رقص می‌دهد و در عین ناباوری درخواستش رد می‌شود. این رفتار از سوی دارسی که حقارت‌آمیز می‌نماید، در دل الیزابت نوعی بدبینی را نسبت به وی شکل می‌دهد. الیزابت مانند خواهرانش یا دیگر زنان معمولی آن عصر نیست. او نیز برای خود غرور دارد و تماشای رفتارهای خودپسندانه‌ی دارسی، آن‌ها را از یکدیگر دور می‌کند. اما مرزی که میان عشق و نفرت و روشنایی و تاریکی کشیده شده، بسیار باریک است. خیلی زود، درمی‌یابیم که نه‌تنها دارسی با الیزابت مشکلی ندارد، بلکه این دختر جوان و زیبا، بی‌آنکه خود بداند، توانسته تمام قلب این مرد موفق را گرفتار و اسیر عشق خود کند.

برخلاف اغلب داستان‌های عاشقانه که در آن‌ها، جرقه‌ی مهر و عاطفه، در همان نگاه اول زده می‌شود، در کتاب غرور و تعصب نخستین برخورد الیزابت و آقای دارسی پر از سوءتفاهم‌های دوطرفه است. این سوءتفاهم‌ها منجر به این می‌شود تا الیزابت نفرتی آتشین را در قلب خود نسبت به دیگری احساس کند و می‌پندارد که احتمالاً آقای دارسی نیز چنین احساس مشابهی نسبت به او دارد. اما برعکس، آقای دارسی شیفته‌ی الیزابت شده و برای اولین‌بار در زندگی‌اش به‌شکل واقعی عاشق یک شخص شده است. این برخورد ابتدایی و سرشار از سوءتفاهم، سبب می‌شود تا فاصله‌ها، بدگمانی‌ها و سوءبرداشت‌های دراماتیکی در رابطه‌ی این دو نفر به وجود بیاید. مسئله‌ای که جین آستن با ظرافتی مثال‌زدنی و با نثری حیرت‌انگیز به آن می‌پردازد و مخاطبانش را در مراحل مختلف این رابطه با خود همراه می‌کند.

البته گفتنی‌ست که با وجود تمام تحسین‌هایی که این رمان دریافت کرده، این‌گونه نیست که کسی در این جهان نباشد که آن را دوست نداشته باشد. حتی جالب است بدانید که بیشتر، نویسندگان بوده‌اند که نسبت به این اثر بزرگ ادبی، نگاه انتقادی خود را اظهار کرده‌اند. به‌عنوان مثال، مارک تواین، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، به‌حدی از کتاب غرور و تعصب متنفر بوده که گفته است: «هر بار که غرور و تعصب را می‌خوانم، می‌خواهم قبر جین آستن را حفاری کنم و با استخوان قلم پای خودش به جمجمه‌اش ضربه بزنم». شارلوت برونته، نویسنده‌ی بزرگ انگلیسی، نیز با نوشتن نامه‌ای به جین آستن، این رمان را ناامیدکننده نامید و گفت: «نه کشوری گشوده، نه رایحه‌ای تازه به ارمغان آورده، نه تپه‌ای سرسبز و نه نهری دل‌انگیز را به یاد آورده است».

با وجود تمام این انتقادات، نام جین آستن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زن تاریخ ادبیات، همچنان با رمان غرور و تعصب در میان همگان به یاد آورده می‌شود. نسخه‌ی حاضر از کتاب با ترجمه‌ی پروین ادیب به زبان فارسی، توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب غرور و تعصب

  • رتبه‌ی دوم لیست «محبوب‌ترین کتاب بریتانیایی» در نظرسنجی بی‌بی‌سی، در سال 2003
  • رتبه‌ی نخست لیست «101 کتاب برتر تاریخ ادبیات» در نظرسنجی از بیش از پانزده‌هزار کتاب‌خوان استرالیایی، در سال 2008
  • رتبه‌ی نخست لیست «100 کتاب برتر تمام ادوار» از دید سایت گودریدز
  • رتبه‌ی نخست لیست «100 اثر کلاسیک که باید خواند» در نظرسنجی سایت پنگوئن

نکوداشت‌های کتاب غرور و تعصب

  • در تاریخ ادبیات انگلیسی، هیچ رمانی به پای غرور و تعصب جین آستن نمی‌رسد. (انتشارات پنگوئن)
  • رمان غرور و تعصب، از مهم‌ترین عواملی‌ست که جین آستن را به‌عنوان نویسنده‌ای برجسته به شهرت رساند. (انتشارات بارنز اند نوبل)
  • یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها در طول تمام تاریخ ادبیات، غرور و تعصب است. (گودریدز)
  • شوخ‌طبعی جین آستن، ذوق درجه‌یک او را به نمایش می‌گذارد. (ویرجینیا وولف)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب غرور و تعصب

  • فیلم سینمایی غرور و تعصب (Pride and Prejudice) که اقتباسی از این رمان جین آستن به کارگردانی رابرت زی. لنرد (Robert Z. Leonard) است، در سال 1940 موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین طراحی صحنه از آکادمی اسکار شد. از میان بازیگران مشهور این فیلم می‌توان به لارنس الیویه اشاره کرد.
  • نسخه‌ی دیگری از فیلم سینمایی غرور و تعصب نیز در سال 2005، به کارگردانی جو رایت (Joe Wright) ساخته شد. در این فیلم، کیرا نایتلی در نقش الیزابت بازی کرد و برای هنرنمایی خود نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شد. جو رایت هم برای کارگردانی این فیلم، موفق به دریافت جایزه‌ی «بهترین دستاورد هنری برای اولین اثر بلند یک کارگردان، نویسنده یا تهیه کننده» از مراسم بفتا شد.
  • دیگر اثر اقتباسی از این رمان، سریال تلویزیونی غرور و تعصب است که در سال 1995، توسط بی‌بی‌سی تولید و پخش شد. این سریال تلویزیونی که تحسین‌های بسیار زیادی دریافت کرد و توانست توجه بسیاری از مخاطبان و هواداران جین آستن را به خود جلب کند، یکی از آثار برتر بی‌بی‌سی در تمام ادوار شناخته می‌شود. در این سریال، جنیفر ایلی و کالین فرث، به ترتیب نقش‌های الیزابت و دارسی را بازی کردند. کارگردانی این سریال نیز بر عهده‌ی سایمون لنگتون (Simon Langton) بود.
  • فیلم جزیره‌ی داغ (Fire Island) به کارگردانی اندرو آهن (Andrew Ahn) که در سال 2022 اکران شد، اقتباسی آزاد و پست‌مدرن از پیرنگ اصلی کتاب غرور و تعصب، نوشته‌ی جین آستن محسوب می‌شود. این فیلم توسط شبکه‌ی Hulu نمایش داده شد.

کتاب غرور و تعصب برای چه کسانی مناسب است؟

نمی‌توان گفت که این کتاب صرفاً برای طیف به‌خصوصی از مخاطبان مناسب است. این اثر از جین آستن، نویسنده‌ی نام‌دار تاریخ ادبیات انگلستان، در مدرسه‌های آمریکا و اروپا تدریس می‌شود و یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین آثار تاریخ ادبیات به‌شمار می‌آید. به همین روی به تمام کسانی که می‌خواهند خواندن شاهکاری ادبی و عاشقانه را تجربه کنند، پیشنهاد می‌شود. همچنین به مخاطبان ادبیات انگلیسی و علاقه‌مندان به آثار ادبی با محوریت زنان نیز، خواندن رمان غرور و تعصب را توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب غرور و تعصب می‌خوانیم

شب مهمانی، الیزابت به محض آن که وارد سالن نشیمن ندرفیلد شد برای مدتی لابه‌لای جمعی از افسران کت‌قرمز دنبال آقای ویکهام گشت.

عدم شرکت او در مهمانی چیزی بود که اصلاً فکرش را نکرده بود. الیزابت آن شب به این امید که بتواند قلب آقای ویکهام را تصاحب کند با دقت زیاد لباس پوشیده بود. دوست ویکهام یعنی آقای دنی در جواب لیدیا که با ذوق و شوق به طرفش رفته بود گفت، ویکهام به خاطر کاری که برایش پیش آمده ناچار شده روز قبل به شهر برود. الیزابت تقریباً مطمئن بود که آقای دارسی از دوستش خواسته ویکهام را از فهرست مهمانانش حذف کند اما چون عادت به بدخلقی نداشت، وقتی درد دلش را به شارلوت لوکاس گفت، احساس کرد حالش بهتر شده. گرچه دو نوبت رقص با آقای کالیز کلافه‌اش کرد، بیشتر حرکات او اشتباه بود و مثل هر شریک رقص ناوارد و ناهماهنگی، شرمندگی و دردسرهای زیادی برای الیزابت به بار آورد.

دور بعد الیزابت با یکی از افسران سرگرم رقص شد و درست وقتی که با شارلوت مشغول صحبت بود آقای دارسی به سراغشان آمد و در نهایت تعجب، برای رقص بعدی از او دعوت کرد. الیزابت دعوتش را پذیرفت و شارلوت سعی کرد کمی به او دل‌گرمی بدهد:

«به‌جرئت می‌تونم بگم ممکنه ازش خوشت بیاد.»

«خدا نکنه! از مردی خوشم بیاد که ازش متنفرم؟! برام یه همچین مصیبتی آرزو نکن.»

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مرد جوان پولدار
مرد جوان مغرور
مرد جوان در جست‌وجوی همسر
اشتباه مرد جوان
شرمندگی بانوی جوان
جواب رد به مرد جوان
نامزدی بانوی جوان
مرد روحانی در خانه‌اش
اشک‌های بانوی جوان
حیرت مرد جوان
واکنش بانوی جوان
رفتن بانوی جوان با برایتون
تغییر رفتار مرد جوان
فرار بانوی جوان
بازگشت بانوی جوان
شادی زوج‌های جوان
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور و تعصب
نویسنده
مترجمپروین ادیب
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-253-166-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور و تعصب

Sara Aghakhani
۱۴۰۱/۴/۵
من به تازگی کتاب خوندن رو شروع کردم. از ماه فوریه. از وقتی برنامه کتاب باز سروش صحت رو دیدم با کتاب خوندن آشنا شدم. این توضیح رو دادم ک بدونید کتاب باز نیستم. در نتیجه از هر کتابی لذت نمیبرم.
شروع کردم به خوندن ۱۰ کتابی ک هر فرد باید تو زندگیش بخونه.
رسیدم به این کتاب.
انصافا خیلی کتاب ضعیفی
بود. متعجبم که چطور تو رده ۱۰ کتاب برتر جهان شناخته شده. هم تحریر و هم داستان خیلی پیش پا افتاده و ضعیف بود.
Erfan Estiri
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
متاسفانه وقتی در کنار متن اصلی گذاشتم دیدم که بسیاری از پاراگراف‌ها ترجمه نشده و به عبارتی حذف شده و بسیاری کامل تغییر یافته یا به شدت خلاصه شده و حتی جالب تر بسیاری جاها به متن اصلی اضافه شده است. و به نظر من یک مترجم نباید تا این حد در انتقال متن اصلی دخل و تصرف کند. اما ترجمه الهام رحمانی که با متن اصلی مقایسه شد اصلا این ایراد‌ها رو نداشت.
Lawin Sh
۱۳۹۸/۵/۱۶
این رمان در قالب اصلیش و توصیفات آن در قیاس زبان واقعی، میتواند برای خواننده جالب تر باشد. از مترجم عزیز نقد نمیکنم؛چون در راستای تغییر زبان، قطعا نمونه احساس واقعی کتاب کمی کم رنگ میشود... و همینطور در اصل عاطفه، نویسنده رمان (جین آستن) زیاد چشمگیر نیست.. با سپاس از مترجمان سخت کوش و برنامه خوبه کتابراه"
golnaz borhani
۱۳۹۹/۹/۱۱
خلاصه کتاب رو برای کسانی که نخوندن میزارم: جنگ خونین برسر پیدا کردن شوهر توسط چند دختر و در آخر همه شوهر میکنند😐 از اینکه دخترا و مخصوصا مادرشون خودشون رو به اب و آتیش میزنن که شوهر پیدا کنن بدم اومد
فرشته ش
۱۳۹۹/۱/۱۰
به نظرم اصلا جالب نیست از اول تا اخرش یه تعداد دختر در مهمانی رقص دنبال شوهر میگردن حالا به جاهایی یه جملاتی داره ولی چندان کتاب جالبی نیست
مطهره سادات طباطبایی
۱۳۹۸/۲/۴
کتابی با سبک ادبی برجسته واقعا دلت نمیخواد حتی یک خط از کتاب رو نخونده رها کنی و پایان خوشی داره دختری عاقل درمیان خانواده‌ای نچندان عاقل ارزش چندبار خوندن روهم داره
صدیقه محمدی
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
من نسخه چاپی ش رو خوندم. شاید ده بار خوندمش. مخصوصا دوره نوجوانی خیلی دوستش داشتم. هم فیلم و هم سریالش رو دیدم. سریالش خیلی به کتاب وفادار بود و دوستش داشتم ولی فیلمش دقیق عین کتاب نبود
نیلوفر معتبر
۱۳۹۷/۷/۲۵
اول کتابشُ بخونید بعدم فیلمشُ ببینید (اینجوری بهتر فیلمشُ متوجه میشین که چی به چیِ)...
فوق العاده ست: )
Mohadeseh Salahshoor
۱۳۹۹/۲/۱۴
اونجاهایی که نویسنده ضد قهرمان داستانو خاله زنک نشون میداد جوری نوشته شده بود که خواننده رو از شخصیت متنفر میکرد
علی سلطانی
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
یک کتاب فوق العاده عالی که واقعا ارزشه خوندن داره.
جزو ده رمان برتر تاریخ جهان.
پیشنهاده خوندنشو میدم
زینب سدره
۱۳۹۷/۱۱/۵
عالی بسیار زیبا با متنی روان و مودبانه و همچنین بخوبی فضاو مکان رمان و هم چنین شخصیت‌ها بخوبی توصیف شده
رویا ن
۱۳۹۹/۱/۲۹
من اول کتابشو خوندم بعد فیلمشو دیدم. هردوش خیلی قشنگن البته کتابش خیلی بهتره
Niloufar Nz
۱۳۹۷/۱۲/۱۴
خیلی قشنگه.. نوستالژی دوران دبیرستان برای من.. ☺
مریم جعفری
۱۳۹۷/۷/۱۷
داستان عاشقانه و قشنگیه پیشنهاد میکنم بخونید
زهرا تقی نژاد
۱۴۰۲/۶/۲۹
من فیلم غرور و تعصب رو دیدم و به‌نظرم فیلمش خیلی بهتر از کتابش بود. 🙋🏻‌♀️
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب غرور و تعصب

برای دریافت کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.