معرفی و دانلود کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

عکس جلد کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی
قیمت:
۴۷۰۰۰ ۲۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

آرون تی بک در کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی بر این باور قدیمی خط بطلان می‌کشد که فرد قربانی نیروهایی فراتر از آگاهی خود است که کنترلی بر آن‌ها ندارد. او معتقد است آنچه یک فرد را می‌آزارد نه در جهان بیرون از فرد، بلکه درون خود اوست و تمام مشکلات و اختلالات عاطفی به سبب برداشت اشتباه فرد از اتفاقات خارجی است. او در این کتاب نظریات کاملا جدیدی را در این حیطه ارائه می‌کند و راهکاری‌هایی برای رفع این مشکلات و بی‌قراری‌ها پیشنهاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

یکی از مسائل و مشکلاتی که انسان امروزی را بی‌قرار و بیش از پیش درگیر خود کرده، اختلالات عاطفی و روانی است. این اختلالات می‌توانند به طور مستقیم بر کیفیت زندگی فرد تاثیر گذاشته و سرنوشت او را دستخوش تغییر کنند. بگذارید این‌طور مثال بزنیم. دو فرد مختلف را در نظر بگیرید، فردی که به راحتی قادر است از پس تحلیل احساسات و عواطف خود برآید، ارتباطات سالمی با افراد دارد و به خاطر سطح انرژی متعادل و ذهن آرام خود می‌تواند به‌خوبی برای کارهای روزانه و انجام‌ آن‌ها برنامه‌ریزی کند. فرد دیگر دچار افسردگی است. او بخش زیادی از انرژی‌اش را صرف تحلیل افکار و احساسات ناخوشایند درون ذهنش می‌کند، نمی‌تواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند؛ بنابراین یا درگیر خشم می‌شود یا عزلت نشینی را ترجیح می‌دهد و آنچنان خسته و آشفته می‌شود که قادر نیست از پس ساده‌ترین کارهای روزانه‌ی خود مثل دوش گرفتن یا آشپزی کردن برآید. کدام یک از این افراد در زندگی خود موفق‌تر هستند؟ احتمال رشد فردی و درونی کدام‌یک از بیشتر است و کدامشان احساس خوشبختی بیشتری در قلب خودشان دارند؟!

معرفی و دانلود کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

اختلالات عاطفی و روانی امروزه به سبب تاثیر خود، به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. کافی است سری به کتابفروشی‌ها بزنید تا از حجم کتاب‌های پرفروشی که در این حیطه به رشته‌ی تحریر در آمده‌اند متعجب شوید. دوره‌های دانشگاهی متعدد و جلسات روان‌‌درمانی مختلف نیز به همین منظور شکل گرفته‌اند. پس چرا اختلالات عاطفی انسان امروزی هنوز با قدرت خود پابرجاست؟ چه چیزی سبب می‌شود این مشکلات نه تنها بهتر نشده بلکه با شدت بیشتری ادامه یابند؟!

آرون تی بک (Aaron T Beck) در کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی (Cognitive Therapy and the Emotional Disorders) پاسخی جامع و بدیع درباره‌ی این سوال ارائه می‌دهد. او معتقد است یکی از علل درمان نشدن اختلالات عاطفی، شناسایی اشتباه سر منشا اختلالات است. در گذشته تصور می‌شد آنچه روان یک فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اتفاقات بیرونی است که سرنوشت و زندگی او را دستخوش تغییر می‌کند؛ اما آرون تی بک معتقد است این برداشت و تفکر انسان نسبت به اتفاقات مختلف است که زمینه‌ساز اختلالات مختلف می‌شود. همین دیدگاه بک بود که سبب شکل‌گیری کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی شد.

این کتاب متشکل از 12 فصل است و در هر فصل یکی از اختلالات روانی نظیر افسردگی، اضطراب‌های عصبی، هراس‌ها و... مورد بررسی قرار می‌گیرد. آرون بک در این کتاب به خوانندگان می‌آموزد که چطور به افکار خود گوش کنند، معنی پیام مخفی احساسات خود را دریابند و با به‌کارگیری سیستم شناختی مشکلات خاص روانی را درمان کنند.

این کتاب به همت مهدی قراچه داغی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

  • کتابی که به شکل قابل توجهی دانش ما را ارتقا می‌بخشد... بسیار خواندنی، منطقی و منسجم... این بهترین اثر بک است. (Psychiatry)

کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی روانشناسی، روانشناسان و علاقه‌مندان به این حوزه مناسب و قابل توجه خواهد بود.

در بخشی از کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی می‌خوانیم

اشخاص بخش قابل ملاحظه‌اى از زمان بیدارى خود را به بازبینى افکار، خواسته‌ها، احساسات و اعمال خویش اختصاص مى‌دهند. هنگام بررسى راه‌هاى چاره و تصمیم‌گیرى، بحث و جدلى در درون انسان در مى‌گیرد و این همان پدیده‌اى است که افلاطون آن را «گفت‌وگوى درونى» نام نهاد. بازبینى رفتار گاه با واکنش‌هایى ناهنجار همراه مى‌شود. نظارت بیش از اندازه ممکن است به خودآگاهى و پایبندى بیش‌ازحد به مقررات، یا به بازدارى زیادتر از اندازه منجر شود. نشانه‌هاى احتیاط‌آمیز با ابراز وجود آزادانه در تضاد است. این پدیده به‌خصوص در صحنه‌ى هراسى که معمولاً با نشانه‌هاى احتیاط بیش‌ازحد و خودآموزى‌هاى بازدارنده همراه است، بیشتر به‌چشم مى‌خورد. در روان‌نژندى‌هاى وسواسى، جدل‌هاى درونى ممکن است مانع از هر گونه اقدام شود.

همچنین ممکن است اشخاص با نظارت کم بر افکار و انگیزه‌هاى خود روبه‌رو باشند. این کمبود را در اشکال ضعیف‌تر در زیاده‌روى در کشیدن سیگار و پرخورى مشاهده مى‌کنیم. شخص در این شرایط به نتایج اعمال و رفتارش بى‌توجه مى‌شود. برخى از اعتیادهاى غذایى یا عادت به نوشیدن مشروبات الکلى ممکن است خودنگرى را تا جایى به حالت تعلیق در آورد که شخص از شروع به خوردن و نوشیدن آگاه نشود یا در نهایت به‌گونه‌اى نامحسوس از آن اطلاع پیدا کند. بررسى دقیق موقعیت، بحث‌وجدل و تصمیم‌گیرى، منطقاً به خودآموزى منجر مى‌شود. در اغلب موارد اشخاص به‌منظور رسیدن به هدف‌هاى شخصى براى خود دستورالعمل صادر مى‌کنند. مثلاً دانش‌آموز به خود خاطرنشان مى‌کند که وقت درس خواندن است یا هنرمندِ روى صحنه لحظه‌اى به خود گوشزد مى‌کند که براى تشویق حضار تأمل کند. صدور دستور و ارزیابى خویشتن هدف‌هاى وسیع‌ترى را نیز در بر مى‌گیرد که براى نمونه مى‌توان به پدر یا مادرى خوب بودن، کسب ثروت یا قدرت و مشهور شدن اشاره کرد. وقتى شخصى هدف مهمى را دنبال مى‌کند، مى‌تواند شکل تهییج کردن، انگیزه دادن، فرمان دادن و سرزنش کردن به خود بگیرد. حتى در شرایط عادى، این خودانگیختگى‌ها و خودآموزى‌ها ممکن است ملال‌آور باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. عقل‌سلیم
2. ارتباطات درونى
3. معنا و احساسات
4. مضمون شناختى اختلالات عاطفى
5. افسردگى
6. اضطرابات عصبى
7. هراس‌هاى بیمارگونه و وسواس‌ها
8. توجه به جسم: اختلالات روان‌تنى و حملات عصبى
9. اصول شناخت‌درمانى
10. روش‌هاى شناخت‌درمانى
11. شناخت‌درمانى افسردگى
12. جایگاه شناخت‌درمانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-340192-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۴۷۰۰۰ ۲۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی

برای دریافت کتاب شناخت درمانی و مشکلات روانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.