معرفی و دانلود کتاب صوتی اطلس دل: الگویی برای پیوندهای معنادار و انتقال تجربیات انسانی

عکس جلد کتاب صوتی اطلس دل: الگویی برای پیوندهای معنادار و انتقال تجربیات انسانی
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اطلس دل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اطلس دل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اطلس دل: الگویی برای پیوندهای معنادار و انتقال تجربیات انسانی

کتاب صوتی اطلس دل نقشه‌ی راهنمایی است برای سفر به دنیای درونی انسان‌ها، شناسایی ریشه‌ی احساسات مختلف و انتخاب کلمات مناسب برای بیان آن‌ها. برنه براون، نویسنده‌ی این کتاب، با تکیه بر پژوهش‌های مختلف و تجربیات شخصی خود، هر احساس را از جنبه‌های گوناگونی مورد بررسی قرار می‌دهد و به ترجمه‌ی آن کمک می‌کند. گفتنی است که این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی اطلس دل

چقدر با احساساتتان آشنایی دارید؟ ‌آیا تا به حال پیش آمده که نتوانید آن‌ها را از هم تفکیک کنید؟ مثلا موقع شادی فراوان، به یکباره دلشوره بگیرید، یا مثلا برآشفته شوید اما ندانید این برآشفتگی نشانه‌ی خشم است یا اضطراب. توانایی شناسایی احساسات مهارتی است که اکثر آدم‌ها آن را در طول زندگی یاد نمی‌گیرند. علاوه بر شناسایی، ترجمه‌ی احساسات به کلماتی که نزدیک‌ترین منظور را برساند، کار بسیار دشواری است و کسب آگاهی و نوعی سواد عاطفی عمیق را می‌طلبد. شناسایی، تفکیک‌گذاری میان احساسات مختلف و طریقه‌ی صحیح ابراز آن‌ها سهم به‌سزایی در حل مشکلات عاطفی شما دارد و می‌تواند در حل مسائل زندگی بسیار یاری‌رسان باشد. کتاب صوتی اطلس دل (Atlas of the Heart: Mapping Meaningful Connection and the Language of Human Experience) به قلم برنه بروان (Brene Brown) سخنران پرآوازه‌ی آمریکایی نوشته شده و تلاش دارد رابطه‌ی نزدیکی میان شما و احساساتتان برقرار کند و کلمات لازم برای بیانشان را در اختیار شما قرار بدهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اطلس دل

احساسات انسانی انواع مختلفی دارد و طیف وسیعی را در برمی‌گیرد که تنها در خشم، غم و شادی خلاصه نمی‌شود. کتاب صوتی اطلس دل هشتاد و هفت احساس مختلف را برای شما نام می‌برد، سپس آن‌ها را در سی و یک دسته طبقه‌بندی می‌کند و معنای روانشناختی هر کدام را شرح می‌دهد. برای مثال شاید تعجب کنید که کتاب حاضر میان بی‌حوصلگی، دلسردی، تسلیم و سرخوردگی تفکیک قائل می‌شود و در فصل سوم آن‌ها را به تفصیل بررسی می‌کند. این کتاب سیزده فصل دارد و با کمک آن می‌توانید احساساتتان را بهتر بشناسید، بر آن‌ها مسلط شوید و در نتیجه پیوند بهتری با خودتان برقرار کنید. در قدم بعدی ارتباطتان با دیگران نیز صورت شفاف‌تر و ساده‌تری به خود می‌گیرد و به معناهای جدیدتر و عمیق‌تری در زندگی اجتماعی‌تان دست پیدا می‌کنید.

هر فصل از کتاب صوتی اطلس دل شما را با خود به مکانی می‌برد که از خلال عواطف مرتبط تجربه می‌کنید. به این ترتیب نشان می‌دهد که چطور هر حسی به حس دیگر مرتبط می‌شود. برای مثال وقتی چیزها آن‌طور که به‌نظر می‌آیند نیستند، دچار حس تناقض، سرگرمی و غم و شادی توامان می‌شویم. گفتنی است که برنه براون تصورات رایج و نادرست پیرامون احساسات مختلف را نیز مطرح می‌کند و همچنین جایگاه برخی از آن‌ها در فرهنگ عامه را مشخص می‌نماید. توصیه‌های کاربردی برای برقراری روابط معنادار نیز از قلم نیفتاده است. نویسنده در ادامه‌، مجموعه مهارت‌های لازم برای ایجاد ارتباط معنادار را برمی‌شمارد و کتاب را با تمرینات در این زمینه به پایان می‌رساند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اطلس دل

برنه بروان در اثر حاضر تشریح می‌کند که مسیر زندگی‌اش چطور او را به مطالعه و تحقیق بر احساسات انسانی واداشته است. او سال‌ها بر این موضوع پژوهش کرده و در این راه از اساتید برجسته‌ای نیز یاری جسته است. سپس حاصل سال‌ها مطالعه و تجربه را، با همکاری گروه‌های پژوهشی مختلف، در این کتاب گردآوری کرده و یک نقشه‌راه واقعی برای مواجهه با احساسات درونی ارائه داده که با استقبال فراوانی رو به رو شده است.

کتاب صوتی اطلس در سال 2021 به انتشار رسیده و نسخه‌ی فارسی آن تحت عناوین مختلف و توسط ناشران متفاوت چاپ شده است. نسخه‌ی حاضر توسط زهرا جیرانی به فارسی برگردانده شده و یهدا امیری آن را برای شما خوانده است. این نسخه با همکاری انتشارات محراب دانش و نشر صوتی رمانو در اختیار شما قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اطلس دل

  • پرفروش‌ترین کتاب USA Today
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب غیرداستانی در سال 2022
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون ذیل عناوین خودیاری
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب سردبیران ذیل عناوین غیرداستانی

در نکوداشت کتاب اطلس دل

  • برنه براون در این کتاب شبکه‌ی در هم پیچیده‌ی عواطف، رفتارها و افکار مختلف برآمده از تجربیات شما را آشکار می‌کند و به شما برای درک و بیان بهتر آن‌ها یاری می‌رساند. در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما نویسنده با کمک داستان‌های مختلف، طنز قوی و اطلاعات پربارش، روایتی منطقی از مسئله به دست می‌دهد و مخاطب را تا آخر به دنبال خود می‌کشاند. (سایت آمازون)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی اطلس دل

بر اساس کتاب صوتی اطلس دل یک برنامه‌ی تلویزیونی تعاملی به همین نام و در پنج قسمت توسط شبکه‌ی HBO ساخته شده است. در این برنامه برنه براون به عنوان سخنران ظاهر می‌شود و از روند نوشتن کتاب می‌گوید. او شرکت کنندگان و تماشاچیان حاضر در برنامه را نیز به صحبت می‌گیرد و با کمک آن‌ها تجربیات و احساسات مختلفی را که در کتاب مطرح شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد. برنامه‌ی مذکور در سال 2022 پخش شد و به فهم هر چه بیشتر کتاب کمک شایانی کرد.

کتاب صوتی اطلس دل برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی، خودسازی و خودیاری علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی اطلس دل: الگویی برای پیوندهای معنادار و انتقال تجربیات انسانی می‌شنویم

وقتی همزمان دو احساس متضاد را حس می‌کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا ممکن است دو فکر به ظاهر متناقض هر دو درست باشند؟ به وجود انسان خوش آمدید! احساسات متضاد و افکار متناقض، پیچیده هستند و می‌توانند احساس ناراحتی، آسیب‌پذیری و حتی رنج را به همراه داشته باشند. اما مهم است که به خاطر داشته باشید این احساسات متناقض بازتابی از پیچیدگی ما هستند و اگر بخواهیم آن‌ها را حفظ کنیم و کنجکاو بمانیم، پیچیدگی یکی از بزرگترین آموزگاران ماست. مشکل زمانی شروع می‌شود که مهارت‌ها یا تجربه‌ی لازم را بری تحمل عدم قطعیت و ابهام نداشته باشیم و شدیدا بخواهیم همه چیز منظم و منحصر به فرد باشد. هیچ چیز محدودکننده‌تر از رهایی از تنش و ساده‌سازی بیش از حد افکار و احساساتی نیست که این قدرت را دارند تا به ما کمک کنند بفهمیم چه کسی هستیم و به چه چیزی نیاز داریم.

آدام گرانت به مدت هفت سال برترین استاد دانشکده‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا بوده است. او به عنوان یک روانشناس سازمانی، کارشناس برجسته‌ای در این زمینه است که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا پیدا کنیم و زندگی سخاوتمندانه‌تر و خلاقانه‌تری داشته باشیم. آدام یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است و آخرین کتاب او با عنوان «دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم» یکی از کتاب‌های جدید مورد علاقه‌ی من است. من عاشق صحبت کردن، یادگیری و بحث با آدام هستم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
64 دقیقه
مقدمه
32 دقیقه
فصل یک
47 دقیقه
فصل دو
38 دقیقه
فصل سه
19 دقیقه
فصل چهار
42 دقیقه
فصل پنج
48 دقیقه
فصل شش
42 دقیقه
فصل هفت
48 دقیقه
فصل هشت
62 دقیقه
فصل نه
56 دقیقه
فصل ده
40 دقیقه
فصل یازده
57 دقیقه
فصل دوازده
84 دقیقه
فصل سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اطلس دل: الگویی برای پیوندهای معنادار و انتقال تجربیات انسانی
نویسنده
مترجمزهرا جیرانی
راوییهدا امیری
ناشر چاپیانتشارات محراب دانش
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اطلس دل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اطلس دل

برای دریافت کتاب صوتی اطلس دل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.