معرفی و دانلود کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ: علم تجربه‌ی نزدیک مرگ

عکس جلد کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ: علم تجربه‌ی نزدیک مرگ
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ: علم تجربه‌ی نزدیک مرگ

کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ اثر جفری لانگ و پل پری بر اساس یک دهه تحقیق بر روی تجربه‌ی نزدیک به مرگ انسان‌های مختلف از نژادها و ملیت‌های گوناگون تدوین شده است. در این کتاب خواندنی مولفان با طبقه‌بندی عناصر تکرارشونده در تجربیات گردآوری‌شده در بنیاد تحقیقاتی تجربه‌ی نزدیک به مرگ، تلاش کرده‌اند تا به پرسش ازلی ابدی بشر که «آیا پس از مرگ زندگی‌ای وجود دارد؟» با اتکا به علم جواب مثبت بدهند. گفتنی‌ست این کتاب در دسته‌ی آثار پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

شاید یکی از معروف‌ترین اظهارنظرها در فرهنگ ما درباره‌ی مرگ، استقبالی باشد که مولانا از این پدیده می‌کند: «مرگ اگر مرد است، گو نزد من آ/ تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ/ من از او جانی ستانم جاودان/ او ز من دلقی ستاند رنگ رنگ». بر این اساس، چنین فرهنگی ناخودآگاه جمعی ما را حتی پیش از آنکه به دنیا بیاییم متقاعد کرده که به‌یقین زندگی پس از مرگ وجود دارد. اما چه می‌شود اگر فارغ از تمام بندهای دینی و عرفانی بخواهیم در رد یا پذیرش این مفاهیم بازنگری کنیم؟! در این مرحله چه چیز به کمک ما خواهد آمد جز علم؟! خبر خوب این است که کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ (Evidence of the Afterlife: The Science of Near-Death Experiences) اثری از جفری لانگ (Jeffrey Long) و پل پری (Paul Perry) با اتکا به یک دهه تحقیق موشکافانه و علمی در این زمینه کار اندیشیدن را برای مخاطبان در سرتاسر دنیا آسان‌تر کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

منتقدان همواره جفری لانگ را برای کار بر روی چنین موضوع چالش‌برانگیزی تحسین کرده‌اند. او که کتاب‌های دیگری را ، همچون «خدا و زندگی پس از مرگ» نیز در این زمینه به رشته‌ی تحریر در آورده است، در این کتاب به سراغ تجربیات انسان‌ها از نژادها و فرهنگ‌های مختلف رفته است. او در میان همه‌ی تجربه‌های گردآوری‌شده، دوازده عنصر را اعم از «ورود به، یا عبور از یک تونل»، «مواجهه با یک نور درخشان و اسرارآمیز»، «مواجهه با سایر موجودات، اعم از موجودات روحانی یا دوستان و خویشاوندان درگذشته»، «احساس تغییر زمان یا فضا»، «مرور زندگی حاضر» و «مواجهه با قلمروهای غیراین‌جهانی (ملکوتی)» شناسایی می کند. او براساس همین عناصر و تجربیات طبقه‌بندی‌شده توانسته است که نه گزاره را در اثبات زندگی پس از مرگ تدوین کند. در هر اثبات، که یک فصل از کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ را به خود اختصاص داده، او از دل تجربیات تجربه‌گران جزییاتی را بیرون می‌کشد که شکاکان بتوانند پاسخ همه‌ی سوالات خود را در خلال خواندن این جزییات دریافت کنند.

نکته‌ی جالب‌تر درباره‌ی کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ این است که کاربران شبکه‌های مجازی که تجربیات مشابه داشته‌اند همواره مهر تاییدی بر یافته‌های جفری لانگ و پل پری می‌زنند. این نشان می‌دهد احترام دکتر جفری لانگ به علم و تلاش او برای رعایت جانب انصاف، اثر او را به کتابی خواندنی و ماندگار تبدیل کرده است. برگردان این کتاب به فارسی حاصل تلاش زهره زاهدی است که با حمایت نشر پندار تابان به مخاطب عرضه شده است.

نکوداشت‌های کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

  • جفری لانگ و پل پری یک کار استثنایی در روشن کردن مسیر مطالعات کنونی پیرامون تجربیات نزدیک به مرگ انجام داده‌اند. اثر دکتر لانگ ما را به‌سوی نگاهی نزدیک‌تر به راه‌حل‌های منطقی نسبت به معمای زندگی پس از مرگ رهنمون می‌سازد. (دکتر ریموند مودی، مولف کتاب زندگی پس از زندگی)
  • این کتاب مهم درباره‌ی تجربه‌ی نزدیک به مرگ شواهد متقنی فراهم می‌کند، مبنی بر اینکه ذهن و خودآگاه نمی‌توانند تنها به فعالیت‌های مغزی تقلیل داده شوند. (دکتر ماریو برگارد، نوروساینتیست)
  • اگر کسی از شما درباره‌ی شواهدی دال بر وجود زندگی پس از مرگ پرسید، او را به کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ ارجاع دهید. دکتر لانگ و پل پری از اعتقاد فراتر رفته‌اند و با سلاح علم به موضوع نگریسته‌اند. آن‌ها شواهدی طبقه‌بندی‌شده و قابل‌استناد به ما ارائه می‌کنند: بله، حتما زندگی‌ای پس از مرگ وجود دارد. (دانیون و کاترین برینکلی)
  • آیا پس از مرگ زندگی‌ای هست؟... دکتر جفری لانگ، آنکولوژیست، چنین می‌گوید که اگر شما نگاهی به شواهد علمی بیندازید، جواب این سوال بدون تردید «بله» است. او با تکیه بر یک دهه تحقیق بر تجربیات نزدیک به مرگ چنین نتیجه‌گیری بحث‌برانگیزی را مطرح می‌کند (تایم)

کتاب رهایی از دام نگرانی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به‌دنبال شواهد علمی برای اثبات یا رد زندگی پس از مرگ می‌گردند، از کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ بهره خواهند برد و آن را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ: علم تجربه‌ی نزدیک مرگ می‌خوانیم

من مردی علمی هستم و در نتیجه گزارش‌های «بنیاد» را به شیوه‌ی علمی بررسی می‌کنم. در «بنیاد» ما همه‌ی عناصر را در تجارب نزدیک مرگ بیش از هزار نفر نظرسنجی کردیم و انسجام میان گزارش‌ها را آزمایش کردیم. در نتیجه‌گیری از این گزارش‌ها، از یک اصل اساسی علمی تبعیت کردیم: «آنچه واقعیت دارد، پیوسته میان بسیاری مشاهدات مختلف دیده می‌شود».

نتایج تحقیقات بنیاد، به‌وضوح پیوستگی قابل ملاحظه‌ای را میان موارد مورد تحقیق تجارب نزدیک مرگ نشان می‌دهد. این تحقیقات نشان داد آنچه افراد طی تجارب نزدیک مرگ درباره‌ی خدا، محبت، عوالم بعد از زندگی، دلیل حضورمان روی زمین، سختی‌های زمینی، بخشش و بسیاری مفاهیم دیگر دریافته‌اند، به‌طرز شوکه‌کننده‌ای در میان همه‌ی فرهنگ‌ها، نژادها و طرز فکرها، یکسان است. همچنین این دریافت‌ها عموماً همانی نبودند که از اعتقادات اجتماعی، تعالیم مذهبی، یا هر دانش زمینی دیگری که پیش از آن در زندگی تجربه‌گر نزدیک مرگ وجود داشته‌اند، برآمده باشند.

در جهانی که طاعون‌زده‌ی رنج و پریشانی روح است، این خبر بسیار خوشی است. چنین تجارب قوی و مشترکی می‌تواند بر بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی‌ای که بشر با آنها مواجه است، از‌جمله مصرف الکل و مواد مخدر، افسردگی، اضطراب، خشونت گروهی، منازعات مذهبی، نژادپرستی و غیره تأثیر عظیم بگذارد. از آنجایی که تجارب نزدیک مرگ برای مردم سرتاسر جهان اتفاق می‌افتد، ریسمانی معنوی است که ما را به یکدیگر متصل می‌کند. تجربه‌ای مشترک که فطرت دوسویه‌ی معنوی‌مان را به یادمان می‌آورد. هیچ که نه، تحقیقات «بنیاد» در جمع‌آوری اطلاعاتی مشارکت می‌کند که ادراک ما را از این پیوند معنوی تقویت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. اولین مواجهه‌ها
2. سفر به سوی ادراک
3. اثبات شماره 1: مرگ واضح و شفاف
4. اثبات شماره 2: خروج از جسم
5. اثبات شماره 3: نابینا
6. اثبات شماره 4: هوشیاری ناممکن
7. اثبات شماره‌ 5: بازپخش (بازنوازی) کامل
8. اثبات شماره 6: تجدید دیدار با خانواده
9. اثبات شماره 7: از دهان نوزادان
10. اثبات شماره 8: همسانی جهانی
11. اثبات شماره 9: زندگی‌های تغییریافته
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ: علم تجربه‌ی نزدیک مرگ
نویسنده،
مترجمزهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-600-8593-15-7
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ

برای دریافت کتاب شواهدی بر زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.