معرفی و دانلود کتاب تسلط بر احساسات: راهنمای عملی غلبه بر احساسات منفی و مدیریت بهتر عواطف

عکس جلد کتاب تسلط بر احساسات: راهنمای عملی غلبه بر احساسات منفی و مدیریت بهتر عواطف
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلط بر احساسات: راهنمای عملی غلبه بر احساسات منفی و مدیریت بهتر عواطف

کتاب تسلط بر احساسات را تیبو موریس روانشناس و روانکاو مطرح در حوز‌ه‌های ذهن‌آگاهی و شناخت خود نوشته است. هدف او از نگارش این اثر، ایجاد حس رضایتمندی شخصی در هر فرد و برقراری یک رابطه‌ی متعادل بین خودآگاه و ناخودآگاه، نوشته است.

درباره کتاب تسلط بر احساسات

«فکر، فکر می‌آورد»، یک ضرب‌المثل قدیمی است که در آن اشاره به نشخوار فکری و تاثیر منفی آن بر روان انسان دارد. فکر تبدیل به احساس می‌شود و آنچه به عنوان حس در هر فرد جریان می‌یابد، تبدیل به عمل و اتفاق بیرونی می‌شود. تیبوتی موریس در شروع کتابش به تمام این اتفاقات اشاره وکرده و در تلاش است شما را متوجه کند آنچه در ذهنتان می‌گذرد روزی دور یا نزدیک تبدیل به یک اتفاق بیرونی می‌شود. پس مراقب افکار خود باشید، احساساتتان را بشناسید و سعی کنید مدیریت احساسات و هیجانات خود را در دست بگیرید.

معرفی و دانلود کتاب تسلط بر احساسات

کتاب تسلط بر احساسات، مانند یک راهنما شما را در مسیر مدیریت درون و ذهن‌آگاهی همراهی می‌کند. نویسنده در اثر پیشِ رو تمرینات متعددی را در حوزه‌های مختلف شناخت و تسلط بر خود درنظر گرفته است و می‌تواند یک شروع قوی و مطمئن برای نزدیک‌تر شدن به خود و ایجاد یک رابطه‌ی صمیمانه، با شماتت کمتر و آگاهی بیشتر برای شما باشد. تیبو موریس (Thibaut meuriss) در کتاب تسلط بر احساسات حس‌های مخرب و مهم مانند حسادت، ترس از فضاها و موقعیت‌های ناشناخته، اضطراب و... را به‌گونه‌ای روایت کرده است که صحبت از آن‌ها و حتی اعتراف به این احساسات بعد از خواندن این کتاب علاوه‌براینکه برای خواننده آسان می‌شود، می‌تواند یک قدم رو به جلو برای داشتن یک زندگی آرام‌تر و امن‌تر با خود باشد.​​​​​​​

از نکات مثبت کتاب تسلط بر احساسات (master your emotions)می‌توان به واقع‌گرایی آن اشاره کرد. او با این واقع‌گرایی در تلاش است تا مخاطب را متوجه کند که ویژگی‌های خوب و بد هر دو تکمیل‌کننده‌ی یکدیگر هستند و لزومی به ازبین‌بردن ویژگی و حس بد وجود ندارد. تنها لازم است از حضور آن‌ها آگاه باشید تا افسار زندگی‌تان را در دست نگیرند.

در نگاه کلی تیبو موریس تلاش می‌کند، مفهوم تعادل در لحظه‌ را به یک کلیدواژه‌ی مهم و حیاتی تبدیل کند تا هر فردی نهایت لذت و آرامش را در زندگی‌‌اش تجربه کند. کتاب تسلط بر احساسات را نشر کهکشان دانش با ترجمه‌ی سیده ژاله موسوی نصر منتشر کرده‌است.

نکوداشت‌های کتاب تسلط بر احساسات

  • کتاب تسلط بر احساسات من را به فضایی جدید منتقل می‌کند و باعث می‌شود احساس بهتری را نسبت به وضعیت فعلی خود داشته باشم و امیدم را به آینده افزایش می‌دهد. (کیمبرلی)
  • بزرگترین برداشت من تا الان (هنوز تمام کتاب را نخوانده‌ام) این است که من احساساتم نیستم. احساسات می‌آیند و من هنوز همانی هستم که هستم! (ایتزل)

کتاب تسلط بر احساسات برای چه‌کسانی مناسب است؟

انسان عصر مدرن، انسانی دغدغه‌مند نسبت‌به خود و ویژگی‌های ذهنی خود است. مهم است که برای تعامل بهتر با خود و دنیای اطراف، احساسات و هیجان‌های خودمان را بشناسیم. کتاب تسلط بر احساسات برای هر فردی که در مسیر ایجاد رابطه‌ی بهتر با درون و دنیای اطرافش تلاش می‌کند مناسب است.

در بخشی از کتاب تسلط بر احساسات: راهنمای عملی غلبه بر احساسات منفی و مدیریت بهتر عواطف می‌خوانیم

آیا تا‌به‌حال احساس کرده‌اید هرگز شاد نخواهید شد؟ آیا تا‌به‌حال آن‌قدر به حسی چسبیده‌اید که فکر کردید هرگز محو نمی‌شود؟

نگران نباشید، این احساس برای همه رایج است. احساسات منفی مثل فیلتری عمل می‌کنند که تجربیات شما را لکه‌دار می‌کند. در خلال یک اپیزود منفی، هر تجربه‌ای از دریچه این فیلتر دیده می‌شود. با اینکه دنیای بیرون همان است، آن را بر اساس احساس خود کاملاً متفاوت تجربه می‌کنید.

برای مثال، وقتی افسرده هستید، از غذایی که می‌خورید، فیلمی که تماشا می‌کنید، یا کارهایی که انجام می‌دهید لذت نمی‌برید. فقط بخش منفی چیزها را می‌بینید، احساس می‌کنید در تله‌ای گیر افتادید و ناتوان هستید. از سوی دیگر، وقتی در وضعیت مثبتی هستید، همه چیز در زندگی بهتر به نظر می‌رسد. مزه غذاها عالی است، دوستانه‌تر برخورد می‌کنید و از کارهای خود بیشتر لذت می‌برید.

شاید اکنون فکر کنید، مجهز به دانش کسب شده از این کتاب، هرگز افسرده نخواهید شد. اشتباه است! شما ناراحتی، ناامیدی، افسردگی، یا رنجش را تجربه می‌کنید، ولی خوشبختانه، هربار با فکر به گذرا بودن آن عاقل‌تر می‌شوید. من به راحتی در احساسات غرق می‌شوم. با اینکه می‌دانم احساساتم نیستم، آنها را معتبر دانسته و فکر نمی‌کنم موقت هستند. مهم‌تر، فکر نمی‌کنم آنها من نیستم. احساسات می‌آیند و می‌روند، من می‌مانم. وقتی طوفان احساسات عبور کرد، فکر می‌کنم چقدر احمق بودم که احساساتم را جدی گرفتم. شما هم همین‌طور؟

خوشبختانه، عوامل بیرونی دلیل اصلی یک تغییر ناگهانی در وضعیت احساسی شما نیستند. شما در همان وضعیت، با همان شغل، دارای همان میزان پول در حساب بانکی هستید، ولی مشکلات همیشگی را داشته و وضعیت احساسی کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کنید. درحقیقت، اگر به گذشته نگاه کنید، اغلب این اتفاق می‌افتد. شما قبل از بازگشت به حالت عاطفی پیش‌فرض، چند ساعت یا چند روز افسرده می‌شوید. در خلال این دوره استرس عاطفی، محیط شما تغییر نکرده است. تنها چیزی که تغییر می‌کند گفت‌وگوی درونی شما است.

فهرست مطالب کتاب

چرا باید این کتاب را مطالعه کنیم
مقدمه
چرا صحبت در مورد احساسات مهم است؟
از این کتاب چه یاد خواهید گرفت؟
روش استفاده از این کتاب
بخش اول: احساسات چیست
1. چگونه مکانیزم بقا بر احساسات شما تاثیر می‌گذارد
2. نفس چیست
3. ماهیت احساسات
بخش دوم: چه چیزی بر احساسات شما تاثیر می‌گذارد
4. تاثیر خواب بر خلق‌وخوی شما
5. استفاده از بدن برای تاثیر بر احساسات شما
6. استفاده از افکار برای تاثیر بر احساسات شما
7. استفاده از کلمات برای تاثیر بر احساسات شما
8. تاثیر تنفس بر احساسات شما
9. تاثیر محیط بر احساسات شما
10. تاثیر موسیقی بر احساسات شما
بخش سوم: نحوه تغییر احساسات شما
11. روش شکل‌گیری احساسات
12. تغییر تفاسیر شما
13. رها کردن احساسات شما
14. مشروط کردن ذهن شما به تجربه احساسات مثبت‌تر
15. تغییر احساسات با تغییر رفتار
16. تغییر احساسات با تغییر محیط
17. راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و درازمدت برای پرداختن به احساسات منفی
بخش چهارم: روش استفاده از احساسات برای رشد
18. احساسات چگونه شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کنند
19. ثبت احساسات شما
20. به اندازه کافی خوب نبودن
21. دفاعی بودن
22. استرس و نگرانی
23. اهمیت دادن به فکر دیگران در مورد شما
24. رنجش
25. حسادت
26. افسردگی
27. ترس/ ناراحتی
28. به تعویق انداختن
29. بی‌انگیزگی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلط بر احساسات: راهنمای عملی غلبه بر احساسات منفی و مدیریت بهتر عواطف
نویسنده
مترجمسیده ژاله موسوی نصر
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-8369-11-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت ذهن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلط بر احساسات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تسلط بر احساسات

برای دریافت کتاب تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.