معرفی و دانلود کتاب پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت

عکس جلد کتاب پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیری پرشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیری پرشور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت

کتاب پیری پرشور به قلم مارگارتا مگنوسون نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز، کتابی با توصیه‌های طنزآمیز و جذاب برای پذیرفتن گذر زندگی و ساختن دوران پیری شاد است. نویسنده اکتشافات خود را در مورد پیری با شما در میان گذاشته، اکتشافاتی که برخی از آن‌ها دشوار و بسیاری از آن‌ها شگفت‌انگیز هستند. او در مورد دوران کودکی خود در سواحل غربی کشورش سوئد، گذران زندگی در کنار همسر و پنج فرزندش، و سرانجام کنار آمدنش با زندگی در تنهایی در این کتاب صحبت کرده است.

درباره‌ی کتاب پیری پرشور

چقدر امکان دارد که در پیری به انسانی خسته‌کننده و غرغرو تبدیل شوید که تقریباً همه‌ی اطرافیانتان از شما فراری هستند و فقط تا حدی که احترامتان حفظ شود با شما ارتباط برقرار می‌کنند؟ اصلاً آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که به دوران پیری و سالخوردگی خود فکر کنید و خودتان را درحالی‌که موهایتان یک‌دست سفید شده، پوستتان چروک‌های فراوان دارد و به‌خاطر استخوان‌درد به‌سختی و احتمالاً با عصا راه می‌روید، تصور کنید؟ در چنین وضعیتی تنها هستید یا فرزندان و نوه‌هایتان در کنارتان هستند و کمکتان می‌کنند؟ با توجه به شناختی که تا امروز از شخصیت خود پیدا کرده‌اید، اصلاً آیا امکان دارد که فرزند و نوه‌ای داشته باشید و اگر بله، آن‌ها در دوران پیری تنهایتان نگذارند و از شما فاصله نگیرند؟ آیا دوران سالخوردگی خود را آنقدر خوب و لذت‌بخش تصور می‌کنید که دلتان بخواهد حتماً آن دوره‌ی خاص از زندگی را نیز تجربه کنید؟ یا ترجیح می‌دهید هرگز پیر نشوید و حتی فکر کردن به آن هم برایتان آزاردهنده و سخت است؟

معرفی و دانلود کتاب پیری پرشور

طرفداران مارگارتا مگنوسون (Margareta Magnusson) اکثراً او را با پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی‌اش یعنی هنر ملایم پاک‌سازی مرگ سوئدی (The Gentle Art of Swedish Death Cleaning) می‌شناسند. در آن کتاب او جهان را با سنت سوئدی پاک‌سازی مرگ آشنا می‌کند، یعنی پاک کردن و از بین بردن وسایل غیرضروری‌تان تا دیگران مجبور نباشند این کار را برای شما انجام دهند. اما در اثر جدیدش یعنی کتاب پیری پرشور (The Swedish Art of Aging Exuberantly) او سراغ اکتشافات خود در مورد پیری رفته و بینش ارزشمندی را با خوانندگانش در میان گذشته که با گذشت سالیان به آن رسیده است. مارگارتا خاطرات خود در مورد دوران کودکی‌اش در سواحل غربی سوئد، تشکیل زندگی با همسرش، اضافه شدن پنج فرزند به خانواده‌شان، و سرانجام کنار آمدن با زندگی در تنهایی را در این کتاب شرح داده است. او توصیه‌هایی جذاب و البته مخصوص به‌خود برای خوانندگانش دارد، توصیه‌هایی در مورد چگونگی پیر شدن برازنده، پوشیدن لباس‌های راه‌راه، مقاومت نکردن در برابر تکنولوژی و فناوری‌های جدید، رها کردن چیزهایی که هیچ اهمیتی ندارند و بسیاری موارد دیگر... .

مارگارتا مگنوسون در کتاب پیری پرشور می‌گوید که درست مثل توصیه‌هایی که در مورد پاک‌سازی مرگ داشته، هرگز برای شروع زود نیست و بهتر است از همین حالا به فکر دوران سالخوردگی‌تان باشید. این کتاب به‌طور گسترده به همه‌ی خوانندگان در هر سنی نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند برای فرآیند پیر شدن و شادی‌ها و غم‌هایی که احتمالاً به همراه خواهد داشت، آماده شوند و آن را درک کنند. مگنوسون همچنین توصیه می‌کند که نباید در ترس از مرگ زندگی کنید، بلکه باید روی قدردانی از زیبایی، ارتباط با عزیزانتان و لذت بردن از زمان‌های با هم بودنتان متمرکز شوید.

برخی از عناوینی که مارگارتا مگنوسون در کتاب پیری پرشور به آن‌ها پرداخته شامل «نوشیدن یک نوشیدنی با یک دوست»، «جهان همیشه در حال تغییر است»، «دست خالی اینجا را ترک نکن»، «تا جایی که می‌توانید داوطلب شوید» و «اگر هنوز موهایتان را دارید، مراقب آن‌ها باشید» می‌شوند. نشر بله این کتاب را با ترجمه‌ی فارسی ندا پوستی‌زاده منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب پیری پرشور

  • این کتاب با مهربانی و حکمت فراوان نگاشته شده است... من معمولاً کتاب‌های مشاوره‌ای را پس از مطالعه دور می‌اندازم، اما این اثر را همواره نزد خود نگه خواهم داشت. (دوایت گارنر، نقد کتاب در نیویورک‌تایمز)
  • کتابی کوچک اما سرشار از خرد... درحالی‌که ماری کوندو ما را به پیروی از دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای نگهداری فقط از اشیائی که باعث شادمانی‌مان می‌شوند تشویق می‌کند، کتاب مارگارتا مگنوسون ساده و بدون تکلف است (و البته کمی طنز هم دارد). پیام مهم مادر پنج فرزند برای ما این است: به وسایل خود اهمیت بدهید و آن‌ها را به‌عنوان باری بر دوش خانواده و دوستانتان باقی نگذارید. (واشنگتن‌پست)
  • کتابی طنزآمیز، مفید و به‌نحوی عمیقاً تأمل‌برانگیز. (Entertainment Weekly)
  • مقاله‌ای به شیوه‌ی پروست، راهنمایی برای دسته‌بندی و مرتب‌سازی وسایل پیش از درگذشت، تا فرزندان و خانواده‌تان را با بار سنگینی روبه‌رو نسازید... خانم مگنوسون، در تضاد با ماری کوندو، ما را به سفری دلپذیر و چالش‌برانگیز در میان اموال خود می‌برد. (پنلوپ گرین، نیویورک‌تایمز)
  • مگنوسون، اصولی جامع و استوار برای سازماندهی خانه‌تان را، بدون توجه به سن یا وضعیت زندگی‌تان، به اشتراک می‌گذارد. (Business Insider)

کتاب پیری پرشور برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب همه‌ی کسانی هستند که می‌توانند خود را در دوران سالخوردگی تصور کنند و دلشان می‌خواهد سال‌های پیری را در کنار عزیزانشان با شادی بگذرانند.

در بخشی از کتاب پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت می‌خوانیم

متأسفانه بهترین دوستم، لولا، نزدیک من در سوئد زندگی نمی‌کند؛ او در فرانسه است. این واقعاً ناراحت‌کننده است، به‌ویژه زمانی‌که در وسط همه‌گیری بودیم، دیدار با او تقریباً غیرممکن بود. من او را به‌خوبی می‌شناسم.

بااین‌حال، با پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناوری مانند فیس‌تایم، اسکایپ، زوم، تیمز، واتس‌اپ و دیگر ابزارهای جذاب، امکانات جدیدی برای ما فراهم شده است. برای ما که بالای هشتاد سال سن داریم، مهم است که با فناوری‌های امروزه به‌روز شویم؛ در غیر این صورت، خطر دارد که از بسیاری از امکاناتی که زندگی مدرن را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند، محروم شویم -نه تنها این، بلکه نمی‌خواهیم فرزندان و نوه‌هایمان فکر کنند ما خیلی پیر و قدیمی هستیم تا در فعالیت‌ها شرکت کنیم-.

این تکنولوژی‌های جدید برای دوستی‌های ما نیز عالی هستند: اکنون لولا و من می‌توانیم از طریق واتس‌اپ یکدیگر را ببینیم و به اندازه‌ی دلخواه صحبت کنیم. و ما می‌توانیم یک نوشیدنی را با هم بنوشیم درحالی‌که به شادی گپ می‌زنیم. نوشیدنی که گرم و شیرین است و سال‌ها مردم را در کوه‌های آلپ گرم نگه داشته است، قطعاً برای ما نیز مفید خواهد بود.

لولا و من حدود هشتاد سال است که یکدیگر را می‌شناسیم. زمانی‌که او هشت ساله بود، خانواده‌اش به گوتنبرگ، شهری در ساحل غربی سوئد که خانواده‌ی من نیز در آنجا ساکن بودند، مهاجرت کردند. او در دوره‌ی دوم دبستان به همان مدرسه‌ای که من می‌رفتم، آمد.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش کتاب پیری پرشور
مقدمه
نوشیدن یک نوشیدنی با یک دوست
جهان همیشه در حال تغییر است
دست خالی اینجا را ترک نکن
هفت سال پیش من درگذشتم، اما تا آن لحظه، زندگی کرده‌ام
تا جایی که می‌توانید داوطلب شوید
اگر هنوز موهایتان را دارید، مراقب آن‌ها باشید
با کودکان کوچک، بچه‌های بزرگتر و نوه‌ها باید همان‌گونه رفتار کرد که دوست داریم با ما رفتار شود
برای پیر شدن با وقار، لازم نیست که همیشه نکات عملی را رعایت کنید، بلکه می‌توانید با قلبی باز و ذهنی گشاده، در کنار نسل جوان حضوری مؤثر و محبت‌آمیز داشته باشید
مراقبت هر روزه از چیزی
ذهن باز داشته باشید
شکلات بخورید
درد عزیز
لباس‌های راه‌راه بپوشید
خود را در میان جوان‌ترها قرار دهید یا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید
پیوست
تشکر و قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیری پرشور: هنر سوئدی سالخوردگی با طراوت
نویسنده
مترجمندا پوستی زاده
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-91133-3-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیری پرشور

علی غریبی اصل
۱۴۰۳/۳/۳۱
این کتاب بیشتر به درد جوان ها میخوره تا پیرها. روش درست زندگی کردن را میگه که با رسیدن به پیری در آن زمان هم زندگی خوبی داشته باشیم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیری پرشور

برای دریافت کتاب پیری پرشور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.