معرفی و دانلود کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها

عکس جلد کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها

آنیلا یافه در کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها به زندگینامه‌ی این روان‌پزشک سوئیسی به‌صورت کامل پرداخته است. وقتی که صحبت از علم روان‌شناسی و روان‌پزشکی به میان می‌آید، یونگ یکی از معدود نام‌هایی است که می‌توان به آن ارجاع و تکیه کرد. آنیلا یافه در این کتاب، خاطرات زندگی یونگ را با جزئیات نوشته است. این کتاب زندگینامه حاوی عکس‌های بسیار از دوران مختلف زندگی کارل گوستاو یونگ نیز هست.

درباره‌ی کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها

کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها زندگینامه‌ای است از یکی از بزرگ‌ترین روان‌شناسان تاریخ که مفاهیم روان‌شناختی بسیاری را مطرح کرده است. این مفاهیم عبارت‌اند از ناخودآگاه جمعی، پرسونا، آنیما و آنیموس، برون‌گرایی و درون‌گرایی و... این‌طور که آنیلا یافه (Aniela Jaffe) در کتابش آورده، یونگ به حس شوخ‌طبعی و عطوفتی که داشت، معروف بود. او همچنین آدم بسیار حساسی بود و ازاین‌رو، محتاج سکوت و تنهایی. ولی به ارتباط با دیگران، خصوصاً با خانواده‌اش هم نیاز داشت. یونگ، آن‌طور که یافه در کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها (C. G. Jung, word and image) آورده است، به شهرها و کشورها و اماکن زیادی سفر کرد؛ از تونس و کنیا و اوگاندا گرفته تا نیومکزیکو برای دیدن سرخ‌پوستان آن منطقه. یونگ با این کار، سطح تجربه‌ها و تفکراتش را بالا می‌برد و نقطه‌نظراتش را به مسائل مختلف تغییر می‌داد و دیدگاه‌های تازه‌ای می‌گرفت.

معرفی و دانلود کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها

در کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها می‌خوانیم که یونگ به سال 1900 در مقام دستیار اویگن بلویلر، پرفسور روان‌پزشک در دانشگاه زوریخ، حرفه‌ی خود را شروع کرد. یونگ که این دوره را «ورود به صومعه» قلمداد می‌کرد، قریب به نیمی از سال را محبوس در «چهاردیواری صومعه» سپری کرد تا بتواند حال‌وهوای آسایشگاه روانی را خوب درک کند. کارل یونگ به دنبال فهم این موضوع بود که ذهن بشر با دیدن نابودی خودش چطور واکنش نشان می‌دهد. بحثی که بیش از هرچیزی ذهن او را درگیر کرده بود، کندوکاو معنا و مفهوم در رفتار و گفتار افراد روان‌پریش بود. هدف یونگ این بود که ساختارهای غیرمعمول و غریب روان‌پریش‌ها را، توهمات و حالات معمول آن‌ها را کشف کند و تمام شرح‌حال بیمارانش را براساس همین مشاهدات بنا کند. چنان‌که آنیلا یافه در این کتاب بیوگرافی آورده، یونگ پس از انجام این مشاهدات و ثبت شرح‌حال بیماران روان‌پریش، یافته‌ها و نتایج کارهایش را در دو رساله تحت عناوین «روان‌شناسی جنون» (1906) و «محتوای روان‌پریشی‌ها» (1908) منتشر کرد.

در ادامه‌ی این زندگینامه می‌خوانیم که کار گوستاو یونگ در سال 1903 با خانمی به نام اِما رائوشنباخ ازدواج کرد. سپس به سال 1905 به مقام ارشد پزشکی و استادی در دانشگاه زوریخ رسید و تا سال 1909 مشغول تدریس مباحثی ازجمله روان‌شناسی و روان‌رنجوری بود. یونگ همچنین در سال 1904، کلینیکی تأسیس کرد تا آن جا با استفاده از آزمایش تداعی کلمات، جنبه‌های روان‌شناختی بیماری روان‌رنجوری را مورد بررسی دقیق قرار بدهد. یونگ با انجام این بررسی‌های در درمانگاه خود توانست عقده‌هایی را که درون‌مایه‌های احساسی داشتند، کشف کند؛ درون‌مایه‌های احساسی یعنی محتویات مستقلی که در ناخودآگاه وجود دارد و در هنگام آزمایش‌ها، خودشان را به شکل اختلالات نشان می‌دهند.

اگر با مقوله‌ی روان‌پزشکی و کمی با تفکرات گوستاو یونگ آشنا باشید، قطعاً می‌دانید که او تحت‌تأثیر زیگموند فروید نیز بوده است. فروید آن‌قدر در زندگی یونگ نقش داشته که آنیلا یافه یک بخش مجزا را به او اختصاص داده است. در فصل «زیگموند فروید» می‌خوانیم که وقتی یونگ در همان سال‌های ابتدایی درگیر بحث روان‌شناسی بوده است، با نوشته‌های فروید آشنا می‌شود و همین آشنایی تأثیر به‌سزایی روی او می‌گذارد. طبق آنچه در این زندگینامه می‌خوانیم، نخستین کتابی که بیشترین اثر را روی کارل یونگ گذاشته، «تعبیر رؤیاها»ی زیگموند فروید بوده است، تا جایی که یونگ به سال 1909 در پاریس راجع‌به این کتاب سخنرانی کرد. کارل گوستاو یونگ در سال 1906 کتاب «روان‌شناسی گسیختی روانی» را برای فروید ارسال کرد. این اصطلاحی است که اکنون در علم روان‌شناسی به آن «اسکیزوفرنی» می‌گویند. این اصطلاح نیز نخستین‌بار توسط اویگن بلویلر به دنیا معرفی شد؛ همان شخصی که کارل گوستاو یونگ دستیار او بود.

آنیلا یافه در کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها در کنار تصاویر مستندی که از یونگ در سال‌های مختلف زندگانی‌اش آورده، دست‌نوشته‌ها و نامه‌هایی را هم که به افرادی مثل زیگموند فروید فرستاده، گنجانده است. نویسنده با انجام کارهایی ازاین‌دست، به جذاب‌تر شدن زندگینامه‌ای که از یونگ نوشته، کمک کرده است. اکنون نیز این اثر با ترجمه‌ی رضا رضایی و مهناز خزائیلی به همت نشر افکار چاپ و منتشر شده در اختیار شما علاقه‌مندان به این حوزه قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها

این کتاب برای طرفداران یونگ یک آلبوم خانوادگی و نیز نمایش جهانی است که پیرامون این فرد برجسته قرار دارد. کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها برای افراد عادی، بهترین شرح‌حال مختصر از زندگی و تفکرات اوست و تصاویر داخل کتاب واقعا نعمت هستند. (The Los Angeles Times)

کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مختص افرادی نیست که بحث روان‌شناسی و نظریات یونگ را خوب می‌دانند، بلکه افراد عادی که قدری به این حوزه علاقه‌مندند نیز می‌توانند از خواندن این کتاب و آشنایی با یونگ و تفکرات روان‌شناسی و روان‌پزشکی او لذت ببرند.

در بخشی از کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها می‌خوانیم

در سال 1928، اولگا فروبه کاپتاین (1881 - 1962)، بنیادگذار کنفرانس‌های اِرانوس، ترتیبی داد که کنار ویلایش در موشا، نزدیک آسکونا، کنار دریاچۀ ماجوره در تیچینو، کازا اِرانوس را بسازند تا مرکزی باشد برای مراودۀ روحی میان مشتاقان، اعم از محققان و آدم‌های عادی. از سال 1933 مردان و زنان فرهیخته‌ای از نقاط مختلف جهان و حلقه‌ای از شنوندگان هر ساله در اواخر ماه اوت برای شرکت در این کنفرانس‌ها یا تاگونگن حضور به هم می‌رسانند.

در یونان باستان اسم اِرانوس به معنی ضیافتی بود که در آن هر مهمان می‌بایست نشان بدهد که سزاوار دعوت بوده است، و به همین منظور می‌بایست هدیه‌ای غیرمادی باخود بیاورد: آواز، شعر، سخنرانی فی‌البداهه.

طبق خواستۀ بنیادگذار، اِرانوس جایی بود برای تلاقی غرب و شرق، مذاهب و معنویت غرب و شرق. با گذشت سال‌ها، ارانوس از مرزهای اولیه فراتر رفت و بدل شد به مرکزی که در آن دربارۀ علم و علوم انسانی، دین و اسطوره، روان‌شناسی و گنوسیس تبادل نظر می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
اختصارات
سرآغاز
پدربزرگ و مادربزرگ
کودکی
سال‌های دانشجویی
امور خفیه و فراروانشناسی
بورگهولتسلی
زیگموند فروید
آلفرد آدلر
مواجهه با ناخودآگاه
ماندالا
کیمیا
پاراسلسوس
روان‌درمانی
انتقال
خانه و خانواده
سفرها
آفریقای شمالی
پوئبلوها
کنیا و اوگاندا
هند
نکته‌هایی درباره‌ی هند و اروپا
سفرهای داخلی
کنفرانس‌های ارانوس
برج بولینگن
دین
زندگی و مرگ
تقویم زندگی
اصطلاحات
مجموعه آثار یونگ
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها
نویسنده
مترجمرضا رضایی، مهناز خزائیلی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات245
زبانفارسی
شابک978-622-7356-07-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگینامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها

برای دریافت کتاب کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.