معرفی و دانلود کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند: دو اثر در یک کتاب

عکس جلد کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند: دو اثر در یک کتاب
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند: دو اثر در یک کتاب

تیبو موریس در کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند این پرسش را مطرح می‌کند که چرا به‌رغم تلاش و کوشش‌های بسیار، به موفقیت دلخواه‌مان نمی‌رسیم. نویسنده طی یک برنامه‌ی هفت‌روزه، موارد مهم و نحوه‌ی ساختن استراتژی مؤثر را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. این جلد شامل کتابی دیگر از تیبو موریس است تحت‌عنوان تمرکز قدرتمند که به مقوله‌ی توانایی تمرکز و توسعه‌ی آن می‌پردازد. نویسنده در این کتاب اذعان می‌دارد که وقتی به این درجه از تمرکز دست پیدا کنید، می‌توانید به مرتبه‌ای از موفقیت دست یابید که فکرش را هم نمی‌کردید.

درباره‌ی کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند

تیبو موریس در کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند به این نکته اشاره می‌کند که برنامه‌ریزی و تعیین زمان و پشتکار، عناصری هستند که بهره‌وری استراتژیک را افزایش می‌دهند. درضمن اگر می‌خواهیم که تأثیر این بهره‌وری همواره قدرتمند بماند، باید هدفمند بودن و نظام‌مند بودن برنامه‌هایمان را حفظ کنیم و سؤالات هوشمندانه‌تری بپرسیم. در کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند، (Strategic Mindset, Powerful Focus) خواننده با مفهوم بهره‌وری بیشتر و بهتر آشنا می‌شود. نویسنده به این نکته اشاره می‌کند که گرچه ممکن است خیلی از افراد سرگرم کار باشند، غالباً تعداد کمی از کارها را به سرانجام می‌رسانند. در کتاب ذهنیت استراتژیک به این مورد برمی‌خوریم که اضافه‌کردن مسئولیت‌های بیشتر به فهرست کارهای بسیارمان، باعث نمی‌شود که بهره‌وری‌مان افزایش پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند

خواننده در کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند با مفهوم درست بهره‌وری آشنا می‌شود و درمی‌یابد که در زمانی کوتاه‌تر چطور می‌تواند به دستاوردهای بیشتری برسد. هدف تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در این کتاب این است که تنها طی یک هفته، خواننده را به یک شخص استراتژیست تبدیل کند و ازاین‌رو، بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند. نویسنده خاطرنشان می‌شود که اگر استراتژی مفید و مؤثر نداشته باشید، بهره‌وری بی‌فایده خواهد بود. تیبو موریس در این کتاب اذعان می‌کند که برای بالابردن میزان بهره‌وری باید از ماه‌ها قبل یا سال‌ها قبل به آن فکر کنید؛ اما اگر تفکر استراتژیک درست داشته باشید، قادر خواهید بود چند سالی از زمانتان را صرفه‌جویی کنید و به هدف‌های بزرگ‌تر و بهتری برسید. به مفهوم دیگر، باید بهره‌وری استراتژیک خودتان بسط بدهید. تک‌به‌تک کارهایی که انجام می‌دهید باید مؤثر باشد و نیز باید مدام در پی چیزی باشید که به نیروی محرکه‌ی شما قوا ببخشد و باعث بهتر شدن شرایط زندگی‌تان بشود.

تیبو موریس در بخش دوم این جلد که تمرکز قدرتمند نام دارد، به جنبه‌ی دیگری می‌پردازد که برای رسیدن به کامیابی و بالابردن میزان بهره‌وری ضروری است. نویسنده در این کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که سطح تمرکز امری است که باعث تفاوت بین افراد می‌شود. آن دسته از افرادی که موفق هستند خوب می‌دانند که چه می‌خواهند و تمام تمرکزشان را معطوف همان یک هدف می‌کنند تا در نهایت به آن برسند. این دسته از افراد باپشتکار فراوان و داشتن هدفی مشخص می‌توانند بهره‌وری خود را به حداکثر برسانند و سریع‌تر از افرادی که روی یک هدف متمرکز نیستند، به خواسته‌شان دست بیابند.

معرفی و دانلود کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند

تیبو موریس در کتاب تمرکز قدرتمند این پرسش را مطرح می‌کند که آیا شما هم برای متمرکز بودن دچار مشکل هستید و نمی‌توانید برای دست‌یافتن به اهدافتان، به‌قدر کافی متمرکز بمانید؟ آیا حواس شما نیز به‌راحتی پرت می‌شود؟ اگر چنین است، باید توانایی متمرکز شدن را تقویت کنید. نویسنده با ارائه‌ی نکات کاربردی، کاری می‌کند که بتوانید در طول هفت روز یا حتی کم‌تر، این توانایی را افزایش بدهید. تیبو موریس همچنین برای پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید که برای متمرکز ساختن حواستان نیازی نیست فضای مجازی را به‌طور کامل کنار بگذارید و تمام ارتباط‌هایتان را با دنیای پیرامون قطع کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که روی ذهن خودتان کاملاً مسلط بشوید تا بتوانید سر بزنگاه روی همان هدفی که مدنظرتان است تمرکز کنید و اجازه ندهید ذره‌ای از عوامل بیرونی باعث حواس‌پرتی بشوند.

کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند که درواقع دو کتاب در یک جلد است، با ترجمه‌ی فاطمه سوادپور به یاری انتشارات یوشیتا چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به این زمینه قرار گرفته است.

کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم نمی‌توانید به‌خوبی برای رسیدن به اهدافتان برنامه‌ریزی کنید و متمرکز بمانید، و مدام دچار حواس‌پرتی می‌شوید و از این شاخه به آن شاخه می‌پرید، خواندن این کتاب شدیداً به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند: دو اثر در یک کتاب می‌خوانیم

اکنون که از آنچه می‌خواهید امسال و 90 روز آینده انجام دهید، تصور بهتری دارید، می‌توانید روز کاری خود را بهینه کنید.

به‌عنوان یک قاعدۀ کلی، هرچه امروز مؤثرتر باشید و به جایی که فردا می‌خواهید باشید نزدیک‌تر شوید، بهره‌وری بیشتری خواهید داشت. منطقی است، درست است؟

امروز، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید در طول روز استراتژیک‌تر باشید. نکتۀ اصلی این است که به‌طور مداوم به خودتان یادآوری کنید که به‌جای انجام درست کارها، باید کارهای درست را انجام دهید.

انجام کارهای درست به‌معنای کارکردن روی وظایف کلیدی است که می‌دانید به شما کمک می‌کند به اهداف بلندمدت خود برسید. این وظایف اغلب نیازمند بیشترین توجه هستند؛ حتی ممکن است کمی ترسناک باشند، شاید به انرژی ذهنی زیادی نیاز داشته باشند یا امکان دارد که ناخوشایند باشند؛ اما بهره‌وری استراتژیک مستلزم تکمیل این وظایف توسط خودتان است، مگر زمانی که بتوانید آن‌ها را به‌طور مؤثر برون‌سپاری کنید.

در حقیقت، ما معمولاً می‌دانیم که چه کاری باید انجام دهیم؛ اما اغلب آن کار را انجام نمی‌دهیم. برای مثال:

نویسنده می‌داند که به‌جای صرف ساعت‌های زیاد در تعامل با کتاب‌خوان‌ها در رسانه‌های اجتماعی، باید بیشتر بنویسد.
فروشنده می‌داند که به‌جای تغییر ارائه‌های پاورپوینت خود برای چندمین‌بار، باید به‌دنبال مشتریان باشد.
مربی مشتاق می‌داند که به جای خواندن کتاب دیگری در مورد مربیگری (اگرچه ممکن است تا حدی لازم باشد)، باید به افراد بیشتری آموزش بدهد.

سازندۀ استراتژیک کارهای درست را انجام می‌دهد؛ درحالی‌که یک فرد معمولی به‌دنبال انجام کارها به روش درست است؛ بنابراین، باید سخت فکر کنید، وظایف کلیدی خود را شناسایی و روی آن‌ها کار کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
کتاب اول: ذهنیت استراتژیک
مقدمۀ فصل اول
روز اول: برای مدت یک سال برنامه‌ریزی کنید
روز دوم: انداختن دومینوها
بخش دوم: اثربخشی در مقابل بهره‌وری
روز چهارم: در طول روز استراتژیک باشید
بخش سوم: تفکر هوشمندانه
روز پنجم: از خودتان سؤالات هوشمندانه بپرسید
بخش چهارم: یادگیری مؤثر
روز ششم: به‌کاربردن ‌آموخته‌ها با حداکثر اثربخشی
بخش پنجم: مدیریت انرژی
روز هفتم: انرژی خود را به‌خوبی مدیریت کنید
نتیجه‌گیری فصل اول
کتاب دوم: تمرکز قدرتمند
مقدمۀ فصل دوم
بخش اول: کسب شفافیت
روز اول: 15 پرسش برای تعیین آنچه می‌خواهید
روز دوم: کسب شفافیت در مورد آنچه می‌خواهید
روز سوم: کسب شفافیت در مورد آنچه باید انجام دهید
روز چهارم: کسب شفافیت در مورد چگونگی انجام آن کار
بخش دوم: عوامل حواس‌پرتی و موانع را از بین ببرید
روز پنجم: ساده‌سازی
روز ششم: کاهش ورودی بی‌فایده
روز هفتم: حذف اصطکاک و اتلاف انرژی
نتیجه‌گیری فصل دوم
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند: دو اثر در یک کتاب
نویسنده
مترجمفاطمه سوادپور
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-4852-04-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت استراتژیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند

برای دریافت کتاب ذهنیت استراتژیک، تمرکز قدرتمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.