معرفی و دانلود کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی

عکس جلد کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی

کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی با همکاری اروین یالوم، روانپزشک پرآوازه، و همسرش مریلین یالوم به نگارش درآمده و قصه‌ی سال‌ها عاشقانه زیستن، مرگ همسر و پایان مسیر یک زندگی مشترکِ آرام را به زیبایی به تصویر می‌کشد. این کتاب خودزندگینامه تجربه‌ی سالخوردگی و پذیرش مرگ را وصف می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی

پس از سال‌ها زندگی عاشقانه و پربار، اروین یالوم در دهه‌ی هشتاد زندگی، همسرش مریلین، را از دست می‌دهد. در سال‌های منتهی به کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی، بیماری‌ها کم‌کم از راه می‌رسند و شدت می‌گیرند. یالوم به بیماری قلبی مبتلا می‌شود و همسرش به نوعی سرطان کشنده که ذره ذره رمق را از او می‌گیرد و او را به پایان راه زندگی می‌رساند. بنابراین می‌توان حدس زد که موضوع اصلی کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی (A Matter of Death and Life) به قلم اروین یالوم (Irvin D. Yalom) و مریلین یالوم (Marilyn Yalom) پذیرش مرگ است و کنار آمدن با فقدان یار و همراهش پس از شش دهه زندگی.

اضطراب مرگ همیشه با یالوم و همسرش همراه بوده است. این زوج نوشتن کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی را با همدیگر آغاز کردند، اما همسرش در میانه‌ی راه او را تنها گذاشت و اضطراب مرگ به واقعیت تبدیل شد. اثر حاضر در سی و پنج فصل نوشته شده است و با قلمی ساده و صمیمی از تجربیات مواجهه با مرگ و فقدان می‌گوید، آخرین اوقات کنار هم بودن یک زوج صمیمی را به تصویر می‌کشد و تجربه‌ی از دست دادن را وصف می‌کند.

کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی را سپیده حبیب به فارسی ترجمه کرده و انتشارات قطره به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی کتاب با صداپیشگی آرمین همتی، مریم مقدم، سینا ایجادی و حورا طالبی و تلاش‌های نشر صوتی واوخوان در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی

  • نیم قرن است که اروین یالوم با خرد و طنز خود دنیا را حیرت‌زده کرده و حالا با شجاعت و خلوصی درخشان سخت‌ترین تجربه‌ی تمام زندگی‌اش را به اشتراک می‌گذارد؛ از دست دادن همسر و همراهی که از نوجوانی در کنارش بوده است. زوجی که تا پایان عمر، از جمله در نوشتن این کتاب، همراه و هم‌دم یکدیگر بوده‌اند و تصویری به یادماندنی از سوگ، درد، انکار و پذیرش را با ما قسمت کرده‌اند. (لوری گاتلیب، نویسنده‌ی کتاب شاید نیاز داری با یکی حرف بزنی)
  • این خاطرات زیبا و تکان‌دهنده داستان یک عشق است. قصه‌ی دو زندگی که تقریبا با هم سپری شده و نگاهتان را به زندگی متحول می‌کند. برای من که چنین شد. (آبراهام ورگیز. روانشناس و نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)
  • یالوم با خوانندگانش صادق و سخاوتمند است. این کتاب جایگاه مهمی در میان آثار مربوط به خاطرات پایان زندگی دارد. (کیتلین داوتی، نویسنده و بنیان‌گذار سازمان مرگ خوب)

کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با اضطراب مربوط به مسئله‌ی مرگ دست و پنجه نرم می‌کنید یا تجربه‌ی سوگ را از سر می‌گذرانید، به این کتاب گوش بسپارید. کسانی که به کتاب‌های روانشناسی و خودزندگینامه‌نوشت علاقه دارند نیز اثر حاضر را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی می‌شنویم

من، مریلین، هر روز بر کاناپه‌ی اتاق نشیمن‌مان دراز می‌کشم و از پنجره‌های سرتاسری‌اش به بیرون و به بلوط‌ها و درخت‌های همیشه‌سبزی که در خانه‌مان زندگی می‌کنند، نگاه می‌کنم. بهار است و من برگ‌های سبزی را تماشا می‌کنم که دوباره بر شاخه‌های بلوط دره‌ای باشکوه‌مان پدیدار می‌شوند. امروز کمی زودتر جغدی را دیدم که بر صنوبر واقع میان خانه و مطب اِرو فرود آمد. می‌توانم بخشی از باغ سبزیجات‌مان را هم ببینم که پسرمان رید در آن گوجه‌فرنگی، لوبیای سبز، خیار و کدو تنبل کاشته است. او دلش می‌خواهد من به سبزیجاتی فکر کنم که در تابستان می‌رسند، زمانی که فرض بر آن است که من بهتر شده‌ام. در چند ماه اخیر که تشخیص میلومولتیپل برایم گذاشته‌اند و داروهای سنگینی دریافت کرده‌ام و پس از یک سکته‌ی مغزی بستری هم شده‌ام، تقریبا به سطوه آمده‌ام. تزریق‌های هفتگی شیمی‌درمانی، روزهای سخت پر از تهوع و مشکلات جسمانی دیگر در پی می‌آورند که از توصیف آنها برای خوانندگانم چشم می‌پوشم. بیشتر اوقات دچار خستگی مفرط هستم. جوری که انگار دور مغزم را با پنبه پر کرده یا پرده‌ای مه‌آلود میان من و باقی دنیا کشیده باشند. دوستانی داشته‌ام که دچار سرطان پستان بوده‌اند و تنها حالا می‌فهمم که در نبردشان با بیماری چه از سر گذرانده‌اند. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، جراحی، گروه‌های حمایتی، همه و همه بخشی از زندگی روزمره‌ی بیماران دچار سرطان پستان است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی کتاب و ستایش‌ها
8 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
فصل یک: قوطی زندگی‌بخش
22 دقیقه
فصل دو: زمین‌گیر شدن
16 دقیقه
فصل سه: آگاهی از ناپایداری
17 دقیقه
فصل چهار: چرا به مرکز نگهداری نمی‌رویم؟
13 دقیقه
فصل پنج: بازنشستگی، لحظه‌ی درست تصمیم
19 دقیقه
فصل شش: نومیدی‌ها و امیدهای بازیافته
29 دقیقه
فصل هفت: خیره به خورشید، یک بار دیگر
8 دقیقه
فصل هشت: راستی این مرگ کیست؟
14 دقیقه
فصل نه: رودرروی مرگ‌ها
13 دقیقه
فصل ده: بررسی مرگ خودخواسته با یاری پزشک
18 دقیقه
فصل یازده: شمارش معکوسی نفس‌گیر تا پنج‌شنبه
11 دقیقه
فصل دوازده: یک غافلگیری تمام‌وکمال
19 دقیقه
فصل سیزده: پس حالا دیگر می‌دانی
14 دقیقه
فصل چهارده: مجازات مرگ
7 دقیقه
فصل پانزده: وداع با شیمی‌درمانی... و با امید
26 دقیقه
فصل شانزده: از درمان تسکینی تا بیمارسرا
11 دقیقه
فصل هفده: مراقبت از سوی بیمارسرا
5 دقیقه
فصل هجده: یک پندار آرامبخش
10 دقیقه
فصل نوزده: کتاب‌های فرانسه
10 دقیقه
فصل بیست: پایان نزدیک می‌شود
10 دقیقه
فصل بیست و یک: مرگ فرامی‌رسد
15 دقیقه
فصل بیست و دو: تجربه‌ی پس از مرگ
7 دقیقه
فصل بیست و دو- قسمت دوم: به یاد خواهیم آورد
19 دقیقه
فصل بیست و سه: زندگی مثل یک بزرگسال، مستقل و متکی به خود
7 دقیقه
فصل بیست و چهار: تنها در خانه
9 دقیقه
فصل بیست و پنج: فعالیت جنسی و سوگ
13 دقیقه
فصل بیست و شش: خیالاتی شدن
7 دقیقه
فصل بیست و هفت: کرختی
12 دقیقه
فصل بیست و هشت: یاری از سوی شوپنهاور
7 دقیقه
فصل بیست و نه: رخ نمودن انکار
10 دقیقه
فصل سی: بیرون گام نهادن
6 دقیقه
فصل سی و یک: بی‌تصمیمی
11 دقیقه
فصل سی و دو: در باب خواندن آثار خودم
9 دقیقه
فصل سی و سه: هفت درس پیشرفته در درمان سوگ
9 دقیقه
فصل سی و چهار: تحصیلم ادامه می‌یابد
20 دقیقه
فصل سی و پنج: مریلین عزیزم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی
نویسنده،
مترجمسپیده حبیب
راویآرمین همتی، مریم مقدم، سینا ایجادی، حورا طالبی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب صوتی موضوع مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.