معرفی و دانلود کتاب صوتی تیزذهن بمانید

عکس جلد کتاب صوتی تیزذهن بمانید
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیزذهن بمانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیزذهن بمانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تیزذهن بمانید

سانجی گوپتا، جراح مغز و نویسنده‌ی موفق، در کتاب صوتی تیزذهن بمانید، ضمن بررسی ساختار شگفت‌انگیزترین پدیده‌ی خلقت یعنی مغز انسان، راه‌های تقویت آن و البته جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را معرفی می‌کند. گفتنی است که این کتاب، یکی از آثار پرفروش نیویورک‌تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تیزذهن بمانید

در میان گوی استخوانی‌ای که جمجمه نام دارد و در بالاترین قسمت از بدن ما قرار گرفته، حجم پرچین‌ و صورتی‌رنگی قرار دارد که به آن مغز می‌گوییم. مغز گرچه از بیرون ساختار ساده‌ای دارد، اما از درون و آن بخشی که به چشم ما قابل دیدن نیست چنان پیچیده است که قدرتمندترین کامپیوترهای جهان هم در توانایی و ظرفیت، هم‌ترازش نخواهند بود. حتی حالا در قرن بیست‌ویکم که علم پیشرفت چشمگیری داشته، باز هم بخش زیادی از کارکرد مغز برای دانشمندان ناشناخته باقی مانده است.

گرچه مغز از نظر ساختار و کارکرد شباهتی به ماهیچه‌ها ندارد، اما اغلب آن را به عضله‌ای در بدن تشبیه می‌کنند که تحت تأثیر عوامل مختلف، تضعیف یا تقویت می‌شود. دکتر سانجی گوپتا (Sanjay Gupta) در کتاب صوتی تیزذهن بمانید (Keep Sharp: Build a Better Brain at Any Age) بر آن بوده که شما را بیشتر با این توده‌ی ژلاتین‌مانند و ظریفی که کل زندگیتان را کنترل می‌کند آشنا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تیزذهن بمانید

در کتاب صوتی تیزذهن بمانید حقایقی را می‌شنوید که برای همیشه دید شما را نسبت‌به مغز و توانایی‌هایش تغییر می‌دهند. گرچه دانستن آناتومی مغز به شکل ساده، مفید و جالب توجه است، ولی این اطلاعات نمی‌توانند اثر شگفت‌انگیزی روی زندگی شما بگذارند. در عوض وقتی بفهمید که مغز قابل رشد و بزرگتر شدن است، شاید بخواهید که در انتخاب‌هایتان در زندگی تجدید نظر کنید و برنامه‌ی تمرین ذهنی را بیشتر جدی بگیرید. تا سال‌ها تصور دانشمندان این بود که انسان با تعداد مشخصی از سلول‌های مغزی به دنیا می‌آید که در طول مراحل رشد تعدادشان بیشتر نمی‌شود، و حتی با بالاتر رفتن سن، حجم زیادی از آن‌ها می‌میرند و از بین می‌روند. اما حالا با انجام تحقیقات بیشتر، مشخص شده که این مسئله اشتباه است.

انسان قدرت این را دارد که تعداد سلول‌های مغزی‌اش را با انجام کارهای خاصی، افزایش دهد و حجم مغزش را هم بزرگتر کند. پرورش مغز آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم پیری و جوانی ما، در گرو بالا رفتن سن یا شادابی صورت نیست، بلکه توانمند باقی ماندن ذهن است که تعیین می‌کند شما پیر به‌شمار می‌روید یا جوان.

طبق آنچه سانجی گوپتا در کتاب صوتی تیزذهن بمانید توضیح می‌دهد، عوامل مختلفی وجود دارند که بر توانمندی ذهن تأثیر می‌گذارند. خواب و تغذیه، دو عامل مهم ابتدایی‌اند که سلامت مغز به آن‌ها وابسته است. پس از آن، تحرک و ورزش، کنکاش و پرسشگری و برقراری ارتباط با دیگران، عواملی هستند که بر قدرت و توانایی‌های ذهنی تأثیر خواهند گذاشت.

نویسنده در این کتاب، علاوه‌بر توضیح ساختار و آناتومی و همچنین عوامل اثرگذار بر توانایی مغز، یک برنامه‌ی دوازده هفته‌ای را ارائه می‌دهد که به یک ورکشاپ کامل مغزی شباهت دارد. در طی این دوازده هفته شما با اجرای تمریناتی که در این کتاب ارائه شده، توانایی ذهنیتان را بیشتر می‌کنید و ظرفیت آن را بالاتر می‌برید. گرچه سانجی گوپتا وعده می‌دهد که در آینده و با پیشرفت علم، دیگر خبری از بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی باقی نمی‌ماند، ولی تا آن زمان، می‌توانید با انجام این تمرینات و توصیه‌ها، ردپای آلزایمر و دیگر بیماری‌های مرتبط با مغز را از زندگی خود پاک کنید.

کتاب صوتی تیزذهن بمانید کاری از نشر صوتی ماه‌آوا و انتشارات نسل نواندیش است. این کتاب را با صدای امیر فرحان‌نیا و ترجمه‌ی مریم نفیسی راد می‌شنوید.

افتخارات کتاب تیزذهن بمانید

  • عنوان پرفروش نیویورک تایمز
  • اثر منتخب ویراستاران آمازون در دسته‌ی بهترین کتاب غیرداستانی

نکوداشت‌های کتاب تیزذهن بمانید

  • این همان کتابی است که همه‌ی ما، از جمله پیر و جوان، به آن نیاز داریم. (والتر آیزاکسون)
  • ای کاش زمانی که از پدرِ مبتلا به آلزایمرم نگهداری می‌کردم به این کتاب دسترسی داشتم . (ماریا شرایور)
  • این اثر ذهنیت شما را درباره‌ی مغز، شیوه‌ی کارکرد آن و نحوه‌ی رسیدن به حداکثر پتانسیل ذهنی عوض می‌کند. (دکتر دیوید بی. آگوس)
  • نویسنده‌ی این کتاب هم پیشنهادهایی برای پیشگیری از زوال عقل به شما ارائه می‌کند، هم نحوه‌ی بالا بردن ظرفیت مغز را به شما یاد می‌دهد. (Daily Express)

کتاب تیزذهن بمانید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه، علی‌الخصوص کسانی که در سنین میان‌سالی و پیری قرار دارند پیشنهاد می‌کنیم تا با انجام تمرین‌ها و توصیه‌های آن، به ذهنی سالم‌تر و توانمندتر دسترسی یابند.

در بخشی از کتاب صوتی تیزذهن بمانید می‌شنویم

وقتی در دنیای خبرنگاری شروع به کار کردم، فکر می‌کردم کارم گزارش سیاست‌گذاری سلامت و مسیر نظام‌های سلامتمان خواهد بود. این همان کاری است که در کاخ سفید انجام داده بودم و اساس بیشتر نوشته‌هایم را در اوایل دوران حرفه‌ای‌ام تشکیل داده بود. من برای زندگی‌ام خیلی برنامه‌ریزی کرده‌ام، اما لحظات کلیدی زندگی‌ام ناگهان و کاملاً غیرمنتظره اتفاق افتاده‌اند. در آگوست سال 2001 کارم را در سی‌ان‌ان آغاز کردم و سه هفته پس از آن، حمله‌ی فاجعه‌آمیز یازدهم سپتامبر رخ داد. من تنها پزشک مشغول در یک شبکه‌ی خبری بین‌المللی در زمان وقوع این بحران بودم. کمی پس از آن، درگیری‌های افغانستان، حملات سیاه‌زخم و جنگ عراق را پوشش دادم. این یک تغییر ناگهانی حرفه‌ای و شخصی بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
79 دقیقه
مقدمه
29 دقیقه
قسمت یک
31 دقیقه
قسمت دو
35 دقیقه
قسمت سه
45 دقیقه
قسمت چهار
47 دقیقه
قسمت پنج
55 دقیقه
قسمت شش
45 دقیقه
قسمت هفت
35 دقیقه
قسمت هشت
41 دقیقه
قسمت نه
46 دقیقه
قسمت ده
42 دقیقه
قسمت یازده
27 دقیقه
قسمت دوازده
36 دقیقه
قسمت سیزده
46 دقیقه
قسمت چهارده
53 دقیقه
قسمت پانزده
34 دقیقه
قسمت شانزده
40 دقیقه
قسمت هفده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تیزذهن بمانید
نویسنده
مترجممریم نفیسی راد
راویامیر فرحان نیا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تیزذهن بمانید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تیزذهن بمانید

برای دریافت کتاب صوتی تیزذهن بمانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.