معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس

عکس جلد کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس

کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس نوشته‌ی لیزبت کیسر به زندگی‌نامه‌ی این فعال اجتماعی مشهور می‌پردازد. برخی از هنرمندان و نوابغ کارهایی انجام داده‌اند که دنیای بعد از خود را تغییر داده است، مثل رزا پارکس که در آلابامای آمریکا زندگی می‌کرد و اتفاقات زندگی او به تبعیض نژادی در آمریکا پایان داد.

درباره‌ی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس

لیزبت کیسر (Lisbeth Kaiser) در کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس (Rosa Parks (Little People, Big Dreams)) به این زن مشهور پرداخته است که او را قهرمان سیاهان آمریکا می‌دانند؛ اما او خودش را یک انسان عادی می‌دانست که باید علیه قوانین اشتباه مبارزه کند. حتماً در فیلم‌های مختلف هالیوودی دیده‌اید که تا همین چند دهه‌ی پیش سیاهان مانند انسان‌های اضافه در آمریکا زندگی می‌کردند، حتی در قرن نوزدهم به‌عنوان برده بودند.

حتماً سخنرانی مشهور رویایی دارم از مارتین لوتر کینگ را شنیده‌اید. یک سخنرانی تاریخی که توانست در بین رنگین‌پوستان تبدیل به یک مانیفست از تغییر شود. بیانیه‌ای که زندگی میلیون‌ها انسان سیاه‌پوست را دگرگون کرد. او تنها نبود؛ زیرا زنانی مثل رزا پارکس به او کمک کردند.

در پی بازداشت رزا پارکس، زن رنگین‌پوستی که با بلند نشدن از روی صندلی یک اتوبوس عادی برای یک زن سفیدپوست، بازداشت شد، مارتین لوتر کینگ که یک وکیل جویای نام بود توانست رهبری جنبش تحریم سیاهپوستان را برعهده بگیرد و به‌عنوان یک فعال مبارزه با تبعیض نژادی در سرتاسر آمریکا مشهور شود. او در مبارزه علیه نژادپرستی از تعالیم حضرت مسیح (ع)، آبراهام لینکلن، مهاتما گاندی و دیگر افراد صلح‌طلب پیروی کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس

رزا پارکس را در 42 سالگی از اتوبوس پیاده کردند و به زندان بردند. فکر می‌کنید این زن را به‌خاطر چه اشتباهی زندانی کردند؟ اینکه او حاضر نشده بود در اتوبوس سرپا بایستد و جای خودش را به یک سفیدپوست موبور بدهد. این اتفاق عجیب باعث جنجال در جامعه‌ی آمریکایی شد. رزا پارکس با مقاومت مدنی و مبارزات بدون خشونت خود توانست قوانین ضد انسانی را در آمریکایی که خود را جهان اول می‌دانست، تغییر دهد.

رزا پارکس مانند گاندی و ماندلا راهی جدید در جلوی پای انسان‌های مدرن قرار داد: 1. می‌توانید مانند ارنستو چه‌گوارا اسلحه به دست بگیرید و یک تروریست شوید یا 2. می‌توانید مانند رزا پارکس با مبارزه‌ی مدنی و بدون خشونت، قوانین عقب‌مانده و ضد بشری را تغییر دهید.

ماجرای اصلی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس نوشته‌ی لیزبت کیسر از این قرار است که روزی راننده‌ی یک اتوبوس به رزا پارکس می‌گوید که از روی صندلی‌ای که روی آن نشسته بلند شود تا یک سفیدپوست روی آن بنشیند. رزا در برابر این اقدام مقاومت می‌کند؛ اما پلیس به بهانه‌ی قانون اساسی، رزا را بازداشت و علیه او اعلام جرم می‌کند. سیاهان توانستند از این موقعیت استفاده کنند و پس از یک سال قانون اعمال تبعیض در اتوبوس را لغو کنند.

گویندگی کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس نوشته‌ی لیزبت کیسر و ترجمه‌ی زهره زاهدی را فرزانه فائزی انجام داده که از سوی انتشارات سپاس منتشر شده و توسط نشر صوتی جیحون تبدیل به کتاب صوتی شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی زنان کوچک، رویاهای بزرگ

یکی از شیوه‌های آموزش و یادگیری در زندگی مدرن آشنایی با افراد مهم و تأثیرگذار است که دنیا را تغییر دادند. این امر، برای کودکان از اهمیت والایی برخوردار است و می‌تواند آن‌ها را از نظر فکری برای انجام بهترین کارها در زندگی‌شان آماده کند. مجموعه‌ی زنان کوچک، رویاهای بزرگ (Little People Big Dreams) با انتشار کتاب‌های ساده و بسیار جذاب از زندگی زنان بزرگ دنیا تلاش کرده است که کودکان را برای چنین کارهایی آماده کند. شما می‌توانید در کنار کتاب صوتی رزا پارکس، به کتاب‌های دیگر این مجموعه مثل «فریدا کالوا»، «کوکو شنل» و «آملیا ارهارت» نیز مراجعه کنید.

کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 5 تا 8 سال که می‌خواهند با واقعیت‌ها و تاریخ جهان بیشتر آشنا شوند به‌ویژه برای آشنایی با زنان بزرگی که تاریخ را تغییر دادند، مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس می‌شنویم

رزا پارکس که نوه‌ی دو برده‌ی سابق بود در کنار مادر، برادر و پدربزرگ و مادربزرگش در مزرعه‌ی کوچکی در خارج از مونت‌گومری آلاباما بزرگ شد جایی که به خاطر رنگ پوستش با آزارها و بدرفتاری‌های زیادی مواجه شد. او مدام با شجاعت و متانت مقاومت می‌کرد. تا پیش از ازدواج با ریموند پارکس از عمل‌گرایی چیزی نمی‌دانست. در سن 30 سالگی رهبر انجمن ملی پیشبرد رنگین‌پوستان در شد و برای پدایان دادن به نابرابری دست به کار شد. در 42 سالگی رزا را به جرم اینکه نخواسته بود صندلی‌اش را به یک سفیدپوست بدهد از اتوبوس پیاده کردند و به زندان بردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
8 دقیقه
رزا پارکس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس

برای دریافت کتاب صوتی زنان کوچک، رویاهای بزرگ: رزا پارکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.