معرفی و دانلود کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)

عکس جلد کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)
قیمت:
۱۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)

کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) نوشته‌ی عبدالرضا انصاری شامل نکاتی مناسب و کاربردی برای مربیانی‌ست که می‌خواهند مهارت مربیگری‌ خود را در حوزه‌ی بوکس ارتقا داده و دانش خود را در این زمینه به سطح بین‌المللی برسانند. این کتاب در طی شش فصل از چالش‌های این مسیر پرده برداشته و به مربیان می‌آموزد که چطور شاگردان خود را برای مسابقات جهانی آماده کرده و آن‌ها را به موفقیت‌های باورنکردنی برسانند.

درباره‌ی کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)

در تمام رشته‌ها، مربیان مثل چراغی برای روشن کردن مسیر ورزشکاران عمل کرده و آن‌ها را برای رسیدن به موفقیت یاری می‌دهند؛ ورزش بوکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در دنیای پر هیاهوی بوکس که قدرت بدنی و روحیه‌ی قوی حرف اول را می‌زند، نقش یک مربی کاردان و حرفه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است. مربی بوکس، تنها یک آموزگار و معلم نیست بلکه او یک راهنمای دلسوز، یک استراتژیست و یک روانشناس حرفه‌ایست که می‌تواند یک استعداد خام را تبدیل به قهرمانی جهانی کند.

مسئولیت‌های یک مربی بوکس چند جانبه است. او اساسا مسئول آموزش جنبه‌های فنی بوکس به شاگردان خود است و این جنبه‌ها شامل آموزش مشت‌های مختلف، مانورهای دفاعی و... می‌شود. مربیان بوکس هنر پیچیده‌ی بوکس را تبدیل به مراحل کوچک‌تر و ساده‌تر کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که شاگردانشان به خوبی این فنون و مراحل را فرا می‌گیرند. از طرفی دیگر بوکس فقط یک بازی فیزیکی نیست و نیاز به روحیه‌ای قوی و آماده دارد. این ورزش، یک نوع بازی ذهنیست و یک مربی بوکس باید در عین مهارت‌های فیزیکی، قدرت ذهنی شاگردان خود را نیز تقویت کرده و به آن‌ها آموزش دهد که چطور با فشارها و مشکلات و جنگ‌های روانی‌ای که در رقابت‌ها و مبارزه‌های حرفه‌ای اتفاق می‌افتد، کنار بیایند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)

حال که از اهمیت نقش مربی در این ورزش مطلع شدیم چطور خودمان می‌توانیم تبدیل به یک معلم شویم و در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنیم؟ اگر یک معلم بوکس هستیم چطور می‌توانیم مهارت‌ها و توانایی‌های خود را تا سطح مربیان جهانی ارتقا داده و به شاگردانمان در رسیدن به موفقیت کمک کنیم؟ بهترین منبع برای مطالعه در این زمینه چیست؟

عبدالرضا انصاری، کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) را در همین زمینه به رشته‌ی تحریر در آورده و اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. او که خود مربی سه ستاره‌ی بوکس آبیا و مدرس دوره‌های مربیگیری بوکس است در این کتاب از مهم‌ترین مسائل و چالش‌های مربیگری صحبت کرده و راهکار‌هایی کاربردی و عملی به خوانندگان ارائه می‌دهد.

این کتاب شامل هفت فصل بوده و هر فصل بر جنبه‌ای متفاوت از این ورزش متمرکز است. فصل اول کتاب در باب مربیان و مربیگیری، سیستم‌های مدیریت مربیان آبیا، روش‌های مربیگری و... به رشته‌ی تحریر درآمده، فصل بعدی کتاب به بخش آموزش روش‌ها، سازمان‌دهی جلسات، تمرینات بدنی و آموزش تاکتیک‌ها اختصاص یافته است. عبدالرضا انصاری در فصل سوم به چالش‌های مسابقه پرداخته و از مسائلی همچون قوانین مقررات، آمادگی برای مسابقات و... صحبت به میان آورده است. نویسنده در بخش چهارم به توضیح جنبه‌های پزشکی و تغذیه و کنترل وزن رفته و فصل پنجم نیز درباره‌ی تکنیک‌های پیشرفته در بوکس است. بخش ششم نیز شامل نکاتی کاربردی و مفید درباره‌ی آموزش انفرادی بوکس است.

یکی از نکات مثبت این کتاب تصاویر رنگی و واضح آن است که در درک حرکات و تکنیک‌ها به کمک مخاطبان می‌آید.

کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان و ورزشکاران فعال در رشته‌ی بوکس مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) می‌خوانیم

تاکتیک‌های بازی به اندازه‌ی جنبه‌های فیزیکی، تکنیکی و روانی بوکسور، نقش مهمی در هر تورنمنت و مسابقه را دارند. تاکتیک خوب به بوکسور اجازه می‌دهد تا در بازی‌ها با کم‌ترین تلاش پیروز شود و آمادگی او را برای بازی‌های بعدی حفظ کند. به‌طور کلی، کاربرد تاکتیک بستگی به سطح مهارت بوکسور و تاکتیک‌های تعیین‌شده در بازی‌ها وسطح مهارت حریف دارد. در اروپا، با توجه به وجود تعداد زیاد مسابقات، بوکسورها فرصت‌های زیادی برای یادگیری کامل تاکتیک‌ها و به‌دست آوردن تجربه و تغییر سریع تاکتیک‌ها در برابر حریفان دارند. در بوکس کردن به سبک اروپایی، بسیاری از تاکتیک‌ها در تورنمنت‌ها و مسابقات با‌ توجه به تغییرات و اصلاحات به‌وجود آمده‌ی جدید مثل، دستکش‌ها، کلاه ایمنی بوکس و سیستم امتیازدهی کامپیوتری، استفاده نمی‌شود. به‌عنوان مثال، پیش‌ از این برخی از مربیان به بوکسورها دستور می‌دادند در شروع بازی و مبارزه، تهاجمی بازی کنند و در دو راند آخر غیرفعالانه‌تر مبارزه کنند اما حالا این تاکتیک باتوجه‌ به تغییرات قوانین غیرعملی شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مربیان
فصل دوم: آموزش
فصل سوم: مسابقه
فصل چهارم: سایر جنبه‌های افزوده‌شده در بوکس
فصل پنجم: تکنیک‌های پیشرفته
فصل ششم: آموزش انفرادی
ضمیمه A: نمونه تمرینات ورزشی جسمانی
ضمیمه B: تمرینات ایزومتریک
ضمیمه C: تمرینات پلایومتریک
ضمیمه D: ارزیابی تونایی‌های بوکسور
فصل هفتم: بوکسور حرفه‌ای (آیبا) ABP

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-6904-75-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا)

برای دریافت کتاب راهنمای مربیان بوکس (آیبا) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.