معرفی و دانلود کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟

عکس جلد کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟
قیمت:
۱۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟

دیمون سنتولا در کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟ به سراغ بررسی مکانیزم تغییر، در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره رفته تا توضیح دهد که چه عواملی در موفقیت یک تغییر تأثیرگذارند و اساساً انسان بر حسب چه سازوکاری به تغییر تن می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟

در سال‌های همه‌گیری کرونا، چه عاملی باعث شد تا هشت میلیارد نفر در سرتاسر جهان به تغییرات سخت‌گیرانه‌ای که از بابت محافظت و پیشگیری در برابر بیماری اعلام شده بود تن دهند؟ چه چیزی باعث شد تا با شروع جنگ جهانی اول، دو میلیون نفر در اقدامی دیوانه‌وار برای شروع جنگ به‌صورت داوطلب ثبت نام کنند؟ علت محبوبیت و گستردگی جنبش‌هایی نظیر «بهار عربی» و «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» چه بود؟ چرا پلتفرمی نظیر توییتر با اقبال عمومی مواجه شد، درحالی‌که پلتفرم دیگری با همان کارایی، یعنی گوگل‌پلاس، شکست سختی خورد و مخاطب چندانی به دست نیاورد؟

تغییر یکی از چیزهایی است که انسان همیشه در برابرش نوعی مقاوت ذاتی دارد. خروج از نقطه‌ی امن و شناخته‌شده‌یمان برای ورود به موقعیتی جدید و ناشناخته کار آسانی نیست؛ برای همین اغلب انسان‌ها در مواجهه با تغییر، راه‌هایی به جز پذیرش آن را ترجیح می‌دهند. اما در تاریخ، استثناهایی وجود دارد که درستی آنچه گفته شد را زیر سوال می‌برد. در وقایعی چون بهار عربی که یک انقلاب سیاسی بود، تغییر بیشتر از همیشه امری هزینه‌بر و سخت به نظر می‌رسید، اما مردم تصمیم گرفتند تا با جان و دل از آن حمایت کنند و بخشی از آن شوند. ولی چرا؟

دیمون سنتلا (Damon Centol)، پژوهشگر علم جدید شبکه‌سازی، یکی از افرادی است که بر روی موضوع تغییر و مکانیزم‌های آن تحقیق می‌کند. کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود (Change: How to Make Big Things Happen) نوشته‌ی همین پژوهشگر، اثری است که سازوکار تغییر را به روشنی توضیح می‌دهد. با درک این مفهوم، می‌توانید به شکلی آگاهانه در رابطه با داخل شدن یا نشدن به تغییرات مختلف تصمیم بگیرید و البته در جهت عملی کردن بسیاری دیگر از تغییرات نیز، تلاشی هدفمند داشته باشید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟

دیمون سنتلا در کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود توضیح می‌دهد که همراه شدن با تغییر، مانند شیوع یک ویروس نیست. این‌طور نیست که بر اساس شانس و اقبال، برخی با تغییر همراهی کنند و برخی خیر. تحقیقات این موضوع را ثابت کرده که انسان‌ها در مواجهه با تغییر، اغلب به رفتار جامعه‌ی اطراف خود نگاه می‌کنند و به قول معروف تلاش می‌کنند تا همرنگ جماعت شوند. سال‌های همه‌گیری کرونا را به یاد بیاورید؛ ترس از مرگ نمی‌تواند به‌تنهایی جمعیت کثیری را راضی کند که در جهت محافظت از خود و دیگران، ماسک بزنند و فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند. اما اگر عده‌ای این شروط را بپذیرند و دیگران نیز محبوب شدن این ایده میان بقیه را شاهد باشند، بدون شک به آن خواهند پیوست. تصمیم‌گیری برای امور مختلف، علی‌الخصوص تصمیمات سیاسی، چندان راحت و قاطعانه نیستند، ولی اگر ایده‌ای پرطرفدار شود و دیگران رشد محبوبیت آن را حس کنند، به جزئی از مسیر پیشرفت آن تبدیل می‌شوند. حتی همین امروز نیز این پدیده با محبوبیت بازی‌های مربوط به ارزهای دیجیتال در میان مردم، قابل مشاهده و تأیید است.

دیمون سنتلا در کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود توضیح می‌دهد که همراه شدن با تغییر هفت گام دارد و با عملی شدن این گام‌ها، امکان پیوستن عده‌ی بیشتری به روند تغییر فراهم می‌شود. این کتاب اثری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات آموخته است. ترجمه‌ی این اثر به عهده‌ی سعید زرگریان و گویندگی آن نیز به عهده‌ی میلاد فتوحی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟

  • اثری جذاب که فرضیات شما درباره‌ی نحوه‌ی وقوع تغییر را به چالش می‌کشد. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش)
  • توضیحاتی جالب از طرز کار تغییر و دلایل شکست آن. (Daily Mail)
  • این کتاب به شما انگیزه می‌دهد تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنید. (Next Big Idea Club)
  • متقاعدکننده. (Nature)

کتاب تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دانستن روان‌شناسی تغییرات علاقه دارید، این کتاب برایتان جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟ می‌شنویم

ونمو برنامه‌ای اجتماعی برای پرداخت (و انتقال وجه) است که به‌کمک آن، می‌توانید از حساب بانکی مجازی‌تان، دانگ خودتان را بدهید، بدهی‌هایتان را تسویه کنید و نظرهایتان را به اشتراک بگذارید. گیریم سرگرم تدوین راهبرد بازاریابی ونمواید. باید تصمیم بگیرید چه‌کسانی را دعوت کنید: گروه کوچکی از افرادِ شاغل در شرکت فناورانه‌ی نوپایی که هرکدامشان چندصد تایی آشنا دارند یا مدیرعامل برندی شناخته‌شده در کشور که ده‌هاهزار نفر با او آشنا و در ارتباط‌اند؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
پیشگفتار نویسنده
63 دقیقه
بخش یکم ـ فصل یکم: افسانه‌ی اینفلوئنسرها
52 دقیقه
فصل دوم: افسانه‌ی ویروسی شدن
50 دقیقه
فصل سوم: افسانه‌ی گیرایی
50 دقیقه
بخش دوم ـ فصل چهارم: چگونگی وقوع تغییر
27 دقیقه
فصل پنجم: نمونه هایی عملی از همه گیری های پیچیده
36 دقیقه
فصل ششم: زیرساختِ همه گیری
35 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
56 دقیقه
فصل هفتم: اصلِ سنخیت
47 دقیقه
بخش سوم ـ فصل هشتم: در جستجوی هنجار جدید
59 دقیقه
فصل نهم: ویتگنشتاین و «#من_هم»
44 دقیقه
فصل دهم: نقاط کور ذهن
50 دقیقه
فصل دهم ـ قسمت دوم
64 دقیقه
بخش چهارم ـ فصل یازدهم: بهینه سازی نوآوری
42 دقیقه
فصل دوازدهم: سوگیری، باور و تمایل به تغییر
42 دقیقه
فصل دوازدهم ـ قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سیزدهم: هفت راهبرد بنیادی برای تغییر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟
نویسنده
مترجمسعید زرگریان
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟

برای دریافت کتاب صوتی تغییر: رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.