معرفی و دانلود کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم

عکس جلد کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم

اثر دیگری از یکی از محبوب‌ترین نویسندگان دنیا و از جمله چهره‌های تأثیرگذار جهان به انتخاب فوربز! کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر نوشته‌ی سانجی گوپتا، راهنمایی شامل یک برنامه‌ی دوازده هفته‌ای برای داشتن مغزی فعال‌تر و پیشگیری از بروز علائم پیری مغزی است.

درباره‌ی کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر

مغز، به نوعی مهم‌ترین عضو بدن و اتاق فرمان جسم ماست. بااین‌حال، در رابطه با کارایی آن، باورهای غلطی رایج است که ما را از دسترسی به صددرصد توانایی مغز باز می‌دارد. برای مثال این‌طور فرض می‌شود که ما در زمان تولد، تعداد مشخصی نورون داریم که تا انتهای زندگیمان نه‌تنها بیشتر نمی‌شوند، بلکه با پیری و بالا رفتن سن تعدادشان کاهش پیدا می‌کند. عواملی مثل بی‌تحرکی و مصرف مواد مخدر و الکل نیز سرعت این زوال نورون‌ها را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، ما قویاً باور داریم که تمام توانایی ما در چارچوبی که ژن‌هایمان برایمان تعیین می‌کنند باقی می‌ماند و ما محکومیم آن‌طور که در کدهای ژنتیکی‌مان نوشته شده زندگی کنیم. با گذشت زمان و پیشرفت مطالعات پزشکی، این موضوع به اثبات رسیده که هر دوی این باورهای رایج، فرضیه‌های اشتباهی بیش نیستند. مغز قدرت این را دارد که فراتر از آنچه ژن‌ها برایش تعیین کرده‌اند برود و آسیب‌های مختلف را نیز در طول زمان ترمیم کند. اما همه‌ی این‌ها، تنها با وجود ذهن‌آگاهی و تلاش برای تقویت ذهن و حافظه ممکن می‌شود. این‌ها بخشی از محتوای کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر (12 Weeks to a Sharper You: A Guided Program) است.

برای پیدا کردن توصیه‌هایی که برای تقویت مغز کارآمد باشند، نیاز به صرف زمان زیادی ندارید. در حقیقت با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که پیش‌از این هزاران نفر برای تقویت مغز نقشه‌ی راه معین کرده‌اند. اما شاید پیدا کردن فردی که توصیه‌های مطمئن و امتحان‌شده ارائه کرده باشد کار ساده‌ای نباشد. در اینجا باید به پیشینه و تخصص افراد مراجعه کنیم تا صحت توصیه‌های آن‌ها را بسنجیم. سانجی گوپتا (Sanjay Gupta) یکی از کسانی است که در زمینه‌ی مراقبت از مغز، نامی آشناست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر

با بررسی سوابق او، خواهیم دید که او یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های علمی در جهان است که حوزه‌ی فعالیتش را تنها به پزشکی و جراحی مغز و اعصاب که تخصص اصلی اوست محدود نکرده. او علاوه‌بر این کار، به‌عنوان خبرنگار پزشکی شبکه‌ی سی‌ان‌ان و سی‌بی‌اس نیوز نیز شناخته می‌شود و بابت تهیه‌ی گزارش‌های مفید و تأثیرگذار، به‌ویژه در سال‌های همه‌گیری کرونا، جوایز زیادی را از آن خود کرده است. او پیش از این با کتاب «تیزذهن بمانید» توصیه‌های عملی و کاربردی فراوانی برای مراقبت و تقویت مغز ارائه کرد که البته مورد استقبال گسترده‌ی مخاطبان نیز قرار گرفت. حالا او با کتاب برای شمای تیزهوش‌تر بازگشته تا مطالب گفته‌شده را تکمیل کند و علاوه‌بر مفاهیم تئوری، یک برنامه‌ی تمرینی دوازده هفته‌ای نیز به مخاطبان ارائه کند تا بتوانند داشتن یک ذهن خلاق‌تر و هوشمندتر را برای خود تضمین کنند. در اینجا نسخه‌ی صوتی این کتاب در اختیار شما قرار گرفته.

سانجی گوپتا در کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر موضوعات مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. مثلاً اینکه مغز توانایی‌های بسیاری برای بالا بردن گنجایش و میزان یادگیری‌اش دارد که با وجود بدیهی و واضح بودن، پیش از این متوجه آن نبودیم. برای مثال در این کتاب، نویسنده به اهمیت «فراموشی» می‌پردازد تا نشان دهد که این عمل ساده و پیش‌پاافتاده که اغلب به‌عنوان یک اتفاق منفی تلقی می‌شود، چطور به اندازه‌ی خود یادگیری اهمیت دارد و یکی از مکانیزم‌های ضروری مغز محسوب می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر

نکته‌ی دیگری که گوپتا در این کتاب بر روی آن تأکید دارد این است که این برنامه‌ی تقویتی، در هر سنی که باشیم، ما را به سوی داشتن مغزی سالم‌تر و فعال‌تر سوق می‌دهد. این برنامه در قالب آموزش‌هایی دوازده هفته‌ای طراحی شده، ولی ما می‌توانیم به نسبت سرعت خودمان، طول آن را بلندتر و یا کوتاه‌تر کنیم. هر زمان که برنامه را کامل به اجرا درآوردیم و به نقطه‌ی پایانی آن رسیدیم، می‌توانیم از این واقعیت اطمینان حاصل کنیم که روند پیری مغزمان را به تعویق انداخته و آن را روشن و فعال کرده‌ایم.

کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر با تلاش مهدیه راشدی‌فر به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی امیررضا علی‌زاده بوده است. نشر صوتی رمانو و انتشارات بله، ناشرین این کتاب هستند.

کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال برنامه‌ای برای تقویت ذهن و حافظه و پیشگیری از پیری مغزتان هستید، این کتاب مناسب شماست.

در بخشی از کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم می‌شنویم

گام نخست، تعهد است. با انتخاب این کتاب، در واقع به توجه به خودتان متعهد شده‌اید. اما شاید به انگیزه‌ی بیشتری نیاز دارید. فکر کنید از این برنامه چه چیزی می‌خواهید علاوه بر یک مغز با عملکرد بهتر به دست آورید. هر گزینه‌ای را که مناسب می‌دانید را در پرسشنامه‌ی تعهد زیر علامت بزنید.

پرسشنامه‌ی تعهد:

انرژی بیشتر، بهره‌وری بیشتر، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس بیشتر، روابط عمیق‌تر، کاهش وزن، حس شادی و خوشبینی بیشتر، ظاهر جوان‌تر، رهایی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن، درد و ناراحتی کمتر، کاهش اضطراب، نگرانی و افسردگی، تاب‌آوری بیشتر در برابر استرس‌ها، خواب سالم‌تر، آمادگی جسمانی و نگاه مثبت به بدن، ایمنی قوی‌تر، احساس کنترل بیشتر بر زندگی، وقت بیشتر برای انجام کارهای دلخواه، لذت بردن بیشتر.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
60 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
64 دقیقه
بخش دوم
61 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دوم
50 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم
نویسنده
مترجممهدیه راشدی فر
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات بله
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر

سیده مهدخت هاشمی پور
۱۴۰۳/۳/۲۶
کتاب بسیار عالی، علمی و کاربردی، کاملا غیر زرد و مناسب برای افزایش کیفیت زندگی بالاخص سلامت جسمانی و مراقبت های پیشگیرانه از زوال عقلی و اختلالات شناختی و همچنین چاقی رخوت بی انگیزگی و غیره ترجمه و هم چنین صدای گوینده هم عالی و گیراست. سپاس بسیار
نیلوفر حاج علی اکبری
۱۴۰۳/۳/۲۲
کتاب خوبی بود خیلی کارآمد و پرکاربرد بود توصیه‌های مفیدی داشت و نکاتی که باید از آن آگاه میشدم. به نظرم نیاز دارم یکبار دیگر بشنوم و هفته به هفته گام به گام پیش بروم.
محمدوفایی
۱۴۰۳/۳/۲۲
مفید و کارآمد منتها باید از سنین پایین تر بکارگیری شود تا عواید آن شامل جامعه شود. چرا که، نوش دارو پس از مرگ سهراب چه سود!؟
معصومه اکرمی
۱۴۰۳/۴/۱۲
از بهترین کتابهایی بود که تا الان خوندم اگه بتونیم عمل کنیم با تشکر از همه شما عزیزان همیشه موفق باشید
س ل
۱۴۰۳/۶/۱۴
کتاب خوبیه، تموم نکردم اما به نسبت از لحاظ علمی مغز و رشد و تکامل مغز رو بررسی میکنه جالبه
غزال
۱۴۰۳/۴/۲۳
عالیه بی نظیره کامل توضیح میده در مورد طبع غذاها و سیستم بدن که چی بخوری چی نخوری کامل و جامع
Hfs Abd
۱۴۰۳/۳/۳۱
کتاب خوبیه، مطالب تکراری زیاد داره اما در کل گوش دادنش مفید هست
ابولفضل اسماعیلی
۱۴۰۳/۴/۴
به نظر من خیلی کاربردی نبود در حد اطلاعات عمومی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر

برای دریافت کتاب صوتی برای شمای تیزهوش‌تر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.