معرفی و دانلود کتاب صوتی پروفسور

عکس جلد کتاب صوتی پروفسور
قیمت:
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پروفسور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پروفسور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پروفسور

کتاب صوتی پروفسور رمان کلاسیکی از نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی شارلوت برونته است. این رمان داستان زندگی یک مرد جوان و تنها را روایت می‌کند که از انگلستان به بلژیک مهاجرت کرده، در یک مدرسه‌ی دخترانه به عنوان معلم به کار مشغول می‌شود و متعاقب آن درگیر ماجراهای عاشقانه و پر از احساسی می‌گردد.

درباره‌ی کتاب صوتی پروفسور

کتاب صوتی پروفسور (The Professor) رمانی دیگر از خواهران برونته‌ی ادبیات انگلستان و اولین اثر ادبی شارلوت برونته (Charlotte Bronte) است که در زمان حیات او به انتشار نرسید. شخصیت اصلی این کتاب مرد جوان فقیر و تنهایی به نام ویلیام است که از منطقه‌ی صنعتی یورکشایر به بلژیک مهاجرت می‌کند و در آنجا در مدرسه‌ی دخترانه‌ای معلم شده و به بچه‌ها تدریس می‌کند. در آنجا با آدم‌های مختلفی از جمله دختر مورد علاقه‌اش آشنا می‌شود و این دلدادگی ماجراهای جالب توجهی را با خود به همراه می‌آورد.

داستان کتاب صوتی پروفسور در بیست و پنج فصل به روایت درآمده است. این داستان از زاویه دید راوی اول شخص و به صورت خاطرات ویلیام بیان می‌شود. نویسنده با قلمی ظریف به بیان افکار و فراز و نشیب‌های زندگی یک مرد تنها و در جست‌وجوی شغل می‌پردازد و یک زندگی زناشویی ایده‌آل از دید خودش را به تصویر می‌کشد. ویلیام، قهرمان داستان در کودکی یتیم شده، اما توانست به همت آشنایانش در دانشگاه تحصیل کند. او در واقع به شرایط شغلی که از نظر او حقیرانه بود، پشت پا زده و برای تدریس به بلژیک می‌رود و همین مسئله زندگی او را زیر و رو می‌کند. زنی که ویلیام به او دل می‌بازد با معیارهای سنتی جامعه هماهنگ نیست. او تصمیم می‌گیرد با وجود ازدواج به کارش ادامه بدهد و پیشنهادی به ویلیام می‌دهد که تاثیر بزرگی بر زندگی او می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پروفسور

اغلب آثار شارلوت برونته تلفیقی از رئالیسم و رمانتیسم است. رئالیسم از این جهت که وصف اجتماع و پس‌زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی داستان را هرگز از قلم نمی‌اندازد و رمانتیسم از این جهت که احساسات و عشق و رنج‌های شدید را به توصیف در می‌آورد. شارلوت برونته در این کتاب نیز همانند دیگر آثارش اوضاع نامساعد اجتماعی را وصف می‌کند و با زبان طنز تیپ‌های شخصیتی رایج به ویژه اشراف را به باد انتقاد می‌گیرد. داستان در دوره‌ای می‌گذرد که مبارزات بهبود شرایط کاری در کارخانه‌های انگلستان پا گرفته است و فضای برآمده از آن را نیز در رمان می‌بینید.

گفتنی است که شارلوت برونته از تجربیات شخصی و حالات روحی و درونی خود در نوشتن کتاب پروفسور بهره برده است. ماجرای عشق یکطرفه‌ای که به استادش داشت، در رمان حاضر به چشم می‌خورد. از طرفی او که خود زمانی به عنوان معلم مشغول به کار بود، به خوبی از احساسات یک معلم و چالش‌های تدریس آگاه است و در این کتاب نیز آن را به تصویر کشیده است.

اگر چه کتاب صوتی پروفسور به اندازه‌ی آثار دیگر شارلوت برونته به شهرت نرسیده است، اما کمتر از آن‌ها در ادبیات انگلستان تاثیرگذار نبوده است. این کتاب در سال 1846 نوشته شد و نخستین بار در سال 1857 به انتشار رسید. رضا رضایی مترجم برجسته آن را به فارسی برگردانده و نشر نی به چاپ رسانده است. نشر صوتی آوانامه با صدای سلمان ظاهری نسخه‌ی صوتی این رمان را تهیه و منتشر کرده است.

کتاب صوتی پروفسور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک، به ویژه ادبیات انگلستان و رمان‌هایی که به قلم زنان نوشته شده‌اند علاقه دارید، کتاب صوتی پروفسور را گوش بدهید و از قلم گیرای شارلوت برونته لذت ببرد.

در بخشی از کتاب صوتی پروفسور می‌شنویم

هیچ مردی دوست ندارد اعتراف کند که در انتخاب حرفه‌اش اشتباه کرده است و هر مردی هم که خودش را مرد واقعی می‌داند، مدت درازی خلاف جهت باد و آب پارو می‌زند تا بالاخره رضایت بدهد که بگوید بی‌فایده است و خود را بسپارد به امواج تا او را به خشکی برگردانند. من از همان اولین هفته‌ی اقامتم در شهر دیدم که شغلم آزاردهنده است. خود شغلم یعنی رونویسی و ترجمه کردن نامه‌های تجاری به قدر کافی خسته‌کننده و ملال‌آور بود، اما اگر فقط همین بود، باز به هر جان‌کندنی بود، مدت‌ها ادامه‌اش می‌دادم. آدم بی‌صبر و حوصله‌ای نیستم. هم می‌خواستم گذران کنم و هم می‌خواستم به خودم و دیگران بقبولانم که درست تصمیم گرفته‌ام که خواستم تاجر بشوم. به خاطر همین تحمل می‌کردم و به روی خودم نمی‌آوردم که استعدادهایم عاطل و باطل مانده‌اند. حتی توی دلم به خودم نمی‌گفتم که شوق آزادی دارم. هر آهی را که می‌خواست از نهادم برآید، حبس می‌کردم و نمی‌گذاشتم قلبم در آن همهمه‌ی خفه‌کننده و دودآلود و یکنواخت و کسالت‌بارِ بیگ بنگ کلوز فغان سر دهد و به سودای جاهای آزادتر و باطراوت‌تر به تپش بیفتد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
24 دقیقه
معرفی کتاب و فصل اول
17 دقیقه
فصل دوم
19 دقیقه
فصل سوم
25 دقیقه
فصل چهارم
17 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
37 دقیقه
فصل هفتم
19 دقیقه
فصل هشتم
11 دقیقه
فصل نهم
23 دقیقه
فصل دهم
15 دقیقه
فصل یازدهم
41 دقیقه
فصل دوازدهم
16 دقیقه
فصل سیزدهم
17 دقیقه
فصل چهاردهم
15 دقیقه
فصل پانزدهم
20 دقیقه
فصل شانزدهم
19 دقیقه
فصل هفدهم
31 دقیقه
فصل هجدهم
56 دقیقه
فصل نوزدهم
24 دقیقه
فصل بیستم
21 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
40 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
37 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
35 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
59 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پروفسور
نویسنده
مترجمرضا رضایی
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پروفسور

Mina Bashir
۱۴۰۳/۵/۱۹
از نوشته‌های خواهران برونته تنها موردیه که دیدم شخص اصلی داستان مرد است فصلهای اول رو با اشتیاق گوش دادم ولی از وسط هاش کم کم کسل کننده تر شد توصیفات دقیق شخصیتهای کم اهمیت باعث میشه علاقه به ادامه داستان کمرنگ بشه انتظاری که از این کتاب داشتم برآورده نشد در واقع تا فصل 12 که رسیدم دیگه نتونستم ادامه بدم کشش نداشت
فهیمه داودی
۱۴۰۳/۵/۱
قهرمان داستان شغلی را که دوست ندارد رها می کند و در جست و جوی معاش و کار به سر زمینی بیگانه می رود. ماجراهایی را پشت سر می گذارد تا سر انجام عشق را تجربه می کند.
Atena Dehghan
۱۴۰۳/۴/۲۸
برای یک رمانه کلاسیک بدک نبود ولی خب جذابیت خاصی نداره بیشتر برای کسانی خوبه دنبال رمان‌های کلاسیک ان میخوره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پروفسور

برای دریافت کتاب صوتی پروفسور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.