معرفی و دانلود کتاب تو فقط شبیه خودت هستی: کودکان و پذیرش خویشتن

عکس جلد کتاب تو فقط شبیه خودت هستی: کودکان و پذیرش خویشتن
قیمت:
۲۴۵۰۰ ۱۲,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی: کودکان و پذیرش خویشتن

می‌دانستی از تو فقط یک نسخه در کل دنیا وجود دارد؟ کتاب تو فقط شبیه خودت هستی، اثر راه‌یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده و کتابی برای مرور کردن شگفتی‌های درون توست. شونا آینز روان‌شناس بالینی و نویسنده‌ی دنیای کودکان، این کتاب را به رشته‌ی تحریر درآورده تا خوانندگان کوچک خود را با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردشان آشناتر کند و درس خوددوستی و پذیرش خود را با زبانی ساده و دل‌نشین به آن‌ها بیاموزد.

درباره‌‌ی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی

هر آدمی در دنیا، خصوصیات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد؛ بعضی از این ویژگی‌ها در ظاهر نمایان‌اند و برخی دیگر درونی هستند. اما نکته‌ی مهمی که شونا آینز (Shona Innes) نویسنده‌ی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی (You Are Like You) به ما یادآوری می‌کند آن است که باوجود تمام خصوصیات ظاهری و درونی، تک‌تک ما انسان‌هایی دوست‌داشتنی و ارزشمند هستیم.

نویسنده‌ی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی، از روان‌شناسان بالینی پرسابقه است و سال‌های زیادی‌ست که با کودکان مختلف سروکار داشته و با آن‌ها گفت‌وگو کرده. گاهی حتی کودکانی که با چالش و مشکلات جدی‌تری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به سراغ شونا آینز می‌آیند تا از او راهنمایی بگیرند. بنابراین نویسنده‌ی خوش‌ذوق همچنین تصمیم گرفته تا با نوشتن این کتاب به کودکان بیشتری در سرتاسر دنیا کمک کند. تصویر‌سازی‌های دیدنی ایریس آگوچ (Irisz Agocs) نیز در این کتاب همراه کودکان می‌شوند تا کتاب تو فقط شبیه خودت هستی، یک اثر آموزشی فوق‌العاده برای آشنا کردن آن‌ها با مفهوم «خود» و مرور ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و توانمندی‌های مخصوص آن‌ها باشد.

نویسنده‌ می‌آموزد که هر انسانی در دنیا لایق دوست‌ داشته شدن است و هر‌ شخص نیز باید این عشق را به خود یادآوری و ابراز کند. ممکن است هرکدام از ما چند ویژگی محبوب داشته باشیم و برخی ویژگی‌های خود را به دیگری ترجیح دهیم. اما نویسنده‌ی کتاب تو فقط شبیه خودت هستی، به ما یادآوری می‌کند که مجموعه‌ی این ویژگی‌ها هستند که ما را به شخصی یکتا و بی‌مانند تبدیل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب تو فقط شبیه خودت هستی

پذیرش خویشتن و اعتماد‌به‌نفس از مهم‌ترین موضوعات آموزشی در سال‌های ابتدایی زندگی‌ست. تمامی کودکان با قرار گرفتن در کنار گروه هم‌سن‌وسالان شروع به کشف ابعاد تازه‌ای درباره‌ی خود می‌کنند و در راه خودشناسی قدم برمی‌دارند. شونا آینز با سابقه‌ی ویژه‌ای که در کار با گروه سنی کودکان دارد، با معضلات و مشکلات پرتکراری که کودکان در مسیر شناخت خود با آن مواجه می‌شوند آشناست. او در کتاب تو فقط شبیه خودت هستی سعی داشته تا با زبانی کودکانه و دل‌نشین و البته با دیدگاهی اصولی، موانع و مشکلاتی مثل کمبود اعتماد‌به‌نفس را از مسیر فکری کودکان کنار بزند و قدم مفیدی برای آشنایی کودکان با استعداد‌ها و توانمندی‌های بی‌نظیرشان بردارد.

این کتاب در سال 2016 به انتشار درآمده است و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات مهرسا و ترجمه‌ی احمد تصویری به دست شما می‌رسد. گفتنی‌ست که کتاب تو فقط شبیه خود هستی از آثار آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است.

درباره‌ی مجموعه کتاب چی شبیه چیه

مجموعه‌ی چی شبیه چیه (The Big Hug Collection) مجموعه‌ای ده جلدی از کتاب‌های داستانی آموزنده است که به قلم شونا آینز برای کودکان نوشته شده است. کتاب‌های این مجموعه، داستان حیوانات دوست داشتنی مختلف را می‌گوید و با زبانی لطیف، به مشکلات و مسائل عاطفی کودکان می‌پردازد و بستری می‌سازد برای اینکه والدین و مربیان بتوانند به راحتی مفاهیم عمیق را با بچه‌ها به بحث بگذارند. شونا آینز سال‌ها به‌عنوان روانشناس بالینی با تخصص کودکان به کودکانی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند یاری می‌رساند. بنابراین به خوبی با مشکلات بچه‌های مختلف آشنایی دارد و تا اعماق احساسات آن‌ها را می‌شناسد. مجموعه‌ی حاضر را احمد تصویری به فارسی برگردانده و انتشارات مهرسا روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

کتاب تو فقط شبیه به خودت هستی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 3 تا 8 ساله با خواندن این کتاب آموزنده، به حقایق جذاب و شگفت‌انگیزی درباره‌ی خود پی می‌برند. این کتاب همچنین یک گزینه‌ی خوب برای گذراندن ساعت مفید پدر و مادر‌ها با فرزندان است.

در بخشی از کتاب تو فقط شبیه خودت هستی: کودکان و پذیرش خویشتن می‌خوانیم

بعضی از دوستانت ممکن است خیالی باشند و بعضی‌های دیگر وقعی. شاید دوست شدن با بعضی از آن‌ها خیلی سخت باشد و با بعضی‌های دیگر خیلی راحت.
این‌که چطور با دیگران کنار می‌آیی، تو را ویژه و منحصربه‌فرد می‌کند.
اما بعضی‌وقت‌ها ممکن است خودت را دوست نداشته باشی.
گاهی هم ممکن است یکی از دوستانت تو را ناراحت کند. شاید حتی بعضی از آن‌ها تو را به بازی راه ندهند یا رازشان را به تو نگویند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تو فقط شبیه خودت هستی: کودکان و پذیرش خویشتن
نویسنده
مترجماحمد تصویری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-98594-8-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۴۵۰۰ ۱۲,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تو فقط شبیه خودت هستی

نیلوفر پیروز
۱۴۰۳/۶/۱۰
سلام
من مسئول پژوهش و خلاقیت در دبستان تمام هوشمند خدیجه کبری (س) هستم، کتاب‌هایی از این دست که انتشارات مهرسا خیلی هم داره فوق العاده هستن در پرورش شخصیت و ذهن بچه ها. عالی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تو فقط شبیه خودت هستی

برای دریافت کتاب تو فقط شبیه خودت هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.