معرفی و دانلود کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی: مجموعه‌ای از اطلاعات مثبت و کاربردی روانشناسی

عکس جلد کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی: مجموعه‌ای از اطلاعات مثبت و کاربردی روانشناسی
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی: مجموعه‌ای از اطلاعات مثبت و کاربردی روانشناسی

موفقیت یک مسیر طولانی است که بدون داشتن نقشه‌ی راهنما نمی‌توانیم آن را طی کنیم. داشتن ذهن منضبط و قدرت مهندسی افکار به ما کمک می‌کند تا این راه را آسان‌تر بپیماییم. کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی نوشته‌ی یان توهوفسکی، کلیدهایی را برای مدیریت ذهن در دست ما می‌گذارد تا به کمک آن‌ها بتوانیم افکارمان را از پراکندگی نجات دهیم و رویاهایمان را محقق کنیم.

درباره‌ی کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی

شب‌های امتحان را به یاد دارید؟ سعی کنید همان شرایط را در ذهنتان تجسم کنید. تنها چند ساعت تا امتحان صبح فردا فرصت دارید. نیمی از کتاب، نخوانده و ورق‌نخورده، مثل ملکه‌ی عذاب پیش روی شما قد علم کرده است. می‌دانید که باید زمان را غنیمت بشمارید و فقط و فقط درس بخوانید. به زحمت ذهنتان را متمرکز می‌کنید... افکار مزاحم کم‌کم ناپدید می‌شوند. دارید به هدف نزدیک می‌شوید که ناگهان، صدای ساز یک دوره‌گرد از خیابان به گوشتان می‌خورد و شما را به دنیای خاطرات می‌برد. در آن لحظه، چشم‌هایتان کلمات کتاب را می‌بینند اما چیزی از محتوا دستگیرتان نمی‌شود. ذهن شما پرواز کرده است و نمی‌توانید آن را با موفقیت فرود بیاورید. متأسفانه باید بگوییم شکست در امتحان، در انتظار شماست.

حال همین وضعیت را برای کل زندگی در نظر بگیرید. اگر نتوانید کنترل ذهنتان را در دست بگیرید، در شهر شلوغ فکرهای پراکنده گم می‌شوید و به اهداف خود نمی‌رسید. ذهن ما مدام از روی موضوعات می‌پرد و در نقطه‌ای که تعیین می‌کنیم نمی‌ایستد. به همین دلیل، کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی (The Power of Mental Discipline)، روش‌هایی را برای تحت‌فشار گذاشتن این اسب گریزپا به ما آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی

یان توهوفسکی (Ian Tuhovsky) در ابتدای اثر خود، سرگذشت ایلان ماسک، غول تکنولوژی و ثروت را بازگو می‌کند. نویسنده‌ی کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی معتقد است که تفاوت ایلان ماسک با سایر افراد، در توانایی برنامه‌ریزی، پشتکار و ذهن منظم و افکار دسته‌بندی‌شده‌ی اوست. ذهن افراد موفق، منضبط است. آن‌ها می‌دانند چرا روزانه چهارده ساعت کار می‌کنند و هدفشان از این‌همه تلاش چیست!

البته منضبط‌شدن ذهن و پرورش شخصیت هم‌زمان با هم صورت می‌گیرد. شما باید به خودتان ایمان داشته باشید. خودباوری نیمی از راه خودسازی است. اراده‌ی شما از آرزوهایتان قوی‌تر است. اگر هدفی دارید و دیگران می‌گویند که نمی‌توانید آن را انجام دهید، مطمئن باشید معماران برج پیزا، سازندگان تونل مانش و موفق‌ترین ورزشکاران جهان نیز چندین میلیون بار همین جمله‌ی «تو نمی‌توانی» را شنیده‌اند، اما وقت خود را صرف ناامیدی نکرده‌اند.

کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی، همه‌چیز را در گرو ذهن ما می‌داند. یان توهوفسکی برای اثبات ادعای خود یک مسابقه‌ی دوی ماراتون را مثال می‌زند. از ابتدای این مسابقه‌ی پانزده‌نفره، پنج نفر از شرکت‌کنندگان تصور می‌کنند که از بقیه‌ی افراد ضعیف‌تر هستند‍‍. آن‌ها حتی با وجود اینکه از نظر جسمانی قوی‌ترند، اما خود را ضعیف فرض می‌کنند. همین تصور غلط سبب می‌شود تا دیگر تلاش نکنند و از مسابقه انصراف دهند.

درواقع نکته‌ی مهمی که نویسنده‌ی کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی، قصد دارد آن را با ما در میان بگذارد، این است که ذهن ضعیف و نداشتن اعتمادبه‌نفس، افراد را در همان ابتدای مسیرشان شکست می‌دهد. در نتیجه ما باید کاملاً مراقب افکار خود باشیم. جسم و روح ما فرمان‌بردار ذهن ما هستند. اگر تصور کنیم که امروز کسالت داریم، مغز ما این مسئله را باور می‌کند و واقعاً بیمار می‌شویم.

یان توهوفسکی در این کتاب، از ما می‌خواهد که برای مدتی به توصیه‌های او عمل کنیم. از شکست نترسیم و هدف خود را شفاف و دقیق ترسیم کنیم. سپس کمی با خودمان خلوت کنیم، اگر لازم است کاغذ و قلمی برداریم و افکارمان را روی آن بنویسیم. فکرهای مزاحم را حذف کرده و روی اهداف و موفق‌شدن تمرکز کنیم. او به مخاطبان خود اطمینان می‌دهد که اگر انسان واقعاً چیزی را بخواهد، با قدرت اراده و یک برنامه‌ریزی دقیق به آن خواهد رسید.

کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی با ترجمه‌ی هادی معین فر، توسط نشر فرتاک منتشر شده و در اختیار خوانندگان فهیم خود قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول منضبط شدن

مجموعه پنج جلدی اصول منضبط شدن (Master Your Self Discipline) اثر یان توهوفسکی، درباره‌ی چگونگی مدیریت ذهن است. اهداف اصلی این پنج کتاب، انضباط‌بخشی، ایجاد انگیزه، هدف‌دهی و منسجم‌کردن افکار خوانندگان هستند. جلد اول، دوم و سوم مجموعه کتاب‌های اصول منضبط شدن، به ترتیب با عناوین «انضباط شخصی»، «توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی» و «آموزش استحکام ذهنی» به زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس خوانندگان قرار گرفته‌اند.

کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب از یان توهوفسکی، به علاقه‌مندان روان‌شناسی موفقیت، آثار انگیزشی و همچنین افرادی که به دنبال ذهنی متمرکز می‌گردند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی: مجموعه‌ای از اطلاعات مثبت و کاربردی روانشناسی می‌خوانیم

بسیاری از مردم به سادگی می‌توانند عملکرد خود را دست‌کم بگیرند؛ باید بگویم که در این حوزه از مسئولیت‌ها باید از هوش استفاده کرد و احساسات را نادیده گرفت. من از آن دسته افرادی هستم که دائماً نسبت به خودم حس طلبکارانه دارم و عواطف و احساسات من باعث می‌شوند که فکر کنم نمی‌توانم به اندازه کافی کارایی داشته باشم و در نتیجه تمام تلاش خودم را می‌کنم تا سر خود را با کارهای زیاد شلوغ کنم. گاهی اوقات برای انجام آن‌ها وقت کافی را نخواهم داشت. اینکه نمی‌توانم کارها را به پایان برسانم حس بدی به من می‌دهد و باعث می‌شود تا ذهنیتم دچار درک احساسات منفی شود و در نتیجه ناراحت شوم. به طور کلی می‌توانم بگویم که عملکرد من نسبت به بقیۀ افراد ممکن است بیشتر باشد، اما من بنا به تصمیم خودم این ذهنیت را در خودم ایجاد می‌کنم که عملکرد بیشتری داشته باشم و لازم است و همیشه کارهای بیشتری را انجام دهم. از طرف دیگر، باید بگویم که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که عملکردی بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اند، دارند و حتی اگر چند قدم کوچک در مسیر رسیدن به اهداف خود بردارند، احساس پیشرفت می‌کنند و به این اصطلاح اعتقاد دارند که برداشتن یک قدم بهتر از ساکن ماندن می‌باشد.

این افراد حق دارند و آن‌ها در حال پیشرفت هستند، اما سؤالی که ذهنم را درگیر می‌کند این است که آیا آن‌ها با سرعتی که می‌خواهند به هدفشان خواهند رسید؟ مسلماً جواب خیر می‌باشد.

لازم است تا همیشه یک نگاه عینی نسبت به عملکرد خود در زمینه‌های مختلف داشته باشید و به این سؤال‌ها پاسخ دهید که آیا می‌توانید یک برنامه زمانی خوب را که برایتان دشوار و یا ساده نباشد به خوبی تنظیم نمایید؟ آیا نسبت به این برنامه پایبند خواهید بود؟ آیا می‌توانید عادات خوب را در خود ایجاد نمایید و با پایبندی نسبت به برنامه‌تان آن‌ها را به پیش ببرید؟ آیا عادات بد خود را ترک کرده‌اید؟ آیا برای شما پیش آمده است که در زمینه انجام برنامه‌ریزی خود گاهی اوقات تنبل باشید و کارهای برنامه‌ریزی شده را انجام ندهید؟

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
بخش اول
فصل اول: توانایی ایجاد نظم ذهنی
معنای انضباط روانی
استعداد و تلاش
از بین بردن موانع
فصل دوم: خودباوری
رابطه میان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در افراد
ایجاد خودباوری
اهمیت داشتن ذهنیت راجع به خود
فصل سوم: ضعف در خودباوری
درک و شناسایی نقاط ضعف خود
خودکنترلی
فصل چهارم: داشتن یک ذهنیت سرسخت
مقابله با شکست‌ها
فصل پنجم: قدرت اراده
سنجش قدرت اراده
عادات مختلف و روال انجام آن‌ها
فصل ششم: برنامه‌ریزی برای داشتن یک ذهن بهینه
بررسی عادات کوچک و بزرگ
ساختن آینده‌تان در دستان خودتان است
برنامه‌ریزی
تکه‌تکه کردن کارها
فصل هفتم: بررسی استعداد افراد در مقابل احساساتشان
خودتحلیلی
احساسات چگونه بر عملکرد تأثیر می‌گذارند؟
روند تکامل مغز انسان
مغز انسان‌ها و مغز حیوانات
درک مغز غریزی انسان
فصل هشتم: کنترل ذهن
خودشناسی
ذهن‌آگاهی
فصل نهم: احساس ترس و شکست
اهمیت تاب‌آوری انسان‌ها
مقابله با واکنش‌های احساسی
پردازش احساسات
سرسختی عاطفی
فصل دهم: غلبه بر ترس‌ها و شکست‌ها
علت شایع ناکارآمد دانستن خود
شکست‌های انسان
بخش دوم
فصل یازدهم: چگونگی به حداکثر رسانی قدرت اراده
خستگی شناختی و ارزیابی اراده
رشد اراده و ظرفیت ذهنی
مدیریت اراده
رشد و بازیابی قدرت اراده
فصل دوازدهم: ایجاد یک فردیت مثبت
دوست دارید چه شغلی داشته باشید؟
ایجاد یک فرد جدید از خودتان
پایبندی به برنامه‌ریزی و دوره عملکرد
فصل سیزدهم: ایجاد یک روتین برای نظم و انضباط ذهنی
نکات و ترفندها
همیشه مثبت بمانید و افکار و احساسات منفی را به ذهنتان راه ندهید
فصل چهاردهم: ایجاد نظم و انضباط در زندگی
مدیریت عملکرد و اقدامات
ایجاد کسب‌وکار از طریق اهداف
زمان، حجم کار، عملکرد
گام اول
مسیر پیشرفت را هیجان‌انگیز نگه دارید!
توانایی تطبیق کارها
فصل پانزدهم: افزایش میزان تلاش و کوشش
کنترل کامل بر روی ذهن
به حداکثر رساندن روال‌ها و برنامه‌ریزی‌ها
فصل شانزدهم: دفاع کردن از نظم و انضباط
نمودار پیشرفت شما
تمرکز داخلی در مقابل تمرکز خارجی
متمرکز نگه داشتن اهداف
مقابله با شکست‌ها
بخش پایانی کتاب
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی: مجموعه‌ای از اطلاعات مثبت و کاربردی روانشناسی
نویسنده
مترجمهادی معین فر
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-5254-68-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی

برای دریافت کتاب توانایی ایجاد و رشد نظم ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.