معرفی و دانلود کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

عکس جلد کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به قلم رمان‌نویس آمریکایی تیم اوبراین است. این داستان‌ها درباره‌ی جوخه‌ای از سربازان آمریکایی است که در جنگ با ویتنام به سر می‌برند. اوبراین به‌طور کلی از بحث و گفتمان سیاسی در مورد جنگ ویتنام خودداری می‌کرد اما از اینکه دیگر آمریکایی‌های هموطنش درک درستی از آنچه در جنگ گذشته ندارند، ناراحت بود و به همین جهت کتاب پیش رو را به رشته‌ی تحریر درآورد تا در حکم پاسخی برای ناآگاهی مردم باشد.

درباره‌ی کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

ادبیات جنگ جایگاه ویژه‌ای در میان دیگر سبک‌های ادبی هر کشور دارد. تا جایی‌که عده‌ی زیادی از هنرمندان با استفاده از داستان‌ها و اشعاری که برآمده از واقعیات مربوط به جنگ هستند، آثاری چون فیلم، سریال یا انیمشین را خلق می‌کنند. مردم عادی و مخصوصاً نسل‌های بعدی جوان‌تر تا مدت‌ها تحت تأثیر زیبایی این آثار قرار گرفته و البته اطلاعات تاریخی خوبی راجع به کشور خود نیز کسب می‌کنند. یکی از سخت‌ترین و معروف‌ترین جنگ‌هایی که در تاریخ کشور آمریکا رخ داد مربوط به جنگ آن‌ها با ویتنام است که البته آثار هنری زیادی نیز در این زمینه خلق شده اما تیم اوبراین (Tim O'Brien) تا مدت‌ها حس می‌کرد که هموطنانش آنطور که باید و شاید از آنچه واقعاً در جنگ رخ داده، خبر ندارند. به همین جهت اقدام به نوشتن کتابی کرد که عناوین و جوایز زیادی را به خود اختصاص داد و یک فیلم سینمایی نیز بر اساس آن ساخته شد. کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند (The Things They Carried) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه مربوط به یک جوخه از سربازان آمریکایی است که در میدان جنگ با ویتنام حضور دارند.

معرفی و دانلود کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

این اثر کلاسیک از ادبیات آمریکا درست از زمانی که وارد بازار کتاب شد تا همین امروز همچنان نظر منقدان بسیاری را به سوی خود جلب کرده و موجب آگاهی‌بخشی درباره‌ی جنگ ویتنام در سطح جامعه‌ی ایالات متحده شده. داستان‌های کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند درباره‌ی چندین سرباز جوان به‌نام‌های جیمی کراس، هنری دابینز، رت کیلی، میچل سندرز، نورمن بوکر، کیووا و شخصیتی با نام تیم اوبراین است که از جنگ ویتنام جان سالم به در برد تا روزی پدر بودن را تجربه کند و در چهل‌وسه‌ سالگی نیز تبدیل به نویسنده‌ای موفق شود! کتاب اوبراین حالا تقریباً در سرتاسر ایالات متحده تدریس می‌شود، از کلاس‌های دبیرستان گرفته تا سمینارهایی در زمینه‌ی نویسندگی خلاق. خواندن این کتاب برای هر آمریکایی به‌نوعی ضروری شده است و هنوز هم با اینکه بیش از سی سال از تاریخ اولین انتشار آن گذشته، خوانندگان را در درک واقعیت و تخیل، جنگ و صلح و البته شجاعت و ترس به چالش می‌کشد.

داستان اول درباره‌ی ستوان یکم «جیمی کراس» است که نامه‌هایی را با خود به سنگر جنگ آورده. نامه‌ها را دختری به نام مارتا، دانشجوی سال سوم کالج ماونت سیبسچن در نیوجرزی نوشته اما در هیچ‌کدام از این نامه‌ها خبری از عشق نیست. جیمی هر عصر پس از شستن دست‌هایش با آب قمقمه، نامه‌ها را با ظرافت و با سر انگشتانش نگه می‌دارد و واپسین ساعات روشنایی را به خیال‌پردازی می‌گذراند. اما زمانی می‌رسد که جیمی کراس مجبور است در اولویت‌های خود تجدید نظر کند، پس تمام نامه‌های مارتا را می‌سوزاند و دور می‌اندازد تا روی مأموریت خود متمرکز شود. دومین داستان کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند باز هم درباره‌ی کراس است اما این‌بار او و اوبراین در حال یادآوری خاطرات جنگ و مارتا هستند. اوبراین فکری را در سر جیمی می‌اندازد؛ اینکه شاید بتواند داستانی درباره‌ی کراس بنویسد و خاطراتش را در آن داستان بازگو کند. و جیمی با این امید که شاید مارتا آن داستان را بخواند و دنبالش بگردد تا پیدایش کند، با رفیق و هم‌رزمش موافقت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

باقی داستان‌های کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند نیز در فضای جنگ و به‌نوعی مرتبط با یکدیگر هستند. عناوین برخی از این داستان‌های کوتاه از این قرارند:‌ «بر روى رودخانه»، «چگونه یک داستان جنگ واقعى نقل کنیم»، «دشمنان»، «دوستان» و «دلبر سونگ ترا بونگ». انتشارات ققنوس این کتاب را با ترجمه‌ی فارسی علی معصومی ذیل مجموعه‌ی ادبیات جهان منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند به این ژانر قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

  • نامزد جایزه‌ی پولیتزر برای بهترین کتاب ادبیات داستانی در سال 1991؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی شیکاگو تریبون هارتلند برای بهترین کتاب داستانی در سال 1990؛
  • نامزد جایزه‌ی حلقه‌ی ملی منتقدان کتاب برای بهترین اثر داستانی در سال 1990.

نکوداشت‌های کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

  • داستان‌های این کتاب به ما نمی‌گویند کجا بودیم، بلکه کجا هستیم و شاید کجا باشیم... . این کتاب تصویر نهایی و پاک‌نشدنی از جنگ در زمان حال و آینده است. (لس‌آنجلس تایمز)
  • وقتی‌که Going After Cacciato برای برنده شدن جایزه‌ی ملی کتاب سال 1979 نامزد شد، به نظر بسیاری از جمله من، تا آن زمان هیچ داستان تخیلی بهتری در نیمه‌ی پایانی قرن بیستم نوشته نشده بود. اما کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند این پیش‌بینی من را نابود کرد. تیم اوبراین بهترین نویسنده‌ی آمریکایی نسل خود است. (سانفرانسیسکو اگزماینر)
  • یکپارچگی یک رمان و بی‌واسطه بودن یک زندگینامه... . روایت جذاب اوبراین در یک دایره حرکت می‌کند. وقایع بارها و بارها یادآوری و بازگو می‌شوند و به ما احساس عمیقی از سیالیت حقیقت و رقص خاطره می‌دهند. (نیویورکر)
  • قدرتمند. کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند درست با همان سبک قوی کتاب‌های قبلی اوبراین نوشته شده. شرحی جذاب از تجربیات یک گروهان پیاده‌نظام در ویتنام که بسیار مهیج و ترسناک است. (مجله‌ی وال‌استریت)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

  • در سال 1998 میلادی فیلمی براساس داستان «دلبر سونگ ترا بونگ» (Sweetheart of the Song Tra Bong) با بازی کیفر ساترلند (Kiefer Sutherland) ساخته شد که با عنوان سینمایی «A Soldier's Sweetheart» به اکران درآمد.
  • همچنین اقتباس سینمایی دیگری از این کتاب به کارگردانی روپرت سندرز (Rupert Sanders) و با بازی تام هاردی (Tom Hardy) در حال حاضر در مرحله‌ی پیش‌تولید قرار دارد. اسکات بی. اسمیت (Scott B. Smith) در حال اقتباس فیلمنامه‌ی این اثر است.
  • حقوق قانونی اقتباس از کتاب در قالب نمایشنامه برای این اثر به جیمز آر. استوول (James R. Stowell) تعلق گرفت و اولین‌بار در 14 مارس 2014 در تئاتری تاریخی در سنت پل مینه‌سوتا، به اجرا درآمد. دومین اقتباس نمایشنامه‌ای از این کتاب در 5 نوامبر 2015 در مرکز لید، لینکلن نبراسکا اجرا شد.
  • حمل (Carry) بازی‌ای جنگی‌ست که در سال 2006 توسط Nathan D. Paoletta طراحی شده و نویسنده‌ی آن از داستان‌های این کتاب الهام گرفته است.

کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات جنگ و داستان‌های کوتاه خارجی علاقه‌مند هستید، این کتاب انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند می‌خوانیم

براى حمل کردن هر چیز باید آن را کول مى‌کردند، مانند وقتى که ستوان کراس عشق خود به مارتا را حمل کرد و از میان مرداب‌ها تا بالاى تپه برد. «کول کردن» در شکل لازم به معناى راهپیمایى یا پیاده‌روى بود، ولى ضمناً مفهوم تحمل کردن را هم در بر داشت که از لازم بودن بسیار فراتر مى‌رفت. تقریبا همگى آن‌ها عکس حمل مى‌کردند. ستوان کراس در کیف جیبى‌اش دو عکس از مارتا داشت. اولى یک عکس معمولى کداکالر بود که با واژه‌ی عشق امضا شده بود، ولى او معناى آن را به‌خوبى مى‌دانست. در آن عکس مارتا با چشم‌هاى خاکسترى بى‌حالت جلوِ یک دیوار ایستاده بود و همان‌طور که رو به دوربین نگاه مى‌کرد لب‌هایش کمى باز مانده بود. گاهى شب‌ها ستوان کراس به این فکر مى‌افتاد که چه کسى آن عکس را گرفته است، چون مى‌دانست که مارتا چند دوستِ پسر دارد، و چون مارتا را خیلى دوست مى‌داشت، و چون مى‌توانست سایه‌ی عکاس را که روى دیوار آجرى افتاده بود ببیند.

عکس دوم که نشان‌دهنده‌ی فعالیت مارتا در تیم والیبال زنان بود از کتاب سال ماونت سیبَسچن 1968 بریده شده بود و مارتا در آن به طرف کف سالن خم شده و به حالت افقى موازىِ کف درآمده بود و کف دست‌هایش، که در عکس کاملاً واضح بود، به کف سالن نزدیک مى‌شد. زبانش کشیده و حالتش صریح و رقابت‌آمیز بود. در عکس اثرى از عرق دیده نمى‌شد. مارتا شلوار ورزشى سفید کوتاه پوشیده بود. ستوان تقریباً مطمئن بود که ساق‌هاى او ساق‌هاى دخترى باکره است، خشک و بى‌مو. زانوى چپش پیش آمده بود و پیدا بود که تمام وزن بدن را که بیش از پنجاه کیلوگرم است تحمل مى‌کند.

فهرست مطالب کتاب

1: آنچه با خود حمل مى‌کردند
2: عشق
3: چرخش
4: بر روى رودخانه
5: دشمنان
6: دوستان
7: چگونه یک داستان جنگ واقعى نقل کنیم
8: دندانپزشک
9: دلبر سونگ ترا بونگ
10: شال
11: معبد
12: کسى که من او را کشتم
13: کمین
14: سَبْک
15: روایت شجاعت
16: یادداشت‌ها
17: در میدان
18: فرم خوب
19: گردش در میدان
20: سربازان شبحگون
21: زندگى شبانه
22: زندگى مردگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنچه با خود حمل می‌کردند
نویسنده
مترجمعلی معصومی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-278-173-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند

برای دریافت کتاب آنچه با خود حمل می‌کردند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.