معرفی و دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک

عکس جلد کتاب رازهای روانشناسی تاریک
قیمت:
۲۹۳۰۰ ۱۴,۶۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای روانشناسی تاریک

ویلیام کوپر در کتاب رازهای روانشناسی تاریک به روش‌های کنترل و دست‌کاری ذهن انسان‌ها می‌پردازد و تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که کمک می‌کنند بتوانید ذهن دیگران را بخوانید و آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید. این کتاب پرفروش و موفق، ویژگی‌های افراد کنترل‌گر را مرور می‌کند، انواع روش‌های فریب، شست‌وشوی مغزی و دست‌کاری احساسی پنهان را توضیح می‌دهد و می‌گوید که چطور می‌توان از خود در برابر آزار روانی دیگران محافظت کرد.

درباره‌ی کتاب رازهای روانشناسی تاریک

روانشناسی یک علم به‌نسبت جدید محسوب می‌شود. شاخه‌ای که تلاش دارد در ذهن انسان کندوکاو کند و رفتارهای خودآگاه و ناخودآگاه آن را مورد بررسی قرار دهد. تلاش‌های اولیه‌ی روانشناسی بیشتر معطوف به درمان بود. یعنی تلاش می‌کرد به ریشه‌ی برخی از رفتارها پی ببرد تا بتواند آن را حل کند. اما بعدتر مشخص شد که می‌توان از این علم برای اهداف منفی هم استفاده کرد. یعنی از برخی قدرت‌های پنهان ذهن استفاده کرد تا به خواسته‌های نامشروع دست یافت؛ چیزی که حالا به‌عنوان روانشناسی تاریک شناخته می‌شود. ویلیام کوپر (William Cooper) در کتاب رازهای روانشناسی تاریک (Dark Psychology Secrets) تلاش دارد به همین مفهوم بپردازد و اهمیت آن را نشان دهد. کوپر می‌گوید که با شناختن این بعد از روانشناسی می‌توان دیگران را کنترل کرد، ذهن‌شان را خواند و تحت تأثیر قرار داد. از سوی دیگر می‌توان در برابر دست‌کاری‌های ذهنی ایستادگی کرد و اجازه نداد که دیگران ما را فریب دهند. او در کتابش کوشیده تکنیک‌های متفاوتی را آموزش دهد تا با کمک آن‌ها بتوانیم به این هدف مهم برسیم.

معرفی و دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک

همه‌ی ما ازنظر غریزی قابلیت کنترل‌کردن دیگران و منیپولیشن را داریم. کودکی که برای رسیدن به خواسته‌اش گریه و لجبازی می‌کند درواقع والدینش را از نظر عاطفی تحت‌فشار می‌گذارد. او دقیقاً یکی از تکنیک‌های روانشناسی تاریک را به کار می‌گیرد. به همین خاطر می‌توان گفت این رفتارها، سویه‌های پنهان وجود ما هستند. بااینکه ما خیلی وقت‌ها آن‌ها را سرکوب می‌کنیم ولی گاهی ممکن است به شکل ناخودآگاه بروز کنند. برای مثال خیلی از افراد در روابط عاطفی‌شان طرف مقابل را ازنظر احساسی تحت انقیاد درمی‌آورند و مدیریت می‌کنند. احتمالاً بسیاری از آن‌ها عمدی در این کار ندارند و ناخودآگاه در حال کنترل‌گری هستند، ولی به هر نحو درحال آسیب‌رساندن به‌طرف دیگر هستند. بسیاری از روانشناسان معتقدند این الگو ریشه در دوران کودکی دارد و اگر از همان ابتدا اصلاح نشود می‌تواند صورت حادتری پیدا کند و حتی به فاجعه بینجامد. بنابراین با در نظر گرفتن این نکته که آدم‌های زیادی هستند که قصد فریب دادن و کنترل ما را دارند، باید خود را برای این وضعیت آماده کنیم. ویلیام کوپر در کتاب رازهای روانشناسی تاریک همین مسأله را دست‌مایه‌ی تحقیقاتش قرار داده و کوشیده شیوه‌های دفاع از خود را در برابر آن نشان دهد. کوپر از تکنیک‌ها و روش‌های متداول روانشناسی تاریک می‌گوید تا ما با سازوکار آن آشنا شویم. او قصد ندارد ما را به سمت رفتارهای منفی سوق دهد، بلکه هدفش خنثی کردن حقه‌های افراد مهاجم است. به این شکل می‌توان زودتر به هدف آن‌ها پی برد و خود را نجات داد.

ما گریزی از شرارت‌ها و بدی‌ها نداریم. نمی‌توانیم همه‌ی آدم‌ها را اصلاح کنیم یا رفتار درست را به آن‌ها بیاموزیم. تنها راه نجات برای دوام آوردن در این دنیای پرفشار و خطرناک، آماده بودن برای مقابله با این بدی‌هاست. برای دفاع بهتر هم باید در وهله‌ی اول با خودِ این شرارت‌ها آشنا شویم و ساختارشان را بشناسیم. بر همین اساس، ویلیام کوپر در کتاب رازهای روانشناسی تاریک پس از مرور انواع دست‌کارهای عاطفی و روش‌های ترغیب دیگران، ویژگی‌های افراد کنترل‌گر را توضیح می‌دهد و از خصوصیات شخصیتی‌شان می‌گوید. او در ادامه در مورد شیوه‌های کنترل ذهن صحبت می‌کند و شست‌وشوی مغزی را می‌آموزد. در بخش آخر نیز منیپولیشن و دست‌کاری‌های پنهان حسی را موردبحث قرار می‌دهد.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک را زهرا صابری برای انتشارات آقائی ترجمه کرده است.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث روان‌شناختی علاقه دارید و می‌خواهید بر دیگران تأثیر بگذارید یا از ذهن خود در برابر کنترل دیگران محافظت کنید، این کتاب کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب رازهای روانشناسی تاریک می‌خوانیم

به‌جز روانشناسان، روان‌درمانگران و مشاوران که جامعه‌ستیزها را می‌شناسند، بعید است که دیگران آن‌ها را جامعه‌ستیز بدانند. شناخت جلوه‌های ظاهری این افراد لازم است زیرا معمولا تنها راه شناسایی آن‌ها قبل از بروز اتفاقی جبران‌ناپذیر، همین است. یکی از ویژگی‌های ظاهری جامعه‌ستیزها، جذابیت و تمایل به شیفته کردن دیگران است. البته باید توجه داشت که این جدابیت، اصلا ذاتی نیست و کاملا ظاهری است. اگر فرد جذابی را که در زندگی‌تان حضور دارد، در نظر بگیرید، تایید می‌کنید که او ویژگی‌های شخصیتی خوشایندی دارد که اساسِ رفتار بیرونی و ظاهری‌اش است. اگر این فرد جذاب، رفتاری مسحورکننده دارد، رفتارش واقعا برای ابراز محبت و نشان‌دهنده‌ی تمایلش به شاد کردن دیگران است. اما این مورد، در رابطه‌ با جامعه‌ستیزان اصلا صدق نمی‌کند.

جامعه‌ستیزها، همه‌ی ویژگی‌های ظاهری یک فرد جذاب را نشان می‌دهند: جذابیت جسمانی، اشتیاق وجودی و علاقه به دیگران. انگیزه‌ی درونی این رفتارهای نمایشی، دلیل خطرناک بودن این رفتارها است. دلیل چنین جذابیت‌های ظاهری جامعه‌ستیز‌ها این است که می‌خواهند از قربانیان خود برتر باشند. تمام جذابیت‌های افراد جامعه‌ستیز حساب‌شده است و منشأ درونی و واقعی ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌های افراد جامعه‌ستیز، دروغ‌گویی است. البته، این ویژگی به تنهایی کافی نیست تا بتوان کسی را در گروه جامعه‌ستیزان قرار داد. اما اگر این ویژگی رفتاری با چند ویژگی شخصیتی دیگر همراه باشد، نشان می‌دهد که فرد جامعه‌ستیز است. دروغ‌گویی برای جامعه‌ستیزها به‌اندازه‌ی نفس کشیدن برای افرادی که از سلامت روانی برخوردارند، عادی است. چون افراد جامعه‌ستیز، دل‌بستگی احساسی ندارند و در مورد کارهای‌شان دچار عذاب‌وجدان نمی‌شوند و در ظاهر نشان نمی‌دهند که دارند دروغ می‌گویند. از نظر آن‌ها، دروغ فقط اقدامی است که باید در زمان لازم و مناسب، به‌کار گرفته شود. فقدان احساس پشیمانی، یکی دیگر از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی جامعه‌ستیزها از افراد عادی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: رازهای روانشناسی تاریک
فصل دوم: روش‌ها و تکنیک‌های متداولِ روانشناسی تاریک
فصل سوم: مثلث روانشناسی تاریک
فصل چهارم: انواع گوناگون روانشناسی تاریک و روش‌های دست‌کاری ذهنی
فصل پنجم: 5 روش پیشرفتۀ ترغیب در روانشناسی تاریک
فصل ششم: راز برنامه‌ریزی عصبی - کلامی
فصل هفتم: قدرت ترغیب
فصل هشتم: ویژگی‌های شخصیتی افراد کنترل‌کننده
فصل نهم: ویژگی‌های افراد کنترل‌گر
فصل دهم: روش‌های کنترل ذهن
فصل یازدهم: روش‌های فریب
فصل دوازدهم: شست‌وشوی مغزی
فصل سیزدهم: دست‌کاری احساسی پنهان
فصل چهاردهم: اغوای تاریک
فصل پانزدهم: قربانیان احتمالی دست‌کاری ذهنی
فصل شانزدهم: روابط سمی و راهکار دوری از آن‌ها
فصل هفدهم: بررسی موردیِ عملکرد رازهای روانشناسی تاریک
بخش پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای روانشناسی تاریک
نویسنده
مترجمزهرا صابری
ناشر چاپیانتشارات آقائی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-7660-28-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۳۰۰ ۱۴,۶۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای روانشناسی تاریک

سید محمد الوندی
۱۴۰۳/۴/۷
برای شناخت افراد کنترل گر خوبه
شبنم محمدی
۱۴۰۳/۴/۶
خوبه برای شناخت آدمها مناسبه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رازهای روانشناسی تاریک

برای دریافت کتاب رازهای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.