معرفی و دانلود کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

عکس جلد کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

امین معلوف در اثر داستانی تحسین‌شده‌ی خود کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما، ماجرای روز‌های تنهایی یک کاریکاتوریست به نام الک زاندر را از زاویه‌ی اول شخص روایت می‌کند. زاندر اکنون در جزیره‌ی کوچکی به نام انطاکیه گذران وقت می‌کند و کاری ندارد جز آن که با قلم و کاغذ خود مشغول شود. اما در یکی از همین روز‌ها، راه‌های ارتباطی جزیره به‌یک‌باره قطع می‌شود و قهرمان منزوی داستان در تاریکی و سکوت مطلق فرو می‌رود.

درباره‌‌ی کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

داستان‌نویس شناخته‌شده‌ی لبنانی_فرانسوی امین معلوف (Amin Maalouf) در رمان خود برادران غیرمنتظره‌ی ما (Nos frères inattendus)، حقایق سهمگین عصر معاصر را با روایتی آخرالزمانی در هم می‌آمیزد و معجونی از ادبیات طنز و نقادانه خلق می‌کند؛ ماجرایی که می‌توان آن را در دسته‌ی ادبیات گمانه‌زن جای داد و از خواندنش لذت زیادی برد. الک زاندر، راوی داستان برادران غیر منتظره‌ی ما، هنرمندی گوشه‌گیر و منزوی‌ست. او در کنار طراحی کاریکاتور، به نوشتن یادداشت‌های روزانه علاقه‌ دارد. دفترچه‌های روزنوشت زاندر بار ماجرایی داستان را به دوش می‌کشند و از روز‌های آرام و بی‌تلاطم او در جزیره‌ی انطاکیه می‌گویند؛ جایی که زاندر مدت زیادی را در آنجا، به دور از مردم و در گوشه‌ی خلوت خود می‌گذراند. اما ساحل امن و آرام زندگی زاندر دیری نمی‌پاید و جای خود را به طوفانی رعب‌آور می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

هم‌زمان با همه‌گیر شدن اخبار جنگ هسته‌ای، راه‌های ارتباطی جزیره به کلی قطع می‌شود و راوی داستان، از همه‌جا بی‌خبر می‌ماند. در این‌جاست که خط داستان برادران غیرمنتظره‌ی ما، به حوادث باورنکردنی گره می‌خورد. زاندر که تمام سعی خود را برای ارتباط دوباره با دنیای خارج از جزیره کرده، ناامید‌تر از همیشه دست از تلاش برمی‌دارد. اما میانه‌ی این تاریکی، نور امیدی از راه می‌رسد و قهرمان قصه را دوباره به دنیای بیرون متصل می‌کند؛ البته نه دنیایی که پیش از آن سراغ داشته!

قهرمان قصه‌ی برادران غیر منتظره‌ی ما موفق می‌شود با یک انجمن مخفی به نام دوستان امپدوکلس تماس بگیرد. این انجمن سری به هیچ کشور و سازمانی وابسته نیست و به‌عنوان تمدنی مستقل و موازی برای احیای سیاره‌ی زمین و جلوگیری از نابودی آن تلاش می‌کنند. آشنایی با گروه دوستان امپدوکلس، زندگی زاندر را که تا به آن روز در تنهایی سپری می‌شد، به‌کلی زیرورو کرده و راوی ماجرا را با اتفاقات تازه‌ای رو‌به‌رو می‌کند.

کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما، داستانی روان و پرکشش برای علاقه‌مندان به رمان‌هایی با درونمایه‌ی ماجراجویی است. قلم گیرای نویسنده و توجه به جزئیات، در کنار لحن طنازانه‌ و نقد زیرکانه‌ی او، جذابیت دوچندانی به ایده‌ی خلاقانه‌ی این ماجرا بخشیده. سبک نگارش به‌شیوه‌ی یادداشت و روزنوشت همچنان از شیوه‌های جذاب و پرطرفدار در دنیای داستان‌گویی به‌شمار می‌رود. در این سبک حوادث معمولاً از جانب راوی اول‌شخص روایت می‌شوند؛ درنتیجه هم‌ذات‌پنداری بیشتری با روند داستان شکل می‌گیرد. داستان برادران غیرمنتظره‌ی ما نیز در قالب چهار دفترچه که به زبان شخصیت اصلی نوشته شده‌اند، روایت شده و رخداد‌ها از زاویه‌ی نگاه قهرمان قصه یعنی الک زاندر به مخاطب منتقل می‌شود که نیز نشان از هوشمندی ویژه و ظرافت ادبی نویسنده‌ی این کتاب یعنی امین معلوف دارد.

گفتنی‌ست که این داستان اولین‌بار در سال 2020 به چاپ رسیده و نسخه‌ی فارسی آن نیز با همکاری انتشارات ناهونته و ترجمه‌ی سعیده سادات سیدکابلی در دستان شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

  • اثری حماسی و دل‌خراش که طنزی انتقادآمیز در خود جای داده است. (کریستوف هنینگ، روزنامه‌نگار)
  • این داستان به خواننده نشان می‌دهد که چگونه دنیای ما راه خود را گم کرده، و خرد انسانی به عاملی تهدید‌کننده در آخرالزمان تبدیل شده است. نقطه‌ی قوت این کتاب ترکیب خوش‌بینی و همچنین انکار نکردن مشکلات واقعی‌ست. (فرنچ ریویو)
  • پرتره‌ای تماشایی از جهانی رو به انحطاط و مرگ. (بررسی Kirkus)

کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگان ژانر ادبیات گمانه‌زن و کسانی که به مطالعه‌ی آثار این نویسنده علاقه دارند از خواندن این اثر لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما می‌خوانیم

وقتی صندلی راحتی از کار افتاد، بلند شدم و بطری و فنجان را از روی میز برداشتم. حوا راضی بود که با پای برهنه پشت سرم راه برود و کمربندم را با دستانش ببندد. ظاهراً این من بودم که او را آموزش می‌دادم، اما او هدایت‌کننده‌ی تیم بود. اول به سمت پله‌ها، سپس به اتاق خوابش، جایی که او به من اجازه داد تمام ظروف کریستالی را که در دست داشتم روی یک کمد بگذارم.

بعد همانطور که سرش روی شانه من بود، خوابش برد. من نتوانستم بخوابم و حتا دنبالش هم نبودم. شامپاین و عشق همیشه همان تأثیر کافئین را روی من داشته است. پس بیدار، با سری پر از ایده، با اشتیاق زیاد برای کشیدن و نوشتن، اما مراقب بودم تکان نخورم. به هیچ قیمتی نمی‌خواستم همسایه‌ام را بیدار کنم. این کلمه چقدر شیرین و صمیمی است وقتی اینقدر از نزدیک زمزمه می‌شود؛ و در انگلیسی معنای انجیلی و کتاب مقدسی پیدا می‌کند. همسایه‌ات را دوست داشته باش، همسایه‌ات را دوست داشته باش، همسایه‌ات را، همسایه‌ات را...

بنابراین می‌گفتم که در مورد بیدار کردن همسایه‌ام ابهام دارم. به خصوص که او به من یاد داده بود که از زمانی که دوباره شروع به نوشتن کرده است، ریتم زندگی خود را تغییر داده است. روز برای او دوباره روز شد و شب شب. مهمتر از همه، نمی‌خواستم این لحظه شادی که با هم داشتیم شادی دیگر را به خطر بیندازد، برای او: نوشتن دوباره را کشف کرده بود. حتا اگر مجبور بودم و تا سپیده‌دم به نشخوارکردن کلمات، بازگو کردن قسمت‌هایی از ایده‌ها ادامه دهم، قرار نبود تکانی بخورم. این او بود که اولین بار تکان خورد. اما بعد از یک ساعت. در خواب چرخید تا آرامش بالشش را پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

دفترچه یکم
دفترچه دوم / شفاف‌سازی
دفترچه سوم / مهار کردن
دفترچه چهارم / فرار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما
نویسنده
مترجمسعیده سادات سیدکابلی
ناشر چاپیانتشارات ناهونته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-622-93435-6-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما

برای دریافت کتاب برادران غیرمنتظره‌ی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.