معرفی و دانلود کتاب صوتی قرنطینه

عکس جلد کتاب صوتی قرنطینه
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قرنطینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قرنطینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قرنطینه

به قدرت رسیدن افراد فاسد درست مثل همه‌گیر شدن طاعون، می‌تواند ترسناک و کشنده باشد... جنیفر ای. نیلسن، یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک‌تایمز، در کتاب صوتی قرنطینه، ماجرای سرزمینی را روایت می‌کند که درگیر طاعونی مرگبار و مسری شده و مبتلایان آن را برای قرنطینه، به زندانی متروک در جزیره‌ی اتیک می‌برند...

درباره‌ی کتاب صوتی قرنطینه

اولین بار سیصد سال پیش طاعون در کلدن پیدا شد. در آن زمان و با امکانات و علم محدودی که وجود داشت، آدم‌های زیادی مردند و جمعیت این سرزمین به یک‌سوم آنچه بود رسید. طاعون از کلدن به سرزمین‌های اطراف نیز سرایت کرد و خارجی‌ها از بابت اینکه مردم کلدن منشأ این بیماری بودند، از آن‌ها نفرت پیدا کردند. هیچ‌کس به‌درستی به خاطر نمی‌آورد که در آن سال‌ها طاعون از کجا شروع شد و به چه شکل خاتمه یافت. تنها خاطره‌ای که از آن دوران باقی ماند، وحشت ناشی از بیماری‌ای بود که هیچ‌کس اطلاعی راجع‌به نحوه‌ی انتقال آن نداشت و به‌سرعت می‌توانست یک انسان بالغ را درگیر کند و از پا درآورد.

حالا بعد از گذشت سه قرن، باز هم ردپای طاعون در کلدن پیدا شده. البته این‌طور نیست که وضعیت چندان با آن زمان تفاوتی داشته باشد؛ هنوز هم مردم در فقر و تبعیض و فلاکت‌اند و راه درمان و یا شیوه‌های ابتلا به بیماری نیز مشخص نیست. تنها تفاوتی که همه‌گیری طاعون ایجاد کرده، کم شدن خطر حمله‌ی خارجی‌ها به مرزهای کلدن است؛ همسایه‌هایی که سال‌هاست به خاک این سرزمین چشم دارند و حالا از ترس بیماری، خود را عقب کشیده‌اند. قصه‌ی کتاب صوتی قرنطینه (The Scourge) نوشته‌ی جنیفر ای. نیلسن (Jennifer A. Nielsen)، در چنین فضایی رخ می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قرنطینه

اگر روزی پا به کلدن بگذارید، متوجه می‌شوید که ساکنان آنجا دو دسته‌اند؛ دسته‌ای که از آن‌ها با نام «زالو» یاد می‌شود و دسته‌ی دیگری که به «کرم‌» شهرت دارند. این اسامی منفور و رقت‌انگیز را خودشان به هم نسبت داد‌ه‌اند؛ کرم‌ها ساکنان اطراف رودخانه‌اند که زندگی فقیرانه و مصیبت‌باری دارند، و زالوها نیز شهرنشین‌هایی هستند که اگرچه وضعیت زندگیشان خوب است، ولی با کرم‌ها مشکلات اساسی دارند و آن‌ها را پست می‌دانند. حالا با آمدن بیماری، این دشمنی نیز وخامت بیشتری پیدا کرده. با اینکه مردمان کنار رودخانه از بابت ارتباط نداشتن با شهرنشین‌ها، به بیماری مبتلا نشده‌اند، اما همه به یکدیگر شک دارند و از هم دوری می‌کنند. فلمینگ، فرماندار کلدن که خود از شهرنشین‌هاست، برای کنترل بیماری دستور داده تا کسانی که علائم دارند را به زندانی متروکه در جزیره‌ی اتیک منتقل کنند تا دیگران را مبتلا نکنند. بیماران چاره‌ای ندارند جز اینکه باقی‌مانده‌ی عمر کوتاه و دردناک خود را، در این جزیره و بی‌خبر از دیگران سپری کنند.

ماجرای کتاب صوتی قرنطینه از جایی شروع می‌شود که نگهبانان شهرنشین، آنی، دختری از مردمان رودخانه را که برای خوردن انگور به بالای درخت رفته و در آنجا گیر افتاده، به همراه دوست صمیمی‌اش ویویل، دستگیر می‌کنند تا از آن‌ها برای آزمایش طاعون استفاده کنند. دخترک می‌داند که نه او و نه دوستش، هیچ‌کدام به طاعون مبتلا نیستند ولی این دستور فرماندار است که پنج نفر از کرم‌ها برای آزمایشات طاعون برده شوند. آنی از همان ابتدا به چنین دستوری شک می‌کند و سعی دارد تا به همراه ویویل، از زندان موقتی که برای مبتلایان در نظر گرفته شده بگریزد، ولی در این کار موفق نمی‌شود و ناچار او را نیز به جزیره‌ی اتیک می‌فرستند.

آنی بسیار کله‌شق و جسور است، ولی شرایط برای دختری به شجاعت او نیز ترسناک و دلهره‌آور است. قرار است آن‌ها را به جزیره‌ای منتقل کنند که پر از مبتلایان به طاعون است و این یعنی شانس مبتلا شدن آن‌ها نیز بالا می‌رود. از طرفی این جزیره، مقصد نهایی طاعون‌زده‌هاست و همه می‌دانند که جز با مردن، راه خروجی از آن وجود ندارد. مسئله‌ی دیگری که آنی را بسیار نگران می‌کند این است که خانواده‌اش از دستگیر شدنش خبر ندارند و نمی‌توانند دنبال او بگردند. این یعنی واقعاً جزیره آخرین مقصد آن‌هاست و با رسیدن به آنجا، طولی نخواهد کشید که آن‌ها هم به طاعون مبتلا شوند و بمیرند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قرنطینه

با وارد شدن به جزیره، چیزی در نظر آنی غیرطبیعی جلوه می‌کند. شکی مثل خوره به جانش می‌افتد؛ او با کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل، به این نتیجه می‌رسد که همه‌چیز را درمورد این بیماری و البته این جزیره‌ که از آن به‌عنوان قرنطینه استفاده می‌شود، نمی‌داند. از نظر او شاید اتفاقاتی که در جریان است، به سادگی همه‌گیری یک بیماری کشنده نباشد، ولی از طرفی نمی‌تواند این واقعیت را توجیه کند که مردم با داشتن علائمی خاص، ظرف چند روز می‌میرند و از بین می‌روند. آنی تصمیم می‌گیرد حالا که چاره‌ای جز ماندن در این جزیره ندارد، به کمک دوستش ویویل پرده از راز مخوف این بیماری و این قرنطینه بردارد. او در این راه، دیگر ساکنان جزیره را که هیچ امیدی ندارند و در انتظار آمدن مرگ نشسته‌اند باهم متحد می‌کند و به آن‌ها امید می‌دهد که شاید راه نجاتی از این سرنوشت منحوس برایشان باقی مانده باشد...

کتاب صوتی قرنطینه اثری از نشر صوتی رمانو و انتشارات محراب دانش است. زهرا جیرانی و مبینا چیت‌سازان، به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب قرنطینه

  • این داستان، نشان می‌دهد که چطور اطلاعات غلط باعث به وجود آمدن تعصب می‌شود. (پابلیشرز ویکلی)
  • این کتاب دارای شخصیت اصلی زن قوی و طرح داستانی است که مخاطبین را وادار می‌کند به حدس زدن ادامه دهند. (School Library Connection)
  • شخصیت‌های کتاب قرنطینه، پرداخت خوبی دارند و به‌یادماندنی هستند. (School Library Journal)
  • قصه‌ای خارق‌العاده که پر از جزئیات جذاب است.. (لس آنجلس تایمز)

کتاب صوتی قرنطینه برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به داستان‌های ماجراجویانه و آخرالزمانی علاقه داشته باشند، از این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی قرنطینه می‌شنویم

صبح زود روز بعد، واردن براگ با دو فنجان چای جلوی در سلول ظاهر شد. معلوم بود که یکی برای من بود و یکی هم برای دلا. دلا پرسید: «واردن کجاست؟ مافوقت؟» چشم‌های براگ تغییر کرد و گفت: «واردن گاسل امروز صبح به دلیل سرپیچی از دستورات فرماندار برای تنبیه به کلونی برگشت.» حدس زدم دستور همان بود که پنج نفر از مردم رودخانه را ببرند، اما چیزی نگفتم. براگ احتمالاً نمی‌خواهد به او یادآوری شود که من مکالمه‌ی او و واردن گاسل را شنیده بودم. براگ فنجان‌ها را از میان میله‌ها هل داد و گفت: «این‌ها رو بردارید.» پرسیدم: «صبحانه است؟» چون دیشب شام نخورده بودم گرسنه بودم. اما به نظر می‌رسید که دلا بیشتر می‌دانست. لیوان‌ها را بو کرد و گفت: «این آزمایشه؟ فکر می‌کردم دردناک‌تر باشه.» براگ گفت: «این آزمایش قدیمیه. به من اعتماد کنید. ترجیح می‌دین الان باهام همکاری کنید یا با روشی که قبلاً انجام می‌دادیم روبه‌رو بشین؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
14 دقیقه
فصل یک
12 دقیقه
فصل دو
16 دقیقه
فصل سه
11 دقیقه
فصل چهار
15 دقیقه
فصل پنج
15 دقیقه
فصل شش
12 دقیقه
فصل هفت
14 دقیقه
فصل هشت
19 دقیقه
فصل نه
7 دقیقه
فصل ده
14 دقیقه
فصل یازده
13 دقیقه
فصل دوازده
14 دقیقه
فصل سیزده
10 دقیقه
فصل چهارده
15 دقیقه
فصل پانزده
13 دقیقه
فصل شانزده
10 دقیقه
فصل هفده
12 دقیقه
فصل هجده
13 دقیقه
فصل نوزده
7 دقیقه
فصل بیست
13 دقیقه
فصل بیست‌ویک
12 دقیقه
فصل بیست‌ودو
14 دقیقه
فصل بیست‌وسه
13 دقیقه
فصل بیست‌وچهار
15 دقیقه
فصل بیست‌وپنج
12 دقیقه
فصل بیست‌وشش
16 دقیقه
فصل بیست‌وهفت
15 دقیقه
فصل بیست‌وهشت
19 دقیقه
فصل بیست‌ونه
19 دقیقه
فصل سی
19 دقیقه
فصل سی‌ویک
11 دقیقه
فصل سی‌ودو
7 دقیقه
فصل سی‌وسه
10 دقیقه
فصل سی‌وچهار
13 دقیقه
فصل سی‌وپنج
9 دقیقه
فصل سی‌وشش
14 دقیقه
فصل سی‌وهفت
22 دقیقه
فصل سی‌وهشت
14 دقیقه
فصل سی‌ونه
12 دقیقه
فصل چهل
12 دقیقه
فصل چهل‌ویک
13 دقیقه
فصل چهل‌ودو
13 دقیقه
فصل چهل‌وسه
10 دقیقه
فصل چهل‌وچهار
15 دقیقه
فصل چهل‌وپنج
15 دقیقه
فصل چهل‌وشش
9 دقیقه
فصل چهل‌وهفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قرنطینه
نویسنده
مترجمزهرا جیرانی
راویمبینا چیت سازان
ناشر چاپیانتشارات محراب دانش
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قرنطینه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قرنطینه

برای دریافت کتاب صوتی قرنطینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.