معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد: زنان، غذا و بحران اضطراب

عکس جلد کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد: زنان، غذا و بحران اضطراب
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۲۰,۷۰۰ تومان ۷۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد: زنان، غذا و بحران اضطراب

کول کازدین، نویسنده و خبرنگار برنده‌ی جایزه‌ی امی، در کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد به سراغ یک بیماری ذهنی رفته که بعد از اعتیاد، دومین رتبه در نرخ مرگ‌ومیر را دارد و البته در جامه‌ی فریبنده‌ی زیبایی و سلامتی پنهان شده است. «اختلال غذا خوردن» که بیش از همه در خانم‌ها بروز می‌کند و مرگ خاموشی را برای جسم و روان آن‌ها رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد

اگر نگاهی به صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی بیندازید، یا تلویزیونتان را روشن کنید و چرخی در میان برنامه‌های مختلف بزنید، یا در یک فضای عمومی پای صحبت مردم، علی‌الخصوص خانم‌ها بنشینید، یک کلیدواژه‌ی پرتکرار را می‌شنوید: «رژیم و تناسب اندام»! همه‌جا صحبت از داشتن یک بدنِ بی‌نقص، از لحاظ ظاهری، است. همه با هر تریبونی که دارند، تناسب اندام را تبلیغ می‌کنند و از صنعت بزرگ رژیم و برنامه‌ی غذایی و ورزشی، هزاران میلیارد پول به جیب می‌زنند. به کسانی که اضافه‌وزن دارند و چاق تلقی می‌شوند، با برچسب‌هایی مثل «نادیده گرفتن سلامتی» و «بی‌توجهی به ظاهر» احساس شرم داده می‌شود تا چرخ این صنعت، سریع‌تر و پرقدرت‌تر بچرخد. اما پشت پرده‌ی این استانداردهای همه‌پسند زیبایی و به‌اصطلاح توجه به سلامتیِ جسمی چیست؟

کول کازدین (Cole Kazdin) در کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد (What's Eating Us: Women, Food, and the Epidemic of Body Anxiety) شما را به پشت‌صحنه‌ی این نمایش پرزرق و برق برده تا زشتی و آسیب آن را با آمار و ارقامی از جنس تحقیق و گزارش‌گیری نشان بدهد. واقعیت این است که این استانداردها، که با تمام قوا توسط رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند و در طول این سال‌ها به یک ارزش اجتماعی بدل شده‌اند، سالانه جان میلیون‌ها زن را می‌‌گیرند. شاید در ابتدا این اتفاق باورپذیر نباشد، اما تشویق به رژیم و کم غذا خوردن، نوعی استرس و وسواس را در ذهن افراد به‌وجود می‌آورد که رابطه‌ی آن‌ها با غذا را دچار اشکال می‌کند. در چنین وضعیتی، افرادِ مبتلا به این اختلال، یا با غذا خوردن دچار احساس شرم و گناه می‌شوند، یا با کم غذا خوردن بدنشان را از دریافت مواد غذایی ضروری برای ادامه‌ی حیات محروم می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد

آن‌ها با ظاهر و شکل بدنشان مشکل پیدا می‌کنند و با دیدن آن به اضطراب و تشویش می‌افتند. در ادامه‌ی این مسیر، یا درگیر حلقه‌ی بعدی این زنجیره‌ی آسیب‌زا، یعنی انواع عمل‌های جراحی و کارهای زیبایی برای تغییر ظاهرشان می‌شوند، یا با همین اختلال غذا خوردن تلاش می‌کنند تا ظاهرشان را تغییر دهند! این بازی مرگبار در نهایت باعث می‌شود تا میلیون‌ها آدم جانشان را از دست بدهند و این آمار و ارقام نیز، زیر سایه‌ی سنگین صنعت زیبایی و تناسب اندام، گم می‌شود و به چشم نمی‌آید. مرگ بر اثر اختلالات غذایی دومین عاملِ مرگ بعد از اعتیاد به مخدرهاست.

کول کازدین نیز یکی از همین افرادی بود که با چنین تشویشی زندگی می‌کرد. در همان ابتدای کار که تصمیم به درمان خود گرفت، به سراغ مصاحبه با هزاران کیس مشابه و البته پزشکان و متخصصان رفت. بعد از این گزارش‌ها و آمارگیری‌ها، متوجه شد که بیشتر افراد مبتلا به اختلالات غذا خوردن، هیچ‌وقت درمانی برای این مشکل دریافت نمی‌کنند. و این داستان مرگبار هنوز هم در نظر بسیاری از مردم، آن‌چنان جدی و مخرب به نظر نمی‌رسد.

کول کازدین در کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد، روایت‌های شخصی و تجربیاتش را با آمارها و گزارش‌هایی که تهیه کرده ترکیب و ما را با واقعیت‌های صنعت رژیم و تناسب اندام آشنا می‌کند؛ صنعتی که مدعی است برای کمک به مردم و بالا بردن سلامتی فعالیت دارد ولی از سوی دیگر، به مشکلات و بیماری‌های فراوان دامن می‌زند. او در ادامه از راه‌های درمانی صحبت می‌کند که هنوز به شکل گسترده در اختیار عموم قرار نگرفته و همچنین از تبعیض نژادی‌ای که در ارائه‌ی درمان به بیماران وجود دارد، سخن می‌گوید. در آخر او راهکارهایی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا بتواند در دنیایی که هنوز متوجه این معضل نشده، به سلامت و بدون نشخوار فکری به زندگی ادامه بدهد.

کول کازدین به شما نشان می‌دهد که آزادی، چه حسی دارد. احساس زیبا بودن در بدنی که به شما داده شده، نداشتن نشخوار فکری درباره‌ی غذا، احساس راحتی در زمان غذا خوردن، ورزش کردن بی‌دغدغه‌ی اینکه چه تعداد کالری سوزانده‌ شده و ایراد نگرفتن از ظاهر، تمام چیزهایی هستند که نویسنده در این کتاب به شما آموزش خواهد داد.

کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد کاری از نشر صوتی رمانو و انتشارات بله است. این کتاب را با ترجمه‌ی فاطمه پورجمالی و روایت غزاله پورمحمد می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب آنچه ما را آزار می‌دهد

  • یک داستان شخصی با عنوان بررسی اضطراب بدن... صداقت دردناک کول کازدین با طنز و کنایه همراه است. (Kirkus)
  • کتاب کول کازدین واقعاً من را به فکر فرو برد. یکی از ترس‌های من به عنوان یک والد، انتقال دادن وسواس‌های غذایی‌ام به فرزندانم است. خواندن در مورد تجربیات کول کازدین و اینکه حالا او چگونه به اصلاح این مسائل فکر می‌کند، هم آرامش‌بخش و هم مفید است. (امیلی اوستر)
  • خواندن این کتاب به معاشرت با یکی از بهترین دوستانتان می‌ماند که اتفاقاً روزنامه‌نگار فوق‌العاده‌ای نیز هست. کول کازدین از طریق داستان شخصی خود که با طنز، شهامت آسیب‌پذیر بودن و گزارش‌های دقیق همراه شده، حقایق تکان‌دهنده‌ای را در مورد همه‌گیری اختلالات غذا خوردن آشکار می‌کند. (جنیفر گری)

کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز درگیر استانداردهای زیبایی و تناسب اندام هستید و در رابطه با غذا به وسواس و نشخوار فکری مبتلا شده‌اید، این کتاب می‌تواند برایتان بسیار مفید و راهگشا باشد.

در بخشی از کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد: زنان، غذا و بحران اضطراب می‌شنویم

ناباروری موضوعی نیست که بتوانیم آن را پشت سر بگذاریم. (میشل اوباما)

در یک راهروی خلوت روی برانکارد افتاده بودم و به چراغ‌های سفید بیمارستان خیره شده بودم. در آن لحظه تصمیم گرفتم که نمی‌خواهم به این شیوه باردار شوم. فکر می‌کردم اگر بلند شوم و بروم، آیا کسی متوجه حضورم می‌شود؟ در انتظار انجام آزمایش هیستروسالپنگوگرافی بودم، یک آزمایش برای بررسی اینکه آیا لوله‌های رحم من مسدود هستند یا خیر. من قطعاً می‌دانستم که مسدود نیستند، چرا که هفته‌ی پیش به دکتر زنان توضیح داده بودم، زمانی که او این آزمایش را پیشنهاد کرد. من هیچ‌کدام از نشانه‌های مسدود شدن لوله‌های رحم مانند درد لگن یا قاعدگی‌های سنگین را تجربه نکرده بودم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
46 دقیقه
مقدمه
42 دقیقه
یک: قوانین یا شورش
45 دقیقه
دو: طلسم عشق و رژیم غذایی به همان اندازه موثر هستند
54 دقیقه
سه: تا زمانی که این کار را نکند، کار می‌کند
45 دقیقه
چهار: استاندارد مراقبت جی‌کی یکی نیست
43 دقیقه
پنج: بیشتر از چی
39 دقیقه
شش: چرا بدن به شکل مثبت احساس بهتری ندارد
46 دقیقه
هفت: بازیابی
55 دقیقه
هشت: نوآوران
54 دقیقه
نه: گوشه‌هایی که هیچ‌کس به آن‌ها نگاه نمی‌کند
48 دقیقه
ده: در این موضوع همه با هم هستیم
51 دقیقه
یازده: زمانی که دست از تلاش می‌کشید، این اتفاق می‌افتد
51 دقیقه
دوازده: خودت را رها کن
40 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد: زنان، غذا و بحران اضطراب
نویسنده
مترجمفاطمه پورجمالی
راویغزاله پورمحمد
ناشر چاپیانتشارات بله
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ ۲۰,۷۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد

برای دریافت کتاب صوتی آنچه ما را آزار می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.