معرفی و دانلود کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی

عکس جلد کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی
قیمت:
۹۳۵۰۰ ۶۵,۴۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی

کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی اثری از جوزف ای. لدو، استاد مرکز اعصاب دانشگاه نیویورک، عصب‌شناس و نویسنده‌ی نام‌آشنای این حوزه است. لدو در این کتاب درصدد است تا از طریق تشریح عملکرد آمیگدال که ناحیه‌ای از مغز است و نیز ارائه‌ی نتایج پژوهش‌ها، مطالعات و آزمایش‌هایی که در رفتار و واکنش‌های انسان‌ها و حیوانات انجام داده است، در خصوص سازوکار مغز و ارتباط آن با تجربه‌ی احساسات مختلف به کنکاش دست بزند.

درباره‌ی کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی

گستره‌ی احساسات انسانی بسیار وسیع و شگفت‌انگیز است و عواطفی از جمله شادی، عشق، غم، ترس، خشم و... را در بر می‌گیرد. هر یک از این احساسات بنا به ملاحظه‌ای در بشر ایجاد شده و تکامل پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال ترس نوعی مکانیسم دفاعی است که به انسان کمک می‌کند نسبت به خطرات آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تر برخورد کند و بتواند تهدیدات را پیش‌بینی نماید. کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی (The Emotional Brain: The Mysterious Underpinnings of Emotional Life) اثر جوزف ای. لدو (Joseph E. Ledoux) از سازوکارهای مرموز مغزی که در پسِ این احساسات قرار دارند، سخن می‌گوید.

جوزف لدو عصب‌شناس و استاد مرکز علوم اعصاب در دانشگاه نیویورک است. پژوهش‌های او در خصوص ارتباط میان مغز و احساسات توانسته به کشف این پدیده‌ی شگفت‌انگیز کمک شایانی کرده باشد چرا که تا پیش از لدو، هر آنچه روان‌شناسان درباره‌ی پیوند میان مغز و احساس می‌دانستند، همگی بر پایه‌ی حدس و گمان قرار داشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی

پژوهش‌های جوزف لدو بر آمیگدال یا بادامه، که در قسمت لیمبیک مغز قرار دارد و نقش اصلی و حیاتی را در درک، یادگیری و تنظیم احساسات ما بازی می‌کند، متمرکز است. در حقیقت ارزیابی اهمیت عاطفی محرک‌های فردی و موقعیت‌های پیچیده‌ی اجتماعی با این بخش از مغز است و در ارزیابی معنای عاطفی رویدادها عامل اصلی به شمار می‌آید.

جوزف لدو برای توصیف بیشتر اصول کلی نظریه‌ی خود، احساس ترس را تشریح می‌کند؛ احساسی ارزشمند و مهم در بشر که بقای نسل او تا اندازه‌ی زیادی به آن وابسته است. لدو توضیح می‌دهد چگونه هنگام مطالعه‌ی واکنش‌های ترس در حیوانات به ایده‌اش درباره‌ی اهمیت آمیگدال در احساسات و عواطف دست یافته است. هنگامی که حیوانی می‌ترسد، تغییراتی فیزیکی مانند افزایش ضربان قلب، فشار خون و یخ زدن را از خود نشان می‌دهد. پاسخی که حیوان به ترس می‌دهد توسط فرایندی به نام شرطی‌سازی از جانب آمیگدال تنظیم می‌شود؛ پاسخی که بنا به اقتضاء شرایط گاهی فرار کردن است و گاهی بی‎‌‌حرکت ماندن. تغییرات فیزیکی که از طرف آمیگدال بر جسم اعمال می‌شوند، حیوان -و البته انسان- را قادر می‌سازند که بسته به میزان خطر در موقعیت برای فرار، پرواز، مخفی‌شدن یا حمله آماده شود. وضعیتی مشابه را می‌توان درباره‌ی دیگر احساسات یا اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب، فوبیاها، روان‌پریشی‌ها و... هم در نظر گرفت.

کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی ثمره‌ی بیست سال فعالیت، پژوهش و آزمایش‌های تجربی و مطالعات جوزف ای. لدو است؛ اثری که او در آن تجربیات و دستاوردهای علمی خود و سایر پژوهشگران را گردآوری و ارائه کرده است. کتاب مغز عاطفی با کشف و شناسایی مناطقی از مغز که با تولید و ابراز احساسات پیوند مستقیم دارند، تاثیر قابل توجهی در روان‌شناسی و علوم اعصاب داشته است. این کتاب صوتی به همت انتشارات جیحون و در همکاری با نشر پندار تابان، با ترجمه‌ی نسیم معظمی و خوانش کامبیز خلیلی در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی

  • جوزف لدو راهنمایی فوق‌العاده برای کمک به ما در درک حد و مرز زندگی عاطفی‌مان در جایگاهش یعنی مغز است. (دانیل گلمن، نویسنده‌ی کتاب مغز و هوش عاطفی)
  • کتاب مغز عاطفی مقدمه‌ای عالی برای تاریخچه‌ی عجیب عصب‌-زیست‌شناسی احساسات و پیش‌نمایشی از آن است. (آنتونیو آر. داماسیو از نشریه‌ی Scientific American)
  • مغز عاطفی اثری جذاب و هیجان‌برانگیز است. (ریچارد رستارک، نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • کتاب مغز عاطفی اثری کاملاً قابل‌درک است و ارجاعات ادبی و موسیقایی جوزف ای. لدو نشان می‌دهد با نویسنده‌ای سروکار داریم که به‌روشنی با احساسات عاطفی خود در ارتباط است. مغز عاطفی اثری روشنگرانه و مطالعه‌ای ضروری برای هر فرد علاقه‌مند به دانش است. (ریموند جی. دولان از نشریه‌ی Nature)
  • توصیفات کتاب مغز عاطفی درخصوص مکانیسم‌های ارتباطی مغز و احساسات قابل‌ درک، واضح و قانع‌کننده است و می‌تواند به‌طورمستقیم برای درک ماهیت اضطراب، رایج‌ترین اختلال عاطفی جهان معاصر به کار برده شود. (کیت اوتلی از نشریه‌ی New Scientist)

کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

به علاقه‌مندان روان‌شناسی و علوم مغز و اعصاب و نیز تمامی افرادی که درصددند تا با شناخت مغز خود و توانایی‌ها و ظرفیت‌های شگفت‌انگیزش به زندگی شادمانه‌تر و رضایتمندانه‌تری برسند، شنیدن کتاب صوتی مغز عاطفی را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی می‌شنویم

من هیجانات را عملکردهای زیستی سیستم عصبی می‌بینم. معتقدم فهمیدن چگونگی بیان هیجانات در مغز می‌تواند به ما در درک آن‌ها کمک کند. این رویکرد به‌شدت در تضاد با رویکرد معمول‌تری است که در آن هیجانات به‌عنوان حالات روان‌شناختی، مستقل از مکانیسم‌های اساسی مغز مطالعه می‌شوند. البته که تحقیقات روان‌شناسی همواره بسیار ارزشمند بوده‌اند؛ اما رویکردی که در آن هیجانات به‌عنوان عملکرد مغز مطالعه می‌شوند بسیار قدرتمندتر است.

علم با آزمایش کار می‌کند که طبق تعریف شامل دست‌کاری برخی متغیرها و کنترل برخی دیگر است. مغز منبعی بسیار غنی از متغیرها برای دست‌کاری است. ما با مطالعه‌ی هیجانات از طریق مغز فرصت‌هایی برای کشف‌های جدید خلق می‌کنیم؛ فراتر از آنچه تنها با آزمایش‌های روان‌شناختی می‌توان به دست آورد.

علاوه بر این مطالعه‌ی نحوه‌ی کارکرد هیجانات در مغز می‌تواند به ما در انتخاب بین فرضیه‌های روان‌شناسی جایگزین کمک کند. جواب‌های ممکن زیادی برای معمای چگونگی کارکرد هیجانات وجود دارد؛ اما تنها موردی که ما واقعاً به آن اهمیت می‌دهیم، چیزی است که تکامل به‌طور تصادفی به آن دست پیدا کرده و در مغز قرار داده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
7 دقیقه
سخن ناشر
6 دقیقه
پیشگفتار
2 دقیقه
متن پشت جلد
16 دقیقه
فصل یک: چه ارتباطی به عشق پیدا می‌کند؟ - قسمت اول
19 دقیقه
فصل یک: چه ارتباطی به عشق پیدا می‌کند؟ - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل دو: روح‌های روی یخ - قسمت اول
19 دقیقه
فصل دو: روح‌های روی یخ - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل دو: روح‌های روی یخ - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل سه: خون، عرق و اشک - قسمت اول
17 دقیقه
فصل سه: خون، عرق و اشک - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل سه: خون، عرق و اشک - قسمت سوم
27 دقیقه
فصل سه: خون، عرق و اشک - قسمت چهارم
24 دقیقه
فصل چهار: جام مقدس - قسمت اول
16 دقیقه
فصل چهار: جام مقدس - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل چهار: جام مقدس - قسمت سوم
16 دقیقه
فصل چهار: جام مقدس - قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل پنج: همان‌گونه که بودیم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل پنج: همان‌گونه که بودیم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل پنج: همان‌گونه که بودیم - قسمت سوم
30 دقیقه
فصل پنج: همان‌گونه که بودیم - قسمت چهارم
28 دقیقه
فصل شش: چند درجه جدایی - قسمت اول
21 دقیقه
فصل شش: چند درجه جدایی - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل شش: چند درجه جدایی - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل شش: چند درجه جدایی - قسمت چهارم
23 دقیقه
فصل هفت: یادآوری هیجانات گذشته - قسمت اول
25 دقیقه
فصل هفت: یادآوری هیجانات گذشته - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل هفت: یادآوری هیجانات گذشته - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل هفت: یادآوری هیجانات گذشته - قسمت چهارم
24 دقیقه
فصل هفت: یادآوری هیجانات گذشته - قسمت پنجم
18 دقیقه
فصل هشت: جایی که موجودات وحشی در آن هستند - قسمت اول
19 دقیقه
فصل هشت: جایی که موجودات وحشی در آن هستند - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل هشت: جایی که موجودات وحشی در آن هستند - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل هشت: جایی که موجودات وحشی در آن هستند - قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل هشت: جایی که موجودات وحشی در آن هستند - قسمت پنجم
15 دقیقه
فصل هشت: جایی که موجودات وحشی در آن هستند - قسمت ششم
19 دقیقه
فصل نه: بار دیگر با احساسات - قسمت اول
26 دقیقه
فصل نه: بار دیگر با احساسات - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل نه: بار دیگر با احساسات - قسمت سوم
32 دقیقه
فصل نه: بار دیگر با احساسات - قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی
نویسنده
مترجمنسیم معظمی
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه صوتی
۹۳۵۰۰ ۶۵,۴۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی

برای دریافت کتاب صوتی مغز عاطفی: زیربنای مرموز زندگی هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.