معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی شبیه باد است: کودکان و مفهوم زندگی

عکس جلد کتاب صوتی زندگی شبیه باد است: کودکان و مفهوم زندگی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی شبیه باد است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی شبیه باد است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی شبیه باد است: کودکان و مفهوم زندگی

کتاب صوتی زندگی شبیه باد است کتابی آموزنده درباره‌ی مرگ است که به قلم شونا آینز نوشته شده و با زبانی ساده و صمیمی مفهوم زندگی، مرگ و عواطفی که از دست دادن عزیزان با خود به همراه دارد را برای کودکان توضیح می‌دهد. این کتاب مثل یک دوست مهربان از مرگ می‌گوید و کودکان را برای مواجهه با آن آماده می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی شبیه باد است

کتاب صوتی زندگی شبیه باد است (Life is Like the Wind) به قلم شونا آینز (Shona Innes) مفهوم زندگی، جان و مرگ را برای کودکان شرح می‌دهد و از احساسات آدم‌ها بعد از فقدان عزیزان می‌گوید. نویسنده از استعاره‌ی باد استفاده کرده است تا زندگی و جاری بودن آن را نشان دهد و به کودکان در پذیرش این مسئله یاری برساند.

وقتی کسی از دنیا می‌رود، سخت می‌توان این مسئله را به کودکی توضیح داد. برای آن‌ها مرگ و غیبت عزیزان امری غیرقابل فهم است و قبول اینکه دیگر آن عزیز از دست رفته را نمی‌بینند، بسیار دشوار و دور از ذهن کودکانه‌ی آن‌ها به نظر می‌رسد، اما شاید بتوان با زبانی نزدیک به ذهنیت آن‌ها مرگ را برایشان توضیح داد. کتاب صوتی زندگی شبیه باد است به همین مسئله می‌پردازد. این کتاب زندگی را به یک باد تشبیه می‌کند که با وجود نامرئی بودن جریان دارد. وقتی باد نمی‌وزد، یعنی به جای دیگری رفته است و اینجا همه‌چیز ثابت می‌ماند. وقتی زندگی تمام می شود، مثل نوزیدن باد است. دیگر همه‌چیز ثابت می‌ماند و عزیز از دست رفته به جای دیگری، به بهشت می رود. اما احساسات ناراحت کننده‌ای در وجود بازماندگان باقی می‌ماند که برای بچه‌ها ناشناخته است و آشنایی با این عواطف، می‌تواند آن‌ها را برای مواجهه با آن آماده کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی شبیه باد است

کتاب صوتی زندگی شبیه باد است را احمد تصویری به فارسی ترجمه کرده است و انتشارات مهرسا نسخه‌ی متنی و صوتی آن را ذیل مجموعه چی شبیه چیه به انتشار رسانده است. شما آن را با صدای رضا شجاعی می‌شنوید.

مجموعه چی شبیه چیه

مجموعه چی شبیه چیه (The Big Hug Collection) یک مجموعه‌ی ده جلدی از کتاب‌های آموزنده است که به قلم شونا آینز و برای کودکان نوشته شده است. کتاب‌های این مجموعه، از مفاهیم مختلف می‌گوید و با زبانی لطیف، به مشکلات و مسائل عاطفی کودکان می‌پردازد و بستری می‌سازد برای اینکه والدین و مربیان بتوانند به راحتی مفاهیم عمیق را با بچه‌ها به بحث بگذارند. شونا آینز سال‌ها به عنوان روانشناس بالینی با تخصص کودکان به کودکانی که در شرایط سخت زندگی کرده و یا آسیب دیده‌اند، یاری می‌رساند؛ بنابراین می‌توان گفت که به خوبی با مشکلات بچه‌های مختلف آشنایی دارد و تا اعماق احساسات آن‌ها را می‌شناسد. کتاب خانواده شبیه کیک است، کتاب عشق شبیه درخت است و کتاب دوستی شبیه الاکلنگ است از جمله عناوین این مجموعه هستند که در سایت کتابراه نیز به انتشار رسیده‌اند. مجموعه‌ی حاضر را احمد تصویری به فارسی برگردانده و انتشارات مهرسا در دو نسخه‌ی متنی و صوتی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب زندگی شبیه باد است

  • آموزش مرگ به کودکان کار سختی است. کتاب حاضر می‌تواند در این زمینه یاری‌رسان باشد. مواجهه با اندوه از دست دادن عزیزان و گرامیداشت یاد آن‌ها به شیوه‌ی درستی برای کودکان تدارک دیده شده است. (Catholic Library World)
  • متنی زیبا و لطیف که رمزآلود بودن مرگ را نشان می‌دهد. شونا آینز آن را به روشی بیان می‌کند که برای کودکان قابل درک باشد و موضوع مرگ را بدل به جزئی طبیعی از زندگی می‌کند. (smart books for smart kids)

کتاب صوتی زندگی شبیه باد است برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای کودکان 3 تا 8 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی شبیه باد است: کودکان و مفهوم زندگی می‌شنویم

زندگی چیز بامزه و ارزشمندیه. تا وقتی که بدنمون کار می‌کنه، پر از زندگیه. جان رو نمی‌شه با چشم دید، اما خوب می‌دونیم که درست یه جایی توی بدنمونه. وقتی که جان داریم، راه می‌ریم، احساس می‌کنیم و به دیگرانم محبت می‌کنیم.

زندگی شبیه باده. با اینکه نمی‌شه باد رو دید، اما می‌دونیم یه جایی همین دور و وراست. باد برگ‌ها رو می‌رقصونه و بادبادکا رو تا سقف آسمون بالا می‌بره. وقتی باد نمی‌وزه، همه چیز سرجاش می‌مونه، از چرخیدن و تاب خوردن و اینور اونور رفتن خبری نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
زندگی شبیه باد است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی شبیه باد است: کودکان و مفهوم زندگی
نویسنده
مترجماحمد تصویری
راویرضا شجاعی
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی شبیه باد است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی شبیه باد است

برای دریافت کتاب صوتی زندگی شبیه باد است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.